Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Corry, eerst een antwoordje op je vraag, please de 14de juni, want mijn kleinzoon Lennert komt voor 3 dagen bij mij, 28-29-en 30 juni.
Ik had er niet meer aan gedacht, maar dat gaat echt voor, dat zal je wel begrijpen hé.
Dank je wel voor de andere inlichtingen.
Mooie foto van je kleinkinderen mémérietje, een modeltweeling , om trots op te zijn.
Straks neem ik mijn fiets, om een tochtje te maken, geen 50 km zoals jullie Rietjes, maar het is echt te mooi weer om stil te zitten.
Michelly, je kan het zo mooi verwoorden, ik droom en hoop met je mee !
Voor jullie allemaal, een leuke dag !
omadina
Corry, eerst een antwoordje op je vraag, please de 14de juni, want mijn kleinzoon Lennert komt voor 3 dagen bij mij, 28-29-en 30 juni.
Ik had er niet meer aan gedacht, maar dat gaat echt voor, dat zal je wel begrijpen hé.
Dank je wel voor de andere inlichtingen.
Mooie foto van je kleinkinderen mémérietje, een modeltweeling , om trots op te zijn.
Straks neem ik mijn fiets, om een tochtje te maken, geen 50 km zoals jullie Rietjes, maar het is echt te mooi weer om stil te zitten.
Michelly, je kan het zo mooi verwoorden, ik droom en hoop met je mee !
Voor jullie allemaal, een leuke dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Michelly, telkens weer bang afwachten, met volle teugen van het leven genieten, jij bent een voorbeeld hoe moeilijk het ook is er het beste van te maken.
14 juni samen met wie kan naar Wenduine ik reserveer !
Stafke is naar de dokter, afspraak pijnkliniek, het kan niet meer zo verder, heeft nooit beperkingen gehad, ik daarentegen ...
Rietepetietje, laat je maar eens goed verwennen, weet niet hoe het voelt heb me nooit zo onderhanden laten nemen
Groetjes met de zon voorop
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gisteren kreeg ik in al mijn miserie met mijn zeer hoge elektriciteitsfactuur een heel groot lichtpunt:
EEN MAIL VAN ONS ERIKA DAT ZE ME WIL KOMEN HALEN OP 14 JUNI!
Dus als er bij Erika niets tussenkomt op haar werk, kan ik er ook bijzijn in Westende, met dank aan Corry voor de moeite!
Bedankt ook Corry voor de mooie foto waarop ik jou, Dina, Elly, Rita, meme Rietjes en haar man, Erika herken.
Wat was het nog een grote groep toen, daarvan kunnen we alleen nog dromen!
Nog eens bedankt Erika, ik loop te glimlachen en te glunderen van pure blijdschap, het heeft me echt deugd gedaan aan mijn hartje. Nu nog hopen dat het zal lukken en anders: tot ziens allemaal op vrijdag14 juni.
Komt Greetie of anderen van de Uiltjes ook?
Ik heb gisteren 2u kleine maar zeer lekkere garnalen gepeld aan 7.95€ per kilo. Ze zullen smaken!
EEN MAIL VAN ONS ERIKA DAT ZE ME WIL KOMEN HALEN OP 14 JUNI!
Dus als er bij Erika niets tussenkomt op haar werk, kan ik er ook bijzijn in Westende, met dank aan Corry voor de moeite!
Bedankt ook Corry voor de mooie foto waarop ik jou, Dina, Elly, Rita, meme Rietjes en haar man, Erika herken.
Wat was het nog een grote groep toen, daarvan kunnen we alleen nog dromen!
Nog eens bedankt Erika, ik loop te glimlachen en te glunderen van pure blijdschap, het heeft me echt deugd gedaan aan mijn hartje. Nu nog hopen dat het zal lukken en anders: tot ziens allemaal op vrijdag14 juni.
Komt Greetie of anderen van de Uiltjes ook?
Ik heb gisteren 2u kleine maar zeer lekkere garnalen gepeld aan 7.95€ per kilo. Ze zullen smaken!
Ivette
-
Ivette het beste nieuws van de dag, ik ga voor allebei reserveren, Erikaatje is een super lief maatje, ze zou de wereld verzetten om iemand te plezieren.
Of Greetie komt , heb het haar noch niet gevraagd, kan ook niet zolang op voorhand beslissen, we zien mekaar regelmatig aan zee wanneer het voor haar mogelijk is.
We zijn al samen AAN TAFEL gaan eten , super lekker !
Verse gepelde garnaaltjes veel lekkerder dan kreeft, smakelijk !
Corry
Of Greetie komt , heb het haar noch niet gevraagd, kan ook niet zolang op voorhand beslissen, we zien mekaar regelmatig aan zee wanneer het voor haar mogelijk is.
