In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

11 jul 2019, 11:03

Hallo iedereen,

Allemaal bedankt voor de gelukwensen, ja, het zal druk worden.

Manlief loopt hier rond met een bloeddrukmeter voor 24 uur.De laatste keer op controle stond zijn bloeddruk te hoog en na de fietsproef veel lager.Moet zich vandaag een beetje rustig houden.

Gisteravond heeft het hier toch een beetje geregend, mocht natuurlijk meer zijn.

Gisteren nog een aangename ontmoeting gehad met buurjongen van vroeger.Was zeker 40 jaar geleden dat we elkaar nog gezien hadden, en toch kenden we elkaar dadelijk :D
Blijkbaar komt hij regelmatig in het wzc waar ouders verblijven voor vervoer.
Ik had een flantaartje mee voor ouders , want vader was jarig gisteren.Hij kon het moeilijk geloven dat hij al zo oud is.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

11 jul 2019, 19:13

Afbeelding

Een gezellige avond aan allen, en tot morgen... :wink: :mrgreen:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

12 jul 2019, 07:09

Goede morgen seizoentjes,

wij zijn vroeg op om de laatste loodjes te leggen eer Suus komt. En de eerste blaar van het seizoen is een feit. op mijn rechter grote teen waar ik nauwelijks aan kan. heb daarnet een compeetpleister gelegd. met papieren plakkers zodat die zeker mijn teen bedekt.
gisteren frietjes gaan eten in de frituur zelf en 's avonds broodjes, ik met oplossoep.
hoop dat de meeuwen zich kalm gaan houden want het is vuilzak en 't papier. die blauwe zakken stekken ze ook open. :?
ons onderlaken is gescheurd door de lange teennagels van ventje, hebben al een nieuwe maar gaan nu een leggen die in de strijkmand lag. questie van iets niet te moeten strijken. :wink:
Dus drie dagen Suus, weet niet hoe Gimly zal reageren. ik hoop op positief.
straks hier nog beneden stofzuigen ( mag maar vanaf 7 uur lawaai zijn hier) en rap moppen.
ga mijn ontbijtje nemen en dan eraan beginnen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

12 jul 2019, 08:29

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, en straks komt Suus, je bent waarschijnlijk de uurtjes aan het aftellen. Hoop van harte dat het heel leuk gaat worden.

Mijn planning is gemaakt voor vandaag en dankzij het voorbereidende werk gisteren heel haalbaar. Ga er dadelijk aan beginnen. Heb nog een klein wasje liggen , maar denk dat droogkast wordt. Zal volgens het weerbericht op mijn GSM vandaag niet buiten kunnen drogen.
Gisteren een fijne dag gehad in Hasselt. Manlief moest nog een bermuda bij en heb gekozen voor een zachtgele met daarop een geruit linnen hemdje op met hetzelfde geel erin als de bermuda. Zelfs de verkoopster vond het een mooie combinatie. Hij is er echt mooi mee. En er was een fikse korting op. Manlief heeft me dan nog een sweater gekocht met een kap en er staat een kat op de voorzijde met wol erop zodat het lijkt dat de kat een pluche heeft. Was er niet bij toen hij die sweater voor me kocht, maar hij is van een goed merk en er was liefst 70% korting op. Bedoeling is dat ik die draag op de hondenplein. Was echt blij verrast toen hij de winkel uitkwam met dat zakje in zijn handen. Het is wel een M, normaal heb ik een S, maar dat geeft niet dat hij wat losser zit.

Zo, ik wens alle Seizoentjes een prettige vrijdag. Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C

12 jul 2019, 08:56

Afbeelding

Een goede morgen allen, hier was al vroeg de zon
maar dat zou niet blijven duren had men beloofd :roll:
We zien wel wat het wordt...vandaag nog wat poetswerk
want het is vrijdag... :mrgreen:

clive blij met je mooie sweater, er komen dagen
dat je die echt zal kunnen gebruiken, geniet ervan... :wink:

M-M vandaag je bezoek, laat het leuk zijnen ik hoop
dat Gimly er ook blij mee is... veel plezier samen :lol:

Aan alle seizoentjes een fijne dag vandaag...
en straks een mooi weekend :wink:

zwanenmeer

12 jul 2019, 10:04

Groetjes aan alle seizoentjes :
MM : veel plezier met Suus ... hopelijk valt het mee ...
Clive : fijn gaan shoppen in Hasselt ..... :-) en jij hebt nog maatje S : ben altijd een beetje jaloers / verdrietig :oops: :oops: omdat ik vroeger maat 36 had en nu eerder 44 .....
OMA C : hier is het ook nog zonnig , de laatste weken nog geen drup regen gezien ..... straks misschien het andere uiterste .....
Ben gisteren gaan helpen babysitten bij twee kapoenen van 2 en 4 jaar ....... :oops: 8O :wink: Hoe ik dat 40 jaar heb volgehouden bij die sloebers in de klas .. .. ??? het zou nu niet meer gaan ...
Goed weekend voor iedereen , en probeer te genieten , als je kan ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

12 jul 2019, 13:05

@ Zwanenmeer, niet verdrietig zijn a.u.b.. Een klein maatje hebben is ook niet altijd gemakkelijk hoor om mooie outfits te vinden. En maatje 44 is een doodnormaal. Wou jou echt niet verdrietig maken, dat was echt mijn bedoeling niet.
Liefs en een dikke knuffel voor jou alleen.

