NACHTUILTJES (14) 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

rinske

02 apr 2019, 00:19

Afbeelding

Kom nog rap goede nacht wensen :)

Op VRT naar dat programma van uitvaarten gekeken .....beter niet gedaan :roll:
Maar zal er wel niet van wakker denk ik.
Ik lig zelden wakker van iets.

Jadi vorige week donderdag is iedereen met de tram tot aan t,zuid gekomen . De halte is ongeveer 7 minuten stappen van bij ons :wink:

In de namiddag is mijn dochter Sabine ne keer langs geweest ....was geleden van na nieuwjaar.
Hier zijn de famiale contacten maar povertjes :(
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

Oma-C

02 apr 2019, 09:40

Afbeelding

Goede morgen iedereen :wink: de zon is er al
en ik heb al een deel van de dinsdagse huistaken gedaan,
nu even koffiepauze....
Het is nog koud buiten maar tegen de middag
zal het wel beteren zeker...'t is de wind die het koud maakt :roll:

frankje weer een mooie foto gemaakt met Gimper :wink:

rinske, ik vind dat uitvaartprogramma wel goed,
zo zie je welke zorg er besteed word aan onze dierbaren..
je hebt daar geen idee van anders....'t is niet voor niks allemaal zo duur :roll:

Yorkske jouw groet is er nog opgekomen...
Hopelijk vandaag beter... :roll: :)

meme-rietje, Rietjes, Assa, billyken, Bekske, Ivette, jadi,
greetie, zonnebloemetje, Corry en wie ik zou vergeten zijn :oops: :oops:
Michelly, hopelijk niet al te ziek..? veel sterkte... :?
Voor iedereen een fijne dinsdag... groetjes en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ritavdm

02 apr 2019, 10:02

Goeiemorgen

'k heb mijn wasje vd bomma buiten gehangen
'k heb alles klaargezet om de ruiten te kuisen
...
't begint te regenen :evil:
dus ben ik hier ff

Menu : worst met appelmoes
Oud maar niet Out

corry

02 apr 2019, 11:06

Afbeelding

Gisteren een dag waarvan ik volledig van de kaart was.
Dochter op bezoek, was werkonbekwaam, dus kwam een beetje vroeger.
Door niet naar haar lichaam te luisteren en in overdrive te gaan had ze spierkrampen waarbij bewegen bijna onmogelijk was. Spasmofilie is de ziekte. Heb ze noch nooit zo gezien. Had haar moeder nodig, zo voelde het aan. We zijn gaan wandelen, iets wat ze zelf voorstelde, hebben gepraat en tot de slotsom gekomen, het uitstapje met haar kleinkinderen zal niet kunnen doorgaan, onmogelijk om voor hen te zorgen. Het verdriet stond in haar ogen. Wat doe je daaraan ? Een beetje boos omdat ze de lat steeds zo hoog legt dat de gevolgen niet te overzien zijn, zo zit en zat haar leven steeds in mekaar.

Ze weet heel goed wat de reden is, vertelden ons wat ze samen met vriend gedaan hadden, op den draai met de fiets, valse hellingen in Brussel getrapt, kon niet meer. Een elektrische fiets is aangeschaft.

Verwacht telefoon van kleinzoon, papa van onze kindjes, had plannen die misschien in het water vallen, telefoon of wij zijn kinderen kunnen opvangen als het bij moeke niet kan.

Groetjes en tot in den draai, leren leven met je beperkingen is een must, anders loopt het geestelijk en lichamelijk onvermijdelijk slecht af. Sorry Yorkske het is niet helemaal voor jou bedoeld, er het beste van maken en niet in een hoekje blijven zitten daar sta ik volledig achter, toch nu en dan de rem erop zetten is best aan te raden.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Assa

02 apr 2019, 11:18

Goede morgen allen

De zon is hier al verdwenen, plaats gemaakt voor regen

Rietjes ik dacht ook mijn ruiten een beurt te geven,
zal vandaag niet lukken,

Oma-C hier geen wind wel regen,

Frankje weer al iets moois, prachtig om zien

Rinske ik heb vier kinderen, zie ze ook maar tussendoor hoor,
of ik moet iemand nodig hebben, eventueel voor hulp
school werk en eigen gezin hé.. probeer toch buiten te komen

