In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

05 jul 2019, 10:59

Dat vind ik nu eens een fijn bericht oma-C.
Gelukkig kan die man op jullie rekenen.
En kunnen jullie zelf het ook nog bolwerken.
Zo wilde buurvrouw het bloedbad begin de maand ook komen opkuisen bij mij.
Jongste had echter al alles proper gemaakt 's nachts nog.

Ik heb gisteren zo een fijn verhaal gehoord.
Twee buren die goed overeenkomen.
De ene buurman was de tuin aan het inrichten.
De andere buurman vroeg of hij aan de gemeenschappelijke kant veel bloemetjes wou planten.
Wat nummer een op de gedachte bracht om nummer twee te laten kiezen wat hij graag zag.
Spijtig genoeg heeft nummer twee maar even kunnen genieten van de bloemenpracht.
Begin de maand overleed hij.Toch heeft hij nog een paar aangename maanden gehad met het bedenken van de inrichting en de aanleg.

Ik hoop vandaag even in mijn wildernis te kunnen verder doen zonder storingen.

Poes vond het gisterenavond als ik ging slapen het moment om alles van mijn nachtkastje te zwieren:bril, net op tijd of het drinkglas was ook gesneuveld, foto van grootvake stond ook in haar weg...
Deze morgen vond ze dat het tijd werd om op te staan. Nu ja, acht uur kan er mee door...
En ze kan serieus miauwen! Ik dacht eens zien wat ze doet als ik me slapende houd.
Eerst zo heel discreet miauw, maar dan werd het almaar harder en dringender....
Als ik ze vannacht in de garage krijg zal ze daar toch moeten slapen vrees ik.

Hier hangt wat de weerman sluierbewolking heet.

Nog een fijne dag aan iedereen.

Oma-C

05 jul 2019, 15:11

Goeie middag allen, even hier komen want ik was
een verjaardag vergeten door al dat doktersgeloop :oops:
nog snel een kaartje gestuurd en iemand anders waarvan
ik geen adres heb virtueel proficiat gewenst...
da's beter dan vergeten... :oops:

Helena, ja ik word ook graag geholpen in nood en dan
vind ik het heel normaal dat ik ook een ander help (als het kan)
mijn schoondochter heeft veel jaren samen met die man gewerkt
in de GM fabriek en ze zijn vrienden gebleven, hij helpt hen ook dikwijls
en doet voor haar mama boodschappen, en als ik verhuisd ben
heeft hij hier ook helpen verhuizen, we staan dus klaar voor elkaar
als het kan, maar toen de kinderen op vakantie waren
kon ik daar niet geraken, mede door de hevige hitte
Ik wist ook niet dat hij toen weer opgenomen was in de kliniek
hij had het me niet laten weten toen... 't kan soms raar gaan :roll:

Nog wat tennis kijken en straks nog een paar boodschappen doen
Groet aan allen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

06 jul 2019, 06:33

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft gisteren zijn auto gewassen en 't zal vandaag van weer geen vetten zijn, maar dat is normaal als ventje zijn auto kuist. het was 2 jaar geleden :roll: . bij mijn weten heeft de Tuut ook maar enkele wasbeurten gehad in die 19 jaar dat hij ons zo'n goede service gegeven heeft.
Vandaag gaan eten met moeder, de week erop met moeder om een kachel en ik moet voor mijn haar dat we nu niet gaan vergeten: het staat in ventjes gsm en het afspraakkaartje ligt op tafel.
Wat de rugdokter betreft: ik moet niet meer gaan tot er zich een probleem voordoet. dat is een dikke Oef. ik heb een gel meegekregen voor dat ene plekje op mijn rug dat nog pijn doet. en die helpt goed. gisteren bij het boodschappen doen moest ik niet naar mijn rug grijpen en was ik minder vermoeid nadien.
De reden dat de tuutje moest gewassen worden is die meeuwenoverlast. je had de straat gisteren weer moeten zien. een stort! Toen we terug kwamen van de kliniek was er hier een grote dikke meeuw parmantig bezig met een been van een cote a los ( en niet de onze) daar er ook ribbetjes op straat lagen was de etens keuze vlug gemaakt. ribben. en vandaag hebben we de keuze tussen van alles.
meen gelezen te hebben dat er ook bbq is in de weekends. oosterse bbq dan.
jammer dat Gimly nog ziekjes is. al die stoute vogeltjes! er is hier iemand in de straat hiernaast die op het dakterras ze eten geeft. dat is verboden. om 13 u zijn ze daar met een stuk of 6. de kauwen profiteren mee en soms de duiven. Gisteren een witte hortansia gekocht. die kan je niet blauw maken. maar wit is achteraan het thema nu, wit met paars. 1 bloempot paars, 1 witte, 1 paarse enz.
onze egyptische graslelie ( paars) is aan het uitbloeien, de plumbago heeft dit jaar geen bloemen gegeven, hij moest al zijn energie geven aan nieuwe bladen. idem de paarse hortansia.
moet straks mijn kleedje strijken en een deftige bh aandoen. er zijn 3 paar aangekomen dus ik kan nu effe verder.
Suus haar man brengt haar naar hier. met de trein is het te kostelijk. ze moet er twee doen en dat is te duur. zijn van plan balonnen aan de gevel te hangen en een bord: welkom Suus! te hangen. zot zijn doet geen zeer. Kunnen dan meteen kennis maken met Hans. zal straks wel weten hoe laat ze hier vrijdag staat. zaterdag gaan we dan de mercator en de amandine bezoeken. ten zij we tot aan de beachbar geraken van de vele zenders. ( Q, Nostalgie...) er zijn daar 's avonds soms optredens.
volgende maand komt een antimuggenapparaat toe. hoeven dan geen pastillen te steken. ( is eigenlijk beetje giftig voor Gimly)
Heeft er iemand een veilig middeltje tegen slakken? Ik weet van bier maar ventje zei dat ze O, O niet zullen lusten omdat er geen bier inzit en ze er weer kunnen uitkruipen. :D
Fijne dag nog, ik ga mijn frambozen uithalen dan zijn ze niet zo koud meer tegen dat ik ze moet opeten.
Cats Rule!

