Koopkracht flink achteruit!
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Julleke, ik denk dat er aan u een geweldig goed baas verloren gegaan is. Bij u moest ik nooit op tijd kopen, nooit hard werken, als ik me niet goed voelde kon ik een paar jaar doorbetaald naar huis, als geen werk had deelde gij kaarten uit en een paar bakken bier , ge ging kijken wat ik thuis nodig had en je paste mijn loon aan naar mijn behoeften en ik moest niet alleen niet overwerken maar zelfs vroeger naar huis omdat mijn vrouw naar de kapper moest. Man man wat heb ik spijt dat gij geen baas zijt.dejules schreef: ↑25 apr 2019, 09:57Als ge langdurig ziek zijt dan mag de werkgever U ontslaan zonder een opzegvergoeding te betalen.
Waarom mag iemand die ziek wordt bij een werkgever omdat hij slecht behandeld wordt, ver onder zijn kwalificaties moet werken voor een laag loon, omdat de werkgever nooit rekening houdt met zijn werknemer die ook een gezin heeft en niet altijd wil overwerken, die te oud is om alle opdrachten op tijd uit te voeren en steeds onder druk gezet wordt … ook niet eenzijdig de overeenkomst verbreken zonder zijn sociale rechten te verliezen? Dat is de belangrijkste reden van burn-out en de belangrijkste reden voor de 420.000 mensen die langer dan 1 jaar onafgebroken ziek zijn.
De zon is gratis voor iedereen
-
Eerst huis verkopen is enkel voor degenen die één of meerder huizen hebben die ze verhuren en dat vind ik maar normaal. Ik heb een Turk gelend die aan Brussel Zuid een halve straat in eigendom had en toch een leefloon trok .Dat is de reden waarom gij nu minder OCMW trekt.
Blijkbaar kunt ge nog niet lezen ook...……….
Het huis waarin men woont, moet men niét eerst verkopen. Integendeel!
De krantenkop in Het Nieuwsblad is totaal onjuist. In haar verkiezingsprogramma stelt de N-VA namelijk net het omgekeerde. Niet alleen wil de N-VA het leefloon optrekken naar het Europese gemiddelde. Het huis waarin men woont, mag volgens de N-VA net niét in rekening worden gebracht in het onderzoek naar bestaansmiddelen. En dat is socialer dan het huidige systeem. “Een moderne visie op sociale bijstand houdt ook een modernisering in van de ‘toetsing van de bestaansmiddelen’ zoals we die kennen bij het leefloon en het OCMW. De eigen bewoonde gezinswoning is vandaag al grotendeels uitgesloten van de vermogenstoets. Wij sluiten ze volledig uit”, zo vermeldt het N-VA-verkiezingsprogramma op bladzijde 8. Als uit die vermogenstoets echter zou blijken dat iemand kan leven van huurinkomsten uit andere huizen, dan heeft die persoon voor de N-VA geen nood aan een leefloon.
https://www.n-va.be/feit-fictie/eerst-h ... n-leefloon
-
dejules
Idefix schreef: ↑28 apr 2019, 17:09
Julleke, ik denk dat er aan u een geweldig goed baas verloren gegaan is. Bij u moest ik nooit op tijd kopen, nooit hard werken, als ik me niet goed voelde kon ik een paar jaar doorbetaald naar huis, als geen werk had deelde gij kaarten uit en een paar bakken bier , ge ging kijken wat ik thuis nodig had en je paste mijn loon aan naar mijn behoeften en ik moest niet alleen niet overwerken maar zelfs vroeger naar huis omdat mijn vrouw naar de kapper moest. Man man wat heb ik spijt dat gij geen baas zijt.
Ik weet niet of U uit het bedrijfsleven komt of uit de (levenslang benoemde) leegloperij.
U begrijpt de essentie vd discussie niet nl dat de N-VA een activerend beleid voert, Muyters is Minister van werk en van de VDAB. Dwz dat elke werkloze ELKE aangeboden job moet aanvaarden. Het gevolg is dat werklozen jobs (ver) onder hun diploma, ervaring, kwalificaties, … moeten aanvaarden. Oudere werklozen krijgen jobs aangeboden die zij fysiek niet meer kunnen uitvoeren. Zieken krijgen een transitie vd mutualiteit naar de VDAB om geactiveerd te worden naar jobs die zij omwille van hun ziekte/handicap niet aankunnen maar niet mogen weigeren.
