In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 mar 2019, 09:22

Afbeelding

Goede morgen allen... de zon schijnt
en dat is fijn... maar of het warmer wordt dat is de vraag :roll:

M-M het huis alleen dat zou bij mij het moment zijn
net zoals clive zegt om dingen te doen die anders blijven liggen :wink:
maar ik heb al 27 jaar het huis alleen dus doe ik sowieso de dingen die ik wil :lol:
Geniet ervan want de tijd vliegt... :)

clive al aan 't denken wat mee moet naar 't zeetje, plezant hé :wink:

Helena, dan zijn de werkmannen er toch doorgekomen als ik goed gelezen heb
het komt allemaal nog in orde er het zomer is :wink:

Ik wens jullie allen een fijne dinsdag... en hopelijk blijft de zon...
want ik wil vanmiddag weer een wandeling doen... :)
Tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

26 mar 2019, 11:34

Ja nu zit ik met twee firma's op mijn dak, waarvan één letterlijk op mijn dak.
Willen of niet de bruine rubbers zullen vervangen worden door grijze.
Of hoe de fabrikant de verbruiker dwingt zijn goesting te doen....

Oma-C

26 mar 2019, 15:32

Afbeelding

Goede namiddag, een koude wind heeft me
niet lang doen wandelen, ik was blij toen ik
terug thuis was en een warme kop thee kon maken
Ik zal me verder hier wel bezig houden ..

Helena, het voornaamste is dat je droog zit als het hevig regent...
ik denk dat velen er zelfs niet op letten... :roll:

Hier verder geen nieuws, alles gaat gewoontjes
en ik vind het goed zo... :)

Een gezellige avond allemaal...
Groeten en tot morgen.. :)

clive

26 mar 2019, 20:42

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,
Kom enkel even voorbij om jullie allemaal een fijne avond te wensen en voor straks een zachte slaapwel.
Liefs .

Muddy Maddy

27 mar 2019, 07:32

Goede morgen seizoentjes,

Om 8 uur zit ventje zijn wacht erop en dan rijdt hij door naar het verzekeringskantoor hier in oostende.
tegen een uur of... komt hij dan thuis en gaat hij een paar uurtjes slapen, want er was een afscheidsdrink van iemand in de bar, dus dat sluiten ging zowiezo al een moeilijke bevalling worden en vanmorgen moesten er van de 90 lln zo'n 45 gewekt worden.
had er niet op gedacht en was vergeten de deur van de gang open te laten zodat Gimly naar boven kon. hij had natuurlijk naast de bak gedaan en er lag nog gal. keek mij maar viesgezind aan.
straks de keuken opruimen. en al het bewijsmatriaal van een dagje Me wissen.
heb ondertussen geprobeerd zijne majeteit wat vrolijker te maken. zal ook een lange bevalling zijn.
Fijne dag, hier is het bewolkt. poetshulp of niet, ze ging toch niets kunnen doen.
Cats Rule!

clive

27 mar 2019, 08:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, genoten van jouw me- dag :D :D :D ? Gimly weer wat ziek, hoop dat hij zich vlug beter voelt

Heb vandaag een ontzettend drukke dag, gelukkig voel ik me goed en is de pijn draaglijk vandaag.
Moet een hele grote was doen + de strijk ervan. En moet de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen. Moet dan ook naar de apotheek en moet om 17.00H in het ziekenhuis zijn voor een EMG.
Als ik daarvan terugkom, gaan wandelen met Matice en dan nog de strijk doen. Dus weet wat doen vandaag. En ook nog de overvolle vaatwasser leegmaken, maar dat is vlug gedaan natuurlijk. En dan overal stofzuigen.

Zo, lieve dames, ga eraan beginnen. Ik wens jullie allemaal een heel fijne woensdag. Liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

27 mar 2019, 09:27

Goede morgen iedereen,
ik sta klaar om naar de markt te gaan en heb nog niks bijgelezen :roll:
Dat zal voor straks zijn...

Allen de groetjes en tot later.... :wink:

Helena van Troje

27 mar 2019, 10:01

Clive "Moeten is dwang en wenen is kinderzang" zei ons moeder indertijd... :wink:
Vandaag moet ik niets, alleen maar wachten op de postbode of pakjesbezorger.
Verder ga ik nog wat lapjes aaneen haken.
Ik hoop dat dat pakje op een redelijk uur gebracht wordt, want ik zou naar de winkel moeten voor toespijs.
Anders worden het sardientjes met een tomaatje.

De zon probeert door de wolken te schijnen.
De schilder is dapper aan het werk op de maat van MNM en ik heb binnen Klara opstaan...

Aan iedereen een fijne dag gewenst!

anjelierken

27 mar 2019, 10:01

Hallo iedereen,

Manlief heeft hier deze morgend al gespoten met product tegen groene aanslag op het terras.Vooraan op het zuiden zijn de tegels nog heel proper, maar achteraan op het noorden, zijn ze serieus groen.Nu mag het de komende 3 dagen niet regenen.Zou niet schadelijk zijn voor de beplanting.Afwachten welk resultaat het geeft.

Gisteravond vrij laat gaan slapen, dochter kwam hier nog langs om 22u 8O .Haar printer was stuk , en ze moest nog het één en ander afprinten voor vandaag.Die volgt een cursus waar ze toch veel opdrachten krijgen.Haar oudste kat had een blaasontsteking, was ermee naar de dierenarts geweest.Denk dat oudere katten vaker dit soort problemen hebben.

