touchpad uitschakelen
-
jenske - Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Ik heb een nieuwe laptob gekocht model HP 17-by1012nb en zou graag het touchpad uitschakelen maar het lukt niet. Ook in de handleiding is daar niets over te vinden. Heb gegoogeld en HP help geraadpleegd. Ergens vond ik een mogelijke (?) oplossing door een driver te installeren maar het is te ingewikkeld voor mij. Is er een goede ziel die mij enkel helpen ?
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
U moet bij Windows instellingen zijn.
De uitleg ving U hier: HP notebook-pc's - Het TouchPad of ClickPad gebruiken (Windows 10),
onder Het TouchPad of ClickPad uitschakelen
De uitleg ving U hier: HP notebook-pc's - Het TouchPad of ClickPad gebruiken (Windows 10),
onder Het TouchPad of ClickPad uitschakelen
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
En waarom zou die moeten uitgeschakeld worden ?
Staat doch niet in de weg, zelfs als je een muis gebruikt.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Sacho, ik krijg bij eigenschappen van muis niet de "apparaatinstellingen" ? (ik ga later proberen een afbeelding bij te voegen).
Charlie, ik zou touchpad uitschakelen omdat het stoort bij het typen.
Charlie, ik zou touchpad uitschakelen omdat het stoort bij het typen.
- Bijlagen
-
- image.png (104.82 KiB) 814 keer bekeken
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Anderzijds, mocht je dan ooit een probleem krijgen met de muis, dan ben je nog alléén op klavier & toetsencombinaties aangewezen om te kunnen navigeren. (met het nodige gevloek)
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
jenske,
Het TouchPad of ClickPad uitschakelen
Volg deze stappen om het TouchPad of ClickPad uit te schakelen wanneer een externe
USB-muis is aangesloten. U kunt ook een TouchPad-pictogram toevoegen aan de taakbalk
voor snelle toegang tot instellingen.
1. Zoek in Windows naar TouchPad.
Klik in de lijst met resultaten op TouchPad-instellingen.
2. Klik op Extra instellingen.

3. Als u het TouchPad wilt uitschakelen wanneer u een USB-muis gebruikt, schakelt u
Extern aanwijsapparaat uitschakelen wanneer een extern USB-aanwijsapparaat is aangesloten.

4 Selecteer onder het systeemvakpictogram of en hoe het TouchPad-pictogram in de taakbalk wordt weergegeven

info:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c ... itle_r0001
Sony
Het TouchPad of ClickPad uitschakelen
Volg deze stappen om het TouchPad of ClickPad uit te schakelen wanneer een externe
USB-muis is aangesloten. U kunt ook een TouchPad-pictogram toevoegen aan de taakbalk
voor snelle toegang tot instellingen.
1. Zoek in Windows naar TouchPad.
Klik in de lijst met resultaten op TouchPad-instellingen.
2. Klik op Extra instellingen.

3. Als u het TouchPad wilt uitschakelen wanneer u een USB-muis gebruikt, schakelt u
Extern aanwijsapparaat uitschakelen wanneer een extern USB-aanwijsapparaat is aangesloten.

4 Selecteer onder het systeemvakpictogram of en hoe het TouchPad-pictogram in de taakbalk wordt weergegeven

info:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c ... itle_r0001
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Ik krijg het niet klaar en geef het voorlopig op. Ligt het aan mij ? Waarschijnlijk wel. Is het mijn laptop ? Ik weet het niet. Met mijn vorige pc kon dat op een simpele manier. Bedankt voor de moeite die jullie hebben gedaan. Tot een volgende keer. Hartelijke groet.