Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

26 mei 2019, 17:32

Dank u wel Erika, kan ik geloven dat ze content waren van uw uitstekende service!

Nik is juist weg, heeft stukken gebruind achteraan, groene afsluiting afgewassen enz, de hele namiddag gewerkt, ikke blij. Ik heb zelf de kleine garage geveegd en hij heeft alle bocht mee die er te veel stond, joepie!
Ivette

Ritavdm

26 mei 2019, 19:15

Goeieavond

Gisteren nieuwe wandelschoene van Mephisto gekocht en vandaag meteen ingewandeld.
Goedgekeurd,
't voelt aan als mijn oude versleten pantoffels die ik dag en nacht zou kunnen dragen :lol:

Deze zijn het, wel een iets lichter rood/oranje.
'k had ze liever in het bruin gehad maar daarvan was mijn maat niet meer voorradig.

Afbeelding

Nu eens gaan zien naar de verkiezingsuitslagen !

Erika, je zult wel goed kunnen slapen nu :o
Oud maar niet Out

Ivette

26 mei 2019, 22:19

Rita, mijn twee paar wandelschoenen geleden (nu draag ik Lowa) waren ook Mephisto, alhoewel de zolen niet meer je dat zijn draag ik ze nog altijd met heel veel plezier, neem ze zelfs voor in de winter want in de zomer draag ik liever wandelsavatten voor de toertjes die ik maar doe.
Je zal er veel plezier aan beleven en naar de kleur moet ge niet kijken, je bent zo een heel hippe oma!
Ja de verkiezingen, we zijn er nog lang niet uit zeker , er wacht hen nog veel werk!
Ivette

Erika1

27 mei 2019, 04:42

Goeiemorgen, ja die schoenen had ik gisteren nodig :lol: voel ze vandaag nog steeds niet of te wel ik voel ze wel nog branden :wink:
Straks als ik tegen 11u thuis ben dan zal ik direkt in de zetel crashen :D :lol: :D
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

27 mei 2019, 08:21

Goedemorgen

Stafke naar de kliniek gebracht wordt vandaag behandeld in pijnkliniek, hoop op goede resultaten zodat we samen op de korte draai kunnen gaan. Op het ogenblik is het voor mij ook liefst kortbij, rechterknie doet moeilijk, 11 juni op consultatie, wat nu weer 🥺

De verkiezingen waren een wel te verwachten boodschap van de jongeren aan de politiek, die liggen niet wakker van de achtergrond van deze partij.

De stoelendans kan beginnen.

Groetjes , Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

27 mei 2019, 08:37

goeie morgen iedereen
ik denk dat het deze nacht geregend heeft
wand er waren natte plekken op straat
toen ik de vuilzak buiten zette
vandaag de maandelijkse pikuur (inspuiting) door de verpleegster
en anders niks vandaag dan een beetje onkruid uit doen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

27 mei 2019, 10:47

Goeie zonnige maandagvoormiddag

Maandagvoormiddag : vast programma, de benedenverdieping kuisen..
is ondertussen al gebeurd

Erika, inderdaad die moest je aan je voeten gehad hebben voor je marathon.
Ze zijn niet goedkoop maar wel degelijk.
Rust nu maar goed uit.

Corry, duim voor Stafke !

Verkiezingsuitslagen : ik wil er geen woorden aan vuil maken om niemand op stang te jagen.
Heb wel een mening hoor :roll:
Vraag me ook af hoelang het nu gaat duren tot het circus zijn eerste voorstelling kan geven.

Menu : asperges, aardappeltjes, eitjes en wat gesmolten boter erover...majmiemjamie
Oud maar niet Out

Ritavdm

28 mei 2019, 08:29

Goeiemorgen

't is eens iets anders :
wakker worden van een donderslag en het geluid van de regen.
Welkom Water !

't zal dus geen buitendag worden maar een dagje om de achterstallige binnenwerkjes eens aan te pakken.