Helena van Troje

12 jul 2019, 13:55

HvT en de auto: hel!
Was naar Brico voor kantensnijder op batterij en voor zo nog een speciale onkruidborstel.
Moest ook nog in Carrefour zijn voor water en melk voorraad.
Gezien de gezinshulp niet van zich laat horen en gezien de kinderen met verlof zijn zelf gereden.
Ik moest ook nog stofzuigerzakken hebben van een bepaalde winkel, want overal hebben ze die van Miele niet.
Begint dat daar toch te gieten! Met dat al sta ik verkeerd voorgesorteerd... gelukkig ken ik de weg zo een beetje en dus met een serieuze omweg naar huis gereden...Ondertussen bleef dat gieten, met bakken ineens uit de hemel. Help, hoe zet ik die ruitenwissers harder? Help, hoe gaat de achterruit ruitenwisser aan? Help heb ik mijn lichten nu op de juiste stand staan?Hemeltje, er rijdt er ene achter mij! Help, ik haat die auto's....Gezien de kapotte airco was het er dan nog bakkenswarm in de auto. En zo beperk ik mijn actieradius natuurlijk en zo blijf ik hier maar alleen zitten...
Gelukkig was de mevrouw van de Brico weer heel behulpzaam en kwamen we samen tot de vaststelling dat mijn kantensnijder niet in de verkoop was maar extra moest besteld worden. Bol.com dan maar????
De stofzuigerzakken zijn voor een andere keer, met de fiets, als ik uitgepuzzeld heb hoe dat kruispunt tegenwoordig ineen zit...Of misschien ook Bol.com??? En dan weer maar opgesloten zitten op wacht op de koerier. Ik dacht het niet...

Zo, ondertussen is het opgehouden met regenen, liggen al mijn planten in de voortuin overhoop, maar er is toch een beetje nat gevallen.

Dames tot in den draai!

anjelierken

12 jul 2019, 14:10

Hallo iedereen,

MM: geniet van je weekendje met Suus, en klets maar gezellig bij.

Al een goeie bui gedaan, er mogen er nog komen.Moet ik niet gieten :wink: .

Zwanenmeer: kan goed geloven dat je moe was van het babysitten.Als de 2 ukjes hier zijn, is het ook alle hens aan dek en kan ik daar ook zo moe van zijn.Ukkepuk alleen valt goed mee, maar met ukkemeisje erbij ( die kan tellen voor 2, is nogal heel actief), is het zwaarder.Denk dat het komt omdat we dat niet meer gewoon zijn.

Straks eens veggie eten, heb me een veggie-kookboek gekocht, en ben van plan om daar wekelijks eens uit te koken.We eten al minder vlees dan vroeger.Nu heb ik wat meer inspiratie met dit nieuwe kookboek.

In de groententuin heb ik een bloemperkje voor vlinders en bijen.Wat een gezoem was het daar de voorbije dagen, overal waar je keek zag je bijen en hommels en nog andere vliegen.Die zijn echt verzot op die bloemen( is natuurlijk de bedoeling).Doe dit al een aantal jaren.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

12 jul 2019, 19:09

Afbeelding

Hier heeft het een paar keer gedruppeld
maar nat is het niet geweest...en koud ook niet
Al wat ik gepland had is gedaan dus ik ben content...:)
tussendoor heb ik een beetje van de toer gezien
en wat tennis met tussenpozen...
Ik wens iedereen een fijne avond en een aangenaam weekend
en ik noem geen namen om niemand te vergeten ... :roll: sorry :roll:
Allemaal sterkte wie het nodig heeft... :wink:

Slaap lekker allemaal en tot later...

zwanenmeer

12 jul 2019, 19:57

:-) Dankje Clive , voor de knuffel ... Je hebt me niet verdrietig gemaakt hoor ..... ;-) er zijn veel ergere dingen .. Gelukkig had ik vroeger die slanke taille , maar dat kwam grotendeels ook door veel stress en ongelukkig zijn ................. dus , ja, wat is dan het beste hé ...??? Soms zullen we allemaal wel eens verlangen naar vroeger , zeker ????Soms ook zijn onze herinneringen " gekleurd " door onze fantasie , het was toen ook niet allemaal rozegeur en maneschijn ....
HVT : gelukkig ben je met de auto heelhuids thuis geraakt .....
OMA C : jij hebt goed gewerkt vandaag ! Pluim voor jou !!
Nog een goede avond aan iedereen ! veel moed ! en morgen gezond weer op !! :-)
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

12 jul 2019, 21:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zwanenmeer, gelukkig maar heb ik jou niet droef gemaakt. En je hebt gelijk wat je zegt.

