In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

06 apr 2019, 20:48

M.M., ik gebruik ook altijd azijn voor het onkruid, ik neem het huismerk alcoholazijn van de "Delh...ze (365) 1,5 liter voor iets van een halve euro. Als je het dopje opendoet zit er een handige doseerspuit op; dan kun je direct puur tussen de steentjes spuiten., of over het onkruid. Ik doe het ofwel 's morgens vroeg of tegen de avond. Je kunt ook het afgietwater van gekookte aardappeltjes nemen, maar ik vind zo'n fles wel gemakkelijker :-) !
Knuffeltje voor Gimly en groetjes voor jou en alle Seizoentjes.

Muddy Maddy

07 apr 2019, 08:21

Goede morgen seizoentjes,

zo, bijna alles staat op zijn plaats in de badkamer. terwijl hij er was, heeft buurman V. ook de engelse pries van de droogkast naar een belgische vervangen want ventje... :roll:
Buurman vond het heel mooi, fris. zijn eigen badkamer heeft zo ongeveer dezelde "look".
moet nog allen mijn parfums opbergen en het kastje afvegen met ramenreiniger. tussen alle produkten die er staan... vond ik 'em niet meer. ik wist dat de vervanging er de deur van de douche mee had afgekuisd. en plots, had ik hem in mijn handen, maar het was al na 7 en dat is een werkje voor vandaag + het wassen van een militaire broek. Ons moeder komt zaterdag. Stelde voor hier iets klaar te maken, maar ze vertrouwd mijn kookkunsten niet. Toen ik daar 1 week was om alles te regelen ( ook boodschappen doen en koken) stond ik versteld hoe ze haar spaghettisaus klaarmaakte: niks nul van kruiden, enkel peper en dan nog... ze gebruikte wel ui ( mag er bij ons niet in van ventje) maar lenteui! en een potje tomatenpuree. verder aten ze vol au vent van de renmans en puree van de rensmans en schoteltjes enz. hier heeft ventje de vuilniszakken en blauwe zakken vergeten. zijn gezicht hing weer op zijn sportschoenen omdat hij al hoorde dat hij dè tuinset en moeder moest gaan halen. moeder denkt dat wij kofferruimte zat hebben. dat is geen Honda sportmodel meer hè.
ventje ligt er nog in. moet dan maar maandagavond om de vuilzakken en blauwe zakken. heb zelf eten nodig maandag. dinsdag moet ik dan voor die proefinfiltratie om 11 uur. woensdag komt iemand van familiehulp poolshoogte nemen en eventueel al iets doen. moest de proefinfiltratie gelukt zijn, dan volgt een denervatie. kan ik dan zelf mijn huishouden bestieren en het traag-rap doen. zal dan enkel afhankelijk zijn voor iemand voor de strijk. heb Gimly buiten gelaten. Buurman heeft beloofd om ergens in zo'n tuincentrum waar hij langs passeert als hij met de brommer naar het werk gaat, te gaan informeren voor de prijs van witte keien. hij komt ook eens langs om de koer nog eens grondig te doen met de karcher en terwijl zijn dak van zijn veranda te poetsen.
zo, ik ga die kat binnenlaten,
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

07 apr 2019, 09:54

Afbeelding

Goede zondagmorgen allemaal,
de zon is er al en nog frisjes, maar het wordt beter 't is beloofd :lol:
Hier zijn in 't stad de wielrenner vertrokken.... of ze staan op
het punt om te vertrekken, amaai, het zal weer druk zijn
op de Grote markt ik blijf uit de buurt, ik hou niet van zo'n drukte
ik zie het wel op tv straks.... al zit ik er maar een 5-tal km vandaan :roll:

anjelierken, dochter ook op de route, dat brengt nogal wat mee hé zo'n koers
lawaai en volk :roll:
Fijn dat jullie het paasgerief al gevonden hebben...
in zo'n winkels weet je niet wat je moet kiezen :roll:

M-M, al goed dat je een buurman hebt die komt helpen voor zo'n klussen
dan is het gedaan en ben je gerust... die witte keien worden per kilo verkocht
en zijn niet echt goedkoop, want je hebt rap een kilo...maar ze zijn mooi... :wink:

clive zal aan rondhollen zijn op het dogveld :lol: :lol: ze hebben mooi weer
de zon is al gekomen, maar het is nog niet warm...

