NACHTUILTJES (15) 2019
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Het zal puffen en blazen worden
Onze kroost allemaal geslaagd voor hun examen, sommige oudere tweede zit, onze zoon had daar een abonnement op, zoveel jaren geleden werd er nog anders beoordeeld, nu kunnen ze vakken naar het volgende jaar meenemen.
Michelly, vechten om te winnen, zou liever overwinnen schrijven. Houden van het leven en er met overtuiging voor gaan. Wens je uit gans mijn hart de kracht om te blijven vechten
Oma_C , met rugpijn ligt heel je dag overhoop, raakt nergens zonder moeite, begrijp het heel goed. Hoge bloeddruk geen cadeau , met pilletjes niet altijd te sturen.
Mijn rechtse knie is de slechtste van de twee slechte 🥺
Hou de moed erin, het zal warm worden, gelukkig hebben wij airco, als er nog veel zulke zomers komen krijgt deze meer liefhebbers zeker voor in de slaapkamers.
Groetjes, , water voor de vogels gezet, poes van de buren heeft er al van gedronken.
Bloemen en planten ook bewaterd, was om 6 u op.
Corry
Voor de mama’s proficiat, voor de dochters ook proficiat.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Om 6u vanmorgen gestreken en 't was een volle mand want bij dergelijk weer is een extra keer verversen geen overbodige luxe en dat doen ze in de home bij de bomma dus wel degelijk.
TIjd van bakken en braden
maar ik hou het op koude schotel
Straks naar de markt om een flinke voorraad groenen en fruit
Deze namiddag toertje fietsen, liefst langs het water met wat wind
Om 6u vanmorgen gestreken en 't was een volle mand want bij dergelijk weer is een extra keer verversen geen overbodige luxe en dat doen ze in de home bij de bomma dus wel degelijk.
TIjd van bakken en braden
maar ik hou het op koude schotel
Straks naar de markt om een flinke voorraad groenen en fruit
Deze namiddag toertje fietsen, liefst langs het water met wat wind
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen
Jaja goed voorbereid tegen de hitte..
Vensters mogen direct weer dicht ( zijn intussen dicht)
gordijnen dicht, al hebben wij geen warm huis
Zo'n dikke muren je kan ze gebruiken voor zitbank
Maar toch vandaag wat voorzorg nemen, het wordt extreem warm
Verder hou ik me kalm, niet alleen door de hitte maar ook
mijn schouder en knie verdienen wat rust..
Trouwens ventje zegt je bent veel te ongeduldig..
Rinske ha ja ik was dat even vergeten..Louis is dezelfde ouderdom
als ons kleindochter..Je kan het aan de foto zien dat pa en ma fier zijn
De papa gelijkt toch wel als twee druppels op D...hoor
Wat verhuizen betreft, nu kunnen we nog zelf beslissen.
Ik ben er stillekens aan gewoon te worden. We zijn al zolang op zoek, en
nooit de knoop kunnen (durven) doorhakken...De doorslag gaf zijn oudere broer gestorven
en jongste broer na 9 mdn nog altijd in de kliniek met slokdarmkanker...Ziet er ook
niet positief uit
Assa ventje en ik denken dat ook..In aug. is het nog maar een jaar van zijn oudste broer
Ik denk dat de jongste broer dezelfde weg op gaat..Een mens durft zich daar niet in uitspreken hé
En als klap op de vuurpijl, de mama dementerend in het wooncenter..En dit in nog geen jaar
tijd, het mag stoppen
Rietjes gisteren lag je voor de 2de keer in het "moederhuis" was het toen ook zo warm Proficiat
OMa-c smeren zoals je zegt, maar het helpt maar weinig.Dus rust inbouwen kan niet anders
Mijn geest denkt dat ik nog 20jaar ben, maar mijn lijf zegt de waarheid..En daar moet men naar
luisteren hé
Bekske mooi plaatje, en hier hangt het wasgoed ook al buiten
Corry het zal druk worden aan 't zeetje. Airco hebben wij tot nu toe niet nodig..Zal anders worden
in ons appartement denk ik...Enfin tijd brengt raad
Je zegt wel in onze tijd, en de tijd van de kinderen was het anders..Nu moet er geen enkele
meer zijn jaar overdoen. En worden ze heel soepel gedelibereerd.En dit is de toekomst
Maturiteitsexamens dat kennen ze ook niet meer..Vroeger waren ze heel veel strengerder.Nu wordt de
jeugd gepamperd tot en met...Het gaat berg af met ons onderwijs..