clive

06 jul 2019, 09:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, zoals ik al zei, bewonderingswaardig van jou en jouw schoondochter. Hopelijk heeft hij niet teveel pijn.

HVT, Poes maakt het je niet gemakkelijk :D .

Muddy Maddy, jij kunt beginnen af te tellen naar de komst van Suus. Veel succes met jouw moeder vandaag. Gimly nog steeds een beetje ziekjes. En jouw afspraak vergeten, dat kan de besten overkomen; Werk hier nog met een ouderwetse papieren agenda, die steeds op de week openligt. En ventje de tuut gewassen. Manlief gaat altijd naar de wasstraat, is hij binnen en buiten gedaan voor amper 10€.

MJ en Oma-C, dank je wel voor de prachtige kaartjes. Manlief en ik zijn vandaag 29 jaar getrouwd.

Hij vroeg me vandaag één van mijn nieuwe kleedjes aan te doen met voorkeur mijn lang kleedje met plisé rok. Is ook wel een mooi, al zeg ik het zelf. Ga dat dus maar doen. Heb er een mooi hakje onder.

Buurvrouw vroeg gisteren aan hem hoe hij mijn zwart lederen jasje vond, vindt het dus een heel mooi. En vond het verstandig dat ik een maatje groter heb genomen zodat ik er in de herfst ook nog plezier aanheb met een pulletje eronder.

Heb al een strijkje gedaan en de 2 benedenverdiepingen zijn reeds gestofzuigd.
Ga door doen nu, want moet om 12.00H moet ik bij de manicure zijn.

Ik wens iedereen een mooie zaterdag.Heel veel liefs en een sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken.

Oma-C

06 jul 2019, 09:49

Goede morgen iedereen, dank voor het overzichtje
ik ga niet reageren want ik heb probs met de mail
eerst zien dat ik het opgelost krijg, of ik moet zoon roepen
en of die tijd heeft dat weet ik niet, hij is ook altijd met vanalles bezig :roll:
Allen een fijn weekend en jullie zien we wel weer verschijnen :wink:

anjelierken

06 jul 2019, 13:48

Hallo iedereen,

Clive: proficiat met jullie huwelijksverjaardag, wens manlief ook proficiat van mij.Ga in mijn agenda zetten voor volgend jaar , dan mag ik het zeker niet vergeten.

MM: een bierenval is veilig , maar je moet er dan wel bier met alcohol indoen.Weet niet of ze het anders zullen lusten.Wat ook veilig is , zijn die gele "bussen" van escargot.Die gebruik ik in mijn tuin.Dat zijn blauwe langwerpige korrels, is ook veilig voor vogels en huisdieren.Of ze vangen met de hand, vooral als het geregend heeft of s'avonds.Als ik slakken zie, geeft ik die aan de kippen, die zijn er verzot, ze vechten er soms voor.

