In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, bedankt voor het mooie overzichtje. Vind het naar dat je pijn hebt. Hoop dat ventje jou mee gaat helpen met de vaat. En met de rest. Gimly is weer beter, dat is fijn nieuws.
Heb in pyjama de spaghettisaus al in bakjes gedaan en in de diepvries gestopt en het vuur afgeveegd + de 2 benedenverdiepingen zijn reeds gestofzuigd. Kan ik na de douche meteen boven beginnen. Nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en vanavond strijken. Vandaag wel rust nemen tussenin, want ook ik voel mijn gewrichten vandaag. Heb thans voor het slapen gaan pijnstillers genomen maar dat heeft blijkbaar niet gebaat. Vaatwasser staat al klaar om opgezet te worden. Moeten nog 2 koffietassen in en een glas van mijn fruitsap.
Zo, het is al laat, ga douchen en terug beginnen. Vanavond na de strijk , nog gaan wandelen met Matice die verdacht braaf is deze ochtend.
Ik wens alle Seizoentjes met pijn van harte beterschap. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen seizoentjes,
een grijze dag zo te zien, maar droog
hoewel de planten en gazons water nodig hebben
het is altijd teveel van 't een of teveel van 't ander
zwanenmeer, clive, M-M, Helena, anjelier, M-J, en alle seizoentjes
een fijne dag gewenst.
Ik voel me best als ik rustigaan veel rondwandel, maar dat kan niet
met de laptop in de hand...te lang stilzitten of liggen kan niet
daarom is het 's morgens ook het meeste lastig
Ik wens jullie allen een hele fijne dag en hopelijk
komt de zon nog even piepen... salukes... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goedenavond Seizoentjes,
Niemand meer ?
Moeten dadelijk bedje nog gaan opmaken en dan is mijn hele lijst afgevinkt. Vandaag toch een serieuze rustpauze moeten inlassen, was een beetje te enthousiast begonnen deze ochtend
Ook nog een kleine wandeling gedaan met Matice nadat ik de strijk van de dekbedden nog gedaan had.
Die is nu nog aan het eten, is toch zo'n matige en onregelmatige eter
Zo, liefs en een dikke sterkteknuffel aan alle Seizoentjes. Tot morgen.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Goede nacht aan alle seizoentjes ...... ik ben hier volop aan het genieten van een prachtige maansverduistering ........ Een mooie, heldere zomernacht ...... Slaap wel allemaal ...... en morgen gezond weer op , hoop ik , voor iedereen , zonder pijn en ongemakken ....
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
c
Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy nog niet hier, zal misschien een beetje aan het uitslapen zijn, tenslotte hebben ze verlof.
Zwanenmeer, genoten van de maansverduistering. Fijn zo. Heb niets gezien want lag al onder de wol, moeten rond 06.00H opstaan en dan slaap ik rond dat uur al. Matice gaat klokslag 21.30H slapen, dus die is elke ochtend uitgerust. Heeft net zijn VIYO op en heeft toch al een beetje gegeten, niet veel, maar toch iets. En nu is hij al zijn ochtenddut aan het doen.Een echt hondenleven heeft die rakker.
Moet vandaag weer naar Shopping om mijn horloge te gaan halen + manlief wist mij te vertellen dat zijn douchegel bijna op is. Maar wist dat al, had het gisteren opgemerkt toen ik de douche aan het poetsen was.
Vandaag licht HH en weer een machine was, die ik buiten kan hangen, pas daarna fiets ik naar Shopping.
Manlief heeft een spiegel op mijn fiets geplaatst. Kan door mijn schouders en nek, heel moeilijk achteruit kijken en nu heb ik dus de spiegel. Is heel handig voor mij.
Zo, ga ontbijten, zijnde 2 yoghurtjes met graantjes en een glas fruitsap.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen beterschap die het nodig heeft. Liefs en een knuffel voor wie hem wil.

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy nog niet hier, zal misschien een beetje aan het uitslapen zijn, tenslotte hebben ze verlof.
