In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

29 mei 2019, 07:03

Goede morgen seizoentjes,

het belooft een mooie dag te worden. Morgen wordt er niet aan mijn koer gewerkt doordat buurman met zijn zieke schoonmoeder zit. hij zal later volgende maand met mij afspreken om de keien, te leggen nadat hij eerst een deel van die aarde heeft weggeschept en in de kruipkelder gaat smijten. dan heeft hij nog worteldoek en dat gaat hij leggen. dus wel om keien maar ze mogen nog niet gelegd worden. zeg.
gisteren te moe, geen idee waarom dus geen boodschappen on line, we gaan ze zelf halen.
want ze hebben toch sommige produkten niet. je moet toch een paar dagen nadien het leeggoed gaan inwisselen en de produkten te kopen die ze niet online hadden.
Moeder belde dat ze een mooi rieten tafeltje heeft gevonden ( efin een van de vriendinnen) en of ik het moest hebben voor mijn logee in juli. ventje moest naar de dokter was nog op tijd voor zijn pillen te gaan halen anders moest hij er weer bietsen bij mij. heb ventje nog niet van dat tafeltje verteld.
Gimly heeft een ontsteking op zijn onderlip. hij ziet eruit alsof hij constant met zijn tongetje uitzit van ver. hij heeft dat nog eens gehad ( denk dat het sluimerend herpes virus is -dat alle katten hebben- gaat vanzelf weg. Ons Mies had dat ook)
hij is nu bezig aan het vogelspotten. ( er zat al een grote dikke meeuw op het dak van de freule)
straks de afwas doen en de omvang van de nieuwe plant meten voor een pot te gaan halen. ( in de action) bij de bloemist hebben ze hem gezegd dat plant aan het eind van de zomer moet verpot worden en binnen moet staan. gelukkig werkt A. niet meer voor mij, ( moest hij in volle grond staan dan niet) want plant gaat in de keuken moeten. denk dat L. zich daar niets van aan gaat trekken.
ergens in augustus dan een bestek laten opmaken voor een vloertje in de keuken. met een beetje sjans heb ik tegen het eind van het jaar een nieuwe vloer. later dan kijken voor de afwerking in de living/salon met pleister. kan de pleister nu al halen, is toch maar een zakje van 5 kilo want zoveel stuckwerk moet er nu ook niet vernieuwd worden. Ga straks ergens om 9 uur naar de bank en kijken voor eten voor vandaag alhoewel ik zin heb ik ei met friet.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

29 mei 2019, 07:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren onverhoeds moeten stoppen met poetsen wegens een acute zware opstoot. Voel me dus ook vandaag me echt nog niet lekker, het zal verplicht rusten worden.
Muddy Maddy, betershap voor Gimly.

LIefs aan jullie allemaal.

Oma-C

29 mei 2019, 09:27

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen...
De zon is er al, de rest moeten we zelf doen...als het kan :wink:
Boodschappen vandaag want morgen is het Hemelvaartsdag..
geen markt vandaag want dat wordt teveel...ik moet doseren.. :?
de vuilkar komt morgen ook niet dus niet vergeten ... een dag later :roll:

clive sterkte, jouw opstoten komen zo dicht tegenwoordig :roll: ..
ik wens je sterkte en probeer te genieten van het lange weekend
luister naar je lichaam... dat is belangrijk... 't is voor je goed... :oops:

M-M, bij jullie zullen de winkels wel open zijn aan zee dat is handig
Het zal weer druk worden nu de toeristen op komst zijn...

Helena, je 4 potige logé komt een weekend op vakantie :wink:
fijn .... dan heb je wat gezelschap....hij weet de weg bij jou :lol:

anjelierken, in zo'n wzc is er altijd wel iets te kort...
goed dat je gemakkelijk gevonden hebt wat je zocht voor je vader
Hier heeft het gisteren ook goed geregend, goed voor de tuinen
want er is nog altijd water tekort... het is kalkvrij en beter dan kraanwater... :?