In de namiddag in de tuin werken,ga er eens in vliegen, ze geven toch mooi weer de komende dagen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

27 mar 2019, 10:44

@ anjelier: als de kat zomaar overal gaat plassen, is dat idd teken van een blaasonsteking. Wijlen ons Mies, deed het gewoon in lege kartonnen dozen, want ze zat wel Op kartonnen dozen maar zelden erin. heeft dan een antibioticakuur gehad met poeder onder haar voedsel.
@ HVT: ons moeder zegt dat nog altijd die spreuk. moet er morgen naartoe maar heb beslist van later te gaan anders hoor ik "klachten" dat ze de geleende wekker in de badkamer had moeten zetten omdat ze tegen dat getik niet kon. :roll: Hier geen muziekzenders. in de auto als ventje alleen is is het heavy metal en ik verkies de ene keer Joe of nostalgie.
Cats Rule!

zwanenmeer

27 mar 2019, 12:09

Dag seizoentjes allemaal ..
Clive : vooral niet ziek worden .. nu jullie bijna op vakantie vertrekken ...
HVT : werklieden in huis .... veel moed ! ;-) Hiernaast zijn de werken volop bezig in het huis van de overleden buurman .... :roll: :roll: Tegen het lawaai van boren , slijpen en kloppen kan ik niets doen .. het moet nu eenmaal .. ik denk dat enkel de buitenmuren zullen blijven staan ... Maar... maandagavond om 22u30 waren ze nog steeds bezig met boren EN luide muziek die ik al de hele tijd moest aanhoren . Toen ben ik gaan vragen om de muziek af te zetten // :roll: :evil: // ik hoor wel slecht , maar dat geboenk en gedreun van ambetante muziek , daar kan ik niet tegen / En na 22u moet het gedaan zijn . Dat begrepen ze dan ook ..... Hopelijk wordt het na de werken stiller , en ik wil niet de boze buur zijn ... maar wél op tijd laten weten wat niet kan ... :roll:
Verder hier niet veel nieuws .... mijn moed bijeenrapen voor klusjes binnen en buiten , die moeten gedaan worden ..
Veel moed voor iedereen ... groetjes van tussen de bloesems .. :-)
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mariajohanna

27 mar 2019, 19:44

Goede avond, dames,
Hier moest de tuinman vandaag komen 'ik ben er zo tegen de middag' , Jaja, niets gezien, om 17 u tel. dat het vrijdag zal zijn, wegens teveel werk. Ik hoop dat het vrijdag dan niet regent......
Vandaag van het een naar het ander, tussendoor de grond overal 'flipperen', met de bus naar 2 banken...... enfin, me niet verveeld.
Morgen met onze vrienden een restaurantje doen, ze komen ons halen, anders gaat het niet. En volgende week naar Voedingssalon, en nog dingen waar ik niet kan opkomen zonder kalender ......
En seffes is het familie, ik ga me al eens lekker in de zetel zetten ......
Dames, hou jullie allemaal goed, tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

27 mar 2019, 20:20

Afbeelding

Goede avond iedereen... een frisse dag maar niet echt koud
de wind maakt het kouder dan het is...maar een jasje en een sjaaltje
helpt wel als je buiten moet zijn...
Ik heb zopas de vuilzakken buiten gezet, de witte
gewone afvalzak en de blauwe blik en plastic afval...
morgen is het weeral ophaling....
dat wil zeggen dat het dan alweer donderdag is :roll:

zwanenmeer, dat ze dat zelf niet begrijpen dat lawaai zo laat nog :oops:
zeker zo druk bezig dat ze er niet aan dachten... goed dat je er hen op attent maakte
met een beleefde vraag kan je niet veel misdoen... als ze het begrijpen... :roll:
Hopelijk is het snel opgeruimd en terug netjes...

M-J ook weer je geloop gehad en met de bus is het ook altijd
een beetje reizen hé :lol: smakelijk eten morgen...
Plezant als je de benen onder tafel mag schuiven, geniet ervan... :)
Vrijdag zou het mooi weer zijn volgens de weermannen :lol:

Helena, ons moeder zei dat ook altijd....
'moeten is dwang en bleiten is kindergezang' dat is al oud denk ik
maar zo was het bij ons ook... en
"wat je niet graag doet doe je maar eerst, dan ben je er van af" :roll:
en dat is ook waar... gedaan is gedaan hé...:lol:
Ja... ze waren niet flauw bij ons thuis :oops: :?

Voor alle seizoentjes een gezellige avond verder... slaap lekker
en tot morgen... :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 28 mar 2019, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

clive

27 mar 2019, 21:01

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zwanenmeer, niet ongerust zijn, ik neem ook veel pauzes :) .

Oma-C, dank je wel voor het overzichtje. En die spreuk, nog nooit gehoord. Weer iets bijgeleerd :) .

EMG was niet goed. Zenuw is geklemd van mijn elleboog tot in mijn hand, heb afspraak moeten maken met een chirurg. Dat is voor 9 april.

Matice was superbraaf vandaag, een heel verschil met gisteren.

Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje

27 mar 2019, 22:23

en:"liever koekskes zijn niet gebakken" was ook zo iets dat ze gemakkelijk bij de had had...