Rechtzetting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

paullamb

08 jun 2019, 18:06

Tja, en de verdiensten van uw beleggings kantoor?

gast43

08 jun 2019, 18:32

Petrol

Gezinspensioen 2280
Als wij ons gezin samentellen man en vrouw komen wij ook meer uit .
En als je 1200 euro plaatst tja ben je zelfstandig geweest .
dejules

08 jun 2019, 19:57

wardje schreef:
08 jun 2019, 07:04
Dejules;

Heb ook nog goed nieuws!!
Tegen 2021 zal de koopkracht van alle Belgen samen 3,5% hoger liggen dan vandaag, voorspelt de Nationale Bank.
Onze koopkracht zal niet stijgen omdat er een gat van 11.1 miljard € is in de begroting.
Onze koopkracht zal naar beneden gaan door alle soorten belastingen en taksen en een bloedbad in de sociale zekerheid, nog langer werken voor minder geld en een lager pensioen, weeral een indexsprong, meer kans en hogere boetes, ...
Fazal

08 jun 2019, 20:22

Mensen met een gezinspensioen van ± 2200 euro per maand, zullen niet snel te weinig koopkracht hebben.
Als koppel met zo'n inkomen per maand, kan men zich toch al iets permitteren.
Om de 3 à 5 jaar een nieuwe wagen, en een paar reisjes per jaar ..., dat moet er af kunnen.
Ze hebben daarbij meestal als werkend koppel een mooi potje kunnen sparen, en hopelijk ook een eigendommeke op hun naam staan. Ze zullen dus als gepensioneerden, in de eerstkomende jaren alleszins geen honger lijden.
Fazal

08 jun 2019, 20:29

dejules schreef:
08 jun 2019, 19:57
Onze koopkracht zal niet stijgen omdat er een gat van 11.1 miljard € is in de begroting.
Onze koopkracht zal naar beneden gaan door alle soorten belastingen en taksen en een bloedbad in de sociale zekerheid,
Hier heb ik de neiging om in deze stelling mee te gaan.
dejules

08 jun 2019, 20:57

Fazal schreef:
Mensen met een gezinspensioen van ± 2200 euro per maand, zullen niet snel te weinig koopkracht hebben.
2.200 € is relatief weinig voor 1 persoon, zwijg stil voor 2.
Daarbij, ouderen worden ziek, incontinent, slechthorend, …
Ziek zijn kost geld en dan zwijgen wij nog over de hulpmiddelen nodig om het leven gemakkelijker en draaglijker te maken.
Oudere mensen leven meestal in een oud huis dat steeds meer onderhoud kost. Dan zwijgen wij nog over slechte isolatie en verwarmingselementen uit de oude tijd … kost allemaal extra aan stookkosten.
Ook zwijgen wij over de opname van één vd echtlieden in een bejaardentehuis. Dat wordt schooien bij het OCMW en die gaan dat (proberen) te verhalen op de kinderen.
Nee, een gezinspensioen van 2.200€ is geen rijkdom en dan zijn er nog velen die daar niet aan geraken.
Indien beiden echtlieden het statutair pensioen genieten en gezamenlijk 5.000 €/maand ontvangen dan wil ik uw stelling volgen wat betreft goed leven, restaurants bezoeken, citytrips, cruises en wereldreizen, om de 3 jaar een nieuwe auto.
dejules

08 jun 2019, 22:26

Fazal schreef:
08 jun 2019, 17:26

Een zwangere moslima vorige week naast mij in de supermarkt, wreef zachtjes over haar buik, en zei: "dit, is mijn kapitaal".
Lees de bijsluiter eens van uw medicamenten.
ik denk dat jij bijwerkingen hebt.
Ik zou uit voorzorg een tijdje niet met de auto rijden en vooral wegblijven uit supermarkten!

werewoef

08 jun 2019, 22:45

Heeft er iemand de Terzake gezien van vrijdagavond ?? Wat voor een ontnuchtering was me dat . Een professor van Economie van de Voka (wekgeversbond ?) kwam zeggen dat al de verkiezingsbeloften in de prullemand verdwijnen wegens onuitvoerbaar . Eender welke coalitie die aan de macht komt zal blijven geconfronteerd worden met die ELF miljard euro . Dat tekort gaat dus niet weg, zelfs niet met een nieuwe stembeursgang .Eerlijk, als ge zoiets hoort zie ik de toekomst van Belgie maar somber in .

