In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: eenmaal ze het door heeft, zal poes het nog doen.Misschien beter de deur volledig sluiten, dan ben je zelf ook meer gerust.
Clive: ik kan op restaurant ook zoveel niet eten.Thuis eet je minder.En vaak komen de gerechten vlug na elkaar.Eens uit eten gaan is gezellig, kan daar ook van genieten.
Mammyretro: als de pijn blijft , toch maar naar de dokter gaan.
Hier had het vannacht ook licht geregend, had het gehoord, want ons raam staat open.Was wel content dat het eens regende, alles staat hier dor.Ik giet wel, maar da's niet hetzelfde als regenen.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: eenmaal ze het door heeft, zal poes het nog doen.Misschien beter de deur volledig sluiten, dan ben je zelf ook meer gerust.
Clive: ik kan op restaurant ook zoveel niet eten.Thuis eet je minder.En vaak komen de gerechten vlug na elkaar.Eens uit eten gaan is gezellig, kan daar ook van genieten.
Mammyretro: als de pijn blijft , toch maar naar de dokter gaan.
Hier had het vannacht ook licht geregend, had het gehoord, want ons raam staat open.Was wel content dat het eens regende, alles staat hier dor.Ik giet wel, maar da's niet hetzelfde als regenen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik heb redelijk geslapen met het raam op kip en dan hoor je alles. heb eerst een anderhalf uur een docu over den WOII moeten beluisteren. ipv zijn koptelefoon op te zetten...
Steak was niet lekker. er miste iets aan. moeder heeft gisterenmorgen nog gebeld, ja die had een verhaal over het tafeltje voor Suus. De vriendin waar we het gehaald hebben is eigenlijk aangetrouwde familie van ons moeder. zoals je soms hebt de nicht van de nicht van de nicht van... zoiets. deze had voor ze het aan ons meegaf gebeld naar haar dochter en gevraagd of ze dat rieten tafeltje weg mocht geven. ach, ja zei de dochter, 't blijft dan in de familie!
Dat redelijk slapen zal door de delerium tremens met rood fruit geweest zijn. is 8%. voor een keertje mag dat. Wijn is meestal 12% maar daar reageert mijn lichaam nu raar op.
En Gimly voelde zich zodanig beter dat hij at, een superknuffel moest hebben en de eettafel doopte met gal. hoop dat ik die plekken met pledge ga eruit krijgen. Hij miauwde vanmorgen niet en ik heb buiten opkuis ook geen woord tegen hem gezegd. Ventje heeft wel de afwas gedaan, maar het aanrecht niet afgekuist. en die was gisteren weer een beetje tegendraads. vandaag naar de apotheek. eten&drinken gaan halen. verder doen met de kamer van Suus. moeten ook naar de action.
HVT: soms eet ik ook rijstwafels met americain prepare of noordzeesalade. als ventje hier niet is, kook ik ook niet. kan je niet een touwtje of zoiets aan de hordeur spannen zodat Poes toch niet weg kan?
hebben een lek aan het wc boven. ventje mag rondbellen. hebben juist de witte gids ontvangen. en anders de gouden gids via google. ventje vloekte: de badkamer is pas gedaan. als ze moeten uitbreken zal het via de brandverzekering moeten gaan. liet gisteren, m'n gsm vallen. was niets aan maar ik zei: op een dag is ie nog kapot. ( ben niet vergeten dat er mij ook een nieuwe was beloofd en die ik nog altijd niet heb) ter compesesatie krijg ik nu de sf versie van the magnificent 7.
( Gimly zal wel tegen het eind van het jaar een nieuwe gsm geven aan mammie.)
moeten vandaag ook naar de voorhaven bestek gaan aanvragen voor vloertje keuken. ook die drie potten lavendel planten.
hier is het bewolkt en het is nu 13°. wordt max 18°. dat is een jeans, T-shirt en jeansjas + sokken.
woensdagmiddag voor mijn haar en nu hopen dat het dan geen plensbui doet.ga straks een zoeken of ik nog een warmtepleister heb die 8 uur werkt want m'n spuitbus ligt boven en ventje liht nog te maffen. als ik die wakker maak om te vragen te spuiten dan heb ik een vies ventje vandaag. dus plan trekken.