Zwanenmeer, genoten van de maansverduistering. Fijn zo. Heb niets gezien want lag al onder de wol, moeten rond 06.00H opstaan en dan slaap ik rond dat uur al. Matice gaat klokslag 21.30H slapen, dus die is elke ochtend uitgerust. Heeft net zijn VIYO op en heeft toch al een beetje gegeten, niet veel, maar toch iets. En nu is hij al zijn ochtenddut aan het doen.Een echt hondenleven heeft die rakker.
Moet vandaag weer naar Shopping om mijn horloge te gaan halen + manlief wist mij te vertellen dat zijn douchegel bijna op is. Maar wist dat al, had het gisteren opgemerkt toen ik de douche aan het poetsen was.
Vandaag licht HH en weer een machine was, die ik buiten kan hangen, pas daarna fiets ik naar Shopping.
Manlief heeft een spiegel op mijn fiets geplaatst. Kan door mijn schouders en nek, heel moeilijk achteruit kijken en nu heb ik dus de spiegel. Is heel handig voor mij.
Zo, ga ontbijten, zijnde 2 yoghurtjes met graantjes en een glas fruitsap.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen beterschap die het nodig heeft. Liefs en een knuffel voor wie hem wil.
-

Een stralende woensdag aan alle seizoentjes
het wordt weer even echt zomer maar ik hoef die
hoge temperaturen niet, ik hou meer van tussen
de 20 en 25° dat vind ik draaglijker, dan kan ik
nog iets doen en krijg ik adem, als het meer is
ben ik lam geslagen en tot niet veel in staat
zwanenmeer rond het uur dat jij aan 't genieten was
van de maansverduistering was ik aan 't proberen slapen
fijn dat je ervan genoten hebt
clive, een fijne dag en voorzichtig met de spiegel op de fiets
je kan je daar in miskijken... opgepast, geniet van de dag
Alle seizoentjes ook een mooie dag...
ik ga stillekes naar de markt wandelen en onderweg
eens rusten, ....als het niet lukt dan kom ik gewoon op mijn
gemakske terug naar huis
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede middag seizoentjes,
wil je dan nog even lekker genieten van je bed nadat je een slechte dag achter de rug hebt gehad, vertelt ventje even later dat hij beneden de landlijn hoort! Ja, hoor via 1919 wisten we direct wie had gebelt, want dat had ze de avond voordien ook gedaan om het nummer van de wereld is klein te weten te komen, maar ze had ventje aan de lijn. terug gebeld, maar kreeg geen gehoor: moeder was doodleuk naar de wasserette gegaan waar ze blijft zitten. dus nadat ze ons eindelijk te pakken had moesten we nog boodschappen doen.
wanneer leert ze eens dat ze op de landlijn geen gehoor krijgt ze naar ventje zijn gsm moet bellen?
deze middag komt er iemand de keukenvloer opmeten en kijken hoe ze het lek gaan oplossen want die panelen moeten er weer af
en via de brandverzekering er weer op.
gaan brochettes eten, de beenhouwer was erg tevreden met zijn compliment. maar wss eerst een broodje met de restjes vanuit de frigo.
ventje zegt net dat hij nog nageniet van ons weekend met Suus en Hans. ( die heeft trouwens haar powerbank en een potje sjieken achtergelaten.)
dadelijk online boodschappen doen nu de pc openstaat.
Fijne dag allen!
wil je dan nog even lekker genieten van je bed nadat je een slechte dag achter de rug hebt gehad, vertelt ventje even later dat hij beneden de landlijn hoort! Ja, hoor via 1919 wisten we direct wie had gebelt, want dat had ze de avond voordien ook gedaan om het nummer van de wereld is klein te weten te komen, maar ze had ventje aan de lijn. terug gebeld, maar kreeg geen gehoor: moeder was doodleuk naar de wasserette gegaan waar ze blijft zitten. dus nadat ze ons eindelijk te pakken had moesten we nog boodschappen doen.
wanneer leert ze eens dat ze op de landlijn geen gehoor krijgt ze naar ventje zijn gsm moet bellen?
