Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

29 jun 2019, 10:52

Groot gelijk Erika dat je me op de vingers omdat ik hier te weinig kom.
Woensdag heb ik mijn Krantje samengesteld, niet zoveel werk in deze vakantieperiode.

Donderdag ben ik naar de kapper geweest omdat we eigenlijk op vrijdag een belangrijke samenkomst gepland hadden met enkele Sennetterkes die dan toch niet doorging.
We kregen in Gits een groot waterlek en mijn haar raakte bijna niet uitgespoeld.
Ze hebben er de hele dag aan gewerkt maar er staan nog hier en daar stellingen in de dorpskom, het moet serieus zijn. Nu gisteren en vandaag hebben we toch alweer volop water, die mensen hebben hun best gedaan!

Gisteren kon ik toch buiten, onder de luifel zitten en lezen.
Veel anders is er niet te doen dus fiets ik nog maar naar de Bib.

Oh ja, de seizoensfinale van Thuis vond ik niet zo denderend, ik vind het wel jammer dat Bill (de vader van Joren) dood moest, die man acteerde goed en deed nog niet zo lang mee in de serie.
Ivette

Ritavdm

29 jun 2019, 13:08

Heerlijk fris hier in de voorkamer en achter alles toe om de warmte buiten te sluiten.

Om 11u30 heb ik was uitgehangen en nu is alles al terug opgeplooid en kastklaar.

Ivette, 't is het weer niet om zonder water te zitten; ik sta bij dit weer minstens tweemaal per dag onder de douche.
Oud maar niet Out

corry

29 jun 2019, 13:33

Alles dicht, kookvuur aan er moeten eten op tafel staan.

Was voor 6 u op, water aan de planten gegeven, samen onder parasol een glaasje gedronken en hapje gegeten, nu staat airco op zodat de aangename 24 ° blijft.

Grootmoeder van Bianca overleden werd 92 jaar. Verdriet , zij nam de zussen onder haar vleugels nadat hun papa op vroege leeftijd van 45 j stierf.

Heb Bianca zo goed mogelijk opgevangen, was beperkt T. thuis moest in het geheim gebeuren, wij gaan woensdag naar de begrafenis.

Binnen blijven en hopen dat deze hitte maar voor één dag is.

Groetjes en hou fris

Corry 🍨
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

29 jun 2019, 13:54

Goedenamiddag allemaal!
Is te heet om buiten te zijn, lekker fris binnen met 22,5° maar alles is dan sedert deze morgen ook toe en de rolluiken naar beneden!
Yvette ik had voor ene keer “thuis” opgenomen omdat ik de seizoensfinale wou zien en vond ze maar teleurstellend!
Corry wat lastig dat Bianca zo een dingen in het geniep moet doet, rare vent die T!
Elise was hier gisteren, ja het schooljaar sloot af om 11u45...en ze heeft wat gekleurd en getekend binnen met opa, en dan buiten een ijsje gegeten en we hebben ook een wandeling gedaan want het weer was hier gisteren aangenaam!

Afbeelding
Gisterenavond zijn haar ouders hier blijven eten, ik had verse frieten gesneden en we hadden Zeeuwse mosselenen en zeg dat het gesmaakt heeft!
Straks moeten we naar vrienden en ze heeft gevraagd of we binnen of buiten willen zitten, ik hoop maar dat de koffietafel binnen gedekt is want pfff ik kan echt niet tegen zo een warmte!
Daarmee dat wij ook nooit in juli of augustus reizen waar het eventueel zo warm kan worden, onze zoon die vertrekt volgende week naar Spanje met zijn gezin maarja mensen met schoolgaande kinderen kunnen niet anders hé!
Ik ga mij omkleden, nog een aangename zaterdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Erika1

29 jun 2019, 18:12

Ik heb 2 kindjes geadopteerd :mrgreen:
Ze zijn al hier maar moet ze nog installeren :lol: 8)

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

29 jun 2019, 18:29

't was goed op de fiets langs het water met wat schaduw vd bomen maar waar geen bomen of water was was 't puffen.
Thuisgekomen heb ik meteen onder de douche gesprongen.

Ivette 'k heb onderweg een affiche gezien vd Kunstroute in Gits.
Kun je me eens wat meer details geven, waar en wanneer ??? dan komen we er zeker weer naartoe, de vorige keer was het echt de moeite !
Oud maar niet Out

corry

30 jun 2019, 08:57

Afbeelding

Heel wat frisser, rond 6 u op , heb al veel gedaan wat gisteren is blijven staan.

Inderdaad T. is een ........heb meer synoniemen maar niet voor publicatie 🥺

Het zeezand was hot je voeten verbranden, wist buurtje te zeggen, hebben een strandkabinne. Wij zijn wijselijk binnen gebleven, airco aan, laat op de avond was iedereen buiten, wat zullen de terrasjes vol gezeten hebben.

Erikaatje een mooi stel , misschien kunnen de vogeltjes er ook van genieten.