Buren V zijn terug van een korte fietsvakantie terwijl de andere nu op reis zijn. Buren V gaan kunnen genieten van Suus zoals wij "genieten" van hun geklets met vrienden. niet dat ik jaloers ben...maar soms steekt dat. wij liggen in ons bed terwijl zij feesten.
Zo, nu m'n regiment pillen nemen en hopen dat de metformax zich koest houdt in mijn darmen.
Morgen bellen naar huisartsje. heb pillen te kort.
Fijne dag allen!
ik heb redelijk geslapen met het raam op kip en dan hoor je alles. heb eerst een anderhalf uur een docu over den WOII moeten beluisteren. ipv zijn koptelefoon op te zetten...
Steak was niet lekker. er miste iets aan. moeder heeft gisterenmorgen nog gebeld, ja die had een verhaal over het tafeltje voor Suus. De vriendin waar we het gehaald hebben is eigenlijk aangetrouwde familie van ons moeder. zoals je soms hebt de nicht van de nicht van de nicht van... zoiets. deze had voor ze het aan ons meegaf gebeld naar haar dochter en gevraagd of ze dat rieten tafeltje weg mocht geven. ach, ja zei de dochter, 't blijft dan in de familie!
Dat redelijk slapen zal door de delerium tremens met rood fruit geweest zijn. is 8%. voor een keertje mag dat. Wijn is meestal 12% maar daar reageert mijn lichaam nu raar op.
En Gimly voelde zich zodanig beter dat hij at, een superknuffel moest hebben en de eettafel doopte met gal. hoop dat ik die plekken met pledge ga eruit krijgen. Hij miauwde vanmorgen niet en ik heb buiten opkuis ook geen woord tegen hem gezegd. Ventje heeft wel de afwas gedaan, maar het aanrecht niet afgekuist. en die was gisteren weer een beetje tegendraads. vandaag naar de apotheek. eten&drinken gaan halen. verder doen met de kamer van Suus. moeten ook naar de action.
HVT: soms eet ik ook rijstwafels met americain prepare of noordzeesalade. als ventje hier niet is, kook ik ook niet. kan je niet een touwtje of zoiets aan de hordeur spannen zodat Poes toch niet weg kan?
hebben een lek aan het wc boven. ventje mag rondbellen. hebben juist de witte gids ontvangen. en anders de gouden gids via google. ventje vloekte: de badkamer is pas gedaan. als ze moeten uitbreken zal het via de brandverzekering moeten gaan. liet gisteren, m'n gsm vallen. was niets aan maar ik zei: op een dag is ie nog kapot. ( ben niet vergeten dat er mij ook een nieuwe was beloofd en die ik nog altijd niet heb) ter compesesatie krijg ik nu de sf versie van the magnificent 7.
( Gimly zal wel tegen het eind van het jaar een nieuwe gsm geven aan mammie.)
moeten vandaag ook naar de voorhaven bestek gaan aanvragen voor vloertje keuken. ook die drie potten lavendel planten.
hier is het bewolkt en het is nu 13°. wordt max 18°. dat is een jeans, T-shirt en jeansjas + sokken.
woensdagmiddag voor mijn haar en nu hopen dat het dan geen plensbui doet.ga straks een zoeken of ik nog een warmtepleister heb die 8 uur werkt want m'n spuitbus ligt boven en ventje liht nog te maffen. als ik die wakker maak om te vragen te spuiten dan heb ik een vies ventje vandaag. dus plan trekken.
Buren V zijn terug van een korte fietsvakantie terwijl de andere nu op reis zijn. Buren V gaan kunnen genieten van Suus zoals wij "genieten" van hun geklets met vrienden. niet dat ik jaloers ben...maar soms steekt dat. wij liggen in ons bed terwijl zij feesten.
Zo, nu m'n regiment pillen nemen en hopen dat de metformax zich koest houdt in mijn darmen.
Morgen bellen naar huisartsje. heb pillen te kort.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, een mals regenbuitje zou de natuur goed doen. En ja, het puberen van Matice moeten we gewoon uitzitten als het ware. Nochtans is hij in Texel echt braaf geweest, maar hier thuis haalt hij het echt uit. En dan die krullensnoet, zo moeilijk kwaad op hem te zijn en toch moeten we consequent blijven wat zijn opvoeding betreft. Anders is het hek helemaal van de dam. Maar hij kan ook enorm lief zijn , hoor.
