Bart De Wever (N-VA) als minister-president? “Als het van hem afhangt, blijft hij burgemeester”
-
dejules
Iemand die weet wanneer Napoleon geboren en gestorven is, is dat een intellectueel?
Wat dan met mensen die bruggen ontwerpen, een satelliet in de juiste baan brengen, ...?
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
De Tijd
NIEUW OP WWW.TIJD.BE 03 JULI 2019
Bart De Wevers grote gijzeling
Vlaams formateur Bart De Wever heeft de pauzeknop ingedrukt, omdat hij niet wil dat zijn coalitiepartners straks bedrog plegen en federaal het bed in duiken met Elio Di Rupo. >
NIEUW OP WWW.TIJD.BE 03 JULI 2019
Bart De Wevers grote gijzeling
Vlaams formateur Bart De Wever heeft de pauzeknop ingedrukt, omdat hij niet wil dat zijn coalitiepartners straks bedrog plegen en federaal het bed in duiken met Elio Di Rupo. >
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ha, ik ken er zo eentje. Eentje van het Vlaams belang nog wel. De man is licentiaat in de rechten en verbleef sinds 1995 in het parlement. Niemand kan zich veel herinneren van wat hij daar gedaan heeft behalve zat in zijn zetel hangen en vrouwelijke collega's beledigen. Verder heb ik de man een paar keer bezig gezien in zijn stamcafé "Het Zonneke" op de Bredabaan in Merksem - doorgaans te zat om iets relevants te verkondigen en één keer liggend in zijn eigen kots in de toiletten van bedoelde café. Een heuse intellectueel dus die onlangs het pluche mocht verlaten met 340.000€ "uittredingsvergoeding".Ik kan aannemen dat elkeen die een universitair diploma behaald heeft als intellectueel kan beschouwd worden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat zal wel - denk maar aan Antwerps NVA schepen Van Campenhout die een half jaar een ontwenningskuur kon gaan volgen op de Dominicaanse republiek en zonder verpinken zijn volle pree bleef trekken. Wist jij trouwens dat de heren en dames politici onbeperkt "ziek" kunnen thuisblijven zonder hun wedde te verliezen? Maar ondertussen achtervolgen diezelfde politici kankerpatiënten om ze terug naar hun werk te jagen.Er zal in elke partij een drankorgel zijn zeker.
Tja, Trump. Zijn lompigheid kent geen grenzen - wie op "Independence day" de heldendaden gaat bezingen van Amerikaanse patriotten die "luchthavens" veroveren tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog (1775-1783)...
-
dejules
Wat ik vreemd vind is dat mensen als Trump nooit zelf hun speechen schrijven. Die hebben daar meerdere mensen voor. En zo'n speech wordt steevast doorgelezen door zijn staf. Zijn die allemaal lomp? Kan bijna niet anders, toch?
Laatst gewijzigd door dejules op 05 jul 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Je kan dat aannemen Voorn, maar dit is een belediging van alle intellectuelen.Ik kan aannemen dat elkeen die een universitair diploma behaald heeft als intellectueel kan beschouwd worden
Een intellectueel is een man/vrouw met een grote algemene ontwikkeling, een goed ontwikkeld oordeelsvermogen, die betrokken is bij het wetenschappelijk, maatschappelijk of cultureel debat. Dus iemand die af en toe eens nadenkt voor hij/zij de mond opent.
In de gemiddelde aula zitten, afhankelijk van de studierichting, zo'n 10 à 15 % zelfstandige denkers