In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

31 mei 2019, 11:59

Als madame van mijn toetsenbord wil kan ik komen goeie dag zeggen.
Gisteravond hadden we een kleine aanvaring, maar ze komt nu zoete broodjes bakken, och arme.
Ik wil dat ze voor de nacht in de garage in haar luxe slaapdoos gaat liggen.
Gisteren zag zij dat niet zitten.
Ik heb een goed half uur jacht gemaakt op haar.
Ze was zich gaan verstoppen op zolder.
Spijtig genoeg weet ik nu waar juist.
Wat zij niet weet is dat die kastjes op wielen staan.
Dus ik had haar te stekken.
Groot protest en luid gemiauw!
Poes alweer ontsnapt.
Ze was nu toch al beneden dat was al dat.
Toen begon de stoelendans.
Ze verstopt zich dan op de stoelen onder het afhangende tafelkleed.
Alleen verraadt ze zich door haar staart...
Telkens ik ze bijna vast heb verhuist ze naar de volgende stoel...
Ik hield het voor bekeken en dacht dan blijft ze maar in huis...
Wie ging er met een air van hier tot ginderachter spontaan naar de garage?
Juist ,ja, madame Poes...

Nog een fijne dag iedereen!

Muddy Maddy

01 jun 2019, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

@HVT: wat zijn katten toch heerlijk onvoorspelbare beestjes! :D ik zie het zo voor me.
ventjes trouwens ook. de mijne had tijgerbrood meegebracht terwijl ik een foccia had afgebakken voor bij de kaasfondue. ik ben hier uit mijn bed gehaald door Gimly die eten wilde.
gisteren naar de apotheek geweest, moet maandagmiddag nog 1 doos halen. dat zal voor na buurman zijn, die komt dan toch de koer doen. Maandagmorgen komt de poets. en ik heb geen idee wat ze zou moeten poetsen tenzij het de logeerkamer is. ze mag de lakens doen allenszins en dan zal ik wel zien wat vuil is. wou haar eerst de bib op orde laten zetten maar ventje heeft weer andere plannen: hij wil daar planken hangen voor z'n dvd's. :roll: heb hem iets heel anders voorgesteld maar dat viel niet in goede aarde. een kast laten maken op maat bij de schrijnwerkerij. als hij niet wil, doe ik hetzelf. hetzelfde met een plank voor dat lampje naast de zetel: de hell moet geloof ik eerst bevriezen. ( we hebben een plank!) dan kan dat kastje dat deels achter Gimly zijn zetel staat terug naar voren en hebben we toegang tot de cd's. denk dat ik 't ga vragen aan buurman. of eens nadenken. hopelijk moet ik weer geen extra verlengkabel gaan halen.
ventje wil vandaag nog naar het winkelcentrum omdat ik geen stikdraad in grijs heb voor mijn lange zomerjurk in te korten. maar dat zal wss niet doorgaan omdat moeder moet bellen. en je weet nooit hoe laat en voor hoe lang.
En daar zat hij, die pizzabakker op een stoel voor zijn deur. Er was geen kat in zijn vernieuwde zaak. heeft alleen gezwaaid. niet van Joch, komt toch binnen en drink er ene! dat was vroeger het geval. kan hij zijn nieuwe en betere buren binnenroepen zoals hij ons vroeger binnenriep om een koffietje ofzo. lelijk om te zeggen maar wij hebben hier minder anders gekleurd volk rondlopen dan toen hij hier nog z'n pizza's bakte. ( weet niet of dat toeval is of niet)
Ga nog koffie maken en dan zien hoe laat de helft van het bed eruit komt. want ik begin seffens aan een afwas van vrijdag.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

01 jun 2019, 08:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren voor het slapen gaan buiten mijn dagelijkse medicatie ook paracetemol genomen, heb alles uitgezweet deze nacht en ben pas nu wakker geworden. Gisterennamiddag kreeg ik plots terug koorts, onderkoorts op precies te zijn en manlief heeft moeten doordoen waarmee ik bezig was. Nu voel ik me terug goed, maar dat was gisterenochtend ook zo, maar nu hoop ik dat het zo blijft. Hout vatshouden.