We zijn al samen AAN TAFEL gaan eten , super lekker !
Verse gepelde garnaaltjes veel lekkerder dan kreeft, smakelijk !
Corry
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
JA zo is ze ons Erika, ze zou half België afrijden om iemand te plezieren, heb het al meermaals ondervonden.
'k zal ook blij zijn haar terug te zien en alle anderen ook natuurlijk.
15 mei !
TIjd om de bloemetjes buiten te zetten
en dat zijn we dan ook bezig mijn ventje en ik
maar nu moet hij eerst zijn middagdutje doen
menu : kip in zoetzure saus met rijst en verse sla uit schoonbroer zijn hof.
Zoetzure saus met van dat andere sausje erin hé Erika .....
druppelsgewijs.
JA zo is ze ons Erika, ze zou half België afrijden om iemand te plezieren, heb het al meermaals ondervonden.
'k zal ook blij zijn haar terug te zien en alle anderen ook natuurlijk.
15 mei !
TIjd om de bloemetjes buiten te zetten
en dat zijn we dan ook bezig mijn ventje en ik
maar nu moet hij eerst zijn middagdutje doen
menu : kip in zoetzure saus met rijst en verse sla uit schoonbroer zijn hof.
Zoetzure saus met van dat andere sausje erin hé Erika .....
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemiddag allemaal!
Fijn die uitstap met zijn allen, Erikaatje ik kan mijn oogappeltje niet meebrengen hé, ze heeft school tot 14u55 maar moet al aan school parkeren van 14u20 of er is geen plaats meer!
Dus ik kom dan wel een andere keer op een samenkomst als het niet op een donderdag of vrijdag is!
Een mooie tweeling Meme-rietje!
Deze middag was het brood met beleg want mijn zus en haar man komen deze avond eten!
Eerst maak ik een 3 tal hapjes en dan bisque van langoustine ( die is al bijna klaar en ga ik deze avond voor het opdienen verder afwerken) en dan zijn het gebakken scampi’s met een rijke tomatenssaus ( dat maak ik met 3 bakjes kerstomaatjes en een portie zelfgedroogde tomaatjes) en dan krielpatatjes in de oven!
Daarna bij de koffie heb ik petit-fours gehaald bij de bakker en 4 mini- taartjes, bakken kan ik niet goed dat laat ik aan mijn man over maarja die gaat nog werken hé!
En nu ga ik efkes naar buiten op mijn terras met een tas koffie!
Wens jullie allen nog een aangename dag en tot later daag...
Fijn die uitstap met zijn allen, Erikaatje ik kan mijn oogappeltje niet meebrengen hé, ze heeft school tot 14u55 maar moet al aan school parkeren van 14u20 of er is geen plaats meer!
Dus ik kom dan wel een andere keer op een samenkomst als het niet op een donderdag of vrijdag is!
Een mooie tweeling Meme-rietje!
Deze middag was het brood met beleg want mijn zus en haar man komen deze avond eten!
Eerst maak ik een 3 tal hapjes en dan bisque van langoustine ( die is al bijna klaar en ga ik deze avond voor het opdienen verder afwerken) en dan zijn het gebakken scampi’s met een rijke tomatenssaus ( dat maak ik met 3 bakjes kerstomaatjes en een portie zelfgedroogde tomaatjes) en dan krielpatatjes in de oven!
Daarna bij de koffie heb ik petit-fours gehaald bij de bakker en 4 mini- taartjes, bakken kan ik niet goed dat laat ik aan mijn man over maarja die gaat nog werken hé!
En nu ga ik efkes naar buiten op mijn terras met een tas koffie!
Wens jullie allen nog een aangename dag en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
greetie een knufje en een duimke
gisteren middag onverwachts een snak gaan eten met een vriendin
zijn dan kleren gaan kopen, zij niet ik
en achteraf die verwennerij
ik ben in slaap gevallen op de tafel
toen ze mijn gezicht masseerde
en deze nacht heb ik ook goed geslapen
de middag is het feestmaaltijd in Elckerlyc, 5 jarig bestaan
alles koud, koude hapjes en koude schotel en dessert
heb mijn belastingbrief gekregen
een vereenvoudigde, is al ingevuld
normaal, ze weten beter wat je inkomen is dan jezelf
@ Corry ik zal present zijn op 14 juni
en Rietjes komt mee met mij
mocht dat toch zeggen hé Rietjes?