Mammyretro, dank je wel voor de fijne wensen. Ik treed Oma-C en Anjelier bij. Heel erg goed opletten dat je niet valt en als de pijn blijft, toch maar even de dokter raadplegen.
HVT, het spijt me te lezen dat je een moeilijke dag had gisteren. Vandaag is een nieuwe dag, hopelijk een betere.
Anjelier, het zou' s nachts flink moeten regenen, mijn gazon staat er maar pover bij. Alles goed met jouw ouders ?
Muddy Maddy is nog een beetje aan het uitslapen, denk ik en gelijk hebben ze, ze hebben verlof en dan mag alles en niets hoeft.
Voel me goed vandaag, had wel 2 pijnstillers genomen voor het slapen gaan en heb gisterennamiddag goed gerust. Dus ik ga de was doen van het weekend en die buiten laten drogen, de strijk ervan is voor vanavond; Maar het kan zijn dat ik na het licht HH, ook een extra taak ga doen. De strijkkamer boven moet nodig eens goed opgeruimd worden. Hoop dat ik me blijf goed voelen vandaag, zodat ik dat kan bewerkstelligen.
Kan dan morgen de rest boven poetsen.
Zo, ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen aan alle seizoentjes
hier is de zon al vroeg maar er zitten hele zware grijze wolken
Afwachten wat het wordt...
Ik heb niks te vertellen, geen nieuws zal goed nieuws zijn denk ik maar
clive, een beetje rustig aan....zodat het niet teveel wordt
M-M, niet leuk als ventje met een zuur gezicht rondloopt
Helena, je dat is een gedacht de hordeur op een of andere manier vastmaken
want eens poes het doorheeft zal ze het nog proberen
anjelierken, ja de tuinen vragen water, maar niet zoveel als de vorige keer
toen stond de kelder ook onder water en die heeft er niks aan...
het is er nog altijd vochtig
Voor iedereen een fijne dag...
Aan alle seizoentjes een fijne dag vandaag...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Voorlopig doet Poes geen uitbraakpogingen meer.
Vandaag blijft de schuifdeur toe. Beetje frisjes.
In het vervolg niet vergeten het lintje te strikken dat er aan hangt om opengaan te voorkomen.
Gisteravond is ze toch op mijn schoot komen zitten tv kijken.
Op het eind sliepen we allebei om ter hardst.
Vandaag al wat in de voortuin onkruid uitgedaan en de verslenste smeerwortelplanten proper gemaakt.
Dan was het weer even rusten geblazen.
De keuze aan werk is zo overweldigend dat ik niet kan kiezen wat doen.
Onder verstaan ik heb geen goesting...
We zullen de slaapkamer maar onder handen nemen.
Dat is een afgebakend geheel.
Hoewel gazon maaien ook een afgeronde klus is...
We zien wel.
Het blijft hier maar grijs.
Vandaag blijft de schuifdeur toe. Beetje frisjes.
In het vervolg niet vergeten het lintje te strikken dat er aan hangt om opengaan te voorkomen.
Gisteravond is ze toch op mijn schoot komen zitten tv kijken.
Op het eind sliepen we allebei om ter hardst.
Vandaag al wat in de voortuin onkruid uitgedaan en de verslenste smeerwortelplanten proper gemaakt.
Dan was het weer even rusten geblazen.
De keuze aan werk is zo overweldigend dat ik niet kan kiezen wat doen.
Onder verstaan ik heb geen goesting...
We zullen de slaapkamer maar onder handen nemen.
Dat is een afgebakend geheel.
Hoewel gazon maaien ook een afgeronde klus is...
We zien wel.
Het blijft hier maar grijs.
-
Hallo iedereen,
Clive: alles in orde met ouders, ze zijn wel heel stil, zeggen niet veel meer.Als je iets vraagt antwoorden ze wel, maar uit zichzelf zeggen ze bijna niks.
Daarstraks nog aangenaam verrast geweest door een verjaardagskaartje, waarvoor dank.
