Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

15 jun 2019, 19:11

Ook al beloofde het wolkendek niet veel goeds toch zijn we vanmiddag op de fiets gestapt, kwestie van te bewegen :lol: :wink:
De weergoden zijn ons goedgezind geweest, geen drupje regen gehad.

Nu dreigt het alweer, laat ze maar doen de rest van de avond zit ik toch binnen.

Het Iepers Kamerkoor brengt er o.l.v. hun dirigent Dirk Coutigny heerlijke, bij momenten mysterieuze koormuziek afgewisseld met pianowerk van Franse impressionisten gebracht door pianist Mirek Coutigny.

en daar ga ik straks naartoe.

Tot morgen dus !
Oud maar niet Out

corry

16 jun 2019, 09:15

In Oudenburg was het weer ons ook goedgezind, hebben buiten gezeten, kinderen salto’s gemaakt, alle 4 hop met de beentjes.

De zon is in aantocht, de wind een beetje gaan liggen.

Rietjes, genoten van een verlof waar vele zouden voor passen, heb je weer gehad....

Ons dochter en B. vertrekken volgende week voor 5 dagen naar IJsland, een hele opgave voor haar.

Erikaatje, heel draagbare mooie aankoop, hier ook geen kleding voor hoogdagen, alhoewel nu en dan.

Groetjes en tot weldra met de zon in ons hart en op ons bolleke

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

16 jun 2019, 09:18

goeie morgen iedereen
iedereen spreekt nu van een airfryer
wat denken jullie ?

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

16 jun 2019, 09:31

Goeiemorgen

Na het concert van gisterenavond ligt Claude Debussy hier op de draaitafel (of de vervanger ervan op pc), 't klinkt hemels.

Fris maar droog buiten.

Menu : roggevleugel

Corry, Ijsland :) een droombestemming lijkt me, onze grote B is er ooit ook geweest en was vol lof.
Wel peperduur !
't zal niet meer voor mij zijn :o .

Airfryer, volgens goed ingelichte bron :lol: komen er al heel wat binnen op het containerpark en de kringwinkel omdat ze alleen maar plaats innemen in de kast; niet het beloofde resultaat geven dus.
Oud maar niet Out

omadina

16 jun 2019, 10:18

Hallo,

Aan jullie allemaal een heel gezellige zondag !
Hier nog wat wolken, maar de blauw lucht er tussen belooft. Gisteren was het ook zo een dag, en in de namiddag was het zelfs aangenaam voor een fietstochtje.

Fifi, welkom in ons vertrouwde hoekje.

Straks begon ik aan mijn eten. Ik heb nog eens asperges gekocht en met een stukje zalm en krieltjes, zal dat niet zo zwaar op de maag vallen. Gisteren ben ik mee geweest met G. naar een nieuw restaurantje, 't was wel lekker, maar veel te veel ... zeker de steak was te veel... dus nu een beetje dieet...

Ik heb alles bij gelezen. Rietjes, welkom terug. Je zal wel heel mooie herinneringen behouden aan jullie reis. Heb genoten van de mooie foto's.

Aan iedereen, nog een mooie zondag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

16 jun 2019, 10:59

Goeiemorgen,
De bruiloft gisteren was van mensen die normaal op zondag voormiddag 2 aan 2 de deuren aflopen en meestal de deur voor hun neus dicht krijgen :mrgreen:
Vandaar zeker dat het feest afgelopen was om 00u00 en zelfs alles al opgeruimd, dus ik was vroeg thuis vannacht 0u30
Het was een mengeling van Spanjaarden en Puerto Rico, veel salsa en lambada muziek alweer een ervaring :mrgreen:

Zo was de indeling
Afbeelding

Het koppel zat appart ( kennen wij zo niet )
Afbeelding

Lekker eten :mrgreen:
Afbeelding

Dans
Afbeelding

Bijna het einde :mrgreen:

Afbeelding

Ik heb al een jaar of 3 een airfryer en ben er wel tevreden mee, het wel effe leren ermee omgaan.
Heb online een goeie site gevonden die er leerzaam is om ermee te werken. Je kan alles wat je in een friteuse maakt ook daarin klaarmaken. Heb al vis gebakken, haantje, fritten, kroketten, borrelhapjes enz.
Je hebt veel minder vuiligheid bedoel geen vetspatten en veel minder geurhinder en het is veel sneller. Voor mij persoonlijk niks dan positieve ervaring :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

16 jun 2019, 13:07

Goede middag,

Het is vrij zonnig hier in Hasselt en warm. Ook gisteren was het zonnig en warm. 's Avonds is er een beetje regen gevallen.
Vrijdag ben ik naar het optreden van Singasong geweest. Het deed me veel plezier om Michelly te zien meezingen. Ook van het gezelschap - de jarenlange "fanclub" van Michelly - heb ik genoten. Op facebook heeft Raaike foto's en filmpjes gezet. Het was een mooie avond.

Rietjes is ondertussen terug van een mooie wandelvakantie op Madeira. Ze heeft zelfs "ons" huisje gevonden. Ik zou zeker graag nog eens naar Madeira gaan maar ik vrees dat die wandelingen nu te zwaar zijn voor mij. Er is werkelijk niets plat hé. Alhoewel eenmaal aan de levada's vallen de hellingen mee.
Erika het zijn allemaal "os flores do Madeira" :-) :-) :-)
Die Afrikaanse lelies heb ik hier in het blauw. Die zag je vroeger hagen dik staan op Madeira. Is dat nu nog zo?
En Veve, geslaagd voor uw examen? Durf je al proficiat wensen want als je solo mag zingen bij een volgend concert dan zal het zeker wel goed zitten!

