stuurprogramma
-
pomponneke - Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
nog een probleempje. Mijn vaste pc is win7 home premium. Verleden week was ik aan het surfen en bekeek een filmpje van nieuwsblad. Ik kreeg onderaan plots een kleine melding "stuurprogramma werkt niet meer" Ik heb dat weggeklikt en kon verder. Na 5 minuten kreeg ik plots zwart scherm en een reeks blauwe woorden. Ik kon niets meer doen en heb de pc handmatig moeten afzetten. na opstart zwart scherm en melding "window normaal opstarten. Ik heb dat gedaan en het was ok. Ik heb dan een volledige scan gedaan met norton en die heeft 3 gededecteerde beveilingen hersteld. Nadien geen problemen. Tot op heden werkt hij perfect, is zeer vlug en geen problemen. Wie weet wat de oorzaak kon zijn?
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Hallo,
Dit probleem over "stuurprogramma werkt niet meer" kan vele oorzaken hebben.
Het kan richting een infectie zijn of het kan zijn dat een driver of hardware corrupt is en hersteld moet worden.
Als ditmprobleem weer komt zou een aantal test moeten gaan uitvoeren om te kijken of het probleem te vinden is.
Maar omdat alles nu goed loopt zou je het af moeten wachten of het zo blijft.
Dit probleem over "stuurprogramma werkt niet meer" kan vele oorzaken hebben.
Het kan richting een infectie zijn of het kan zijn dat een driver of hardware corrupt is en hersteld moet worden.
Als ditmprobleem weer komt zou een aantal test moeten gaan uitvoeren om te kijken of het probleem te vinden is.
Maar omdat alles nu goed loopt zou je het af moeten wachten of het zo blijft.
-
pomponneke - Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
bedankt voor de info. Gezien norton 3 infecties heeft gevonden en hersteld kan dat wel de
oorzaak zijn. het is raar dat ik infecties krijg en van waar het komt weet ik niet. Volgens mij
is nieuwsbla toch een veilige site
oorzaak zijn. het is raar dat ik infecties krijg en van waar het komt weet ik niet. Volgens mij
spreekbeurt persoonlijke veiligheid
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Een infectie kan je zomaar oplopen via wat voor site dan ook.pomponneke schreef: ↑26 jun 2019, 12:53bedankt voor de info. Gezien norton 3 infecties heeft gevonden en hersteld kan dat wel de
Daarom is het belangrijk voor een goede beveiliging en wekelijks eens mee scannen.
Ook is het aangeraden om eens een malware scanner erbij te gebruiken.
Een goede scanner is bv Malwarebytes Free (gratis)
Uitleg: viewtopic.php?f=43&t=195914&sid=e60df7a ... 526d1bea58