Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

29 mei 2019, 08:33

Michelly toch wat moet ik hier op antwoorden . Hoop van harte dat je de kracht vind welke je nodig hebt om door te gaan.

Goedemorgen

Aan zee een van de drukste voorjaarsperiode. HAVENFEESTEN.

Aan het weer zal het niet liggen.

Burenruzie, is hier ook niet vreemd, wij zitten er voor niets tussen, buurman vriend van kleinzoon wel. Verhuurt nu en dan zijn woning, vaste huurders van buurvrouw hebben hun oog laten vallen op het zijne. Is pas volledig gerenoveerd met alle comfort.

Als het dit maar is, kan me soms boos maken dat verdraagzaamheid een moeilijke oefening wordt.

Geniet van het zonnetje, vrije dagen hebben we zo wie zo. 😋

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

29 mei 2019, 09:12

goeie morgen iedereen
gisteren avond kaas en wijn avond
van 18h. tot 20h. in Elckerlyk
niet zo lang en zijn eens samen
allemaal vrouwen die alleen zijn
en we tateren en lachen en gaan met een goed gevoel naar huis
omdat je niet alleen bent
vandaag gastjes dag
Afbeelding
voor elly
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

29 mei 2019, 11:09

Goeiemorgen vanuit de zaal. Ook van mij voor Elly xxx
meme-rietje schreef:
29 mei 2019, 09:12

Afbeelding
voor elly
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina

29 mei 2019, 11:26

Hallo,

Ik heb alles nagelezen, de pc staat zowat een beetje in stand-by.
Zeker ben ik het meest getroffen door jouw verhaal Michelly; dat je hier zo moedig brengt. Nu de mooie lente-dagen er aan komen, hoop ik van harte dat je je toch wat beter mag voelen, en weer kan genieten van de natuur, en de liefde van je familie en vrienden.

Ivette, ik moet je zoon ook bewonderen, het is toch ook een fijne mecanicien, om al die piepkleine onderdeeltjes zo mooi in elkaar te zetten. Proficiat hoor ! Heel mooi !

Met de feestdagen heb ik bezoek van de kinderen, dus zal er niet te veel tijd zijn voor het internet, ja die jonge gasten zullen wel hun smarth-phone op zak hebben, maar we willen toch wel zoveel mogelijk van de zon en de zee genieten.
Ik kijk er al naar uit.

Straks komt G., want zijn e-bike was in de fietsenzaak, voor nazicht. Ja het is een nieuwe, maar er was iets losgekomen en zo gaf hij bijna geen assistentie meer... nu zou het in orde moeten zijn. Straks een fietstochtje om het uit te proberen.
Hij kan zich daar dan zo druk in maken, maar ja dat is toch allemaal niks, zeg ik dan... een beetje relativeren toch ???

Voor de rest gaat alles goed, heb deze week al 2x getennist, was gevraagd voor vandaag een maatje te vervangen, maar moest nog boodschappen doen en hier in mijn appartementje een beetje schoonmaken, dus heb ik me verontschuldigd, ik vind dat wel jammer.

Voor jullie allemaal, nog een mooie dag en zeker een mooi lang weekend !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

29 mei 2019, 18:04

Goeie vooravond

Net terug thuis van oppasdagje bij M...ke
en natuurlijk de was en de plas gedaan terwijl ik daar toch was.

Michelly, 'k heb echt met jou te doen

Zelf heb ik ook een hoest die door merg en been gaat 'k weet dus hoe lastig het kan zijn
maar voor de rest ben ik gezond en klaag dus zeker niet.

Dat beertje delen, misschien best in veelvoud want wie kan dat extra stukje geluk niet gebruiken :lol:
Oud maar niet Out

Ritavdm

30 mei 2019, 08:54

oei 't stond er twee keer
Oud maar niet Out

meme-rietje

30 mei 2019, 09:04

zaligen Hoogdag iedereen
het heeft hier geregend en is frisjes
heb toch de verwarming aangelegd
Dauwtrappen
Op Hemelvaartsdag gaan nog steeds veel mensen er vroeg op uit om dauw te trappen. Ze maken dan een wandeling of gaan een eindje fietsen. Dit voert terug op een gebruik uit een ver verleden. Mensen stonden toen op Hemelvaartsdag om drie uur 's nachts op, wandelden met hun blote voeten door het gras, dansten en zongen. Van dit ritueel zou een magische en genezende werking uitgaan. In sommige streken wordt de activiteit ook wel 'hemelvaren' genoemd. Dit zou volgens het volksgeloof magische krachten geven. Onder andere zou het ouderdom bestrijden en huidaandoeningen genezen. Zo zou het een prima middel tegen zomersproeten zijn.
Afbeelding
Dauwtrapversje

Lieve vrienden, 't is vandaag
een dag om dauw te trappen,
en een keertje met dit weertje
lekker te gaan stappen.

Zing een lied uit volle borst,
we komen niemand tegen.
Wat is de bloementooi toch mooi
langs velden en langs wegen.

De vogels leggen nu hun ei.
De meidoorn staat te geuren,
ja, alles groeit en alles bloeit
in schitterende kleuren.

Tenslotte gaan we weer naar huis,
zodra de zon gaat zakken.
Moe maar voldaan en volbelaân
met ruikers en bloesemtakken.

Kate Greenaway
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

30 mei 2019, 09:55

Vreemd !

't stond er twee keer en toen stond het er niet meer !