Net terug van bij zoonlief, de bouw van het tuinhuis is begonnen.Ze gaan het metsen.Morgen gaat manlief terug voor nog een kleinigheid te doen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 jul 2019, 14:31

Escar-Go gebruik ik ook tegen de slakken.Dan hoef je ze niet op te ruimen.
Die biervallen is een vuiligheid. Je moet die dode slakken dan ook ergens kwijt.
Ik strooi ook rond fragiele planten cacaodoppen.
Maar MM die zijn meestal te koop in grote verpakkingen.

Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag Clive!
Nog vele jaartjes samen gewenst in geluk en gezondheid.

Nog maar alleen geveegd beneden en opgeruimd.
Boodschappen gedaan als het nog fris was en de vaatwasser opgezet.
Me dunkt het is weer een luie dag vandaag.
Morgen frisser dus dan erin vliegen.
Straks als de zon weg is daar nog wat onkruid uitsteken.
Stiekem hopen dat zus nog wat tijd heeft voor in de tuin volgende week.

Ik heb al veel onkruid weggewerkt.
Maar er staat nog genoeg, zeker op de oprit...
Daar moet ik toch eens iets op vinden, want azijn, zout en alle eco middeltjes zijn niet afdoende voor dat oppervlak.

Ach, zolang we dat kunnen blijven we bezig.
Langzaam rap gelijk oma-C altijd zegt en af en toe eens rap, rap...

Nog een fijne dag aan allen.

Oma-C

06 jul 2019, 18:30

Afbeelding

Goeie avond iedereen,
Hier kruipt ook de zon weg en het ziet eruit
alsof we wat druppels zullen krijgen :roll:
zoals de weerman zei 'om het stof te blussen'... :roll:
De was is klaar dus moet ik niet meer opletten voor eventuele regen :wink:

Hier nog steeds probs met de mail maar het zou aan Google liggen
dus wat geduld hebben is de hoofdzaak...

ik ga verder naar het damesvoetbal kijken, Engeland/ Zweden
en morgen Nederland tegen de USA .... het wereldkampioenschap
De koers heb ik ook gezien met tussenpozen
En nu eens kijken wat ik kan klaarmaken, er zit genoeg in de vriezer :wink:

Allen nog een fijne avond en straks een rustige nacht...

Muddy Maddy

07 jul 2019, 08:39

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren dus met moeder gaan eten, alles was aanwezig wat ik wou eten, dus dikke OK. Moeder wilde echter dan naar de kachelwinkel om al een zicht te hebben op wat ze wou: ze komen op 5 augustus om 7 uur eens kijken en meten. hoe lang ze dan zal moeten wachten op de ingebouwde kachel is raden. het model is wel in stock.
dan naar een vriendin van moeder om een rieten tafeltje voor op de logeerkamer van Suus. kan voor alles dienen. ofwel zet ik het nachtlampje met batterijen erop, ofwel legt ze gelijk in zo'n sjiek hotel d'r koffertje erop. we hebben ook de luchtmatras mee en een sprei. al we vandaag alles in de logeerkamer open zetten qua frisse lucht zal dat ok zijn tegen dat ze komt want het is amper14° deze morgen. Moeder had geen opmerkingen over mijn kleedje. wel jammer dat de bh over de stof komt en ik dus een vestje moest aandoen. zal dus wat naaitechnieken moeten toepassen want ik denk het ook aan te doen bij de burenbbq. Moeder zei zelfs: schoon kleedje! waar gaan we dat schrijven? vandaag steaks wel op de bbq maar binnen eten. met pepersaus en frietjes.
hebben 3 potten pluimlavendel gekocht om de gaatjes in de lavendelbakken op te vullen. volgend jaar vragen aan een andere bloemenzaak voor echte lavendel: pluimlavendel blijft maar 1 jaar ( allez toch bij ons)
Er was weinig volk waar we gingen eten, veel zijn op reis enz.
Gimly heeft de hele nacht boven geweest: ach ja: wij hadden hem lang alleen gelaten! Foei mammie & pappie! hebben hem dan gepaaid met zalmsnoepjes. die heeft hij binnen gehouden. den tegen dinsdag ten laatste hij weer gaan klagen om eten.
Zo, de hitte zal het huis uit zijn. vandaag verder kijken naar big little lies of iets anders.
Fijne dag!
Cats Rule!

Oma-C

07 jul 2019, 09:08

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle uiltjes :wink:

M-M dan is het uit eten gaan meegevallen :lol: fijn zo
en mama tevreden over je kleedje ook al een meevaller :)
Nu nog de ontvangst van Suus en een fijn verblijf
laat ons hopen dat het allemaal meevalt :wink:

Alle seizoentjes een fijne zondag, wij hebben gisteravond een goeie
regenbui gehad, alles is opgefrist...
en het is minder warm maar heel aangenaam zo :D
Iedereen de groetjes en tot....