Heb kersenconfituur gemaakt.Ik denk dat hij een beetje te zoet zal zijn, normaal reken je 1kg suiker op 1 kg fruit.Ik doe dat steeds zo, en nu daarnet lees ik op internet dat je 5oo gr. op 1kg kersen moet nemen.Ach ja, dan is het maar zo, we zijn hier zoetebekjes
Ik mix ook steeds de confituur , is lekkerder.
Manlief ligt in de zetel te kijken naar de koers, zal niet lang meer duren of hij kijkt met gesloten ogen
.
Clive: alles in orde met ouders, ze zijn wel heel stil, zeggen niet veel meer.Als je iets vraagt antwoorden ze wel, maar uit zichzelf zeggen ze bijna niks.
Daarstraks nog aangenaam verrast geweest door een verjaardagskaartje, waarvoor dank.
Heb kersenconfituur gemaakt.Ik denk dat hij een beetje te zoet zal zijn, normaal reken je 1kg suiker op 1 kg fruit.Ik doe dat steeds zo, en nu daarnet lees ik op internet dat je 5oo gr. op 1kg kersen moet nemen.Ach ja, dan is het maar zo, we zijn hier zoetebekjes
Manlief ligt in de zetel te kijken naar de koers, zal niet lang meer duren of hij kijkt met gesloten ogen
-
anjelierken schreef: ↑08 jul 2019, 13:47Manlief ligt in de zetel te kijken naar de koers, zal niet lang meer duren of hij kijkt met gesloten ogen![]()
.
-
Goede avond iedereen, het is toch nog
een mooie dag geworden
de zon is er nog doorgeraakt
anjelierken, je ouders beleven niet veel meer
en weten dan ook niet veel meer te vertellen toch fijn dat alles goed gaat
Helena jij en poes om 'ter hardst geslapen
Voor jullie allen nog een fijne avond en een rustige nacht
en veel sterkte aan wie het nodig heeft
tot morgen
een mooie dag geworden
anjelierken, je ouders beleven niet veel meer
en weten dan ook niet veel meer te vertellen toch fijn dat alles goed gaat
Helena jij en poes om 'ter hardst geslapen
Voor jullie allen nog een fijne avond en een rustige nacht
en veel sterkte aan wie het nodig heeft
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma -C, de kelder nog vochtig. Dat duurt wel een tijdje eerdat dat volledig droog gaat zijn. En de Ronde van Frankrijk is bezig, jij zal wel veel kijkplezier hebben als je tijd hebt om ernaar te kijken.
HVT, en wie heeft gewonnen met het om te hardst slapen.
Anjelier, moest lachen met jouw manlief. Fijn te horen dat het ( buiten het stilletjes zijn) het goed gaat met jouw ouders. En de confituur zal wel lekker zijn.
Gisteren de strijkkamer ( waar ik nooit strijk) opgeruimd. Daar staat een kleerkast met onderandere kleding voor alle dagen en de winterjassen + het bedlinnen enz. Heb er 4 zakken kleding uitgehaal die weg mogen. Op een later tijdstip = de dressing aan de beurt, maar daar moet eigenlijk niets van weg. Misschien een paar oude slaapt-shirts van manlief, maar dat zal het dan zo ongeveer zijn.
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik had jullie verteld dat ik een zwart leren jasje had gekocht. Het is lamsleer. De verkoopster sprak van het jasje te voeden met een product. Maar ze sprak niet van waterdicht maken. Nu heb ik wel een spuitbus staan die vooral water-en stofafstotend is. Maar daar staat niets op van het voeden van het leder, is wel geschikt voor alle soorten leder, dus ook lams. Ben nu een beetje bang dat et gebruiken, wil natuurlijk dat jasje niet verknoeien. Iemand een idee ?
