In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Allemaal bedankt voor jullie beterschapswensen EN de mooie overzichtjes.
Zwanenmeer, jouw kaartje zal vandaag in de bus zitten, de Post hier werkt enorm langzaam, maar alvast bedankt op voorhand, zo'n kaartje maakt mijn dag altijd goed.
Gisteren, buiten slaap- en badkamer opruimen, echt niets gedaan. Heb werkelijk een hele dag geslapen
Wens iedereen een mooie dag. Typen gaat nog moeilijk, dus sorry van dit ego-berichtje.
Liefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen alle seizoentjes,
Hier is de zon nog niet aangekomen
maar dat komt misschien nog wel,
geduld is een mooie deugd hé
clive, dat slapen is nog van de narcose,
die kan meer dan een week in je lichaam hangen
maar je kan er maar deugd van hebben,
en terwijl geneest de situatie al een beetje hé
M-M ook rustig aan in gang blijven,en voorzichtig zijn
hopelijk heb je nadien minder last, ook sterkte gewenst
ik ben benieuwd naar de nieuwe poetsvrouw
anjelierken, jouw papa zal misschien wat veel nadenken
en dan komt er vanalles boven hé,
(mijn papa had dat ook in de laatste jaren)
een goeie knuffel kan helpen
Ik wens allen een aangename dag
Hier vandaag geen markt voor mij want ik moet
terug naar de tandarts pppfff al dat geloop
maar ja het moet
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het leven loopt hier voorbij aan een tempo dat ik niet meer kan volgen.
Gisteren gewassen en de was buiten droog gekregen.
Voor de zoveelste keer een andere gezinshulp over de vloer.
Nu weer in de namiddag. En maar twee uur ipv vier uur.
Ik heb het heft in handen genomen en gecommandeerd...
We zijn erin geslaagd de boodschappen te doen, het bed te verschonen, een gordijn op te hangen die de vorige vergeten was.Ze heeft dan ook de living met nat water gekuist en de gang, hal, wc meegnomen in passant.
Omdat ze nog even tijd had heeft ze ook de beneden nog gestofzuigd.
Daar had ik al gedweild voor het weekend.
Die mag nog komen, maar dat zal wel niet zijn, vrees ik.
Mijn idee dat de vorige altijd iets voor heeft om niet te moeten werken was weeral heel juist.
We wachten af.
Ik voel dat weekend wel in mijn beentjes, maar het was best gezellig.
De schilder is vandaag al even die deur komen retoucheren.
Ik ben al met de wagen naar de dokter geweest=> het was een beetje te nat...
Vanavond eens gaan, luisteren in mijn oude pensionaat wat ze over die muurschilderingen weten.
Mij halve jonge leven heb ik tegen een afbeelding van "Le corbeau et le renard" aangekeken in de refter.
En op het andere prentje stond de fabel waar de druiven te zuur waren...
Voorspoedig herstel voor al de mankementen van schrijfsters en familieleden.
De regen is even gestopt, de zon doet pogingen, maar de wolken zijn hardnekkiger...
Gisteren gewassen en de was buiten droog gekregen.
Voor de zoveelste keer een andere gezinshulp over de vloer.
Nu weer in de namiddag. En maar twee uur ipv vier uur.
Ik heb het heft in handen genomen en gecommandeerd...
We zijn erin geslaagd de boodschappen te doen, het bed te verschonen, een gordijn op te hangen die de vorige vergeten was.Ze heeft dan ook de living met nat water gekuist en de gang, hal, wc meegnomen in passant.
Omdat ze nog even tijd had heeft ze ook de beneden nog gestofzuigd.
Daar had ik al gedweild voor het weekend.
Die mag nog komen, maar dat zal wel niet zijn, vrees ik.
Mijn idee dat de vorige altijd iets voor heeft om niet te moeten werken was weeral heel juist.
We wachten af.
Ik voel dat weekend wel in mijn beentjes, maar het was best gezellig.