Granny M, ik doe ook veel met gewoon huishoudazijn ik breng
het mee van Colruyt en je verschiet wat je allemaal kan doen met azijn
wie het lijstje nog eens wil die vraagt het maar, dan stuur ik het door
ik vind het te opdringerig om het weeral hier te zetten, 't is nogal lang :lol:
alsof ik me altijd wil bemoeien :roll: :oops:

Aan alle seizoentjes een fijne zondag, tot later...:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

07 apr 2019, 19:06

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Na het hossen op het hondenplein , ( het was heerlijk weer ervoor) en me terug opgefrist te hebben kwam de klusjesman een klusje opknappen. Wij kennen hem heel goed en hij was om 11.00H hier en knapte op wat er gedaan moest worden, maar voelde zich hier zo op zijn gemak dat hij nu pas naar huis is. Hebben een leuke babbel gehad en vroeg hem of het stoorde dat ik de Paasboom terwijl zette. Neen , dat stoorde dus niet, dus heb ik die terwijl ook gezet en alles is al terug opgeruimd. Het is dit jaar echt wel een hele mooie geworden, ben heel tevreden en bezoek en manlief vinden hem ook heel geslaagd. Had gisterenavond daar alles voor gekocht in de bloemenwinkel en had mij oasis een hele nacht in het water laten liggen, dus ik moest hem wel zetten vandaag. En dan nog een aantal mooie paasfiguurtjes in het hout op de kast gezet, heel strak allemaal.

Muddy Maddy, proficiat met de badkamer. Zal wel heel mooi zijn nu.

Zo, ik wens zonder namen iedereen nog een hele fijne avond en voor straks een zachte welterusten.
Liefs en een knuffel voor wie hem wil.

mariajohanna

07 apr 2019, 20:25

Iedereen een heel goede avond,

Vandaag een 'me-dagje' gehouden ! Dat wil zeggen dat ik een heleboel kaartjes heb kunnen afwerken, en enkele zijn ook al 'verstuur-klaar' gemaakt ! :D Heb daar toch altijd veel voldoening van, zeker als ik links en rechts hoor dat ze het wel appreciëren ........

Clive, extra goed weder voor Mattice zijn school ! Hopelijk doet hij het nog altijd goed....
Mijn Paasboom staat in de hal, nichtje had takken meegebracht van de 'apenboom' uit haar tuin, wij noemen die zo met al zijn krulletjes en zo.

MM, eindelijk he, ze zal wel mooi en grieflijk zijn, jullie badkamer !

Tussendoor naar de toer gekeken, terwijl ik verder aan de kaartjes deed, dat is het plezante ervan, ik ben bij alles bij .....

En Anjelierken al paasgerief gevonden, ook fijn ! De kids bij ons hebben het hunne al gehad, gisteren. Het was maar een beetje chocolade (ze gaan 'regimen' :mrgreen: ) en voor de rest boeken en spelletjes voor de nintendo ..... ze wisten op voorhand wat ze gingen krijgen hoor, ze zijn daar al groot genoeg voor ! Ik vond nu wel dat ik het al mocht geven omdat Pasen dit jaar nà de paasvakantie valt .....
De 'groten' die kunnen wel wachten tot het Pasen is ! :D

OmaC, heb ooit van jou zo een lijstje gekregen wat je allemaal met azijn kan doen ..... en, raar maar waar, ik weet niet meer waar ik het 'bewaard' heb. Als je wil mag je het me nog eens toesturen, nu heb ik een speciaal mapje aangemaakt waar ik zulke interessante dingen kan in bewaren. Een sproeibusje heb ik al ! Dat het onkruid dan maar oppast, elke dag zal ik wel eens rond on huis gaan !
Vroeger deden we dat met javel, maar dat kan nooit goed zijn voor alles .......
Heb ook onlangs met dochter naar de Aldi geweest, maar ik weet niet wanneer dat product voor de stenen te kuisen er is. Waarschijnlijk is het zo'n éénmalig product per jaar ?