deze middag komt er iemand de keukenvloer opmeten en kijken hoe ze het lek gaan oplossen want die panelen moeten er weer af
gaan brochettes eten, de beenhouwer was erg tevreden met zijn compliment. maar wss eerst een broodje met de restjes vanuit de frigo.
ventje zegt net dat hij nog nageniet van ons weekend met Suus en Hans. ( die heeft trouwens haar powerbank en een potje sjieken achtergelaten.)
dadelijk online boodschappen doen nu de pc openstaat.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-

Goedenavond Seizoentjes,
Muddy Maddy, heerlijk dat jullie nog nagenieten van het bezoek van Suus en Hans.
Oma-C, niet ongerust zijn hoor, leg niet al mijn vertrouwen in de spiegel van mijn fiets. Hoop dat je al minder pijn hebt, maar dat zal een utopie zijn, vrees ik.
Zwanenmeer, hoop dat je misschien vandaag wat rust hebt kunnen opzoeken met dit mooie weer. En hoop dat de zona minder wordt. Heb dat jaren geleden ook eens gehad. Er zijn fijnere dingen. Sterkte.
HVT, jij bent dan tevreden over jouw poetsjuweeltje, fijn zo.
Manlief is juist thuis, heeft het nog drukker nu met het verlof. Gaan volgende week misschien toch een dagje naar zee met Matice. Hoop van harte dat ze mis zijn wat betreft de aangekondigde hittegolf.
Zo, ga me klaarmaken voor de nacht. Liefs en sterkte aan jullie allen. Dikke knuffel.
-

Een goede nacht iedereen en tot later...
clive, die pijn daar moet ik mee leren leven dat weet ik al jaren
soms is het erger en soms draaglijk
Groetjes allen en tot....
Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 jul 2019, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Ben vandaag naar de Eifel geweest , daarom nog niet veel bijgelezen ....
CLIVE : hartelijk dank voor de mooie kaart en de steun .... heel lief ... Ik wil volg week ook een dag naar Zeeland ... aan Brouwersdam en Grevelingenmeer is daar een prachtig , kilometers lang strand ... honden (aan de lijn) toegelaten en je kan er gratis parkeren vlak aan de duinen ..... Geen winkels .. alleen natuur en de zee en om de paar kilometers een strandpaviljoen met WC en eetgelegenheid ...
Heerlijk is het daar ... een aanrader ..
OMA C : ik duim voor je , ik denk vaak aan je ...... ouder worden ..... niet eenvoudig hé , met de vele ongemakken en pijn ..... veel sterkte ..
Voor alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust ......
Ben vandaag naar de Eifel geweest , daarom nog niet veel bijgelezen ....
CLIVE : hartelijk dank voor de mooie kaart en de steun .... heel lief ... Ik wil volg week ook een dag naar Zeeland ... aan Brouwersdam en Grevelingenmeer is daar een prachtig , kilometers lang strand ... honden (aan de lijn) toegelaten en je kan er gratis parkeren vlak aan de duinen ..... Geen winkels .. alleen natuur en de zee en om de paar kilometers een strandpaviljoen met WC en eetgelegenheid ...
OMA C : ik duim voor je , ik denk vaak aan je ...... ouder worden ..... niet eenvoudig hé , met de vele ongemakken en pijn ..... veel sterkte ..
Voor alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust ......
en het beste moet altijd nog.... komen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Pap, meer kan ik niet meer zeggen...
Zus is gepasseerd en ik ben uitgeteld.
Morgen meer...
Zus is gepasseerd en ik ben uitgeteld.
Morgen meer...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ukkepuk is netjes thuis afgeleverd
, manlief zegt dat 3 dagen toch genoeg zijn, ja, je moet hem steeds bezig houden, alhoewel alles goed verlopen is, heeft geen enkele keer gevraagd om naar huis te gaan.Is wel een lief kind, alhoewel hij soms ook anders kan zijn, hoe lief hij is, hoe kwaad hij soms kan zijn , denk eigen aan de leeftijd.