De schilder is vandaag al even die deur komen retoucheren.
Ik ben al met de wagen naar de dokter geweest=> het was een beetje te nat...
Vanavond eens gaan, luisteren in mijn oude pensionaat wat ze over die muurschilderingen weten.
Mij halve jonge leven heb ik tegen een afbeelding van "Le corbeau et le renard" aangekeken in de refter.
En op het andere prentje stond de fabel waar de druiven te zuur waren...
Voorspoedig herstel voor al de mankementen van schrijfsters en familieleden.
De regen is even gestopt, de zon doet pogingen, maar de wolken zijn hardnekkiger...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C en MM: ik denk dat het komt omdat vader mentaal flink achteruit is.Hij had dat thuis ook wel eens, maar nu veel meer.Hij hoeft maar iets te lezen in de krant en ja, voila het begint.Hij kan daar zelf niks aan doen.Moeder daarentegen trekt zich niks aan.
Hier is het vandaag kuisdag, ben boven bezig en zal wel zien hoever ik geraak.Eigenlijk ben ik de laatste tijd zelden eens een volledige dag thuis, er is altijd wel iets.
Al een ganse voormiddag aan het motregenen, planten die onder bomen staan ,geef ik toch nog water, want vaak blijft het er droog.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C en MM: ik denk dat het komt omdat vader mentaal flink achteruit is.Hij had dat thuis ook wel eens, maar nu veel meer.Hij hoeft maar iets te lezen in de krant en ja, voila het begint.Hij kan daar zelf niks aan doen.Moeder daarentegen trekt zich niks aan.
Hier is het vandaag kuisdag, ben boven bezig en zal wel zien hoever ik geraak.Eigenlijk ben ik de laatste tijd zelden eens een volledige dag thuis, er is altijd wel iets.
Al een ganse voormiddag aan het motregenen, planten die onder bomen staan ,geef ik toch nog water, want vaak blijft het er droog.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Goede namiddag allemaal,
tandjes bijgewerkt en 't is al direct een heel ander gevoel
nog een paar dagen de wondjes laten genezen
en zien of ik nog terug moet, ik hoop het niet nu past het veel beter
hopelijk blijft het zo... als baby last met tanden en op 77 weer
anjelierken, wie weet hoe reageren wij als we zo oud zijn
't is een gevoelige mens hé
Helena, 't is altijd afwachten met die poetsdames,
ik hoor hier ook overal vanalles... ik doe nog maar wat
verder en als er iets is vraag ik het aan zoon..die heeft
dat al zo dikwijls gezegd, "als je 't niet vraagt weet ik het niet."..dus ja...
Voor alle seizoentjes een aangename dag verder...
ik ga nog een beetje mijn werk inhalen
want met al dat doktersgeloop deze week...
tandjes bijgewerkt en 't is al direct een heel ander gevoel
nog een paar dagen de wondjes laten genezen
en zien of ik nog terug moet, ik hoop het niet nu past het veel beter
hopelijk blijft het zo... als baby last met tanden en op 77 weer
anjelierken, wie weet hoe reageren wij als we zo oud zijn
't is een gevoelige mens hé
Helena, 't is altijd afwachten met die poetsdames,
ik hoor hier ook overal vanalles... ik doe nog maar wat
verder en als er iets is vraag ik het aan zoon..die heeft
dat al zo dikwijls gezegd, "als je 't niet vraagt weet ik het niet."..dus ja...
Voor alle seizoentjes een aangename dag verder...
ik ga nog een beetje mijn werk inhalen
want met al dat doktersgeloop deze week...
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : jouw kaartje is een wereldreis aan het maken met de post , vrees ik
dat is al meer dan een week geleden dat ik dat in de brievenbus deed ......
Anjelierken : hopelijk krijgt jouw vader geen depressie ...... ik leef met jullie mee .... oud worden is geen pretje hé .........