Ik ga jullie laten en wat tv zien. De restafvalzak staat al buiten voor morgen de ophaling, dus dat is ook al gedaan. Soms moet ik mijn geheugen eens afgaan, om niets te vergeten. Wat me niet altijd lukt.......

Dames, een heel goede avond, hopelijk hadden jullie allen een fijne dag, met het zonnetje ! Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

07 apr 2019, 20:34

Hallo iedereen,

Wat een mooie dag vandaag, we hebben in de namiddag op het terras gezeten.Sinds de nieuwe aanleg van het terras en de nieuwe tuinmeubelen zitten we daar vaker.
Regelmatig naar de koers gekeken, de tv stond al aan sinds deze ochtend.
Zoonlief en gezinnetje waren langs gekomen.Je ziet wel aan ukkemeisje dat ze goed ziek is geweest, toch is ze actief.
Morgen en overmorgen komt ukkepuk, dan weten we weeral wat te doen.S'avonds voer ik hem naar huis, want hij wil niet blijven slapen.Vroeger maakte hij er geen probleem van, nu wel.Hij komt graag, maar slapen doet hij het liefst in zijn eigen bedje.Vind dat niet erg, hebben we zelf een rustige avond.

Had gisteren nog rijsttaart gebakken, die we in de namiddag gegeten hebben.Moet er steeds aan denken om gewone melk te gebruiken, in plaats van lactosevrije melk.De rijstpap krijgt dan een lichtbruine kleur, wat niet zo mooi oogt, alhoewel de smaak lekker is.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

08 apr 2019, 06:18

was 'n leuke dag gisteren, nog wat gerief in de badkamer terug gezet en In het kastje. het oude was zo'n drie-luik kastje met bovenaan zo'n tl. nu is dat heel modern met een ledje bovenaan. Helaas hebben ze hem tè hoog gehangen voor mijn 1m 59 cm, zou in feite zo'n opstapje moeten kopen om mijn hals en dècoletè te verzorgen. maar ik heb nu plaats genoeg. bijna alles zit in dat kastje. ernaast staan produkten die er zeker niet in kunnen zoals mijn extra large extra strong haarlak.
heb daarna een heel lange douche genomen en toen ik opgedroogd was, heeft ventje zo'n 24 h pleister geplakt want vandaag moet ik beneden 't een en 't ander doen terwijl boven de kleurwas draait. dan gekeken naar full house, legends of tommorow en dan is ventje aan de pepersteak met pepersaus en frietjes begonnen en heeft afgewassen. dan gekeken naar Csi: las vegas, hoewel we ze allemaal op dvd hebben. Moeder komt zaterdag. ventje zal zien hoe groot die meubelen wel zijn. want ons moeder denkt dat nog steeds aan de koffer van de oude trouwe Honda.
In mei is het groot onderhoud voor tuutje en ineens ook die spiegel vervangen en de lak herspuiten ( verf van bord stond erin)
Cats Rule!

Muddy Maddy

08 apr 2019, 06:37

( deel 2) had per ongeluk op verstuur gedruk ipv voorbeeld. zo zie je dat ik koffie nodig heb. :roll:
hier beneden dan vlug swifferen en moppen want morgen heb ik die proef-infiltratie en als die gelukt is: de denervatie ervan.
woensdag moet ventje naar brussel en ik ontvang iemand van familiehulp. donderdag laat ik dan een pedicure uitvoeren. dan zaterdag komt moeder dus hier vlug vrijdag alles opruimen wat niet op een salontafel hoort.( maar Gimly zijn waterpot moet blijven staan!)
afstandsbediening van digicorder haperde weer, maar ventje moet er dan maar zaterdag om als hij moeder naar huis brengt want die gaat hier ook weer geen uuren blijven. ( toch taartje voorzien)
Vandaag dus die taken en morgen voor ik vertrek en ventje dan om vuilniszakken en blauwe is, nog wat kaartjes uittekenen( blauwdruk) voor ik ze dan mss woensdagmorgen of donderdagvoormiddag maak. Donderdagvoormiddag een bezoekje aan de secretaresse van de oude dokterspraktijk want ik moet nog iets afgeven aan de secretaresse waar ik een beetje bevriend mee ben. Gimly heeft portie 2 van ontbijt 1 gehad.
zo, ik ga koffie 2 uitdrinken en even loeren of fb of er iets staat en dan verder doen aan de boerderij (hebben nu 11 leden!) en de criminal cases wanneer de was draait.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