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Zo het komende weekend is al volgepland, vandaag de eindjes aan de kamer.
ventje is er zeker van dat ons lek aan de wc aan de achterkant ligt en wil dus nu: alles uit dat kotje halen wat erin ligt en kijken of hij hetzelf kan doen. maar tussen zeggen en doen ligt bij ventje veel opstakels. Gisteren vloog hij enorm uit tegen mij toen ik daar iets van zei en ik heb op kalme stem tegen hem gezegd dat ik niet afgesnauwd wenste te worden. de tweede keer drong het tot hem door. we aten gisteren kippenhaasjes met spek en wie stond er in de keuken, scheurend van de honger? Yep, Gimly. Hopelijk blijft nu alles binnen en kan ik nadat we de logeerkamer gedaan hebben, eens grondig stofzuigen en moppen. of we vandaag om dat hoofdkussen gaan weet ik niet. je zou nu zeggen: hij is in vakantie en kan uitslapen, maar ook in de vakantie: ochtendhumeur.
heb de achterdeur open gezet en Gimly is buiten. Ga straks eens kijken naar de stand van de planten. de ene keer krijgen hun wortels water, de andere keer krijgen ze een douche.
Gisteren zeer laat op boodschappen geweest. er is een mooi mini-lampje toegekomen. besteld en dan vergeten. staat in de keuken maar moet nog zijn defenitieve plaats krijgen. is voor 's morgen een beetje sfeer te hebben als ik in de keuken kom voor koffie. Is snoerloos dus kan ik het zetten waar ik wil. het is een klein katje met een lampje boven zijn kopje. koddig.
vandaag ook naar de voorhavenlaan om te vragen of ze tegen het eind van de maand een bestek voor het vloertje in de keuken kunnen geven. leesvoer halen maar ik weet niet hoe laat ventje gaat opstaan. de freule en man gaan wss een midweek weg. ze moeten niemand vragen om de lattestoors naar boven of beneden te doen want die staan geprogrammeerd. Gisteren overbuurvrouw tegen gekomen: die zei: je ziet altijd dezelfden. ze had zich overslapen.
Gimly is terug binnen en wilde eten. dus gegeven. straks nieuw tafelkleed leggen.
hier is het overtrokken met 13°.
Fijne dag allen!
Zo het komende weekend is al volgepland, vandaag de eindjes aan de kamer.
ventje is er zeker van dat ons lek aan de wc aan de achterkant ligt en wil dus nu: alles uit dat kotje halen wat erin ligt en kijken of hij hetzelf kan doen. maar tussen zeggen en doen ligt bij ventje veel opstakels. Gisteren vloog hij enorm uit tegen mij toen ik daar iets van zei en ik heb op kalme stem tegen hem gezegd dat ik niet afgesnauwd wenste te worden. de tweede keer drong het tot hem door. we aten gisteren kippenhaasjes met spek en wie stond er in de keuken, scheurend van de honger? Yep, Gimly. Hopelijk blijft nu alles binnen en kan ik nadat we de logeerkamer gedaan hebben, eens grondig stofzuigen en moppen. of we vandaag om dat hoofdkussen gaan weet ik niet. je zou nu zeggen: hij is in vakantie en kan uitslapen, maar ook in de vakantie: ochtendhumeur.
heb de achterdeur open gezet en Gimly is buiten. Ga straks eens kijken naar de stand van de planten. de ene keer krijgen hun wortels water, de andere keer krijgen ze een douche.
Gisteren zeer laat op boodschappen geweest. er is een mooi mini-lampje toegekomen. besteld en dan vergeten. staat in de keuken maar moet nog zijn defenitieve plaats krijgen. is voor 's morgen een beetje sfeer te hebben als ik in de keuken kom voor koffie. Is snoerloos dus kan ik het zetten waar ik wil. het is een klein katje met een lampje boven zijn kopje. koddig.
vandaag ook naar de voorhavenlaan om te vragen of ze tegen het eind van de maand een bestek voor het vloertje in de keuken kunnen geven. leesvoer halen maar ik weet niet hoe laat ventje gaat opstaan. de freule en man gaan wss een midweek weg. ze moeten niemand vragen om de lattestoors naar boven of beneden te doen want die staan geprogrammeerd. Gisteren overbuurvrouw tegen gekomen: die zei: je ziet altijd dezelfden. ze had zich overslapen.