OMA C : gebit bijna in orde .... alles heeft zijn tijd nodig ....
met geduld en boterhammen
Aan alle seizoentjes : veel moed .. nog even doorbijten , dan komt er beter weer aan ..
groetjes aan iedereen
Clive : jouw kaartje is een wereldreis aan het maken met de post , vrees ik
Anjelierken : hopelijk krijgt jouw vader geen depressie ...... ik leef met jullie mee .... oud worden is geen pretje hé .........
OMA C : gebit bijna in orde .... alles heeft zijn tijd nodig ....
Aan alle seizoentjes : veel moed .. nog even doorbijten , dan komt er beter weer aan ..
groetjes aan iedereen
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Straks komt de vervangpoets. Gimly heeft het al door, die is al naar boven.
ventje heeft "blokpoets". 't is daar zo erg, dat ze om de drie maanden zelf moeten hun burelen poetsen. en kers op de taart: ze hebben maar materiaal voor 8 man! terwijl er natuurlijk meer dan 8 buro's zijn.
Gisteren pizza besteld en ook boodschappen on-line omdat ventje vrijdag van weekendwacht is. Dokter had een briefje geschreven dat hij geen weekdienst mag draaien ivm mijn gezondheid.
een tijdje geleden !had ventje overplaatsing naar een andere dienst aangevraagd dat geweigerd werd. nu zou hij het mogen doen maar in cumul. ( geen idee wat dat is, maar ventje zei neen.)
Poes Mystique staat op bevallen. N. hoopt dat het niet in 't weekend is want er doen de catering voor dochterliefs volleyballteam-einde seizoen.
Fijne dag
Straks komt de vervangpoets. Gimly heeft het al door, die is al naar boven.
ventje heeft "blokpoets". 't is daar zo erg, dat ze om de drie maanden zelf moeten hun burelen poetsen. en kers op de taart: ze hebben maar materiaal voor 8 man! terwijl er natuurlijk meer dan 8 buro's zijn.
Gisteren pizza besteld en ook boodschappen on-line omdat ventje vrijdag van weekendwacht is. Dokter had een briefje geschreven dat hij geen weekdienst mag draaien ivm mijn gezondheid.
een tijdje geleden !had ventje overplaatsing naar een andere dienst aangevraagd dat geweigerd werd. nu zou hij het mogen doen maar in cumul. ( geen idee wat dat is, maar ventje zei neen.)
Poes Mystique staat op bevallen. N. hoopt dat het niet in 't weekend is want er doen de catering voor dochterliefs volleyballteam-einde seizoen.
Fijne dag
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zwanenmeer, jouw mooi en lief kaartje lag gisteren in de bus, waarvoor een oprechte dank je wel.
Manlief is even naar Brussel, komt deze middag wel al terug naar huis. Badje nemen en haren wassen moest dus op een drafje gebeuren , want daar heb ik hulp voor nodig. De rest kan ik zelf (behalve mijn BH'tje aandoen). Doe nu wel extra ruime T-Shirts aan en dan lukt het wel.
Shirtje wordt dan wat opgepimpt met een bijpassend sjaaltje en ik zie er netjes uit. Wat je zelf kunt, moet je zelf doen, vind ik, niet flauw doen, er zijn ergere dingen in de wereld. Manlief gaat nu met Matice wandelen. Vinden ze beiden leuk. Zondag staat manlief voor de eerste maal OP het hondenplein in plaats van ernaast. Ben benieuwd wat dat gaat geven. Kwamen gisteren tot de ontdekking dat ik geen enkel jasje over mijn arm kreeg. Is manlief bij Esprit een poncho voor mij gaan halen, had die online gezien. Het is een oudroze geworden. Maar zonder jasje is het buiten nog echt te fris. Dus dit is een goede oplossing.
Bedankt ook voor de mooie overzichtjes, ik ga ze niet herhalen.
Ik wens iedereen een fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie het kan gebruiken.