08 apr 2019, 08:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Alles gelezen en zo te horen heeft iedereen een fijne dag gisteren gehad en elk op haar manier. Heel leuk om te lezen.
Manlief werkt vandaag van thuis uit, heb dus de 2 benedenverdiepingen al gestofzuigd zodat ik geen lawaai meer moet maken . Die zijn terug netjes. Manlief zei net dat het leuk werken is in de living met de paasboom , de houten paasdiertjes en natuurlijk een vaas met bonte tulpen, dat zijn echt mijn lievelingsbloemen. Hij vindt het net lente in de living, vind ik een leuk compliment.
Moet vandaag boven alles poesten, want morgen moet ik bij de chirurg zijn in het ziekenhuis en dat is daar altijd lang wachten. Moet daar om 14.00H zijn, maar dan ben ik boven nog niet klaar op voorwaarde dat ik mijn pauzes inlas en wil daar ook niet afgepeigerd aankomen, dus doe ik het vandaag. Wat dan ook nog gemakkelijk is om 2 redenen, Matice heeft het gezelschap van manlief en we kunnen als boven alles gedaan is, meteen het bed opmaken.
De bel in het oog houden want namiddag komt de tuinman om de gazon klaar te maken voor de zomer dan zeker. Manlief maait het gazon wel, maar voor de rest van het onderhoud, heeft hij echt geen tijd en ik kan het niet.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een heel prettige dag. LIefs en een dikke knuffel.

Oma-C

08 apr 2019, 09:01

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes... een beetje nevelig...
en er wordt regen verwacht...
gisteren hebben wij hier niks nats gezien :lol:
En ja het was een zalig warme dag.. ik heb ook
van m'n terras genoten... 't is fijn als alle werk gedaan is :lol:

M-J, je vindt de azijn-lijst in je mail straks :lol:

M-M je zal voor je plezier in de badkamer vertoeven :lol:
en voor de rest van de week weer een overvolle agenda :)

clive plezant als het goed weer is met Matice in de hondenschool :wink:
ik wens je succes in de kliniek vandaag

anjelierken, gezellig uitgerust ook op jullie terras
en ukkemeisje zal wel weer vlug aansterken :lol:

Sterkte aan de mensen die het kunnen gebruiken..
mijn kaars brandt :?

Helena van Troje

08 apr 2019, 10:04

De twintig, twintig regel een beetje respecteren.
Even hier goede dag komen zeggen.
Er zit schot in de zaak: opplooi is al gedaan en weggelegd.
De slaapkamers en de badkamer zijn ook al gefatsoeneerd ruiten inclusief.
Nu nog de gordijnen terug hangen in de blauwe kamer.
Die van de gele kamer moeten nog gestreken.

Deze namiddag op ziekenbezoek bij T.
Ik ga zelf niet bellen naar de bureau, dus als zij niets laten weten ook geen gezinshulp na de grote schilderpartij.
We redden ons wel. Mijn dossier vervalt eind deze maand.

We zullen eens de keuken gaan opruimen terwijl J. de bureau en de living onderhanden neemt.

Hopelijk breekt het zonnetje door, want het blijft hier maar nevelig.

Oma-C

08 apr 2019, 16:33

Afbeelding

Goede middag allen, de zon schijnt dunnetjes en toch is het fris...
ik heb mijn klein wandelingetje gedaan, heb dus een frisse neus gehaald... :)

Helena, je mag gerust even rusten en is niemand
die met een zweepje achter je veren zit :roll: :oops:
Het werk wacht allemaal tot je eraan begint... :?

