E-mails komen niet aan bij diverse geadresseerden

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Petoet

27 jun 2019, 18:35

Als webmaster van een kleine vereniging stuur ik regelmatig onder BCC een e-mail, soms met bijlagen, tegelijk naar ca 75 e-mailadressen. Nooit ontvang ik een automatisch bericht terug dat mijn e-mailtje bij een of enkele geadresseerden is niet is aangekomen.
Toch bereiken mij regelmatige berichten dat een dergelijk mailtje bij 1 of 2 personen niet is aangekomen. Het zijn niet steeds dezelfde personen. Wanneer ik die personen persoonlijk een e-mailtje stuur wordt dit wel steeds ontvangen.
Deze personen zeggen dat mijn e-mails niet in hun spamfilter zijn terechtgekomen. Ik gebruik het e-mailprogramma Thunderbird versie 60.7.2 (32-bits) op mijn windows 10 laptop.
Graag verneem ik een aanpak om er voor te zorgen dat al mijn mailtjes bij al mijn leden aankomen.

paullamb

27 jun 2019, 19:57

Als het niet altijd dezelfden zijn, dan is het moeilijk om daar een correct antwoord op te geven. Maar ik zou die 75 personen toch splitsen in drie groepen, zeker als er bijlagen bij zijnn

hviaene

28 jun 2019, 08:58

De raad van paullamb is zeker niet mis, maar als ik van jou was, zou ik de helpdesk van je provider eens kontakteren en de vraag stellen of zij een limiet stellen op het gelijktijdig versturen van e-mails. Dat kan een (deel van een) strategie zijn om spam bij de bron te blokkeren.

Petoet

01 jul 2019, 19:02

paullamb en hviaene bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Bij mijn provider Telfort/KPN heb ik inmiddels de vraag weggelegd naar mogelijke limieten die gelden bij het versturen van gelijktijdige e-mails. Onderwijl heb ik de adressen van de leden die ik berichten stuur verdeeld in 3 groepen van maximaal 25 personen. Wanneer ik een antwoord heb van mijn provider laat ik u dat weten. Groetjes Petoet.