-

Goede morgen, donderdag weeral...
we hebben al een goeie bui regen gehad
en nu is de zon er terug... wind is er ook nog altijd
en die draait alle kanten uit... dus ramen poetsen
is weer niet voor vandaag vrees ik..
clive, niet gemakkelijk als je zo moet rondlopen
maar je hebt al een oplossing gevonden
en zondag mag je toekijken hoe Matice het doet
met je man op de hondenwei... als het weer het toelaat
anders kan je misschien beter in de warme zetel blijven
Beterschap en moed...
M-M, die besparingen overal zorgen voor zo'n feiten,
zelf moeten poetsen met te weinig materiaal... echt België
Ik ben benieuwd naar de nieuwe poetsvrouw
Fijne dag verder
zwanenmeer hier net van 't zelfde wat de post betreft...
ze halen maar postbussen weg en ik denk dat degene
die overblijven zelfs niet elke dag meer geleegd worden
zo blijft alles lang onderweg hé... mooie service is het...
hier is eergisteren nog post aangekomen dat zeker
14 dagen onderweg is geweest... nog dank aan de verzenders
op die tijd kan je het persoonlijk tevoet wegbrengen
Ik ga nog wat poetswerk inhalen want de week was helemaal overhoop
groetjes allen en sterkte wie het nodig heeft
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : blij dat jouw kaartje is aangekomen ... ik was al van plan om een nieuw te sturen
OMA C : ja de service bij veel instanties gaat er inderdaad op achteruit in plaats van vooruit ... Er was een item over op de radio , deze week . Dat mensen in de dorpen en kleine steden helemaal aan hun lot over gelaten worden : geen postbus meer , geen bankkantoor , geen winkels ... enz .... probeer maar uw plan te trekken als je niet meer zo goed te been bent .....
MM en Helena : succes met de poetshulp ....
Aan alle seizoentjes : een rustige avond en hopelijk een goede nachtrust ..

Clive : blij dat jouw kaartje is aangekomen ... ik was al van plan om een nieuw te sturen
OMA C : ja de service bij veel instanties gaat er inderdaad op achteruit in plaats van vooruit ... Er was een item over op de radio , deze week . Dat mensen in de dorpen en kleine steden helemaal aan hun lot over gelaten worden : geen postbus meer , geen bankkantoor , geen winkels ... enz .... probeer maar uw plan te trekken als je niet meer zo goed te been bent .....
MM en Helena : succes met de poetshulp ....
Aan alle seizoentjes : een rustige avond en hopelijk een goede nachtrust ..

en het beste moet altijd nog.... komen
-
Poetshulp was vervanging. ze hadden me meteen ook een kletskous gestuurd.
ik geloof dat ik meer gepraat heb gisteren dan ik in een hele week doe.
Ze heeft de ramen beneden gedaan. die waren echt tè vuil om te laten tot er eens een weekje zon is.
moest wel de vloer van living en salon nog eens met de mop doen omdat ze niet bij sommige plekken van Gimly niet hard gefrot had. had dan ook gevraagd gewoon opfrissen. en alles stond/lag quasi op hun plaats als ze gedaan had. moest ze hebben kunnen blijven zei ze : ze had het gedaan want ze voelde zich hier welkom. we hebben dus een positive "vibe". de andere met vreemd klinkende naam uit afghanistan komt maar op maandag de 20 ste, vlak voor ik voor de tweede denervatie ga. maar we gaan positief zijn. moest van lisselotte meteen nadat die L.gedaan heeft maandag, bellen.( ze hebben schrik omdat ik al een hulp van vreemde origine geweigerd heb nadat dat hier een drama was omdat ze geschokt was, omdat ik intiem gewassen werd door een man die niet de mijne was + ze loog over de hoofddoek, en er een deftig gesprek mee voeren? vergeet dat ook maar.)