Gimly is terug binnen en wilde eten. dus gegeven. straks nieuw tafelkleed leggen.
hier is het overtrokken met 13°.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-

Goeie morgen alle maatjes, een fijne dag gewenst
de zon is er en dan zijn we content hé
M-M jammer van het ochtendhumeur, voor jou maar ook voor hem
het verandert niks aan de dag en je moet er toch door
Sterkte en amuseer je nog met de geplande zaken
clive ik heb voor mijn jas een fles bij de drogist gehaald
om mee in te smeren het was een vloeiend soort melk
die goed in het leder trok, en beschermde
vraag me de naam niet want die ben ik vergeten maar
die fles gebruikte ik ook voor het leer van het salon..
bij een goeie drogist zal men je wel kunnen helpen
Alle seizoentjes een fijne dag ik ga verderdoen want ik heb
om 14 u een afspraak met iemand bij de bank...
-
Dag iedereen,
Poes had haar wekker afgestemd op die van mij deze morgen.
Heel voorzichtig miauw om kwart na acht.
Geen reactie?
Beetje luider miauw...
Slaapt die nu nog?
Dan maar op bed naast haar gaan zitten hé.
Wacht, misschien helpen een paar likjes.
Ook niet?
Diepe zucht en hé hé dan gaan we zelf nog een dutje doen naast haar op het lekkere zachte dekbed...
We zijn dan maar opgestaan.
Na inspectie van de voorraadkast beslist dat we geen boodschappen hoeven te doen vandaag.
Nu nog kiezen wat we dan wel gaan doen.
Er is keuze uit :
de slaapkamer grondig
de ramen overal grondig
de vloer schuren
een stukje voortuin verder afwerken
de haag afdoen
Voor dat laatste zou ik wel willen wachten tot er hulp opdaagt in de vorm van mijn zusje.
Ik zal eens vragen of het haar schikt.
Kunnen we in één keer alles naar het containerpark voeren.
Het is anders de moment want volgende week gaat het regenen naar het schijnt.
Gaat een mens al eens naar Spanje op vakantie, hoor ik dat het er slecht weer is.
In Griekenland heerst een hittegolf .
Daar zit bekend volk. Maar, die bakken graag.
Van de ene hittegolf naar de andere.
In Frankrijk lees ik dat het in bepaalde streken fris is.
In die streek verblijven ook bekenden.
Ik zou gewoon thuis blijven...
Voor het jasje Clive zou ik ook eerst raad vragen aan een drogist.
MM dus er loopt een Isegrim in je huis rond.
Tja, negeer zeker?
Oma-C, gelijk je zegt je kan beter goed gezind zijn want de dag moet je in elk geval doorkomen.
Anjelier voor sommige confituren gebruik ik minder suiker dan opgegeven.
Alleen voor rabarber doe ik één op één.
Hé hé als ik lang genoeg wacht doet buurman misschien mijn haag af.
Als ik goed hoor is hij bezig in zijn tuin....
We zullen maar eens beginnen zeker.
Poes had haar wekker afgestemd op die van mij deze morgen.
Heel voorzichtig miauw om kwart na acht.
Geen reactie?
Beetje luider miauw...
Slaapt die nu nog?
Dan maar op bed naast haar gaan zitten hé.
Wacht, misschien helpen een paar likjes.
Ook niet?
Diepe zucht en hé hé dan gaan we zelf nog een dutje doen naast haar op het lekkere zachte dekbed...
We zijn dan maar opgestaan.
Na inspectie van de voorraadkast beslist dat we geen boodschappen hoeven te doen vandaag.
Nu nog kiezen wat we dan wel gaan doen.
Er is keuze uit :
de slaapkamer grondig
de ramen overal grondig
de vloer schuren
een stukje voortuin verder afwerken
de haag afdoen
Voor dat laatste zou ik wel willen wachten tot er hulp opdaagt in de vorm van mijn zusje.
Ik zal eens vragen of het haar schikt.
Kunnen we in één keer alles naar het containerpark voeren.
Het is anders de moment want volgende week gaat het regenen naar het schijnt.
Gaat een mens al eens naar Spanje op vakantie, hoor ik dat het er slecht weer is.
In Griekenland heerst een hittegolf .
Daar zit bekend volk. Maar, die bakken graag.
Van de ene hittegolf naar de andere.
In Frankrijk lees ik dat het in bepaalde streken fris is.
In die streek verblijven ook bekenden.
Ik zou gewoon thuis blijven...
Voor het jasje Clive zou ik ook eerst raad vragen aan een drogist.
MM dus er loopt een Isegrim in je huis rond.