greetie een knufje en een duimke
gisteren middag onverwachts een snak gaan eten met een vriendin
zijn dan kleren gaan kopen, zij niet ik
en achteraf die verwennerij
ik ben in slaap gevallen op de tafel
toen ze mijn gezicht masseerde
en deze nacht heb ik ook goed geslapen
de middag is het feestmaaltijd in Elckerlyc, 5 jarig bestaan
alles koud, koude hapjes en koude schotel en dessert
heb mijn belastingbrief gekregen
een vereenvoudigde, is al ingevuld
normaal, ze weten beter wat je inkomen is dan jezelf
@ Corry ik zal present zijn op 14 juni
en Rietjes komt mee met mij
mocht dat toch zeggen hé Rietjes?

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Corry, dank je wel dat je het kon arrangeren voor 14 juni. Ik zal er alles aan doen om er zeker bij te zijn, en toch enkele maatjes terug te zien, en Yvette, jou ook te ontmoeten. Ik kijk er naar uit. Erika, dat is echt heel tof van jou , je zo in te zetten voor de maatjes !
Vera, jammer natuurlijk dat jij er niet kan bij zijn, maar ik begrijp het best hoor, dat je voor je kleindochtertje inspringt. Er komt wel eens een andere gelegenheid dat we elkaar eens zien, deze zomer, een idee, laat het maar eens weten.
Deze middag zijn het asperges bij mij, maar eerst een balletje gaan slaan om 10u30, daarna nog een douche, want in de zon zullen we ons wel kunnen verwarmen.
Voor jullie allemaal, een heel mooie dag, geniet er maar van, elk op zijn eigen manier.
omadina
Corry, dank je wel dat je het kon arrangeren voor 14 juni. Ik zal er alles aan doen om er zeker bij te zijn, en toch enkele maatjes terug te zien, en Yvette, jou ook te ontmoeten. Ik kijk er naar uit. Erika, dat is echt heel tof van jou , je zo in te zetten voor de maatjes !
Vera, jammer natuurlijk dat jij er niet kan bij zijn, maar ik begrijp het best hoor, dat je voor je kleindochtertje inspringt. Er komt wel eens een andere gelegenheid dat we elkaar eens zien, deze zomer, een idee, laat het maar eens weten.
Deze middag zijn het asperges bij mij, maar eerst een balletje gaan slaan om 10u30, daarna nog een douche, want in de zon zullen we ons wel kunnen verwarmen.
Voor jullie allemaal, een heel mooie dag, geniet er maar van, elk op zijn eigen manier.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Gisterenavond zijn één van mijn zussen en haar man dus komen eten, was allemaal lekker uitgezonderd de soep die was te zout...dat overkomt mij nooit, had ze geproefd en vond het iets te zout maar er moest nog room bij dus ik dacht dat komt wel goed...niet dus
Straks eens naar de markt wandelen en deze middag ga ik met mijn make en een zus uiteten, normaal komen ze altijd bij mij eten maar we gaan eten bij een oude bekende die hier in ‘t stad een zaak overgenomen heeft!
En deze namiddag zangles en dan is de dag weeral grotendeels voorbij!
Heb bloemen gekregen voor moederskesdag van de zoon, ze zijn er gisteren meegekomen rond 18 u15...op Moederdag hadden ze een familiefeestje en waren wij ook niet thuis, ik dacht echt al dat ze mij vergeten waren, niet dus
En nu ga ik eerst richting badkamer, daaag...