Bon, gisteren boodschappen online laten leveren. ben daar best tevreden van. ze waren ( post nl) zeer stipt op afgesproken uur en hadden alles mee. inclusief een nieuwe serie van zakjes met saus voor onze Lordship. Die ging gisterenavond zeer vlot naar binnen! ( het zakje bedoel ik)
Beest zit nu boven. na 9 uur de rest van de kleine boodschappen doen die ik in de ldl kan krijgen + ik moet nog naar de apotheek. zaterdag gaan we om de rest die we niet on-line konden krijgen + een bloemstukje van de Carref. voor moeder voor zondag. Mag niets meer kopen bij fleur de L. ben dat ook niet van plan want had drie weken geleden witte rhododendrons besteld en wacht nog altijd op een telefoontje.
( andere en betere, zei poesthulp) Ventje is dus van weekendwacht, mag dus thuis komen slapen maar is oproepbaar via gsm. dus hij zal thuis zijn na 5 uur.
de boodschappen zaten in papieren zakken, goed om daar oud papier in te stoppen. ( wel hadden ze zo'n 1 zak gebruikt voor 1 klein potje kruidenkaas!)
straks dus alles op zijn plaats zetten. het regent weer, maar ik heb toch een paar uur kunnen genieten van propere ramen beneden. Tuutje is hersteld. heb nog niets gezien aangezien tuutje helemaal vooraan de straat stond vlak voor de auto van dochter van buurman V.
ventje had gisteren stoversaus in de zetel gemorst, direct afgenomen met scheutje dreft en doekje. zie dat die weg is.( gelukkig)
Ga nog een kopje koffie nemen, zien wat majesteit wil want die zit hier in mijn nabijheid.
Fijne dag allen!
Poetshulp was vervanging. ze hadden me meteen ook een kletskous gestuurd.
Ze heeft de ramen beneden gedaan. die waren echt tè vuil om te laten tot er eens een weekje zon is.
moest wel de vloer van living en salon nog eens met de mop doen omdat ze niet bij sommige plekken van Gimly niet hard gefrot had. had dan ook gevraagd gewoon opfrissen. en alles stond/lag quasi op hun plaats als ze gedaan had. moest ze hebben kunnen blijven zei ze : ze had het gedaan want ze voelde zich hier welkom. we hebben dus een positive "vibe". de andere met vreemd klinkende naam uit afghanistan komt maar op maandag de 20 ste, vlak voor ik voor de tweede denervatie ga. maar we gaan positief zijn. moest van lisselotte meteen nadat die L.gedaan heeft maandag, bellen.( ze hebben schrik omdat ik al een hulp van vreemde origine geweigerd heb nadat dat hier een drama was omdat ze geschokt was, omdat ik intiem gewassen werd door een man die niet de mijne was + ze loog over de hoofddoek, en er een deftig gesprek mee voeren? vergeet dat ook maar.)
Bon, gisteren boodschappen online laten leveren. ben daar best tevreden van. ze waren ( post nl) zeer stipt op afgesproken uur en hadden alles mee. inclusief een nieuwe serie van zakjes met saus voor onze Lordship. Die ging gisterenavond zeer vlot naar binnen! ( het zakje bedoel ik)
Beest zit nu boven. na 9 uur de rest van de kleine boodschappen doen die ik in de ldl kan krijgen + ik moet nog naar de apotheek. zaterdag gaan we om de rest die we niet on-line konden krijgen + een bloemstukje van de Carref. voor moeder voor zondag. Mag niets meer kopen bij fleur de L. ben dat ook niet van plan want had drie weken geleden witte rhododendrons besteld en wacht nog altijd op een telefoontje.
de boodschappen zaten in papieren zakken, goed om daar oud papier in te stoppen. ( wel hadden ze zo'n 1 zak gebruikt voor 1 klein potje kruidenkaas!)
straks dus alles op zijn plaats zetten. het regent weer, maar ik heb toch een paar uur kunnen genieten van propere ramen beneden. Tuutje is hersteld. heb nog niets gezien aangezien tuutje helemaal vooraan de straat stond vlak voor de auto van dochter van buurman V.
ventje had gisteren stoversaus in de zetel gemorst, direct afgenomen met scheutje dreft en doekje. zie dat die weg is.( gelukkig)
Ga nog een kopje koffie nemen, zien wat majesteit wil want die zit hier in mijn nabijheid.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, fijn dat de poetsvrouw zo meevalt, hopelijk is het een blijvertje.