Oma-C, ik moest lachen met de kat van jouw vorige buurvrouw. Zag het zo voor mijn ogen gebeuren. Dat doet Matice ( nog) gelukkig niet, was van de droogparaplu halen en ik hoop van harte dat dat zo blijft.

HVT, stand poes en jij : 0 -1. Proficiat .

Anjelier, je hebt spijtig genoeg mensen die zich met alles bemoeien, ook al hebben ze er totaal geen zaken mee.

Muddy Maddy, jouw kleedje te lang, fijn dat je dat zelf kunt herstellen, ik kan dat totaal niet, een knoop aannaaien kost me al moeite. Lijkt me een mooi outfitje. Doe vandaag ook een lang kleedje aan. Dat heeft een subtiele zoom van kant en ik voel me daar heel goed in.

Al een hele tijd niets meer gehoord van MJ, hoop dat dat alles oké is.

Zo, ik wens elkeen een prettig weekend, liefs.

Oma-C

01 jun 2019, 09:47

Afbeelding

Goede morgen met een zonnestraal.. :wink:
mooi weer vandaag, geniet ervan en morgen nog warmer 8)
dan beloven ze 28-29° (en dat is net iets teveel voor mij).. :oops:

clive, koorts toch maar in 't oog houden.... :roll:

M-M lastig als je plannen hebt en geen knutselaar in huis :oops:

Helena nog nieuwe gevechten met poes.??

anjelierken wat buren elkaar kunnen aandoen, als er niks verkeerd is..?

Maak er allen een mooi weekend van... en sterkte wie het nodig heeft... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

01 jun 2019, 12:47

Oef, ik heb de barre tocht met de fiets naar en van het centrum overleefd...
Niet moeilijk dat er veel verkeersslachtoffers bij de fietsers vallen.
Tegenrichting, door het rood licht, met de trottinette op het fietspad in tegenrichting, zeker 25km per uur.
Maar ja als je sales manager of project assistent of zo van die onnozel titels op je visitekaartje mag zetten, dan mag je duidelijk ook alle regels overschrijden...Onnozel manneke in zijn kostuumpje op die step. Het heeft geen zicht.En uiteraard zonder helm!
Als oma met een kleinkind in het zitje mag je ook alle regels overschrijden. Een fietspad waarvoor dient dat?
Het straat rijdt zoveel soepeler en dan, oeps, er is een fietspad, dus zwier je je daar maar op, vlak voor de fietser die rustigaan het fietspad van in het begin gebruikt.Tja, als je elektrisch rijdt en dan nog met een pedelec, dan is ook alles je toegestaan zeker. Met een kind achterop en dan aan zo een snelheid onverantwoord. Moest ons moeder zo rijden ze kreeg mijn kinderen niet mee.Soit, genoeg gezaagd.

Ik ben mijn voorraad boeken gaan opdoen in de bib. Vanaf vandaag mogen we dertig boeken halen en ze bijhouden tot na de vakante.Er waren mensen met valiezen, stel je voor!!!!
Ik kon er maar acht in mijn tas krijgen, maar morgen is de bib ook nog open en dan kan ik nog eens gaan tanken.
Het is daar weer studiezaal voor de studenten. Een massa fietsen uiteraard, de meesten netjes neergezet, maar sommigen gooien hun rijwiel daar maar ergens heen.Ik hoop dat ze genoeg drinken bij hebben, want het is er verschrikkelijk heet in de bib. Ik hoop dat in de nieuwe bib airco aanwezig is. Of tenminste een deftige klimaatregeling. Ik zal een serieus eindje verder moeten trappen naar de nieuwe bib.Ook met de bus is het een onderneming, want het is dan best nog een eindje stappen. Een bus op de ring stropt het verkeer op...Dus geen bus aan de bib, geen bus aan de cinema, geen bus aan het kerkhof...