Yorkske hou je goed, vergeet niet te rusten

Wens aan iedereen ook wie ik niet genoemd heb een fijne dag.. assa
Groetjes van assa

meme-rietje

02 apr 2019, 15:23

vandaag is het 3jaar
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

02 apr 2019, 16:06

Gisterenavond ben ik nog naar mijn huisarts geweest omdat ik medicatie (vooral voor mijn te hoge bloeddruk) nodig had. Omdat er op maandagmorgen meestal veel patiënten zijn koos ik voor 's avonds maar moest heel lang wachten of: zonder afspraak is het ook niet altijd voordelig. Hij glunderde toen ik hem feliciteerde met de prestatie van zijn zoon Bas in de Mol, terecht vind ik!
Bij de apotheker nadien moest ik diep in mijn geldbeugel tasten of: medicatie is duur maar wij kunnen het ons gelukkig veroorloven en als dat helpt zijn wij weer allang tevreden!
Ik kreeg wel de raad ELKE DAG VOLDOENDE TE BEWEGEN! Amai, waar moet ik dan altijd alleen naartoe?

Dus: goede voornemens of: ik ben alvast naar de markt getrokken spijts de slechte weervoorspelling!
Onderweg op de bus zei ook de chauffeur dat het zeer kalm was. Ook op de markt was er heel weinig volk en in de Koornbloem waren er ook weinig klanten. Begin van de maand, wachtend op hun pree?
Het regende alleen een beetje toen ik van de Koornbloem naar het station wandelde, niet veel, ik had nog geen paraplu nodig!

Morgen komen Jolien en Jonathan een laatste keer eten, dan zal ze al voldoende hersteld zijn om weer zelf hun potje te koken. Ik heb rollen orloff gekocht, hopelijk lukken deze "nieuwe" dingen mij!
Ik weet wel dat het nu niet de tijd voor boontjes is, anders "wacht ik ook hun eetbare tijd af" maar het is de lievelingsgroente van Jolien dus al waren ze nogal duur, ik zal haar blij verrassen! Ik heb al hun kopjes- en staartjes afgesneden want morgen wacht er nog wat werk!

Ik heb een donkergroene vestpull-met kap gekocht, moet wel als gewoonlijk nog de mouwen korten.
Ik draag dat graag om te fietsen of te wandelen.

Nu ga ik fruit eten of ik kom er weer niet toe!
Ivette

jadi

02 apr 2019, 16:12

Afbeelding
Hier sie mijn paasboompje wat groter
De eitjes zie je bijna niet hangen maar in "'t echt" is mooi hoor
Oeps die staat scheef...Nogthans staat die recht op mijn afbeelding
Sorry ik weet niet hoe ik die kan recht krijgen.
Is er een goede ziel die dit voor mij wilt doen aub..

Joehoe......hallo.....mag ik nog ...(L)Even binnen komen...
Gisteren hier niet geweest en intussen is het weeral goed in de namiddag
Hier was het grijs en grauw deze morgen vroeg, triest je zou zo in uw bed kunnen blijven..
Om 8u poetske aangekomen maar om 8.15u begonnen ..Ventje en ik naar de kapster..We zouden elk apart gaan..Ventje wou nog naar de oma daarna.
Ik wou de auto starten dood als een pier . Ventje had zondag het uurwerk juist gezet (wat niet moet voor mij )..En het lampje van de auto laten branden.
Gevolg poetske mij gebracht naar de kapster..En achteraf mocht ventje mij terug brengen..i.pl.v door te rijden..Eigen schuld dikke bult
Ja als ventje iets doet , weet je zo dat je achter zijn veren moet zitten.Er is altijd iets..
Maar verder is alles koek en ei woeha.... :lol:
Het triestig weer maakt de mensen wat chagrijnig vind ik..Zagen, klagen, muggenziften enz...dat heb ik ondervonden..
Zalig zou het zijn als het weer zonnig is voor een tijdje.......lange tijd dus
Vogeltjes fluiten ook minder vind ik. En er is nog maar weinig bedrijvigheid op het veld...