Voor alle seizoentjes een mooie dag...
in het weekend krijgen we zomertemperaturen..
ik ben al blij dat alle ramen open kunnen en ik buiten kan eten

Blijf gezond en tot later... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

29 mei 2019, 17:41

Hallo iedereen,

Zon en veel wind hier, het wasgoed was vlug droog en is al gestreken.Als het pas van de lijn komt, strijkt het zo gemakkelijk.

HVT: ik krijg in juli 2 tweepotige op logement ( de 2 kippen van zoon) , ze gaan op vakantie.Andere mensen krijgen een kat of een hond op logé, ik krijg kippen :D

Straks soep met een boterham eten, is vlug klaar.We eten dat graag, staat toch 1 keer per week op het menu.

Het is hier stil,aan de ene kant zijn de buren verhuist wegens grote verbouwingswerken , en aan de andere kant zijn de buren weg op verlengd weekend.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 mei 2019, 20:34

Afbeelding

Allen nog een gezellige avond en tot later :wink:

Muddy Maddy

30 mei 2019, 07:05

In brugge gaat deze middag de H. Bloedprossesie uit, ben daar jarenlang naar toe geweest, ventje was daar figurant. Vandaag zal het zeteltje zitten zijn. Gisteren een strip van kiebeboe gaan halen, maar nog niet de laatste, die hadden ze nog niet. in zeeman niets naar mijn goesting gevonden wel in action een tal van spulletjes. heb mijn outfit ten slotte in action gevonden. vandaag passen en eventueel wat aan veranderen ( lengte) ben nog moe van gisteren. seffens broodjes afbakken, ondanks de feestdag is die bakkerij toch gesloten. beenhouwer heeft geen keuze, die heeft geen volk genoeg om open te zijn vandaag. we hebben 5 zakken keien van 20 kg. ik die dacht met twee zakken gediend te zijn :?
't is stevig bewolkt nu, een geen kip op straat ook de zeekippen niet meegerekend. ( meeuwen)
Je kan nu gerust een dansje in je blootje doen.
ben vroeg wakker geworden door een nare droom. er zaten mensen in die ik ken en die me in het verleden een groot verdriet aangedaan hebben. ( in mijn droom ook) ventje is benieuwd of moeder belt. zo ja: ik ben op.
ga de afwas tackelen. en het rek van de oven ook. heb heerlijk geurende uiensoep staan. is eens wat anders dan m'n eeuwige kippensoep. heb er mijn zelfgemaakte soepballetjes ingekeild. eten + drinken. vanavond frietjes. we gaan zelf en het daar opeten.
ventje wil vandaag de andere tafel ineensteken. maar ik zie die al om een uur of 10 naar beneden komen in pijama: 'k heb geen goesting.
morgen om mijn pillen. heb een varkenshaasje voor zondag en kroketten. Maandag komt mijn afghaanse weer. ze krijgt de lakens voor haar kiezen. en naargelang het weer de ramen in de keuken binnen. ( eigenlijk zou ze moeten de bib helpen op alfabet zetten)
zal wel zien. ventje zei gisteren, en dan niet zeggen dat ik om 2 kranten moet hè. ja, ik weet ook dat we donderdag zijn. ga nog een koffietje halen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

30 mei 2019, 07:43

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, je hebt gelijk, de opstoten volgen elkaar sneller op. Vandaag gaat het al terug iets beter, maar ga toch geen heldendaden doen vandaag.

Muddy Maddy, moet Gimly medicatie nemen voor zijn lipje ?

Anjelier, kipjes op logement :D .

Ik wens iedereen een leuk verlengd weekend. Liefs.