Goeiemorgen

"Zalige Hoogdag" moesten wij op zo'n dag zeggen bij het opstaan aan ons ouders en aan iedereen die we die dag ontmoeten :roll:
Wie weet nu nog wat dit betekent ???
Voor mij hoeft het niet meer hoor en trouwens voor mij is het elke dag hoogdag-vakantiedag-vrije dag...dag van alles kan en niets moet...
één van de vele voordelen van het met pensioen zijn.;
de nadelen nemen we er zo bij :wink: , negeren we zoveel mogelijk.

Rommelmarkt in een andere wijk van het dorp. (meme-Rietje :wink: )
Jammer dat de zon niet van de partij is; scheelt toch altijd wat voor de opkomst.
Ik ga straks toch maar een kijkje nemen.

'k was er weer eens vroeg bij vanmorgen en heb al een wasje weggewerkt ook

Menu : kip met ???? 'k heb nog ff tijd :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

30 mei 2019, 09:57

Dat had ik nu nog nooit gehoord of gelezen van dat "dauwtrappen"

Volgende Hemelvaart doe ik het,
helpt het niet het schaadt niet :wink:
Oud maar niet Out

Erika1

30 mei 2019, 09:58

Goeiemorgen,
Vandaag een echte rustdag, het enige dat ik moet vandaag is naar verjaardag van mijn meter.
Zal maar oorstoppen insteken, ze is zo nieuwsgierig en roddelt over jan en alleman.
Maar ze is er nog hé :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

30 mei 2019, 16:36

Net thuis van de Rommelmarkt en 't was echt rommel hoor.
95% van wat ik daar gezien heb zou van mij in het containerpark belanden.
Zoiets is echt niet aan bij besteed; ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn voor wie dit wekelijks amussement is.
Wat ik er leuk aan vind is een terrasje doen en mensen kijken :lol:

Meme-RIetje, er was er wel eentje met wel 20 wijwatervaatjes :wink: in alle afmetingen, kleuren en geuren.
Oud maar niet Out

Ivette

30 mei 2019, 18:10

Gisterenmorgen zat ik met mijn buurvrouw die mijn Okra boekje gebracht had in de veranda.
Misschien was het er wel te warm. Ineens voelde ik het bloed naar mijn hoofd stijgen, wandelde met haar naar de voordeur en... ben ik weer flauwgevallen. Ze heeft een ambulance gebeld maar die hebben haar gelukkig aangeraden, gezien het lange weekend om eerst de huisdokter te raadplegen. Dat heb ik allemaal niet beseft, heb ook in mijn broek geplast!Mijn bloed stond maar 10,2 De dokter is gekomen, ik wankelde nog altijd maar toen stond mijn bloed alweer normaal 14! maar intussen was ik alweer angstig! Toeme toch ik voelde me zo goed de laatste tijd, fietste naar Lichtervelde, heb veel gewerkt en nu dit weer.
Christa kwam 's middags haar nieuwe elektrische fiets tonen en verschoot natuurlijk ook.
Het is vooral dat bang zijn dat het gelijk waar kan gebeuren en dat er niet altijd mensen om me heen zijn.
Vandaag voel ik me beter, Nik en Els zijn nog langsgekomen vanmorgen voor ze met Christa en Luc naar Voeren vertrokken. Deze namiddag zijn Jolien, Sarah en Florian op de koffie gekomen om te zien hoe het met mij gaat, lief allemaal en ik heb ook al wat meer courage!
Nu weet ik niet wat doen: afwachten als ik niet meer bevangen zou worden door de warmte of het dan beter gaat, bij de huisdokter een cardiogram laten nemen of een afspraak in de kliniek maken bij de cardioloog voor een onderzoek?
Ik houd me heel kalm, heb wat gelezen, zal dan wat eten en TV kijken.
Ik kom hier niet graag zagen maar was gisteren zo teleurgesteld dat ik het toch met jullie wil delen.
En toch...ik heb al veel aan Michelly gedacht, die zou zich misschien zelfs niet druk maken over een bloeddrukval!Dus niet trunten en afwachten!
Ivette

Oma-C

30 mei 2019, 19:08

Afbeelding

Hier is de zon er nog doorgeraakt, en het was zalig achter glas...
Ik heb ook niks gevoeld van een zondag... ik heb tennis gekeken :wink:

Meer dan 20 jaar geleden deed ik dat 'dauwtrappen' ook met een groep vrienden
maar ik kan niet zeggen dat ik er beter van geworden ben :oops:
't was wel aangenaam zo samen op de blote voeten in het gras :lol:

Ivette dat zal weer schrikken geweest zijn.... raar is dat, sterkte
en spoedig beter... :roll:

Ik kom jullie allen nog een fijne avond wensen en een goede nacht straks
tot later... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

corry

30 mei 2019, 23:08

Ivette een bloeddrukval is moeilijk de oorzaak te achterhalen. Een goede raad breng je huisdokter op de hoogte. Stafke heeft een pacemaker . Ook zijn nicht had hetzelfde voor, pacemaker als oplossing.

Hoop van harte dat ze je snel kunnen helpen.

corry

31 mei 2019, 07:54

Afbeelding

Goedemorgen,

Reeds ons bloementuintje water gegeven, ondertussen riep de koekoek, had hem al even in de oren, heel slecht geslapen.

Ivette, kom nog even bij jou terug, heb je ondertussen andere medicatie gekregen ? Indien wel ook een aandachtspunt.

Fijne zaterdag , ga straks op de korte draai, niet ver hier vandaan, hoop mijn wederhelft mee te krijgen. Morgen met dochter en vriend gaan uit eten. Stafke stelde het voor, hij betaald.😜🤓

Corry