Ik weet nog niet hoe ik het volgende vrijdag aan boord ga leggen om om acht uur aan de Nekker te zijn. Ik ben niet zinnens mijn fiets daar voor een hele dag te laten staan. De bus is ook geen optie want dan moet ik een kwartier te voet en dat aan het begin van een hele dag museum, Leiden en zo voort, dat gaat niet goed komen.
En ik heb geen goesting om 20 euro aan een taxi uit te geven.

Wat e vandaag op het programma staat? Wie weet dat? Ik ook nog niet...

anjelierken

01 jun 2019, 13:28

Hallo iedereen,

Straks een bezoekje brengen aan ouders, want maandag zijn dochter en ik weg voor 1 weekje.Morgen de valies maken.Heb hier al een lijst geschreven voor manlief zijn "dagelijkse taakjes " .
Deze morgen vlug naar de apotheker voor de "reismedicijnen " zoals zalf voor insektenbeten, enz.Heb ook een doosje Sedinal mee ( natuurlijk slaapmiddel),hoop hiermee beter te slapen op reis, want dat is een probleem.Thuis slaap ik goed, maar op hotel, in een ander bed , een andere omgeving, slaap ik heel slecht.En na enkele dagen begint dat serieus door te wegen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

01 jun 2019, 21:09

@ Helena, hier kunnen wij taxicheques
kopen bij de stad Antwerpen en ik zag dat jouw stad
ook zo'n dienst heeft....Kijk eens bij :
https://www.mechelen.be/taxicheque
Kan je voordelig ergens geraken als je wil...voor heel weinig geld
Ik heb daar al verschillende keren gebruik van gemaakt

Alle seizoentjes een goeie nacht straks en tot later :wink:

Helena van Troje

01 jun 2019, 22:19

Lief van je oma-C dat je het opzocht, maar als ik goed begrijp heb ik daar geen recht op.
Ik heb geen Uit-pas aan gunstentarief en geen begeleider.

Zo gaat dat altijd.
Een mens die heel zijn leven gewerkt heeft en eerlijk zijn boterham verdiend, die kan nergens aanspraak op maken.
Trouwens de Mechelse taxibedrijven zijn niet scheutig op ritjes binnen de stad.
Dat brengt niet genoeg op
Ze rijden liever naar de luchthaven....
Ik heb geen positieve ervaringen met taxi's in onze stad.

Als ik met een taxi wil gaan dan moet ik die nu al reserveren en dan maar hopen dat hij op tijd is.
Van de Groen moet je alles met de fiets doen of te voet of met het openbaar vervoer, maar ze zijn niet eens in staat om De Lijn in de hand te houden en die een deftige dienstverlening te doen uitvoeren.

Ik ga van armoe nog zelf met de auto tot daar moeten rijden en voor de zekerheid om half zeven vertrekken om om acht uur ter plekke te zijn.Ik moet de hele stad rond en de ring staat 's morgens gewoon stil om dat uur.
Ik snap niet waarom ze die oplossing uitgevonden hebben aan de Nekker. Hier in de straat is parking genoeg en gratis en het is bijna op de autosnelweg...

Toch bedankt voor het aanreiken van een eventuele oplossing.

