Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

25 mei 2019, 09:22

goeie morgen iedereen
grijs en nat buiten
mooie teentjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

25 mei 2019, 09:40

Goede morgen aan alle Oase-maatjes,

Het is enkele dagen geleden dat ik hier iets kwam schrijven, sorry, maar het pc-gebruik staat hier ook op een laag pitje, juist wat moet, betalingen en zo, jullie kennen dat wel.

Ik wachtte ook tot ik definitief antwoord kreeg van mijn oudste dochter wanneer Lennert voor 3 dagen bij me op vakantie komt. Inderdaad, ze brengt hem op 28 juni,dan zijn de examens al gedaan, en hij blijft tot 1 juli. Jammer, dat gaat echt wel voor, ik kijk er al naar uit , dus zal ik er niet bij kunnen zijn in Wenduine. Ik vind het wel jammer, maar misschien kunnen we deze zomer toch nog eens samen komen ergens aan zee, of een plaats goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Nu ga ik boodschappen doen, en vanmiddag ben ik geïnviteerd voor een etentje in St.Idesbald, deelgemeente van Koksijde. Er is daar een nieuw restaurantje , het is er lekker en niet "te" duur.

Maatjes, voor jullie allemaal, ook een heel gezellig weekend !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

25 mei 2019, 10:13

Er kan er altijd eentje bij. Er zijn er hier genoeg die ons tuintje bezoeken 🙄

Afbeelding

Goedemorgen
Omadina, je had het al aangegeven, 28 juni was voor jou bijna onmogelijk.
Bedankt dat je het zo sportief oppakt, hoop mekaar eens te treffen wie weet waar ?

Dat morgen de BESTE❓mogen winnen , al de loze beloftes weer in de vergeethoek raken, daar blazen ze niemand meer van hun sokken mee.

Veveke, mooie voetjes prachtig gelakt, de mijne hebben al een langer leven en dat zie je eraan 😜

Geen zon aan zee,
morgen komt dochter, ze heeft een vroege dienst, zij kan niet gaan stemmen.

Tot in den draai, zal rustig worden aan ons zeetje, wij gaan na gekozen te hebben een glaasje drinken : zeedijk Wenduine waar dan mensen komen die er nooit anders zijn.

🤓❓❓❓😂🤗🤗
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

25 mei 2019, 10:33

Doodjammer Dina ik had jou zo graag eindelijk eens gezien! Natuurlijk gaat het bezoek van Lennert voor, je moet er van genieten terwijl ze nog jong genoeg zijn om te "willen" in vakantie komen bij oma.
Hopelijk lukt het later eens voor jou en haakt er niemand anders af.

vera-maria, inderdaad zoals al lang voorspeld door Alex Callier heeft Ibe the Voice gewonnen.
Hij is nochtans geen spetter maar achter zijn piano hoor je toch een begaafd, apart zanger in hem.
Afwachten of hij na de eerste verheerlijking zal doorbreken, ik wens het hem toe!

Zoals beloofd ben ik naar Lichtervelde gefietst om mijn nieuwe glazen in mijn bril te bestellen.
Het zou een tijdje kunnen duren want met die Hemelvaart week in zicht wordt er maar weinig gewerkt!
Daarna ben ik nog in de heel vernieuwde Lidl en in de action shop binnengelopen. Ik heb er gel zolen gekocht om in mijn wandelsavatten te leggen, benieuwd of dat comfortabel zal blijken.

Nu ga ik naar de bib anders krijg ik volgende week een verwittiging!
doeiiii
Ivette

Erika1

25 mei 2019, 11:35

Goeiemorgen bijna middag,
We hebben tot nu nog mooi weer gehad het zonnetje was er maar nu zijn de druppels toegekomen :lol:
Eigenlijk wilde ik nog naar de winkel gaan om drankjes te halen waarvan je vleugels zou krijgen :mrgreen: :mrgreen: maar zal er maar niet aan beginnen hé vanaf vannacht maar effe op de tanden bijten tot en met dinsdag daarna kan ik mij volledige rust gunnen. Dit is een uitzonderlijk weekend, gelukkig maar. Van de andere kant zijn het wel vele boterhammekes hé en fijn meegenomen. Zondag moet ook niet voor eten zorgen ( allez voor mezelf dan ) want ik ga zorgen dat de mensen in de kieslokalen die daar een ganse dag moeten zitten, zeker geen nood aan drank en eten zullen hebben ( dat is dan mijn job om daarvoor te zorgen ) ikzelf mag dan ook eten zoveel ik wil. s'Morgens krijgen ze broodjes met kaas of hesp en rond de middag mogen ze per 2 van elk stemlokaal een koude schotel komen eten in de refter. Gelukkig ben ik niet alleen er zal nog een vrouw deze keer komen die komt helpen. Van 02u00 poetsen tot 07u00 dan snel naar huis een douchke nemen omkleden Indy'ke verzorgen en om 07u45 gaan stemmen en daarblijven tot 16u30
Maandag morgen is het dan weer 04u30 om naar een andere plaats te gaan tot 10u00 en dinsdag nog eens daarna platte rust :lol: :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