Yorkje ik heb echt medelijden met je ..Als ik dit allemaal lees, jongske toch dat is niet om vol te houden..Ik hoop dat Wetteren iets kan doen aan de prothese..Met pijn rondlopen is niet alles..
Kan je echt Grumpy niet inschakelen, als je het eens vraagt zou hij dat echt niet doen voor je..

Oma-c hier kwam deze namiddag de zon, ik dacht het wordt toch nog een mooie dag.Intussen is die al verdwenen, en we hebben ook al wat regen gehad
De wind is er ook teveel aan

Meme-rietje ik was deze morgen ook heel vroeg wakker..Het kon niet anders het poetske kwam

Greetie strijken gaat dit lukken ?

Frankje mooi plaatje jammer dat het lente gevoel niet voelbaar is

Corry kinderen moet je bijsturen anders loopt het de spuitgaten uit hé...Ja papa en mama moeten aan dezelfde koord trekken. Maar zoals je zegt het is niet gemakkelijk als ze gescheiden zijn...Waarom moet alles zo ingewikkeld zijn....zucht
Beste voor je dochter, hopelijk luistert ze beter naar haar lichaam..Ja moeder/dochter gesprek kan deugd doen..Dat de kdr nog de raad en hun ei kwijt kunnen aan de mama voelt zo nuttig aan..Jammer dat het altijd bij einde van hun krachten is...

Rietjes wasje van oma al buiten gehangen..Hier is ventje alleen naar zijn ma geweest...Een polsuurwerk 2 mdn jong kapot (10€ maar) Een andere is ook al kapot..Kortom het 3de uurwerk ..we weten niet meer hoe op te lossen...Ze wind uurwerk met batterij op dus staafje draait zot..Haar oude overwonnen. 37€ herstel betaald maar nu klaagt ze dat het bandje te wijd is......Ja oud worden hé..Ze moet het nieuws gevolgd hebben want ze moet verhuizen naar Saarbrücken zei ze..Er is geen personeel meer daar, en ze moest nog alle kamers kuizen.
Tja een mens kan een boek schrijven....maar eerlijk het is schrijnend ...

Assa niet plezant die pijn, best kan je het in toom houden met pijnstillers..Ja inderdaad de dokters zijn niet meer zo humaan als vroeger..Ook verpleegkundigen en verzorgsters...is een rare generatie...En de generatie die achter komt...ik weet niet wat ik er moet van denken..
Als je bedenkt dt er zoveel vacaturen niet ingevuld geraken, dat de jonge gasten liever gaan stempelen...Een beetje werken en dan weer stempelen waar zit de drive ??

Rinkse dokter programma's, ziekenhuis programma's, uitvaartprogramma's daar kijk ik niet naar. Hoe minder ik weet daarover hoe beter ik me voel en wil het zo houden
Ik zie wel wat er op mij afkomt

Deze middag was het hier witloof-ham en kaassaus njammie het was heel lekker...

Ik wens jullie nog een fijne "achternoen" verder
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

rinske

02 apr 2019, 17:09

Afbeelding

Ik denk gelukt .....gedraaid in mijn adobe fhoto program :wink:
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

rinske

02 apr 2019, 17:18

Afbeelding

Vanmorgen in de fitness 1 uur BBB daarna nog half uur toestellen .....dus HHT niks vandaag .

Assa ik heb (had) ook 4 kinderen ,nu nog 2 ..... jongste dochter overleden .... zoon geen contact meer :roll:
Het is nu zo :cry:

Hier een serieuze vlaag gedaan ook donder erbij .Nu is het gestopt dus eerst toerke met Rindake ....dat zal me wel nog lukken :wink:

Groetjes aan iedereen :)

Oma-C

02 apr 2019, 19:30

Goede avond iedereen...
We hebben hier rond 17 u een ferme onweersbui gehad ... amaai!!:roll:
donder bliksem grote hagelbollen en regen echte aprilse grillen
maar nu is het weer over 't ja... we moeten erdoor hé....