werewoef
AMEN en AUM
dejules

09 jun 2019, 00:34

werewoef schreef:
Heeft er iemand de Terzake gezien van vrijdagavond ?? Wat voor een ontnuchtering was me dat . Een professor van Economie van de Voka (wekgeversbond ?) kwam zeggen dat al de verkiezingsbeloften in de prullemand verdwijnen wegens onuitvoerbaar . Eender welke coalitie die aan de macht komt zal blijven geconfronteerd worden met die ELF miljard euro . Dat tekort gaat dus niet weg, zelfs niet met een nieuwe stembeursgang .Eerlijk, als ge zoiets hoort zie ik de toekomst van Belgie maar somber in .

werewoef
Confederalisme lost alle problemen op, toch?
Of misschien werklozen hun uitkering afpakken. Ambtenaren worden toch ook nooit werkloos. Ik bedoel, een werkloze, die is toch zelf aan de kant gaan staan. Iedereen met poten en oren is aan het werk, toch?

Wil.

09 jun 2019, 00:39

werewoef schreef:
als ge zoiets hoort zie ik de toekomst van Belgie maar somber in .
werewoef
Ik hoop dat je gelijk krijgt :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol

09 jun 2019, 05:24

gast43 schreef:
08 jun 2019, 18:32
Petrol

Gezinspensioen 2280
Als wij ons gezin samentellen man en vrouw komen wij ook meer uit .
En als je 1200 euro plaatst tja ben je zelfstandig geweest .
Tja ! Ik moet het ermee doen.

petrol

09 jun 2019, 05:28

dejules schreef:
Fazal schreef:

Een zwangere moslima vorige week naast mij in de supermarkt, wreef zachtjes over haar buik, en zei: "dit, is mijn kapitaal".
Ik zou uit voorzorg een tijdje niet met de auto rijden en vooral wegblijven uit supermarkten!
En heb jij geen bijwerkingen dan ???
Neem jij maar je medicatie tegen het ambtenarensyndroom !!
dejules

09 jun 2019, 09:12

petrol schreef:
08 jun 2019, 18:03

Een pensioen van 2280 euro !! Ik moet het met 1200 stellen.
U heeft de verkeerde keuze gemaakt!
Fazal

09 jun 2019, 16:33

dejules schreef:
08 jun 2019, 20:57
Fazal schreef:
Mensen met een gezinspensioen van ± 2200 euro per maand, zullen niet snel te weinig koopkracht hebben
2.200 € is relatief weinig voor 1 persoon, zwijg stil voor 2.
Daarbij, ouderen worden ziek, incontinent, slechthorend, …
Ziek zijn kost geld en dan zwijgen wij nog over de hulpmiddelen nodig om het leven gemakkelijker en draaglijker te maken.

Nee, een gezinspensioen van 2.200€ is geen rijkdom en dan zijn er nog velen die daar niet aan geraken.
Indien beiden echtelieden het statutair pensioen genieten en gezamenlijk 5.000 €/maand ontvangen dan wil ik uw stelling volgen wat betreft goed leven, restaurants bezoeken, citytrips, cruises en wereldreizen, om de 3 jaar een nieuwe auto.
Dejules, bij nader inzien heb je overschot van gelijk. Ik geef mijn fout grif toe.
Fazal

09 jun 2019, 16:51

dejules schreef:
Fazal schreef:

Als ik dat als een persoonlijke, weliswaar een belachelijke aanval, moet aanzien, dan doe ik dat!
Mijn schuld niet dat ik lange tenen heb.

Die vrouw heeft dat gezegd, basta, en ik heb dat trouwens nog gehoord!
Of denk jij soms dat ik zoiets uit mijn pillendoos tover???
Ze had gezien dat ik heel kortstondig naar haar buikje had gekeken, en lokte mij dus uit.
Zo zijn ze nu eenmaal! Ik heb haar zelfs geantwoord dat ik dat wel wist, en al langer dan vandaag.

Maar ze had eigenlijk wel gelijk, want sommigen leven zelfs van hun kindergeld.
Dus, haar (misschien) zoveelste kind zou in ieder geval haar kapitaal, alsmede haar koopkracht verhogen.

En verder, zou ik het op prijs stellen als u in de toekomst zulke belachelijke insinuaties zoudt vermijden.
Anders ben je met mij nog niet klaar! En notabene, ik ben geen gepensioneerde ambtenaar ..., nooit geweest.