Oeps ik ben hier aan het preken..Sorryyyyyyyyyyy....
Rietjes ik heb het geluk dat de kdr van oma de was laten doen via het wooncenter..De dochter woont in Frankrijk, de andere broer in de kliniek( was hij goed geweest, zou het ook niet gedaan hebben) ...Maar verder is alles voor ons...Een telefoontje van 5 min. naar de oma vanuit Frankrijk en dit is blijkbaar voldoende..Ze gaan overal naar toe sedert ze in pensioen zijn..Met uitzondering naar de contreien van oma....
Ik ga stoppen
Wens iedereen een fijne koele dag toe
toedeloe
menu: koude schotel van vlees...tomaatjes, salade asperge, hesp, varkensgebraad, eitje enz....
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen, het is al warm
en de dag is nog maar goed bezig...
meme-rietje, Rietjes, jadi, billyken, Bekske, Yorkske, Michelly,
Ivette, Rinske, greetie, Assa, Corry, frankje, Petros, en van wie ik
de naam kwijt ben...
Ik wens jullie allen een koele dag, daar moet je wel zelf voor zorgen
want het wordt weer bakken en braden (hier toch)
Maak er een gezellig weekend van...
Groetjes allen en tot later, wasje roept...
zal rap droog zijn in de zon
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Woensdag heb ik mijn Krantje samengesteld, niet zoveel werk in deze vakantieperiode.
Donderdag ben ik naar de kapper geweest omdat we eigenlijk op vrijdag een belangrijke samenkomst gepland hadden met enkele Sennetterkes die dan toch niet doorging.
We kregen in Gits een groot waterlek en mijn haar raakte bijna niet uitgespoeld.
Ze hebben er de hele dag aan gewerkt maar er staan nog hier en daar stellingen in de dorpskom, het moet serieus zijn. Nu gisteren en vandaag hebben we toch alweer volop water, die mensen hebben hun best gedaan!
Gisteren kon ik toch buiten, onder de luifel zitten en lezen.
Veel anders is er niet te doen dus fiets ik nog maar naar de Bib.
Oh ja, de seizoensfinale van Thuis vond ik niet zo denderend, ik vind het wel jammer dat Bill (de vader van Joren) dood moest, die man acteerde goed en deed nog niet zo lang mee in de serie.
Donderdag ben ik naar de kapper geweest omdat we eigenlijk op vrijdag een belangrijke samenkomst gepland hadden met enkele Sennetterkes die dan toch niet doorging.
We kregen in Gits een groot waterlek en mijn haar raakte bijna niet uitgespoeld.
Ze hebben er de hele dag aan gewerkt maar er staan nog hier en daar stellingen in de dorpskom, het moet serieus zijn. Nu gisteren en vandaag hebben we toch alweer volop water, die mensen hebben hun best gedaan!
Gisteren kon ik toch buiten, onder de luifel zitten en lezen.
Veel anders is er niet te doen dus fiets ik nog maar naar de Bib.
Oh ja, de seizoensfinale van Thuis vond ik niet zo denderend, ik vind het wel jammer dat Bill (de vader van Joren) dood moest, die man acteerde goed en deed nog niet zo lang mee in de serie.
Ivette
-
Fifi - Lid geworden op: 11 jun 2019, 11:37
Goede Morgen Dames.
Het is nu eens niet in de late avond sè zit nu nog buiten in de schach ja allee dames ik zal niet antwoordeaduw want tijdens de dag gaat dat hier niet .
Men valiezen staan gereed morgenochtend vroeg vertrekken we naar turkeye voor een week met dochter en haar ventje en de meisjes.
Ja op 1juli komen de herineringen weer boven .Op 1juli 1976 in die warme zomer brande onze hoeve af niets hadden we nog juist de kleren dat we aanhadden niet veel aangezien het heel warm was ik was niet thuis was achter pa en ma gegaan met de 2kinderen oudste meisjes 2jaar geweest en zoontje kwam een jaar in augustus .