MM: heel fijn te lezen dat jullie een mooi weekend gehad hebt met Suus en indien je gaat eten in dat exotiche restaurant neem eens bizon, is echt lekker, is wel zoet vlees, precies of ze hebben suiker op het vlees gedaan.
Oma-C: veel beterschap gewenst.
HVT: je hebt wel een lief poetsjuweeltje, is wel fijn.
Zwanenmeer: veel beterschap gewenst.In zona heb je verschillende soorten.Manlief heeft het ooit ook eens gehad, had wel uitslag maar geen jeuk.Was tijdens de bouw van ons huis.
Dames, tot morgen allemaal.
Ukkepuk is netjes thuis afgeleverd
MM: heel fijn te lezen dat jullie een mooi weekend gehad hebt met Suus en indien je gaat eten in dat exotiche restaurant neem eens bizon, is echt lekker, is wel zoet vlees, precies of ze hebben suiker op het vlees gedaan.
Oma-C: veel beterschap gewenst.
HVT: je hebt wel een lief poetsjuweeltje, is wel fijn.
Zwanenmeer: veel beterschap gewenst.In zona heb je verschillende soorten.Manlief heeft het ooit ook eens gehad, had wel uitslag maar geen jeuk.Was tijdens de bouw van ons huis.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goede donderdagmorgen iedereen,
de vuilniswagens zijn geweest,
alleen nog de blauwe zak met blik en plastic
als je nog niet wakker bent dan wordt je
door die mannen wel wakker gemaakt
maar 8u is een mooi uur om op te staan...
(proberen uit bed te rollen wel te verstaan
en met wat oefeningetjes is het gelukt...)
zwanenmeer zona kan pijnlijk zijn of heel erg jeukend
maar dat is ook lastig, ik wens je sterkte, het komt
dikwijls als je erg gestresseerd bent zegt men
en ik kan het geloven... met het lawaai in je buurt... sterkte gewenst
en voorzichtig het kan besmettelijk zijn...
anjelierken, ja die kleine ukjes kunnen kuren krijgen
en als ze boos zijn is het niet aangenaam
hopelijk is het tijdelijk, zoals veel kuren, het is erg vermoeiend
Helena, de tuin weer in orde en jij gekraakt...sterkte
tegen dat jij je beter voelt kan je weer van voor af aan beginnen
Mooi maar lastig...
clive en M-M en fijne dag, ik moet weer
een wandelingetje doen rond de tafel
tot later allemaal, en een zonnige groet...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
heb net een mailtje naar de diepvries gedaan: heb niets nodig en ik vind dat ze de freqentie van de bezoeken opdrijven en opdringen.
Jan ging komen voor de meting van de keukenvloer: geen Jan gezien.
Online boodschappen gedaan, weet binnen een half uur hoe laat want het is frietjesavond en daar moeten we rekening mee houden.
Als ik me goed voel gaan we daar gaan eten, maar ik heb weer last van stijve spieren en gewrichten.
ligt aan de luchtdruk en de vochtigheid. jaja: zij zeggen het maar wij moeten het voelen.
ventje mag straks de rest van de boodschappen doen. gisteren de laatste restjes opgegeten en noch de gemengde worstjes, noch de paprikabrochettes smaakten me. wel de pistolet met spekblokjes en ei.
Clive: ik denk niet dat er een hittegolf zal komen. het zou een prachtig weekend worden met over de 20 graden maar nu is het 17° met wind uit veranderlijke richting tot 5 beaufort. ik wil het windstil!
dan is 18°/20° doenelijk. en de rest is ook niet veel soeps. het zou vanmiddag om 12 u 15 zelf regenen! ( voor degene die de was buiten drogen)
Er zaten hier gisterenmiddag en avond een stuk of 3 meeuwen prospectie te houden voor de vuilniszakken morgen. er kwamen ook twee auto's aan met zo'n bak op het dak en die waren binnen de 5 min weer terug: de pizzeria is hier niet meer.