Gisteren ontdekt dat ik ook links kan stofzuigen zonder mij rechterarm te belasten, was een plezante gewaarwording, zo blijft het huisje netjes . Ik was om de 2 dagen, maar buurvrouw doet de strijk. Heb die zo vaak voor haar gedaan en nu zijn de rollen omgekeerd. Had online een plastic voor mijn arm in te doen gekocht, die sluit aan de bovenkant hermetisch af en zodoende kan ik douchen zonder hulp. Enkel mijn BH'tje krijg ik niet zelf aan, maar kan me voor de rest zelf aandoen op voorwaarde dat ik een beetje aangepaste kleding draag. Kan dus al veel zelf ZONDER mijn arm te belasten. Zet zonder in hoofdletters, anders zijn jullie weer boos op mij
Kan wel een hele tijd niet gaan wandelen met Matice, dat vind ik spijtig voor hem.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs aan jullie allemaal en maak er een fijne vrijdag van.
-
@Clive: jammer genoeg was poets vervanging.
had ze wel willen houden)
goed dat je zelf al veel kunt doen, maar overdoe je ook niet met je linkerarm, want seffens heb je daar last van! ( sorry, bemoei mij)
kun je als bh niet opteren voor een beugelloze bh, die je gewoon als een t-shirt aantrekt? Toen ik last had van mijn nek deed ik die aan zoals mijn slipje en deed die gewoon tot bovenaan en stak dan mijn armen erdoor. ( is maar tip) Ik kan nu gewoon niet zonder die bh's en als ik ene met beugels en haakjes moet aandoen, ik me al ambetant voel?
Ga sebiets als ik boven ben even in mijn kleerkast kijken voor een outfit voor zondag zodat er geen beledigingen aan mijn lijf zijn.
goed dat je zelf al veel kunt doen, maar overdoe je ook niet met je linkerarm, want seffens heb je daar last van! ( sorry, bemoei mij)
kun je als bh niet opteren voor een beugelloze bh, die je gewoon als een t-shirt aantrekt? Toen ik last had van mijn nek deed ik die aan zoals mijn slipje en deed die gewoon tot bovenaan en stak dan mijn armen erdoor. ( is maar tip) Ik kan nu gewoon niet zonder die bh's en als ik ene met beugels en haakjes moet aandoen, ik me al ambetant voel?
Ga sebiets als ik boven ben even in mijn kleerkast kijken voor een outfit voor zondag zodat er geen beledigingen aan mijn lijf zijn.
Cats Rule!
-
hier grijs en klaar om te regenen
'tja....late april denk ik dan
clive toch altijd weer proberen om je werk te doen..
toch maar oppassen
Beterschap gewenst...
M-M, jammer dat de poetsdame niet kan blijven
als je dan al eens een goeie hebt...
weer afwachten voor de volgende... sterkte...en een fijne dag
zwanenmeer, ja we moeten altijd maar meer betalen
maar de diensten zijn minder... het is bijna met alles zo
ook een aangename vrijdag ...
Allen een gezellige dag en tot.....

hier grijs en klaar om te regenen
clive toch altijd weer proberen om je werk te doen..
toch maar oppassen
M-M, jammer dat de poetsdame niet kan blijven
als je dan al eens een goeie hebt...
weer afwachten voor de volgende... sterkte...en een fijne dag
zwanenmeer, ja we moeten altijd maar meer betalen
maar de diensten zijn minder... het is bijna met alles zo
ook een aangename vrijdag ...
Allen een gezellige dag en tot.....