Muddy Maddy

02 jun 2019, 07:22

Goede morgen seizoentjes,

Stikdraad gehaald: 6 euro 20! nog rap gaan kijken of er nog van de oude modellentjes mandjes stonden: ja hoor want anders past dat niet, mijn lingerie in verschillende mandjes. Er was veel volk en toen wij aan de kassa van de spar stonden zei de dame achter mij: och, my god! Ja, madameke, toeristenseizoen is veel volk. moet nog een formulier invullen voor een klantenkaart, maar we kregen toch de korting want madam de gerante kent mij. Morgen Poets en we zijn het eens geworden dat ze de slaapkamer moet doen, inclusief de lamellen van de lattoflexen. het bed rondom, de nachtkastjes enz. dan is 'em een keer grondig proper. als ze dan tijd heeft de beneden stofzuigen en dweilen. moet nog ventje om een flesje melk naar de bakkerij zenden. Gimly haalde ventje uit bed. ik heb honger.
ik ben dan ook maar opgestaan. ventje viel gisteren in slaap in de zetel. vandaag varkenshaasje met kroketten en we kunnen buiten eten want de tweede tafel staat. Morgen heel de koer op orde. Boedha kan eindelijk uit de gang.
zocht bij de action voor oogschaduw applicators. nada. zoek op wish: 90 stuks voor 2 euro. weet wel niet wanneer ze gaan toekomen.
zal kijken of ik nog een paar oude applicators heb en die reinigen.
vanavond frituursnacks. ventje zal wss gehakt eten en er meedoen voor op het werk.( moet toch ook nog naar de beenhouwer) hij had gisteren geen honger meer want als hij al in de zetel in slaap valt...moet hij erg moe zijn. ik mag niet vergeten vanavond een anti-allergie pilletje al in te nemen voor ik naar bed ga. dat is de doos die ik nog moet ophalen. ( na buurman)
Gimly riep me gisteren ( miauw!) en ipv naar zijn etensplaats moest ik op zijn buik gaan wrijven op tafel terwijl moeder aan de telefoon hing. naar buiten is hij gisteren effe geweest maar rap weer binnen. 't is ook zo'n held. vandaag nog nieuw tafelkleed leggen en een nieuwe handdoek voor hem. anders stofzuigt L. die handdoek. ook een nieuwe plaid leggen waar hij in "zijn" zetel ligt, want de laatste keer werd dat ook gewoon meegestofzuigd.
Tweede koffie opdrinken en mijn keuken klaarzetten voor het voorbereiden van het varkenshaasje.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

02 jun 2019, 08:49

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Even in de rapte. Want we moeten vertrekken naar de hondenschool, manlief gaat op het plein.
Gisteren geen koorts meer gehad, maar mijn eetlust is er matig, gisterenochtend een yoghurtje en ' s avonds een half stukje zalm en heb echt mijn best moeten doen, dat op te eten.

Ik wens jullie allemaal een prachtige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

02 jun 2019, 09:34

Afbeelding

Alle maatjes een fijne zondag,
geniet van wat kan en maak er het beste van...want het is rap anders,
Een vriend van zoon is vrijdag opgenomen in ziekenhuis
met long K en uitgezaaide K in het hoofd (62 j)
Hij voelde zich een paar dagen niet goed en kon bijna niks meer zien....
en dit is het resultaat....vreselijk. :roll: :oops: Hij heeft geen vrouw of vriendin
en de familie heeft het altijd te druk... :oops:
Ik ben nog niet goed van het slechte nieuws
Pak wat je kan... nu het nog kan... :?

Helena, het is overal anders, ik ben er al een paar keer goed mee geweest
toen ik bij de tandarts moest zijn en m'n zoon in de kliniek lag
en het de hele dag regende ...
hier wordt daar goed gebruik van gemaakt door de 'ouderen'

Groeten aan allen en tot... :wink:

mariajohanna

02 jun 2019, 09:56

Dag dames,
Oef ...... Heb veel moeten bijlezen. Tijdgebrek, wie kent dat woord nog ?! 😏
Daarvoor moet je op pensioen zijn, he !
Clive, wat teveel hooi op je vork genomen, de laatste tijd? Kan gebeuren, misschien is deze reactie 'de weerslag' ?? Goed dat de koorts weg is en nu de rest nog terug 'op peil' brengen........
Alles komt op den duur wel in orde, met tijd en boterhammen, maar ..... geduld, dat is essentieel, en doseren is natuurlijk ook belangrijk......
En zo houden we ons goed met al die 'regeltjes' ........

MH, hier ongeveer hetzelfde hoor, openbaar vervoer 1 elk uur, en als je ergens naartoe moet ben je uren onderweg met het openbaar vervoer. Die taxi-cheks zou ik wel handig vinden, maar het moet mogelijk zijn natuurlijk.