Toen ik de straat opkwam stond daar dan allemaal vol met brandweerwagens en een mens verschiet toch nog een beetje ma en pa mee.
Ach ja we kregen een caravan ter beschikking van stad Ieper dan nog met burgemeester Dehem iedere morgen toen we opstonden keek je daar op .maja je moet vooruit kon niet verder maar als je dat dan allemaal overdenkt moesten we dat anders aangepakt hebben maar soit in je achterhoofd weer duwen he maar toch iedere keer met 1julie komt het toch naar boven ..
De eerste nachten sliepen we in een tentje .en we kweekten dan ook kalkoenen er waren dan al pikkepakkers op toer he want er waren een heel deel weg .Allee ik wens jullie allemaal ook een mooie week toe en niet veel pijn .Lieve groetjes.
Het is nu eens niet in de late avond sè zit nu nog buiten in de schach ja allee dames ik zal niet antwoordeaduw want tijdens de dag gaat dat hier niet .
Men valiezen staan gereed morgenochtend vroeg vertrekken we naar turkeye voor een week met dochter en haar ventje en de meisjes.
Ja op 1juli komen de herineringen weer boven .Op 1juli 1976 in die warme zomer brande onze hoeve af niets hadden we nog juist de kleren dat we aanhadden niet veel aangezien het heel warm was ik was niet thuis was achter pa en ma gegaan met de 2kinderen oudste meisjes 2jaar geweest en zoontje kwam een jaar in augustus .
Toen ik de straat opkwam stond daar dan allemaal vol met brandweerwagens en een mens verschiet toch nog een beetje ma en pa mee.
Ach ja we kregen een caravan ter beschikking van stad Ieper dan nog met burgemeester Dehem iedere morgen toen we opstonden keek je daar op .maja je moet vooruit kon niet verder maar als je dat dan allemaal overdenkt moesten we dat anders aangepakt hebben maar soit in je achterhoofd weer duwen he maar toch iedere keer met 1julie komt het toch naar boven ..
De eerste nachten sliepen we in een tentje .en we kweekten dan ook kalkoenen er waren dan al pikkepakkers op toer he want er waren een heel deel weg .Allee ik wens jullie allemaal ook een mooie week toe en niet veel pijn .Lieve groetjes.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29

Goede middag allen
Rinske dikke proficiat, knappe kleinzoon met zijn knappe ouders
Deze nacht de eerste aanval van een mug, wat een serpent die at mij bijna op
gelukkig had al alles in huis om de jeuk te kalmeren, en de mug te weren
jadi het is voor jullie beiden te veel aan het worden,
en alles zo vlug na elkaar, dan de oma waar je ook alleen voor staat,
de verhuis is volgens ik gelezen heb pas voor later, laat het een beetje rusten
wacht tot die hitte verdwenen is, dan kan je vol moed verder doen.. sterkte
Yorkske aan jou denk ik ook, moet nu ook veel moeilijker zijn.. sterkte
feitelijk denk ik aan allen onder ons, zo een weer is voor niemand goed,
doe alleen wat echt nodig is, mijn de zon en veel drinken
Alyssia en Silke zijn geslaagd hop naar het volgende jaar,
Wens aan iedereen een fijn weekend.. assa
Groetjes van assa
-

Even iets om eens bij na te denken, ik vind het mooi
Laatste was hangt buiten en broodje staat te bakken
't ruikt hier weeral heerlijk
goede middag veel te warm voor mij maar ja.. klagen helpt niet
er zijn mensen waar het nog lastiger voor is
Ik ga iets te eten maken, een koude schotel met verse asperges
en gerookte zalm... smakelijk iedereen
hier op het terras is het denkelijk 60° de thermometer geraakt zover niet
maar de was is heel rap droog
Allen een fijn weekend en hou het koel
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Heerlijk fris hier in de voorkamer en achter alles toe om de warmte buiten te sluiten.
Om 11u30 heb ik was uitgehangen en nu is alles al terug opgeplooid en kastklaar.
Jadi, ik ken dat... die het verst wonen zijn "de beste" want die bellen regelmatig en als die al eens afkomen hebben ze een bloemetje of een taartje mee.
Wij, die het dichtsbij wonen en de zus v W die altijd paraat staan voor alles en nog wat ... dat is toch maar normaal zeker
redeneert zij !