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette

28 mei 2019, 10:11

Ben ik blij dat ik gisteren de Belbus niet aangevraagd heb, het goot water allez toch voor korte tijd juist in de tijd dat ik naar de bus moest vanmorgen. Ik ben wel spijtig, ik had gisteren nog speciaal mijn diepvriezer uitgekuist om verse vis te kunnen kopen want ik heb er geen meer, maar ja in de regen tjolen is niet aangenaam hé!

Er is weer veel werk aan geweest maar eindelijk is er bij Nik weer een nieuwe Bugatti modelauto geboren!
Zoals gewoonlijk heeft hij zijn afgewerkt autootje op zijn brievenbus gefotografeerd, lijkt wel of die echt op de baan zal gaan rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat om een T59, die in 1937 na een racecarrière werd omgebouwd tot deze roadster.
Koning Leopold III was de gelukkige eigenaar. De wagen werd pas in 1967 door de Koninklijke Familie aan een Belg verkocht, en is op vandaag – na een omzwerving bij een vijftal verschillende eigenaars - opnieuw in Belgische handen.
Meer info op https://www.supercars.net/blog/1936-bug ... rand-mere/
De wagen is nog in de originele staat van 1937, met de patina en de sporen van vele jaren.
Mijn schaalmodel (1/24) is een verbouwing van een metalen model van finecast.
Het kreeg aangepaste wielen, lederen bekleding, een houten stuurwiel en pookknop, een andere neus en achtersteven, een andere uitlaat, een accu, koplampen enz…..

Afbeelding

Ik hoop dat hij hiermee liefhebbers van modelbouw kan bekoren.
Ivette

corry

28 mei 2019, 10:25

Goedemorgen

Hoe mooi is dit Ivette, engelengeduld en kennis van zaken, daarbij nog detailwerk, iets om trots op te zijn.

Afbeelding

Aan zee is de regen verdwenen de zon in de maak, er komen mooie en drukke dagen aan.

Ga alvast vandaag inkopen doen, Blankenberge als kustbewoner bezoeken.

Hoop op resultaat na Stafke zijn behandeling, is vermoeid, moet het enkele dagen rustig aandoen, zal geen inspanning van hem vragen .😂😂

Groetjes en tot in den draai

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

28 mei 2019, 13:02

Goede middag,

De zon komt er opnieuw door na een natte en grijze voormiddag.
Ideaal om binnen bezig te zijn. Heb werk gemaakt van enkele foto-opdrachten. Voor de nieuwe website van mijn vorig werk mag ik een deel van de foto's maken.
En ook voor de cursus ben ik bezig geweest. Gisteren heb ik zowel voormiddag als 's avonds les gehad. Voormiddag was het studiowerk ivm "structuren" en gisteravond hebben we geleerd om te fotograferen tijdens het "blauwe uurtje". Gelukkig was het weer ons goed gezind...
"Je krijgt het weer dat je verdient" hé Rietjes ;-)
Na wat twijfelen heb ik me toch ingeschreven voor de volgende cursus. Dat zal vooral studiowerk zijn, wat ik niet graag doe want ben liever buiten. Zou graag landschapsfotografie en macrofotografie volgen maar je moet dan eerst de andere cursussen volgen...

Heb mij ook nieuwe wandelschoenen gekocht :-) Heb altijd al Lowa-schoenen gehad en die zaten altijd prima, heel comfortabele wandelschoenen. Maar ondertussen heb ik last van een hallux valgus aan mijn linkervoet en heb toch redelijk pijn na een aantal km wandelen. Rechts passen ze prima...
Er zijn wel schoenen voor mensen met een hallux valgus maar die waren er alleen in hoge schoenen en dat vind ik nu net wat overdreven voor het soort wandelingen ik maak ;-)
Afbeelding
Dat moet een geduldwerkje zijn Ivette, die modelauto's maken. Knap! Zou het zijn dat mannen meer geduld hebben om zo'n dingen te maken? Tijdens mijn wandelingen denk ik dat soms. Vissen bvb, zie je zelden door vrouwen doen, vogels spotten, vinkenzetting, modelbouw allerhande.... bijna uitsluitend mannen. Of het moet zijn dat vrouwen daar gewoon geen tijd voor maken...

