Google drive
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Ik kan Google drive bereiken maar zou die op mijn Windows 10 willen installeren.
De download wordt uitgevoerd, maar ik zie die niet in mijn verkenner verschijnen.
Is er een probleem voor het bekomen van een rechtstreekse link naar Google Drive vanuit de verkenner?
Heeft iemand hiervoor een verklaring?
Groetjes
Danny
De download wordt uitgevoerd, maar ik zie die niet in mijn verkenner verschijnen.
Is er een probleem voor het bekomen van een rechtstreekse link naar Google Drive vanuit de verkenner?
Heeft iemand hiervoor een verklaring?
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Je bedoeld hier via uw browser.
Als iets wordt gedownload dan staat dat ofwel op de standaard plaats C:\User\<uw naam>\Downloads of daar waar u zegt dat het moet opgeslagen worden.
De bestands naam is: installbackupandsync.exe
Google drive noemt nu: ´Back-up en synchronisatie´
Zo werkt dat niet. In het kort.
Na installatie
1. krijg je Rechts onderaan een wolkje met een pijl naar boven. Als je hierop klikt kan je o.a. naar Google Drive op het web gaan.
2. Is er een map aangemaakt (plaats kan je zelf kiezen) op je PC waarin je bestanden en mappen plaats die moeten gesynchroniseerd worden met Google Drive op het web (in the cloud). Deze map zie je in verkenner.
-
Hoevel, bedankt voor deze uitleg, maar …
Ik heb dat installatie programma binnen gehaald (zoals te zien heb ik dit reeds meerdere keren gedaan, ook reeds in het verleden)

Maar zoals ik kan lezen zou deze in mijn verkenner zichtbaar moeten zijn

Wel bij mij dus niet, en dat is mijn probleem

En nochtans krijg ik melding dat de installatie gelukt is

Bedankt voor verdere hulp en groetjes
Danny
Ik heb dat installatie programma binnen gehaald (zoals te zien heb ik dit reeds meerdere keren gedaan, ook reeds in het verleden)

Maar zoals ik kan lezen zou deze in mijn verkenner zichtbaar moeten zijn

Wel bij mij dus niet, en dat is mijn probleem

En nochtans krijg ik melding dat de installatie gelukt is

Bedankt voor verdere hulp en groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Waar zou de sleutel te vinden zijn om dit mysterie op te lossen?
1. Als ik met Ccleaner naar de software ga kijken, dan zie ik daar die Google Drive staan, weliswaar met de door Hoevel aangehaalde benaming zijnde Backup and sync ...

Dit heb ik dus bij het begin van mijn verzoek tot gebruik van deze software geïnstalleerd, misschien is het daarom dat ik het geen tweede of derde maal kan installeren maar veranderd ook de installatiedatum niet.
2. Als ik via Google naar Google Drive ga, dan bekom ik daar volgend te zien, en kan ik daar klikken om naar mijn drive te gaan

Maar waarom zie ik dit alles niet in de verkenner zoals het volgens wat ik over het gebruik van deze software gelezen heb zou moeten zijn?
Daar kan ik dan zien dat er daar verschillende mappen staan

Bijkomende informatie, ik lees dat er in de taakbalk een soort wolkje zou moeten te zien zijn die naar die Google Drive verwijst, wel bij mij is daar geen wolkje te bespeuren.
Waarom lukt dit bij mij niet?
Wat doe ik verkeerd?
Groetjes
Danny
1. Als ik met Ccleaner naar de software ga kijken, dan zie ik daar die Google Drive staan, weliswaar met de door Hoevel aangehaalde benaming zijnde Backup and sync ...

Dit heb ik dus bij het begin van mijn verzoek tot gebruik van deze software geïnstalleerd, misschien is het daarom dat ik het geen tweede of derde maal kan installeren maar veranderd ook de installatiedatum niet.
2. Als ik via Google naar Google Drive ga, dan bekom ik daar volgend te zien, en kan ik daar klikken om naar mijn drive te gaan

Maar waarom zie ik dit alles niet in de verkenner zoals het volgens wat ik over het gebruik van deze software gelezen heb zou moeten zijn?
Daar kan ik dan zien dat er daar verschillende mappen staan

Bijkomende informatie, ik lees dat er in de taakbalk een soort wolkje zou moeten te zien zijn die naar die Google Drive verwijst, wel bij mij is daar geen wolkje te bespeuren.
Waarom lukt dit bij mij niet?
Wat doe ik verkeerd?
Groetjes
Danny
-
-
Kijk eens bij Instellingen. Daar kan je zien waar de google drive map zich bevind.
1. Klik op het wolkje met de pijl (rechts onderaan)
2. Klik op de drie verticale puntjes (rechts boven in het pop-up schermpje)
3. Klik op Voorkeuren
4. Klik op Google Drive
Nu zie je bovenaan de locatie van uw Google drive map.
Bij mij bvb D:\Google Drive

1. Klik op het wolkje met de pijl (rechts onderaan)
2. Klik op de drie verticale puntjes (rechts boven in het pop-up schermpje)
3. Klik op Voorkeuren
4. Klik op Google Drive
Nu zie je bovenaan de locatie van uw Google drive map.
Bij mij bvb D:\Google Drive

-
Google Drive is vervangen door Google Backup & Sync.Danny. schreef: ↑13 mei 2019, 09:55Wat lees ik op volgende link https://tweakers.net/nieuws/129345/desk ... uiken.html
![]()
Google Drive is nu een onderdeel van Backup & Sync.
-
Verhaegen, ik zie in mijn verkenner geen enkele verwijzing naar Google Drive, sorry
Hovel, ik liet reeds verstaan dat ik geen wolkje zie onderaan in de taakbalk, en ook dat ik met Ccleaner iets dat naar die nieuwe benaming van Google Drive zie staan, maar het werkt niet
Groetjes
Danny
Hovel, ik liet reeds verstaan dat ik geen wolkje zie onderaan in de taakbalk, en ook dat ik met Ccleaner iets dat naar die nieuwe benaming van Google Drive zie staan, maar het werkt niet
Groetjes
Danny
-
Eerst Verhaegen beantwoorden, daar zie ik niets dat van ver of van dichtbij op Google trekt, behalve die Chrome

Groetjes
Danny
Sorry Hovel, maar het zal voor morgen zijn ...

Groetjes
Danny
Sorry Hovel, maar het zal voor morgen zijn ...
-
verhaegen - Support SeniorenNet
dan staat hem der niet goed op vrees ik
uninstallen herstarten , downloaden en instaleren opnieuw , en herstarten
herstarten blijft echt nodig , en antivirusscanner best uitzetten op voorhand
https://www.google.com/intl/nl_ALL/drive/download/
de linkse op de site
uninstallen herstarten , downloaden en instaleren opnieuw , en herstarten
herstarten blijft echt nodig , en antivirusscanner best uitzetten op voorhand
https://www.google.com/intl/nl_ALL/drive/download/
de linkse op de site