25 mei 2019, 13:19

Goede middag,

Jammer dat Oma Dina nu niet naar de samenkomst kan komen !
Dat bedoelde ik dus als we de datum veranderden omdat ik zo verstrooid was. Ik hoop dat mij dat niet kwalijk genomen wordt - het spijt me oprecht. Ik hoop inderdaad dat nu nog niet meer oaserkes gaan afhaken want ik voel me nu al slecht daardoor :-(

De zon is hier ondertussen ook verdwenen en het heeft zelfs even geregend... Ik had beter naar het weerbericht moeten luisteren want ik heb deze morgen mijn pas aangeplante en ingezaaide bloemenborder water gegeven... Niet goed bezig hé ;-)

Morgen stemmen gaan... weet echt niet meer wie de "goei" zijn - van de huidige politiek word ik ziek. Mijn zus, die voltijds werkt, moet voor de zoveelste keer gaan bijzitten in het kiesbureau... Eigenlijk zouden ze dat toch beter laten doen door mensen die niet (meer) moeten werken vind ik. In mijn kennissenkring merk ik ook dat het bijna altijd dezelfde mensen zijn die moeten gaan zitten.
Hebben jullie ook zoveel verkiezingsdrukwerk in de postbus gekregen? Wat een verspilling!!!

Succes met je nieuwe bril Ivette en hoop dat je nu minder last hebt van tranende ogen.
Zelf sukkel ik ook nog altijd met mijn ogen. Na de cataractoperatie heb ik nog verschillende nabehandelingen moeten hebben en ik zie nog altijd niet goed. Vooral mijn leescomfort is weg. Normaal moet ik om het half jaar op controle omwille van een "blinde vlek" in mijn l-oog. Maar met de zorgen met mijn moeder kon ik begin mei niet naar de afspraak gaan en heb een nieuwe moeten maken. Nu kan ik pas einde september gaan. Heb nog geprobeerd om bij een andere oogarts terecht te kunnen maar dat zou pas december zijn...

Mooie "summerproof" voeten Veve :-) Ik ben nog nooit bij een pedicure geweest.
Misschien moet ik dat toch eens doen - ik hoor iedereen zeggen dat je daarna "op wolkjes" loopt. Dat zou ik ook wel eens willen ervaren :-)

Goed weekend iedereen!

Viv

Afbeelding

Ritavdm

25 mei 2019, 14:34

Goeiemiddag

JA, ik ben er weer op mijn vertrouwde plekje achter de pc.
Aan de waslijn hangen al 6 (2 x 3) fietsbroeken en evenveel truitjes + al de rest dat in het valies stak.

De weergoden waren ons echt goed gezind, geen drupje gehad.
Hoe is dat ook al weer : de verhouding van je leven tot het weer ? Iets met verdienen :lol: :wink:

Niet enkel het weer was goed, maar het geheel... mooie fietsparkoers, goed hotel, veilige begeleiding, leuke mensen... kortom goede organisatie... zeggen de meeste deelnemers
en
zoiets doet deugd vooral als je daar heel wat werk ingestoken hebt om alles voor te bereiden.

Erika, ronde tafellakens, niet opplooien na het strijken maar om een bezemsteel rollen of een kartonnen koker.
Druk WE voor de boeg voor jou, denk maar aan de centjes :wink: en je overleeft het.

Yvette, een ramp voor de buxus die mottenplaag maar het vergif dat ze er tegen gebruiken is een nog grotere ramp voor de meesjes en andere kleine vogeltjes die dan van die vergiftigde larven gaan eten.

Veve, 'k zou graag zulke mooie rechte tenen hebben als die van jou, als ik mijn nagels lak hoef ik er maar 3 te doen de rest zit krom verborgen achter de andere :roll:

Oma-Dina, organiseer jij maar eens een samenkomst in Koksijde als het jou past.