Oma-C

30 mei 2019, 09:22

Afbeelding

Zalige hoogdag allemaal :) zo was het vroeger :roll:
Gezellige Hemelvaartsdag aan iedereen,
een grijze dag ... hopelijk komt er nog wat zon...
voor de communiekantjes :? en de 'festiviteiten' overal.
Vandaag 70 jaar geleden deed ik ook mijn communie
waar is de tijd gebleven het was toen stormachtig,
regen en veel wind bibberend van de kou in mijn wit jurkje
en een kroontje op het hoofd :roll: ergens zit er nog een foto...
dat een mens zoiets onthoudt hé :oops:

clive beterschap doe maar rustig aan, luister naar je lichaam :)

M-M, een mens mispakt zich aan die keien :lol:
maak het maar gezellig daar... en een fijne dag

Alle seizoentjes het allerbeste en tot later :wink:

Helena van Troje

30 mei 2019, 10:31

De logé op vier poten moest even wennen gisteravond.
Ze stond daar zo triest haar baasje na te kijken...
Vanmorgen was ze al in "ik voel me hier thuis" modus.
Bijna in mijn bord zitten, wachten op het kaaspapiertje om af te likken.
Gaan vragen om te drinken aan d eraan in de keuken.
Nochtans ze heeft een potje vers water naast haar eetbakje staan.
Jongste denkt dat het niet slecht is dat de twee huispoezen bij hen even uit elkaar gehaald worden.
Dat is van in het begin ambras geweest tussen die twee.
Poes was eerst hé!
Ten kwam poes van de vriendin erbij en dat kwam niet goed.
Gelukkig is het nog geen "plas-oorlog" geworden.
Want dat is ook een tijd geweest...
Naast de bak plassen...in de gang plassen...
Nu is het stink-kakjes oorlog.
Katten rare beesten.

Het is vandaag grijs en nat en echt strijkweer.
Dringend nodig, want geen gezinshulp gezien en ook geen vraag of ik iemand moest hebben...
Ik geef het op.

Ook van hier een zalige hoogdag gelijk ze dat vroeger zegden.

Oma-C

30 mei 2019, 19:03

Afbeelding

Hier is de zon er nog doorgeraakt, en het was zalig achter glas...
Ik heb niks gevoeld van een zondag... ik heb tennis gekeken op tv :wink:

Helena, zo blijf je ook bezig met poes :lol:

Ik kom allen nog een fijne avond wensen en een goede nacht straks
tot later... :)

Helena van Troje

30 mei 2019, 19:18

Gelukkig vechten ze die oorlog thuis uit en niet bij mij!

clive

31 mei 2019, 07:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik voel me bijna helemaal opgeknapt, enkel de gewrichten willen nog niet echt mee, maar dat zal ook wel beteren. Heb nu ook terug wat meer fut.

Manlief had zich eergisteren een nieuwe i-phone aangeschaft, de zijne viel zo wat uit elkaar en hij heeft dat toch wel echt nodig voor zijn werk. En er was net een actie dat je 21% korting kreeg. Dat was mooi meegenomen. De mijne moet nog enkele jaren meegaan, tot ook hij letterlijk bijna uit elkaar valt.

Ben ook terug bij met de strijk, had zich een beetje opgestapeld en daar hou ik niet van, maar alles is dan in stukken en brokken toch gestreken geraakt.
Heb voor vandaag een haalbare planinig opgesteld. Dat moet lukken.

Matice pikt was uit de wasmachine als ik die aan het vullen ben of als hij na een wasbeurt open staat. Doet dan zelf de deur open, gaat er met zijn volledige hoofd in en pikt was, vooral sokken zijn niet veilig. Kan ik , als ik het tenminste zie, achter hem aanrennen in de tuin om hem het af te pakken. Het is een echte kleptomaan. Straf hem dan verbaal, maar dan geeft hij je zo' n trouwe blik dat je de helft van de verbale straf al inslikt. We wouden per se een pup, wel we hebben een pup :D . Dierenarts zie dat zijn ras soms overdreven schichtig en bang is en was blij dat Matice dat niet is. Bang is hij soms ook, maar hij is echt wel niet schichtig en de dierenarts vond dat een goede karaktertrek.