Gisteren was het communie van mijn petekind en natuurlijk groot feest ! 😏
Laat thuisgekomen en vanmorgen vroeg op, vriendin had gevraagd om te 'hondsitten' op Tibo. 😏. Zij kon met een nichtje van haar mee naar de rommelmarkt, waar ze gaat op staan. En aangezien dat ze weet dat Tibo hier zich goed 'thuis' voelt 😉.........
Het was alleen vroeg, om zes uur opstaan.........

Moet vandaag verder niet koken, en was nog zoveel over van de feest dat ze een deel heeft meegegeven.😉

Nog geen 10 u, en het is buiten al knap warm geworden. Zo gaan ze nog aan de beloofde dertig graden geraken. Zal maar op tijd de rolluiken beetje laten zakken en later de airco op ....

En nu ga ik jullie nog een prettige zondag wensen. Me wat bezighouden met van alles en nog wat ...... 😀
Geniet nog van deze stralende zon-dag, en, tot ...... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

02 jun 2019, 11:40

Hallo iedereen,

Ben bezig aan het inpakken want vannacht zijn we weg.Ons vliegtuig stijgt op om 6 uur.

Volgende week maandag ben ik terug.

Tot volgende week.

Muddy Maddy

02 jun 2019, 12:10

@ Anjelierken: Fijne reis! geniet er maar van!
Cats Rule!

Helena van Troje

02 jun 2019, 13:45

Fijne reis en behouden thuiskomst! Anjelierke.

Gisteren heeft Poes me de schrik van mijn leven bezorgd.
Ik vond ze weer eens niet en ze kwam weer eens niet af op mijn geroep.
Volgens mij is ze selectief doof en echt een beetje slechtziend aan het worden.
Af en toe springt ze behoorlijk mis en glijdt ze van de kast of het aanrecht terug naar beneden.
Daarom vond ik het toch maar eigenaardig als ik ze gevonden had.
Gezien de zolderdeur dicht was, was ze in de bovenste kamer, op de hoogste kast, in het verste hoekje gaan liggen.Ze lag daar gelijk een hoop vodden bijeen geraapt in het hoekje te slapen.
Ze reageerde niet op mijn roepen. Ik kon aan haar niet aan, ik ging nu eens niet op die kast kruipen.
Al heb ik dat al meer gedaan om het plafond daar af te wassen.
Ze bewoog niet. Ik kon niet zien of ze ademde... Hé hé de moed zonk me in mijn schoenen.
Tot ik de zolderdeur even open en toe deed. Oef, oef, oef, haar hoofdje ging omhoog.
Ik gerustgesteld terug naar beneden. Geen vijf minuten later kwam ze afgetippeld, zich van de prins geen kwaad bewust...Jongens ik zou het niet zien zitten te moeten vertellen aan de jongste dat zijn kat de pijp aan Maarten zou gegeven hebben bij mij.
Vandaag doet ze net of ze krijgt geen eten of drinken. Ik moet de kraan laten sijpelen, dan kan ze zo drinken.
Ze zit bijna in mijn bord als ik aan het eten ben...
Tot daar het hoofdstuk Poes.

Vannacht heb ik de nacht gedaan.Ik geraakte niet in slaap, veel te warm en veel teveel pijn.
Dan maar gelezen. Ineens besefte ik dat mijn fiets nog op de oprit stond.
Dat is hier geen goed idee. Dus ik midden in de nacht mijn bed uit, die fiets op slot en een beetje achter de auto verstopt gezet. Want, jawel, Poes zat in de garage en ze mag zeker in het donker niet ontsnappen.

Mijn vervoerprobleem voor vrijdag is opgelost. Een lieve vriendin is bereid me weg te voeren.Een pak van mijn hart. Gelijk ik al dacht is het weer een hele berekening geworden en moeten we zorgen voor cash geld.
Deze vooruitziende vrouw heeft daar al aan gedacht.

Voor de rest van de dag is het rustigaan en straks als het wat koeler is nog een beetje buiten zitten.
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 02 jun 2019, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.