Mijn abonnement voor Genk heb ik verlengd :-) De grote uitverkoop is nochtans bezig. Maar dat zijn we ondertussen gewend. Zolang het een familieclub blijft en telkens weer nieuwe talenten opleidt, blijft het plezierig. Spelers en trainers zijn passanten hé - het hart van de club zijn de (trouwe) supporters.

Mooi boeket Corry!

Genoeg binnen gezeten nu - de zon schijnt en ik ga naar buiten :-)
Fijne dag nog iedereen.

Viv

Afbeelding

Afbeelding

oei, die foto's vallen nogal groot uit ???

viv

28 mei 2019, 14:18

Ben al terug binnen :-(

Afbeelding

Ritavdm

28 mei 2019, 17:35

Ik heb de hele dag binnen gezeten, eerst allerhande kleine werkjes afgehandeld en dan mijn boek ingedoken en zelfs ff in slaap gevallen wat me normaal gezien nooit overkomt maar daar zal mijn nachtelijke hoest wel voor iets tussen zitten.

Ivette, amaai Nik is nogal een crack en geduld :roll:
Inderdaad Viv er zijn weinig vrouwen die dergelijke hobby's hebben, ik denk dat wij dan meer geduld hebben om met mensen om te gaan. Of denken we gewoon dat we geen tijd hebben voor zoiets ?

Mijn hoge wandelschoenen zijn er ook van Lowa maar dat is dan meer voor de winterwandelingen.
Oud maar niet Out

Ivette

28 mei 2019, 17:40

Viv, dat geduld en die drang naar perfectie heeft hij van mij. Gelukkig heeft hij dan zijn kunde van goede verkoper en vooral zijn aanvoelen om de weg te vinden van zijn pa want die twee laatste zaken zouden maar triestige erfenissen zijn van mij!!!

Hij zou wel graag eens in de uitstekende modelbouwbeurs zijn Bugatti unieke collectie tentoonstellen in Jabbeke maar dat gaat over 2 dagen en hij laat zijn "kleintjes" 's nachts niet graag achter, zelfs al is er bewaking!

Deze namiddag mocht ik mijn haar laten permanenten en snijden, ik kan er weer mee door, ik blijf wel oud maar voel me toch beter in mijn vel en toonbaarder!
Ivette

Michelly

28 mei 2019, 21:06

Ik steek mijn hoofd ook even achter de deur uit. Niet veel soeps hoor want ik ben weer op de sukkel. Sinds K; mijn leven dirigeert, heb ik voortdurend vanalles en daar ben ik verdorie niet blij mee.
Verleden week vrijdag weer 39° koorts en dan moet ik naar de spoed. Maar heb de boot weer afgehouden omdat ik maandag al naar het ziekenhuis moest voor een scan. Had toch gebeld met de spoed en die zegden dat het er superdruk was en ik maar wat dafalgan moest slikken. Dat neemt natuurlijk de koorts weg maar niet de oorzaak. Ik hoest mezelf van de benen en mijn keel doet zo pijn. Maandag dan naar de scanafdeling en toe ging die niet door want door mijn gehoest kan ik niet volledig stil blijven liggen en dan deugt de scan niet. Scan verschoven naar volgende maandag 03/06, aansluiten bloedonderzoek en dan aan het infuus. Van het ziekenhuis naar de huisarts, die me ook onderzocht heeft en mij penicilline heeft voorgeschreven en een hoestfles. Mijn zwevende ribben zijn gekwetst door de kracht van het hoesten en van die pijn kan ik dan ook nog genieten! Ik slaap meer uren dan dat ik wakker ben en ik krijg er zowaar de mismoed van.
Tussendoor stijgt de koorts toch weer tot 38.1° wat ook al teveel is voor mij maar dat is dan maar zo. Hoort het volgende maandag wel weer. Sorry voor die klaagzang maatjes, maar ik heb het zo gehad met die miserie en hoop dat de scan uitslag volgende week niet ook nog een opdoffer wordt.
Slaap lekker allemaal.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)