Veveke, het is toch een schatje je zonnekindje Elise, mijn hart maakt telkens sprongetjes als ik haar snuitje zie.

Buurtje haar verpleger komt juist aan, dagelijkse wasbeurt rug en bustehouder aandoen, daar zou ik toch iets op vinden om zelf te doen.

GROETJES EN TOT DE VOLGENDE

.

Ivette

30 jun 2019, 09:15

Veve, het is genieten om naar uw foto's van Elise te kijken.
Samen met uw man beleeft ge een schone tijd om haar te zien opgroeien, koester dat intense familiegevoel maar, ook met uw zoon en schoondochter die het ook treffen met zo'n zorgzame ouders en oma en opa!

Corry, best u niet teveel van T.. aantrekken, het verandert toch niets en ge hebt daar zelf geen deugd van!

Rita, de beelden van de Watuku wandeling staan in Gits opgesteld van 6 juli tot 18 augustus.

Het is toch niet zo warm vandaag, hopelijk kunnen we toch buiten!

Allemaal leuke zondag en dat de beste mag winnen in he Belgisch Kampioenschap!
Ivette

Ritavdm

30 jun 2019, 09:23

Goeie frisse zondagmorgen

Nu staat alles nog vierkant open en een fris briesje waait door het huis; straks alles dicht en vanavond terug open.

JA Corry die T zou ik (ook al ken ik hem niet) met alles wat ik hier al gelezen heb met heel wat niet voor publicatie namen kunnen beschrijven. Beste is er geen woorden aan vuil te maken.

Gisteren hebben we de Klavertjevier fietsroute in LO-Reninge gereden, dit jaar WOL-route. Een dikke Profiiciat aan de dames van KVLV (of heet dat nu zo niet meer ?) voor hun creatief haak- en breiwerk.
Enkele voorbeeldjes van wat je allemaal vindt onderweg :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Erika1

30 jun 2019, 09:44

Ook een goeiemorgen vanuit Limburg, zal straks puffen worden.
Ben vandaag garçon bij een BBQ zou het weer heel druk gehad hebben dwz 3 jobs op 2 dagen, dus heb ik die poetsbeurt van 5u vanmorgen maar afgezegd zodat ik beter het 3 voudige kan verdienen door te gaan opdienen :mrgreen:
Maar morgenvroeg om 4u30 wel weer gaan poetsen :roll:

BTW de erfniszaak is eindelijk na meer dan 1 jaar afgerond. Wat een bedrog het allemaal is :evil: :twisted: zowel van de notaris als de makelaar. Er was gezegd dat de makelaar 3% van de koopsom zou hebben ( ja tarara zeg ) heeft bijna 7000€ gekost op een som van 109000€. Notaris had ons gezegd dat we ieder zo'n 6000€ zouden trekken waarvan er 3000€ naar belasting zouden gaan jaja die 3000€ hebben we wel degelijk moeten betalen en al enkele maanden geleden. Nu zijn we donderdag moeten gaan bij de notaris om alles af te ronden en wat blijk ik uiteindelijk over te houden????? net geen 1500€ het enig positieve ervan is dat het vrijdag al op de rekening stond :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

30 jun 2019, 09:50

goeie morgen iedereen
toen ik opstond was het volle zon
maar waar is ze nu?
amaai dat schaap, ook veel werk om te haken
alles is hier gereed om een koud bord te maken
heb al gezien op FB dat er zijn die stoofvlees doen vandaag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

30 jun 2019, 10:15

Afbeelding

Ook veel werk aan 😜

meme-rietje

01 jul 2019, 08:24

goeie morgen allemaal
de man van het dak is begonnen
de radio aan, gebonk op het dak
we zijn weg voor vijf weken

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

01 jul 2019, 11:05

Goeie maandag(bijna)middag

Corry, dat schaapje zou goed op de route gepast gepast hebben.

Meme-Rietje, niet te hard zingen hé van "kom van dat dak af" of 't zou wel eens nog langer kunnen duren.

Alles ziet er weer proper uit, 't was een plezier om eens te kuisen in een iets frisser huis, ook hier was het de laatste tijd nogal met de droge dweil geweest :roll:

Menu : koud varkensgebraad, koude bloemkool, gebakken patatjes... alles restjes van gisteren.
Oud maar niet Out

vera-maria

01 jul 2019, 18:51

Goedenavond allemaal!
Net een lekkere koude schotel verorberd mmm...
Hebben een wandeling gemaakt deze namiddag en het lukt al aardig voor mijn ventje, woensdag krijgt hij zijn tweede epidurale!
Zijn ook al goede reis gaan wensen aan de zoon want ze vertrekken morgen voor 2 weken naar Costa de Sol, anders niets speciaals te melden...
Erika mooi hoor die 2 kindjes...2 schapen gezien die met handwerk gemaakt zijn het ene in naturelle kleuren en het ander bontgekleurd mooi!
Straks naar de laatste repetie van de zangkoren voor de Europamis van zondag!
Wens jullie nog een gezellige avond en tot later daaag...
You only have one life...live it!