U begrijpt dat deze mensen niet gelukkig zijn in hun job. Daarbij verdringen deze mensen ook nog eens de laaggeschoolden. Dit is één vd hoofdoorzaken van burn-out. U weet dat er door dit beleid ongeveer 150.000 mensen met een burn-out in ziekte langer dan 1 jaar thuis zitten. Ik als baas wil geen mensen hebben die niet gemotiveerd zijn in hun job. Ik aanvaard niet dat de overheid mij als werkgever ongemotiveerde mensen stuurt. Die kunnen natuurlijk niet zeggen dat ze die job liever niet doen want anders worden die vd dop gegooid. Ik denk ook aan de maatschappelijke kost : moeten wij miljarden investeren in Universitair en hoger onderwijs om die mensen dan als kassier(ster) bij de Lidl te laten werken? Ik denk dat dit onaanvaardbaar is.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 apr 2019, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Die "lagere belasting" middels de tax-shift is niet gedekt en betekent voor de volgende regering een tekort 8.5 miljard Euro (volgens sommige bronnen zelfs 12 miljard Euro). Iedereen is het erover eens dat de burger deze rekening gepresenteerd krijgt middels hogere belastingen, verdere afbouw vd sociale zekerheid, … Dit kan je toch geen "goede huisvader"-beleid noemen, toch?
-
dejules
De N-VA trekt het leefloon niet op : U krijgt geen leefloon, U moet daar minstens 30u/week voor werken bijvoorbeeld in een bejaardentehuis. Daarbij kan het leefloon teruggevorderd worden bij de kinderen of ouders vd werkloze die naar het OCMW werd geduwd. Op haar FB-pagina ontkent de N-VA dat zelfs niet!! U doet uitschijnen alsof het N-VA-beleid sociaal is. Deze partij is helemaal niet sociaal! Als je mensen verplicht laat werken voor een leefloon dan ben je onkies. Dit is uitbuiting. Mensen die werken moeten een contract krijgen en een loon! De N-VA is uitschot.
-
Fazal
Kan je dat even verduidelijken Idefix? Dank u.
Ik ben al jaren gepensioneerd als bediende-werknemer, en moet ieder jaar nog een pak belastingen (± 285 Euro) bijbetalen. Ik denk meer en meer dat er 'zelfs geen twee Belgen' gelijk zijn voor de wet!?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Jambon himself vertelde het deze middag op VTM … De volgende index is er alleen in bedrijven waar het redelijk tot goed gaat … de anderen krijgen NIKS
NV-A is en blijft de donker blauwe partij voor de rijken en zij die denken dat zij bij de betere 'middenklasse' horen.
Vraag me wel af of hun kiezers dat in 2023 nog gaan vinden
NV-A is en blijft de donker blauwe partij voor de rijken en zij die denken dat zij bij de betere 'middenklasse' horen.
Vraag me wel af of hun kiezers dat in 2023 nog gaan vinden
-
Ik moet ook altijd bijbetalen hoor omdat er geen BV afgehouden wordt van het pensioen van mijn eega maar wat er ook gezegd wordt ? DE VERLAGING VAN VOLGENDE PERENTAGES IS EEN FEIT;
Federale Belasting Staat gedaald van 75,117% naar 74,010% dus min 1,107%
Gewestelijks belasting gedaald van 35,117% naar 33,257% dus min 1,86%
Saldo Bedrijfsvoorheffing min €137.48
Fiscale aftrek voor gift aan kindertehuis …… bedrag ga ik u niet vertellen
-
Dus niet in een bedrijf gaan werken dat op de rand van het failliet staat...…………………...Simpel toch???E.T. schreef: ↑28 apr 2019, 19:56Jambon himself vertelde het deze middag op VTM … De volgende index is er alleen in bedrijven waar het redelijk tot goed gaat … de anderen krijgen NIKS![]()
Vraag me wel af of hun kiezers dat in 2023 nog gaan vinden![]()
-
Dejules , reken nekeer man;;; Als er nu al een tekort is van 8.5 miljard, hoe denk je dan dat de anderen al hun beloofde verlagingen en verhogingen gaan betalen???? Met zelf bijgedrukt geld????? Pas maar op dat Kalvo uw leefloon niet aanslaat omdat ge teveel gebruikt maakt van de PC...…..dejules schreef: ↑28 apr 2019, 17:34Die "lagere belasting" middels de tax-shift is niet gedekt en betekent voor de volgende regering een tekort 8.5 miljard Euro (volgens sommige bronnen zelfs 12 miljard Euro). Iedereen is het erover eens dat de burger deze rekening gepresenteerd krijgt middels hogere belastingen, verdere afbouw vd sociale zekerheid, … Dit kan je toch geen "goede huisvader"-beleid noemen, toch?
-
dejules
Volgens de laatste cijfers gaat het om 12 miljard € begrotingstekort voor 2019.
Oplossing
Afschaffen ambtenarenstatuut, honderdduizenden verstopte werklozen in de ambtenarij afdanken en omscholen voor de privésector, 1 pensioenstelsel zonder uitzonderingen en retro-actief met extra taxatie/confiscatie voor statutaire leeglopers.
-
Zoooooveel is het ook niet beste maar niemand heeft er zaken mee, het is mijn geld, ik heb geen voetbal abonnement, ik ga niet op café en ik doe geen verre reizen, dus kan er iets af voor kinderen die geen ouders hebben.