Ik hou het rustig deze namiddag... moet niks alles mag..
Nog een fijne dag allemaal en tot morgen :wink:

Helena van Troje

08 apr 2019, 17:12

Mijn woorden waren nog niet opgeschreven of gezinshulp belde om de hulp terug op te starten. Morgenvroeg komt dus A. Ben benieuwd. Ik ga er van profiteren om de gordijnen in d blauwe kamer t laten ophangen, een deel te laten strijken en de living te laten dweilen. Als ik het gedaan krijg mag ze met mij boodschappen doen in de stad. Zo niet dan mag ze nog een ruit of vier kuisen.

Muddy Maddy

09 apr 2019, 07:34

vandaag proefinfiltratie lage rug. moet daarvoor om 11 uur in het dagziekenhuis zijn. hoop echt dat het lukt want ik heb er immers al twee gehad en na nummer 2 donderde ik dan de trap af. ( heb echt schrik nu)
( dokter zei wel dat het was van de stress van mijn ouders hun situatie toendertijd: moeder 5 by-passes en vader stervende aan de grote K.)
Gisteren heb ik opgemerkt dat die filmploeg nogal de nodige kapsones heeft. ook de "acteurs". vooral die hebben een nog grotere nek dan de filmploeg die hier niet anders gedaan heeft dan op Gimly's fragiele zenuwen werken. als hij vandaag over zijn nek gaat, bel ik de verantwoordelijke voor heel die heisa op. wij moeten weer noodgewongen aan de grote baan gaan staan, net nu ik naar het ziekenhuis moet. vannacht moeten opstaan om flexium te smeren, toen zag ik Gimly al rondlopen, wat niet van zijn gewoonte is om 's nachts boven te zijn tenzij...
Gisteren was gedaan en hier geprobeerd te swifferen. maar mijn rug deed ook niet mee.
morgen komt er iemand van familiehulp en ik ga volgende week bellen naar solidariteit na dinsdag een gesprek te hebben met de sociale dienst van mijn mutualiteit. Hoop daar ten minste een tegemoetkoming van de medicatie te kunnen krijgen of verhoogde terugbetaling van consulten en behandelingen.
zie overbuurman net met de fiets naar het werk gaan ivm het niet mogen passeren van auto's rond de set. ventje maakte zich gisteren daar ook al druk om. best dat mijn badkamer nu gedaan is. ik zou begot niet weten waar zij zonder op film te komen, zouden moeten passeren. ( dat staat niet in het script!) bij Ba'al! het is nu ook daadwerkelijk "lentevakantie "ipv Paasvakantie!!!!
ga nog koffie maken, heb gisterenmiddag thee gedronken omdat ik water beu ben. en omdat er in cola zero meer caffeïne zit dan een kopje ristretto mag ik dat ook niet drinken of ik kan heel de nacht niet slapen.
Fijne dag seizoentjes allen, even om 11 uur de duimen omhoog ( procedure is ongeveer 2 uur )
Cats Rule!

clive

09 apr 2019, 09:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, duimen staan hier omhoog en er brandt al een kaarsje.

HVT, hoop dat de gezinshulp meevalt, ze zal wel weten wat te doen.

Oma-C, ik moet vandaag pas naar de chirurg om 14.00H met de hoop dat het weer geen operatie wordt.

Gisterenavond met het vlees bakken, mijn rechterhand serieus verbrand. Dadelijk onder koud water gehouden en dan een dikke laag Flamazine erop gedaan en er een verband rond gedaan. Deze ochtend deed manlief mijn verband er terug af en mijn hand en pols staan vol brandblaren. Vraag meteen raad aan de chirurg, want daar moet het verband er terug af. Geloven jullie dat ik daarvoor een pijnstiller heb moeten voor nemen. Het was gloeiend hete olie en boter die ik erover kreeg. Nu ja, zal wel wegtrekken, die blaren.

Gelukkig enkel licht HH vandaag en de was en de strijk. Als dat laatste niet gaat, doe ik hem voor een keertje morgen wel.

Tuin is gisteren volledig in orde gemaakt, ze waren met zijn tweeën, maar zijn toch aardig lang bezig geweest. Dadelijk het bedrag van de factuur storten, dan ben ik daar van af.

Wens iedereen een fijne dinsdag. Liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.