Gimly zat vanmorgen aan de badkamer toen ik eruit kwam. om te zien wie het was, maar ik moest terug gaan liggen.
kijk, dezelfde meeuwen zijn hier weer. denk dat het een koppel of twee is die hier in de buurt een nest hebben. In de spuikom is er een eilandje waar een ander soort meeuw broedt en daar hebben twee gastjes van nog geen 15 naartoe gezwommen en met de eieren gaan smijten!
gelukkig hebben ze het bijna allemaal overleeft ( de eitjes) want ze zijn dadelijk naar het vogelopvang gedaan. reden van die gastjes? we verveelden ons.
het begint te bewolken. straks is de regen eerder en moet ventje erdoor.
Iemand een tip om vliegen uit huis te houden? hebben zo'n slinger hangen maar die stickers helpen ook niet.
ga pillenontbijt nemen, sprayen en wrijven en hopelijk kan ik vanavond lopen.
Fijne dag allen!
heb net een mailtje naar de diepvries gedaan: heb niets nodig en ik vind dat ze de freqentie van de bezoeken opdrijven en opdringen.
Jan ging komen voor de meting van de keukenvloer: geen Jan gezien.
Online boodschappen gedaan, weet binnen een half uur hoe laat want het is frietjesavond en daar moeten we rekening mee houden.
Als ik me goed voel gaan we daar gaan eten, maar ik heb weer last van stijve spieren en gewrichten.
ligt aan de luchtdruk en de vochtigheid. jaja: zij zeggen het maar wij moeten het voelen.
ventje mag straks de rest van de boodschappen doen. gisteren de laatste restjes opgegeten en noch de gemengde worstjes, noch de paprikabrochettes smaakten me. wel de pistolet met spekblokjes en ei.
Clive: ik denk niet dat er een hittegolf zal komen. het zou een prachtig weekend worden met over de 20 graden maar nu is het 17° met wind uit veranderlijke richting tot 5 beaufort. ik wil het windstil!
dan is 18°/20° doenelijk. en de rest is ook niet veel soeps. het zou vanmiddag om 12 u 15 zelf regenen! ( voor degene die de was buiten drogen)
Er zaten hier gisterenmiddag en avond een stuk of 3 meeuwen prospectie te houden voor de vuilniszakken morgen. er kwamen ook twee auto's aan met zo'n bak op het dak en die waren binnen de 5 min weer terug: de pizzeria is hier niet meer.
Gimly zat vanmorgen aan de badkamer toen ik eruit kwam. om te zien wie het was, maar ik moest terug gaan liggen.
kijk, dezelfde meeuwen zijn hier weer. denk dat het een koppel of twee is die hier in de buurt een nest hebben. In de spuikom is er een eilandje waar een ander soort meeuw broedt en daar hebben twee gastjes van nog geen 15 naartoe gezwommen en met de eieren gaan smijten!
het begint te bewolken. straks is de regen eerder en moet ventje erdoor.
Iemand een tip om vliegen uit huis te houden? hebben zo'n slinger hangen maar die stickers helpen ook niet.
ga pillenontbijt nemen, sprayen en wrijven en hopelijk kan ik vanavond lopen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-
@ M-M Tip tegen vliegen...
- Vliegen hebben een hekel aan 'gebroken' licht.
Doorzichtige plastiek zakjes gedeeltelijk met water vullen,
dichtknopen en ophangen, zo mogelijk in de volle zon.
open deur of raam
De lichtstralen 'breken' door de ronding van de waterzak,
je vliegen zien psychedelische kleuren en gaan er vandoor.
Succes ermee
https://www.seniorennet.be/Magazine/art ... ten-7-tips
- Vliegen hebben een hekel aan 'gebroken' licht.
Doorzichtige plastiek zakjes gedeeltelijk met water vullen,
dichtknopen en ophangen, zo mogelijk in de volle zon.
open deur of raam
De lichtstralen 'breken' door de ronding van de waterzak,
je vliegen zien psychedelische kleuren en gaan er vandoor.
Succes ermee
https://www.seniorennet.be/Magazine/art ... ten-7-tips