HVT , een heel avontuur met de auto, maar toch thuis geraakt.

Oma-C, jij ook alles gedaan gekregen, ik ook. Dat geeft een fijn gevoel, vind ik.

Anjelier, kan geloven dat je moe bent als je op de 2 Ukjes moet passen. En vegetarisch koken, kan lekker zijn, zeker met jouw kunde van koken.

Heb mijn leren jasje vandaag met een aangepast voedend product ingewreven. Had het eerst op een onzichtbaar stukje gedaan. Nu is hij " droog" en ziet er goed uit. Klaar om aan te doen :) .
Hier heeft het heel kort hard geregend, niet genoeg om alles eens flink nat te maken. Het zou eens echt goed moeten doorregenen en als het kan ' s nachts, maar dat is misschien ietsje teveel gevraagd.

Zo, ga me klaar maken voor de nacht, ben moe. En het is toch bijna Matice zijn slaaptijd.
Ik wens elkeen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs.

Muddy Maddy

13 jul 2019, 06:57

Goede morgen seizoentjes,

ik ben als eerste op, ventje en Suus slapen nog. Benieuwd of moeder gaat bellen om te vragen hoe we het stellen met "dat mens". ja, je leest het goed. :?
heb keelpijn van het vele kletsen, dat ben ik dus niet gewoon. Kwam ze hier toe: hadden we net een plensbui van jewelste. Hans wilde een frietje, dus friet gaan halen. ze vonden de portie heel groot voor een groot pak. ( Sandro kennende...) 's avonds hebben we dan chinees gedaan: wij eend pikant, Suus zoet-zuur. Suus met bami en wij met rijst. hebben natuurlijk nog over. vandaag de mercator, de amandine en het strand. mss nog een stukje kappellestraat. even winkeltjes kijken.
Gimly heeft toch al een snoepje aanvaard. verder is hij rustig blijven liggen op zijn dweil en vanmorgen vond ik hem op tafel. heb hem gezegd dat ik het was. kwam dan even later met zijn staart beven en nu is hij aan het eten.
Suus mocht de film kiezen en toen die gedaan was, wilde ze naar bed. Was voor mij ook goed want ik was moe doordat ik geen middagdutje kon doen. En nu op: wat quality-time met Gimly.
m'n spelletjes spelen en Knowable lezen.
niet vergeten m'n pillen te nemen want dat heb ik gisteren 2 x vergeten in alle drukte. gelukkig zijn de meest belangrijke 's morgens.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

13 jul 2019, 09:09

cAfbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, maak er een hele leuke uitstap van vandaag, het is jullie 3 van harte gegund.

Strijkje is al gedaan, was niet zoveel, maar er was een heel moeilijk te strijken chemisier van mij bij. Vooral de mouwen met veel plooitjes. Had eerst het knoopje dat bijna los was, vast genaaid en jullie weten hoe graag ik naai. En heb ze daarna opgestreken en meteen op kapstok gaan hangen. Doe die vandaag aan, ze hangt klaar, combineer dat met een mooie skinny jeans en mijn leren jasje.
Ga dadelijk de 2 benedenverdiepingen stofzuigen. En ga me dan pas douchen en boven dan alles doen.
Zijn gisteren nieuwe hoeslakens gaan halen , daar Matice er eentje heeft tussen gehad.
Natuurlijk was net daar geen solden op. Nu ja, je kunt niet altijd geluk hebben.
Vandaag nog de boodschappen gaan doen, dat is er gisteren niet van gekomen. Moeten wel niet zoveel hebben. Manlief is net op, die heeft lekker uitgeslapen. Teken dat hij er behoefte aan had.

Zo, ga doordoen. Ik wens iedereen een mooie zaterdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem wil.

Oma-C

13 jul 2019, 09:56

Afbeelding

Goede morgen allen,
wasdag vandaag en er is geen strijk bij
want de lakens gaan zo terug op het bed
ik strijk ze wel als ik erop lig :lol:
Nog een donkere was en die wordt
hangend gedroogd, een regenjas en
andere donkere stukken...
Mijn broodje bakt al
en ik wacht op een afspraak met de reparateur
van de vaatwasser, die zou me bellen, die gaan niet in verlof
en werken door... ik ben benieuwd :roll:

Iedereen een fijne zaterdag, 't amusement aan M-M
clive een fijne uitstap :)
Een knuffel aan allen :wink:
hier en zachte regen en zwaar bewolkt...
afwachten wat het wordt....