Het is kersentijd. Heb er gisteren gekocht en ze waren lekker zoet en knapperig. In de tuin van de buren staat een grote kersenboom - ik kan er net niet aan maar de spreeuwen eten er volop van ;-)

Wens iedereen nog een mooie zondag!
Viv

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=ath0vEaJRA0

Erika1

17 jun 2019, 05:33

Goeiemorgen
Hier gaan we weer een nieuwe week die alweer even druk is als de afgelopen weken :lol:
Er zal wel een verschil zijn volgens de weerman :wink:
Fijne zonnige dag nog :mrgreen:

corry

17 jun 2019, 08:19

Afbeelding

Twee ouwe trouwe even geleden.🥰

Goedemorgen

Rietjes, voor ons dochter is het de derde keer dat ze naar IJsland vliegt, inderdaad peperduur, heb een beetje gesponsord.

Vandaag bezoek, Greetie van de nachtuiltjes komt regelmatig naar Wenduine voor haar noch geen half uurtje rijden, ik altijd blij om haar gezelschap en de fijne babbel samen.

Voor de rest loopt alles ( ikke ) een beetje mank. Heb een hulpstuk en van nu af aan is het bij het buiten gaan altijd mee. Opgeborgen in een tas en in geval van blokkade knie wat redelijk veel gebeurt is hij mijn steun om verder te stappen.

Groetjes en tot weldra , Senneke en Magdatje zullen er aan zee niet bijzijn .

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

17 jun 2019, 08:54

goeie morgen allemaal
wat vliegt de tijd niet te doen
dacht dat ik gemist was
is nu 21/6 vrijdag ? 8O

Afbeelding

Erika1

17 jun 2019, 09:30

Meme-Rietje, bedoel je de bijeenkomst? Die is op vrijdag 28/6 :wink:

Corry, spijtig dat jij hun niet hebt kunnen overtuigen, mij is het ook niet gelukt :wink:

Pff, had beter in mijn bed blijven liggen, voor 2,5 uurtjes zo vroeg opstaan dat is 4u30 en dan nog 15 km rijden dus bijna voor niets gewerkt :x :roll:

meme-rietje

17 jun 2019, 09:50

het is niet waar hé
ik dacht nu vrijdag
nu ben ik al ingeschreven voor een barbecue op 28/6 en betaald
en ze komen dan ook met mijn inspuiting
tjonge toch, ik ben toch een kieken :x

meme-rietje

17 jun 2019, 09:52

ik ga toch naar het zeetje vrijdag 21/6
mijn hoofd staat nu op het zeetje

Ivette

17 jun 2019, 10:14

meme-rietje en Corry, jullie lijken wel zusters op die foto!
De bijeenkomst van de uiltjes en de oaserkes aan zee is op vrijdag 28 juni, mijn kapper is al besteld voor donderdag zodat mijn goed gekapt haar mijn verouderend, gerimpeld gezicht kan camoufleren!!!
Gisteren had ik een super verlaat moederkesdagfeest!
Eerst flaneerden we wat in het al drukke Damme. Ik dacht dat we daar gingen eten maar ze reden naar Zuidzande in de vroegere evangelische kerk die prachtig omgebouwd werd tot een chic restaurant : Celeste Dorpsplein 4 Zuidzande www.restaurantceleste.nl.

Afbeelding

We aten er een heeeel lekker 3 gangen menu dat maar 28,50€ p.p. kostte.
Eerst een grote kom heerlijke aspergesoep of speciaal slaatje
Het hoofdgerecht was veeeel en zeeeer lekker!:

Afbeelding
en dan nog koffie of dit dessert:

Afbeelding
Met ons buikje vol trokken we naar het interessante For Freedom museum Ramskapellestraat 91-93 in Ramskapelle/Knokke-Heist. Daar eerst een koffie en dan het museum bezocht met uitleg door de aangename stem van Lucas Vandenende . Heel interessant:

Afbeelding

Afbeelding
Vandaar naar het café van Sander waar Nik en Christa heel mijn bende samen getrommeld hadden om er wellicht allemaal nog eens samen te komen:

Afbeelding

Afbeelding
Oei de onderste foto zorgt weer voor werk voor Erika of Frankje om die recht te zetten (bedankt!)
Fijn te zien hoe ze allemaal goed overeenkomen, ge kent mij: ik heb natuurlijk weer een traantje moeten wegpinken!
Een dag met een gouden strikje die deugd deed aan mijn hartje!
Ivette

Ritavdm

17 jun 2019, 11:33

Goeie zonnige maandagmorgen

Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt.
Schoonmaken is precies een minder zware klus ook al zweet ik er al van :lol:

Deze namiddag zullen we weer enkele kilometers afhaspelen met de fiets en met een terrasje onderweg natuurlijk om niet uit te drogen :D

Meme-RIetje, Kieken :wink:
Jij niet naar het zeetje, ik niet naar het zeetje :cry:
Nu zul je voorstellen dat ik meega op 21 juni maar dat gaat ook niet dan ben ik al bezet.
Niet getreurd 't zal voor een volgende keer zijn.

Ivette als dat geen dag is om op te slaan op je eigen harde schijf dan weet ik het ook niet meer hoor. SUPERverwend ben je door de nageslacht. Ze weten blijkbaar heel goed met wat ze je kunnen plezieren.

TIjd voor de keuken : varkenslapje, druivensaus, natuuraardappel.
Oud maar niet Out