Fifi en jij v Ieper ???
Om 11u30 heb ik was uitgehangen en nu is alles al terug opgeplooid en kastklaar.
Jadi, ik ken dat... die het verst wonen zijn "de beste" want die bellen regelmatig en als die al eens afkomen hebben ze een bloemetje of een taartje mee.
Wij, die het dichtsbij wonen en de zus v W die altijd paraat staan voor alles en nog wat ... dat is toch maar normaal zeker
Fifi en jij v Ieper ???
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
De kleinkinderen klein en groot hebben allen een goed rapport
De oudste mocht de zwarte hoed(ken de juiste naam niet
)omhoog zwieren
Gisteren een mooi fietstochtje gedaan om honing
Tussenstop in een klein landelijk straatje in een huis een damesboetiek , mooie kleren , ze ontwerp ook juwelen, dorpsgenote koos een hele mooie toen ik de prijs zag ben ik beginnen passen
met oorbellen
terug content
Gestopt aan ons stamcafeetje
Nu terug binnen, het is hier mooi fris als A. Opstaat een crèmeke eten met framboosjes uit de tuin
Het is hier kermis, rond de middag langs de rommelmarkt gelopen moest een brief posten, beklaag die mensen dat is toch niet voor uit te houden zo warm en er is niets anders te doen vandaag juist deze avond muziek!
Sedert dat we bij stad behoren is het al veel vermindert
, alles wordt duurder voor de organisatoren
Morgen koers met een goeie dorpsgenoot dat brengt nog een beetje volk!
Jadi, doet het wat rustig aan, verstaat het je begint aan de opkuis en je kan niet stoppen!
Assa, de mug die jou bijna opeet
ze zal ontploffen
Fifi, Amaai komt dat tegen! De film herhaalt zich ieder jaar!
Oma-c, mooi geschreven het pakt ,mooi!
Corry,,volgende week de gastjes, ze kijken ernaar uit zeker en jij ook
Zou moeten terugkeren wat ik nog gelezen heb
ben t vergeten!
De ijsgel en dermalex staan hier naast mij en een bassin met water toegevoegd voor vermoeide voeten
Groetjes
Greetie
Groetjes
Greetie
De oudste mocht de zwarte hoed(ken de juiste naam niet
Gisteren een mooi fietstochtje gedaan om honing
Tussenstop in een klein landelijk straatje in een huis een damesboetiek , mooie kleren , ze ontwerp ook juwelen, dorpsgenote koos een hele mooie toen ik de prijs zag ben ik beginnen passen
Gestopt aan ons stamcafeetje
Nu terug binnen, het is hier mooi fris als A. Opstaat een crèmeke eten met framboosjes uit de tuin
Het is hier kermis, rond de middag langs de rommelmarkt gelopen moest een brief posten, beklaag die mensen dat is toch niet voor uit te houden zo warm en er is niets anders te doen vandaag juist deze avond muziek!
Sedert dat we bij stad behoren is het al veel vermindert
Morgen koers met een goeie dorpsgenoot dat brengt nog een beetje volk!
Jadi, doet het wat rustig aan, verstaat het je begint aan de opkuis en je kan niet stoppen!
Assa, de mug die jou bijna opeet
Fifi, Amaai komt dat tegen! De film herhaalt zich ieder jaar!
Oma-c, mooi geschreven het pakt ,mooi!
Corry,,volgende week de gastjes, ze kijken ernaar uit zeker en jij ook
Zou moeten terugkeren wat ik nog gelezen heb
De ijsgel en dermalex staan hier naast mij en een bassin met water toegevoegd voor vermoeide voeten
Groetjes
Greetie
Groetjes
Greetie
-
rinske - Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:23

Amaai ..... vanmorgen 4 machientjes was gedaan . Van alles gewassen van
Rietjes om 6 uur strijken ..... daar zouden ze me veel geld moeten voor geven
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."
-

Goeienavond iedereen,
en proficiat aan de Nederlandse voetbaldames
ze hebben 2-0 gewonnen van Italië...
Nu op naar verder in het W-K en later naar de olympische spelen...
Nog een gezellige avond en smakelijk eten...
mijn asperges zijn aan 't afkoelen, straks koude schotel
met gerookte zalm en een eitje... tot morgen...