Morgen stemmen voor "de goeie" !
ZIjn die er nog ?
Oud maar niet Out

Ivette

25 mei 2019, 18:00

Ik kom hier nog even binnenlopen en vind het hier zeer aangenaam, precies een aangename koffiekletsnamiddag!
Viv, trek u dat niet aan van die datumverandering, ook dat is maar een LUXEPROBLEEM!
Hoe wordt het in Genk opgenomen dat Clement al direct vertrekt en dan nog naar Brugge?
Erika, zelfs al verdien je er wat mee, ze mogen daar blij zijn met zo'n "bediening" ik denk dat de jonge mensen niet meer zo staan te springen om op weekend te werken en wat bij te verdienen!

Hier schijnt de zon al de hele namiddag. Ik heb het onkruid uit mijn keientuintje vooraan verwijderd (voor zover ik dat kan) en op de randen naast de oprit zout gestrooid met de hoop dat het onkruid er van afziet!
We zijn overeengekomen met de buren om niet te wieden in de nieuw aangelegde stroken van de gemeente alhoewel de distels en co er welig tieren!
Mijn 2 aangetaste buxus bollen worden niet gespoten, wel in het najaar verwijderd en dan iets anders aangeplant (zal ik laten doen want ik ken daar niets van!)

Morgen dus gaan kiezen! Hopelijk zijn alle partijen nog even actief NADAT WE ONZE KIESPLICHT VOLBRACHT HEBBEN !Jammer van die papierverspilling want velen zullen wel net als ik al die beloftes in de papiermand gedeponeerd hebben.
Ik ben al blij voor mijn gewone Duitse programma's die vorige week uitvielen voor de Eurpawahl, ze kunnen er daar ook nogal van klappen en hele programma's aan wijden!

En nu ga ik soep maken!
Ivette

Erika1

25 mei 2019, 19:12

Afbeelding

Yvette, ik heb vorig jaar mijn buxus verwijdert omdat de mot erin zat.
Deze heb ik in de plaats gezet, zijn wel duurder maar het zicht komt bijna hetzelfde. Nu zijn ze nog vrij jong hé en moet niet bang zijn voor de mot die komt er niet in :mrgreen:

Erika1

26 mei 2019, 04:36

2u45 ter plaatse mensen waren nog aanwezig (Kleine communie) :evil:
Nu 4u30 en het begint al licht te worden.
Haha waarom ik tijd heb om dit te schrijven? Vuil water laten weglopen en zuiver water in het maschien doen hè :P
Viola nu kan ik weer verder doen.
Laatst gewijzigd door Erika1 op 26 mei 2019, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Erika1

26 mei 2019, 07:37

En nu zijn we klaar om te gaan stemmen :roll:

Ivette

26 mei 2019, 09:45

Amai Erika, lastige job
Wil je me eens zeggen hoe uw vervangplant heet, ik ken daar niets van, het ziet er heel goed uit, als het duur is maar een vaste plant met weinig snijwerk dan loont het zich toch!
Ivette

meme-rietje

26 mei 2019, 09:53

goeie morgen allemaal
zo..... zijn al terug,
ik was vroeg en er was nog niet veel volk
mocht direct binnen
en heb nu een hele dag om te rusten van die zware arbeid :D

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

26 mei 2019, 11:41

Goeie voormiddag

Stemplicht vervuld
en nu wachten tot ze bekend maken wat ze vooraf al beslist hadden
maar wij nog niet mochten weten :roll: :wink:

't zal wel weer iets zijn van :
"ze dronken een glas,
deden een plas
en alles bleef zoals het was"

Aangezien het zo'n typisch Belgische dag is
ook wat het weer betreft hou ik het op een Belgische menuutje ook : Steak bearnaise, friet, sla...

Niet te geloven Erika, communiefeesten die zo lang uitlopen :roll:
in onze tijd :wink:
was dat anders hoor, ik vraag me af welke feesten die mensen dan zullen geven als de kinderen trouwen :?:
Hetzelfde met de geschenken... atlijd maar meer, groter, duurder....
Oud maar niet Out

Erika1

26 mei 2019, 17:20

Amaiaiai, voel mijn voeten niet meer :cry:
Maaaaaaaaaaaaaaaaaarrr ze waren heel tevreden over mijn service, zei er ene amai wat een bediening dat krijg je nog niet in een 5 ***** hotel, en ikke fier als een gieter hé. Heb van ieder lokaal ( 6 stuks ) heel veel lof gehad. Wat een verschil met bertha ( het doet deugd aan mijn hartje )

Yvette, het heet Ilex Grenada Blondie vervangt buxus en koste vorig jaar 7,25 € per stuk en je moet ze dicht bij elkaar planten, zijn winterhard en 1 x per jaar wat bijsnoeien. Verder is er geen werk aan.