Zo, sorry voor het ego bericht. Ik wens jullie allemaal een hele fijne vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

31 mei 2019, 09:04

hier is er ene uit haar bed gerold terwijl ventje al op was. het was blauwe zakken en karton + gewoon vuil. gisteren toch geen frieten gaan halen. had van die mini-kippesatè -tjes met paprikasmaak. vandaag wel de vis. moet ze nog uit de vriezer halen. met dikke repen spek en mosterd.
@ Clive: neen, Gimly hoeft geen medicatie voor zijn virusje. zalf kan je toch niet gebruiken op zijn lipje.
moest het erger worden dan moet hij een spuit met steroïden. En jij hebt een kleptomaan :D doe maar een voorraad sokken in! Vinny was ook een kleptoke.alles wat niet los zat van eten... en alles wat van "hem" was. de voorraad speelgoed onder de kasten.... A. trok ogen en ik nog veel meer.
Mijn telefoon is besteld. tussen aanhalingstekens. we zijn nu 3 weken verder en nog geen piep van mediamarkt.
@Helena: Goed dat Poes zich dan "thuis" voelde. dat ze zulke dingen doen is wel heel theatraal teritoriaal gedrag. Als Poes eerst was, moet de andere zich schikken. zeg tegen de baasjes dat ze eventueel "feliway" kunnen gebruiken. steek dat in het stopcontact en normaal zou je na een week al wat verbetering in het gedrag kunnen zien. is maar tip, hoor heel goede resultaten van Janet in de poezenhaven en daar lopen er een stuk of 20 rond. allen katjes met een beperking. maar zelfs met beperking vliegen de fakken haar soms ook in het rond. Je had Huub zijn armen moeten zien onlangs... ( er zijn verschillende dingen van feliway, niet alleen een verspreider in het stopcontact)
kreeg gisteren rond 11 uur een kwaad telefoontje van moeder. ik moest bellen want het was een "hoogdag". ja, zeg, mijn hoofd stond er niet naar. het feit dat buurman nu nog die koer niet is komen afspuiten en die stenen... :roll: bij haar is het als je het gaat doen, dan direct. het zal wel gedaan geraken. Volgende maand is ook goed. Ook volgende maand gaat Joyce onder het mes. voor een borstvergroting. zelfde dag al thuis. en buurvrouw zou volgende maand in haar huis moeten zitten. de werken zijn dan eindelijk gedaan. ik hoop het voor de buurvrouw van de andere kant want die werd een keer heel kwaad op S. die is daarvan geschrokken. ja, onder een vrolijk gezicht....
Straks nog boodschapjes doen. moet eigenlijk nog naar veritas.
nu koffie opdrinken en dan aankleden. moet het haar van mijn benen doen...
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

31 mei 2019, 09:05

Afbeelding

Goede morgen iedereen, de zon is er al :wink:
Het wordt een mooie poetsdag met alle ramen en deuren open.

clive ik had ooit, toen ik nog in mijn huis woonde een kat bij de buren
die de was van het droogrekje haalde en tussen haar poten door
naar huis sleepte, grappig om te zien, maar als ze
zo'n mooie witte bloes door het slijk van de tuin sleepte
was het minder mooi...
Buurvrouw moest regelmatig bij de buren langsgaan
om te vragen wat van hun was... En als ze iets kwijt waren
konden ze het bij buurvrouw komen ophalen...
het was Minou niet af te leren... :lol:
En buurvrouw maar wassen om alles weer proper te kunnen afgeven :roll:

Helena, nogal moeilijk aangezien poes alleen bij jou is :lol:

Alle seizoentjes een gezellige dag wat je ook doet :wink:

anjelierken

31 mei 2019, 11:41

Hallo iedereen,

Vandaag een prachtige dag en de volgende dagen ook .Gisteren ukkepuk op bezoek gehad, heeft veel buiten gereden op zijn loopfietsje en Spaanse woef liep mee.Heeft nochtans een gewoon fietsje , maar dat loopfietsje is de favoriet.Spaanse woef en ukkepuk komen beter en beter overeen.

Zoon belde net , 1 van de buren die verderop woont, had zoon aangesproken over het tuinhuis, volgens hem staat het niet "op de juiste plaats" 8O .Het grenst nochtans niet aan zijn tuin.Zoon begrijpt ook niet waar die zich mee moeit.

Dames, maak er een fijne dag van.