Gisterenavond zijn één van mijn zussen en haar man dus komen eten, was allemaal lekker uitgezonderd de soep die was te zout...dat overkomt mij nooit, had ze geproefd en vond het iets te zout maar er moest nog room bij dus ik dacht dat komt wel goed...niet dus
Straks eens naar de markt wandelen en deze middag ga ik met mijn make en een zus uiteten, normaal komen ze altijd bij mij eten maar we gaan eten bij een oude bekende die hier in ‘t stad een zaak overgenomen heeft!
En deze namiddag zangles en dan is de dag weeral grotendeels voorbij!
Heb bloemen gekregen voor moederskesdag van de zoon, ze zijn er gisteren meegekomen rond 18 u15...op Moederdag hadden ze een familiefeestje en waren wij ook niet thuis, ik dacht echt al dat ze mij vergeten waren, niet dus
En nu ga ik eerst richting badkamer, daaag...

You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
ff vlug tussen de soep en de patatten....
alhoewel de soep was half voormiddag en patatten zijn er vandaag niet
of toch frietjes
Meme-RIetje, 'k heb ook zo'n brief gekregen eerder deze week.
'k vraag me af of men zich ook kan laten uitschrijven voor zoiets, zoiets als de Robinsonlijst
'k zou het meteen doen want in de mijne staat dat er nog eentje volgt met overschrijvingsformulier erbij
, betalen dus
Voor alle anderen sorry dat er geen woordje bij is voor jullie maar 'k besteed mijn tijd nu liever aan buitenactiviteiten, nu de zon er is.
ff vlug tussen de soep en de patatten....
alhoewel de soep was half voormiddag en patatten zijn er vandaag niet
of toch frietjes
Meme-RIetje, 'k heb ook zo'n brief gekregen eerder deze week.
'k vraag me af of men zich ook kan laten uitschrijven voor zoiets, zoiets als de Robinsonlijst
'k zou het meteen doen want in de mijne staat dat er nog eentje volgt met overschrijvingsformulier erbij
Voor alle anderen sorry dat er geen woordje bij is voor jullie maar 'k besteed mijn tijd nu liever aan buitenactiviteiten, nu de zon er is.
Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Ik heb die brief ook gehad, zou willen dat ik niets meer moet doen, alleen heb ik nog vragen erbij omdat ik het huis nog moet betalen. Ga het binnenkort vragen aan die persoon die het altijd invult wat hij ervan denkt? heeft altijd op de belastingen gewerkt 
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Goede middag,
Ik kan bevestigen dat Erika altijd klaar staat om iemand een plezier te doen. Ivette, ze komt mij ook uithalen om samen naar zee te rijden!
Met de trein voor één dag naar zee is tegenwoordig haast niet te doen - met die treinen van de nmbs is er altijd wat...
Vorig jaar ben ik 1 dagje aan zee geweest maar heb langer op de trein gezeten dan ik aan zee kon zijn
Nochtans is het als gepensioneerde supergoedkoop om met de trein te reizen maar je moet ook ergens geraken hé. Nu, met de auto heb je natuurlijk ook kans om lang in de file te staan...
Vandaag nog een prettige verrassing gekregen - kreeg een mail van "mypension" :
"U hebt een nieuw document ontvangen in uw online pensioendossier" .
Het duurde dan wel weer even vooraleer ik ingelogd geraakte maar het lukte uiteindelijk toch... Ik krijg deze maand een extraatje - ik krijg vakantiegeld.! Ik wist dus niet dat je als gepensioneerde ook vakantiegeld krijgt... heb het gevoel dat ik altijd met vakantie ben
Gisteren heb ik mijn vrijwilligerswerk opnieuw opgepikt. Overweeg wat meer uren te doen nu ik opeens zoveel vrije tijd heb. Kan momenteel niet goed thuis zijn - er hangt dan altijd wat onrust over mij. Dus ga ik maar wandelen - daar vind ik altijd rust in. Ben waarschijnlijk wat te hard van stapel gelopen en mijn lichaam, vooral mijn heup, protesteert een beetje. Dus vandaag een gemakkelijke wandeling en morgen een rustdag (poetsdag) inlassen. Moet zaterdag in "forme" zijn want ik loop (wandel) mee voor Levensloop in Hasselt.
Wens jullie allemaal nog een fijne dag!
Tot later