Tja, negeer zeker?
Oma-C, gelijk je zegt je kan beter goed gezind zijn want de dag moet je in elk geval doorkomen.
Anjelier voor sommige confituren gebruik ik minder suiker dan opgegeven.
Alleen voor rabarber doe ik één op één.
Hé hé als ik lang genoeg wacht doet buurman misschien mijn haag af.
Als ik goed hoor is hij bezig in zijn tuin....
We zullen maar eens beginnen zeker.
-
Hallo iedereen,
De kersenconfituur is lekker, deze morgend geproeft.Heb tijdens de bereiding het sap van 1 citroen ingedaan voor de mooie rode kleur.
Clive: ik gebruik voor mijn lederen zetels Eres Lederbalsem, het voedt, beschermt en geeft natuurlijke glans( lees het op het flesje).Niet gebruiken op nubuck,daim en omgekeerd leder.Ik zou het eerst testen op een onopvallende plek bv. de binnenkant.Je kan het ook gebruiken voor lederen handtassen, schoenen enz.Hopelijk ben je hier iets mee.
De kersenconfituur is lekker, deze morgend geproeft.Heb tijdens de bereiding het sap van 1 citroen ingedaan voor de mooie rode kleur.
Clive: ik gebruik voor mijn lederen zetels Eres Lederbalsem, het voedt, beschermt en geeft natuurlijke glans( lees het op het flesje).Niet gebruiken op nubuck,daim en omgekeerd leder.Ik zou het eerst testen op een onopvallende plek bv. de binnenkant.Je kan het ook gebruiken voor lederen handtassen, schoenen enz.Hopelijk ben je hier iets mee.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Helena : wat lief dat verhaaltje van de poes .... ik zou ze niet meer kunnen missen ....
Ik kom hier even mijn hart luchten .....
/ al maar goed dat ik geen vakantie gepland heb ... Auto moest naar de garage : vorige week al geweest omdat op het dashbord waarschuwing verscheen " motor oververhit !!!" telkens ik de airco opzette / controle in garage : " niks ergs mevrouw : dat is dan 27 eu // Dit weekend OPNIEUW waarschuwing : "Motor oververhit" / gisteren naar garage gebeld :" dan moeten we de "pomp" vervangen " breng hem binnen , dan " KRIJG " je een vervangwagen .....
Vandaag auto terug gehaald "Vervangwagen is niet gratis hé mevrouw , " 25 EU per dag en natuurlijk benzine terug bijvullen (ok , dat is logisch ) / Het was de WATERPOMP die kapot was ! rekening : 758 EU !!!
Als er kosten komen en de reparatie is nodig : OK , maar op voorhand geen info geven , noch wat het gaat kosten , noch wat betreft de vervangwagen , vind ik niet kunnen / Trouwens de reparatie duurde 1,5 uur , dan blijf ik gewoonlijk in de wachtzaal wachten ...... ///// ik ben er niet goed van ...
Sorry , voor het gezaag ....... ik moest het ergens kwijt kunnen
// Ik ben al zo opgejaagd de laatste maanden omdat de werken en het lawaai in de geburen maar blijven aanhouden ....ook al is het bouwverlof // Lang geleden dat ik nog zoveel stress had ............. en dat is eigenlijk mijn eigen fout , ik moet het mij niet zo aantrekken /// of vluchten naar een stil bos ergens ........ Wat dan misschien niet veilig is , als je daar alleen rond wandelt ...
Een goede avond aan iedereen ....... en vooral een goede nachtrust ...
Helena : wat lief dat verhaaltje van de poes .... ik zou ze niet meer kunnen missen ....
Ik kom hier even mijn hart luchten .....
Sorry , voor het gezaag ....... ik moest het ergens kwijt kunnen
Een goede avond aan iedereen ....... en vooral een goede nachtrust ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Aan alle seizoentjes een fijne avond, een drukke dag gehad
maar hij is weer voorbij geraakt... de zon was weggekropen
in de loop van de namiddag, maar het was goed buiten
Ik heb alles gelezen en ik wens jullie allen een fijne nacht
'k zal vanavond ook op tijd in mijn kofferke zitten
ik ben moe
seffens eerst nieuws zien en nog wat tennis en koers