Dames ik heb alles gelezen maar kan niet op iedereen reageren
teveel en meer dan de helft vergeten... sorry :roll:

Yorkske je mag ook een korte reactie geven hoor
je moet niet op iedereen antwoorden :roll:
we begrijpen wel dat er weinig tijd over is.. bij mij is dat ook zo
niemand zal het je kwalijk nemen daar ben ik zeker van... :roll:
Sterkte en doe maar rustig aan je lichaam wil slapen...
het laat je voelen dat het moe is :?

Alle uiltjes sterkte en een gezellige avond...
een goeie nacht en tot morgen

Ritavdm

02 apr 2019, 20:14

Goeieavond

Mensjes wat zijn jullie weer allemaal druk geweest met vertellen. Goed hoor zo weet ik hoe het jullie allemaal vergaat en antwoorden hoeft niet hé :wink:
Of nemen jullie me dat kwalijk ? Eerlijk zeggen !

'k ben zelf ook goed bezig geweest maar wel met andere dingen.
Gisteren zo'n dikke 50 km gefietst door ons mooie West-Vlaamse Heuvelland en vandaag een hele mooie maar nogal zware wandeling gemaakt om en rond de Kemmelberg.
Mijn fysieke conditie is dus nog steeds goed maar morgen las ik dan toch een rustdagje in hoor.
Gelukkig hebben wij van dat onweer hier niets gemerkt, 'er was wel een koude wind.

Enkele sfeerbeelden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu pyjama een en proberen wakker te blijven :lol: tot voorbij De Noordzee.
Oud maar niet Out

greetie

03 apr 2019, 08:50

Afbeelding

Rietjes, we nemen je echt niet kwalijk zou spijtig zijn dat we je wandelingen en fietstochten niet meer zou kunnen mee volgen met de mooie foto's :D

Jadi, hé wel het is een mooike :D niet te groot :lol:
Het was een klein strijkje, het zijn die kleine dingen vb deur open doen zeker van de auto :)
durf niet klagen als je leest van Yorkske dat is pas pijn hebben!

Gisterenmiddag lekkere visschotel gegeten en toen rummicub gespeeld :lol:
Waren met meer dan 100 personen voor ons klein dorpje van nog geen 2000 mensen !
Tussen 15 a 16 u ferm gedonderd!

10 u kiné, dan Lio, de macaroni staat klaar voor in de microgolf tegen dat de oudste thuiskomen we zijn met ons viertjes :lol:
Daarna naar CM zorg winkel om de steunkousen en ga me een steun verband kopen voor aan de pols, verder rijden naar de bib heb een paar mooie titels gekregen van vriendin!
Misschien daarna nog koers kijken :D

Greetie

meme-rietje

03 apr 2019, 08:52

goeie morgen iedereen
zo die triestige dag is ook weer voorbij
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C

03 apr 2019, 09:22

Afbeelding

Een goede morgen aan iedereen :wink:
Grijs en toch probeert de zon erdoor te komen
het zal weer met snokskes zijn denk ik, zoals gisteren
maar ja 'april doet wat ie wil.'... :roll:

Rietjes, mooie foto's, flink gefietst en gestapt
geniet ervan zolang je kan, ik heb spijt dat
ik het niet meer kan want ik fietste ook graag zoveel,
ik deed de fietsroutes die hier overal uitgestippeld zijn
en had er geen problemen mee dat ik dat alleen moest doen
dan zie je nog meer overal... een fijne rustdag vandaag... :)

meme-rietje, een moeilijke dag gisteren, hier is de maand
maart een moeilijke tijd, laatste week in kliniek , het sterven,
de asverstrooiing... altijd de herinnering weer terug
ook na een lange tijd .... het gaat nooit weg...ik wens je veel sterkte
het moet slijten....(zegt men, maar men zegt niet wanneer :roll: :( )

greetie een drukke dag gisteren, als je er maar van genoten hebt :wink:

frankje zo leuk die kleine man en het eekhoorntje :lol:

Alle uiltjes een aangename woensdag vandaag, en tot.....