Ik kan bevestigen dat Erika altijd klaar staat om iemand een plezier te doen. Ivette, ze komt mij ook uithalen om samen naar zee te rijden!
Met de trein voor één dag naar zee is tegenwoordig haast niet te doen - met die treinen van de nmbs is er altijd wat...
Vorig jaar ben ik 1 dagje aan zee geweest maar heb langer op de trein gezeten dan ik aan zee kon zijn
Vandaag nog een prettige verrassing gekregen - kreeg een mail van "mypension" :
"U hebt een nieuw document ontvangen in uw online pensioendossier" .
Het duurde dan wel weer even vooraleer ik ingelogd geraakte maar het lukte uiteindelijk toch... Ik krijg deze maand een extraatje - ik krijg vakantiegeld.! Ik wist dus niet dat je als gepensioneerde ook vakantiegeld krijgt... heb het gevoel dat ik altijd met vakantie ben
Gisteren heb ik mijn vrijwilligerswerk opnieuw opgepikt. Overweeg wat meer uren te doen nu ik opeens zoveel vrije tijd heb. Kan momenteel niet goed thuis zijn - er hangt dan altijd wat onrust over mij. Dus ga ik maar wandelen - daar vind ik altijd rust in. Ben waarschijnlijk wat te hard van stapel gelopen en mijn lichaam, vooral mijn heup, protesteert een beetje. Dus vandaag een gemakkelijke wandeling en morgen een rustdag (poetsdag) inlassen. Moet zaterdag in "forme" zijn want ik loop (wandel) mee voor Levensloop in Hasselt.
Wens jullie allemaal nog een fijne dag!
Tot later

-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
ben weeral op van 5h.
nu ik ben al blij de slapeloze nachten verminderen
ik begin beter te slapen
gisteren gaan eten naar Elckerlyc
feestmaaltijd voor het 5 jarig bestaan van het dienstencentrum
was lekker allemaal koude vis en koude petatje
eerst kleine hapjes en achteraf een lekker dessert
nadien op bezoek geweest bij mijn vriendin met haar gebroken been
ze pekkeld al rustig rond op krukken
zal zijn tijd moeten hebben om te genezen
morgen lentefeest van mijn twens,
hopelijk zal het mooi weer zijn
wand we zijn allemaal op ons pikkebeste

ben weeral op van 5h.
nu ik ben al blij de slapeloze nachten verminderen
ik begin beter te slapen
gisteren gaan eten naar Elckerlyc
feestmaaltijd voor het 5 jarig bestaan van het dienstencentrum
was lekker allemaal koude vis en koude petatje
eerst kleine hapjes en achteraf een lekker dessert
nadien op bezoek geweest bij mijn vriendin met haar gebroken been
ze pekkeld al rustig rond op krukken
zal zijn tijd moeten hebben om te genezen
morgen lentefeest van mijn twens,
hopelijk zal het mooi weer zijn
wand we zijn allemaal op ons pikkebeste

Groetjes van meme-rietje,
-

Goedemorgen
Fijn om weten dat jullie naar zee komen.
Heb een andere locatie om te gaan eten, AAN TAFEL mogen geen hondjes binnen, ook de onzekerheid indien Erikaatje moet werken .
WIELINGENBAR hoeft voor zulke kleine groep geen reservatie.
Somber weer de zon is ver zoek, morgen beter er wordt op vele plekken gefeest.
Zondag vroeg op , moet op 7,45 u al in de kliniek in Brugge zijn, eerste knie voor MRI scan
Groetjes en tot de volgende
Corry