Helena van Troje

07 jul 2019, 11:18

Aan de tuintafel te zien heeft het hier ook geregend.
Voor de rest denk ik toch dat het dwars door de grond door geregend heeft.
Je ziet wel hoe de plantjes heropleven, ook al was het maar een muggenpis.
De balkonplanten hadden nog vocht genoeg, dat wel.

Gisteren de eerste keer dat Poes niet naar haar hogere zolder regionen getrokken is.
Ze is hier bij mij op haar zeteltje blijven maffen.
Deze nacht weer in haar eigen appartementje te weten de garage geslapen.
Was ze wel niet mee akkoord, maar ik ben toch maar de baas in mijn eigen huis.

We zullen eens iets nuttigs gaan doen nu het niet meer zo warm is.
Gisteren de laatste hardnekkige penwortelige onkruiden uit d gazon gestoken.
Waar ik, het verleden jaar grondig gedaan had zijn ze toch weggebleven.
Zo zie je maar stukje bij beetje lukt het.
Het gras afrijden dat zal iets voor morgen zijn, vandaag is het zondag.

Geniet deze namiddag van de zon als ze er door komt!

clive

07 jul 2019, 13:22

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Zo, ik ben klaar met het licht HH. Met Matice naar de hondenschool geweest, is weer serieus aan het puberen vandaag. Nu is hij moe en slaapt de slaap der onschuldigen :D . Na de hondenschool een koffietje gaan drinken op een zonnig terrasje. En toen naar huis gekomen en heb dan alles gestofzuigd en opgeruimd boven in de badkamer en slaapkamer, de rest was gisteren al voor het slapen gaan opgeruimd.
Volgende week geen hondenschool, die nemen een klein weekje verlof. Dan ga ik terug op de plein staan.

Verder zijn jullie allemaal bedankt voor de mooie wensen voor de huwelijksverjaardag van manlief en mij. Hartverwarmend. Zijn gisteren uit gaan eten, heel leuk maar veel te veel voor mij.

Buurman is vandaag jarig, maar hebben hun feestje gisteren al gehad want buurman moet op maandag heel erg vroeg op.
Gaan een aperitiefje drinken met een licht hapje. Moeten toch nergens meer zijn.

Zo, ik ga niet alle namen noemen , maar wens elk van jullie nog een mooie zondag. Het weer buiten is nu ideaal voor mij. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem wil.

mammyretro

07 jul 2019, 18:53

goede avond,
clive een gelukkige verjaardag gewenst wel wat laat maar goed gemeend ,
papy kijkt voetbal ,alala ,wat een commentaar ,
jammer voor nederland ik had het hun gehund ,maar het is een spel
hier bij mij goed,behalve dat ik woensdag tijdens de wandeling ben gevallen
en ik had gisteren en verleden nacht vooral
behoorlijk pijn ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

07 jul 2019, 20:21

Goede avond alle seizoentjes,

mammyretro, toch oppassen hé dat je niet te dikwijls valt :roll:
dat kan wel eens fout aflopen, armen of benen breken is niet fijn... :(

clive, Matice aan 't puberen, dat zijn periodes waar jullie door zullen moeten :roll:

Helena, hier had het een uurtje zacht geregend en je ziet het ook aan de planten
ze waren blij met een borreltje :wink:

Ik wens allen een fijne avond en straks een goeie nacht... :wink:

Afbeelding

Helena van Troje

07 jul 2019, 20:35

Op een paar flanellen dekbedovertrekken na is de strijkmand leeg.
Is ook de zondag voorbij.
Het was weer een moeilijke vandaag.
Heb zelfs niet gekookt:fruitmoes met appel, banaan, appelsien, aardbei en rijstwafels is ook eten.
Misschien straks nog een minuutsoepje voor het slapengaan.
Gelukkig is er FB: oudste zit in Griekenland, jongste ergens in la Douce France waar ook de dochter verblijft .
Alleen ergens anders in Frankrijk allebei.

Poes was buiten geslopen daarnet.
Gelukkig heb ik ze kunnen vastgrabbelen en terug binnen zetten.
Dat heeft ze nu ook door, dat ze maar een tikje met haar neus moet geven om de hordeur open te krijgen.
Nu is ze heel verontwaardigd naar de zolder getrokken want in se heeft ze geen kwaad gedaan hé...
Nog beter opletten in het vervolg...