Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

viv

18 jul 2019, 13:54

Goede middag,

Jammer dat sennet zo geen duimpje heeft zoals facebook - dan kan je tenminste laten weten dat je komt lezen...
Heb zelf zo weinig te vertellen...
Zit goed vast met mijn rug al gaat het stilaan beter. Ben naar het ziekenhuis moeten gaan om foto's te laten nemen. Toen ik naar de huisdokter belde voor het resultaat dacht ik al wel dat er iets mis was want ze moest overleggen met een collega. 's Avonds het verdikt: indeukingsfractuur van de 12de ruggenwervel. Pijnlijk maar zou spontaan genezen binnen 6 à 8 weken. Pijnstillers nemen ondertussen. Het gaat ook wel al wat beter - kan overdag zonder pijnstiller en kan mij behelpen, stappen gaat ook beter. Maar er zijn maatjes die het veel moeilijker hebben. Dus heb ik eigenlijk weinig reden tot klagen.
Maar mijn pensioen verloopt niet zoals ik verwacht had...

Veertien dagen geleden is onze "familie" uitgebreid. Het (boeren)paard van mijn schoonbroer heeft een veulen gekregen. Mijn zus had van haar man al instructies gekregen moest het veulentje komen terwijl mijn schoonbroer niet thuis was. Zus al helemaal van slag... Maar donderdag voor acht dagen kwam ze 's morgen bij het paard en daar stond ze aan de draad met haar veulen zo van : Kijk nu eens hier wie ik bij heb"... De veearts is geweest om het veulen, een merrietje, te controleren, de navel te verzorgen en het veulen te registreren want het heeft een stamboek.
Het is een vinnig ding. 's Anderendaags belden de buren dat de paarden uitgebroken waren. Dat veulen was onder de schrikdraad door gelopen en moeder was dwars door de draad achter haar dochter aangegaan... En twee dagen later stond het veulen tot aan de nek in de drankpoel te rillen toen ze 's morgens gingen voederen. Met veel moeite heeft mijn schoonbroer haar er uit gehaald. Mijn zus was natuurlijk helemaal van haar melk hihi.
Ondertussen is de omheining en de waterpoel "veulen-proof" gemaakt want het is een vinnig ding.
De moeder, Emma heet ze, wil niet in de stal - ze breekt het kot af... te warm?

Ben ook al met mijn petekind en zijn zus op "kraambezoek" geweest. Vooral zus is gek van dieren en van paarden in het bijzonder. Het veulen laat zich echter nog niet benaderen maar mijn zus heeft ook nog een "gezelschapspaard" dat zich wel gewillig laat aaien. Ik dacht met de kinderen dan nog eens tot aan het Schulens Meer te rijden en een terrasje te doen. Maar dat zegt kinderen natuurlijk niet veel en we zijn dan toch maar aan het meer gaan wandelen, kikkers spotten, pootje baden. Heb het wel achteraf bekocht met pijn maar dat heb ik er voor over! :-)

Ik heb alles bij gelezen en veel mooie foto's gezien van uitstappen, mooie mensen en leuke reizen!

Seffens ga ik een beetje in de tuin opruimen - oa de blauwe regen bijsnoeien want die woekert op de kortste tijd. Morgen wordt het gft-afval opgehaald.
Het is hier nog altijd zonnig al komen er stilaan ook wat wolken voor de zon.

Mooie dag nog voor iedereen!

groetjes,
Viv

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Boys will be boys"

Ritavdm

18 jul 2019, 17:29

Mooie veulentje Viv en inderdaad een vinnig ding zo te lezen.
Oud maar niet Out

Ritavdm

19 jul 2019, 08:02

Goeie morgen ....

Nu wat werken
vanmiddag etentje jarige broer
vanavond kom ik nog eens langs :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

19 jul 2019, 08:51

goeie morgen allemaal
vandaag een beetje boodschappen doen
dochter en schoonzoon zitten voor het moment in Canada
heb al mooie foto's gekregen maar ze staan nog niet op laptop
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

19 jul 2019, 10:26

Goeiemorgen
Vannacht 2u15 thuis om 4u in bed en 6 u terug op kon slapen, dan maar wat prullen hé :mrgreen:
Het was geen bruiloft maar henna feest en wat een verschil met vorige keer :lol: en toch weer een nieuwe ervaring met hun cultuur. Awel als er tussen in staat is het toch heel anders dan van horen zeggen ( positief )

Veve, wat leuk die foto's kan je een spelletje van maken ( zoek de verschillen ) :lol:

Viv, Bij die zus met paarden wil ook wel eens op bezoek gaan ( ben ook verzot op paarden en veulens ) :wink:

Yvette, toch een leuk land hé, het vaderland van onze papa :wink:

Pff blij dat ik weer via laptop hier kan zijn :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

vera-maria

19 jul 2019, 11:31

Goedemorgen allemaal!
Ik heb lang geslapen de reden...ik ben gisteren met de zoon en zijn gezinnetje meegeweest naar de Efteling en lag pas na twaalven in bed!
We waren er van 10u ‘s morgens tot 20u ‘s avonds en hadden 24.000 stappen op de teller staan! En we hadden prachtig weer van zo een 22° weinig zon maar dat hoeft ook niet anders is het veel te warm om alles te doen en aan te schuiven! Maar we hebben bijna nergens moeten aanschuiven de drukte begint pas in de Efteling vanaf dit weekend, hadden wij sjans!
De Efteling is prachtig zo mooi...de parken en bloembedden heel verzorgd en dan de sprookjes oooo en Elise heeft een schitterende dag gehad!
We hebben ook op de atrakties gezeten waar Elise op mocht, de kinderen moeten een 1m20 zijn om op alles te mogen zitten en zij is nog maar 1m16!
Maar alles ik ook heel duur de ingangsticketten 40€ ook voor Elise, 12€50 voor de parking en eten is ook duur, maar ja je doet ook maar 1 keer per jaar zo een uitstap hé!
Viv zo mooi die paarden mooi door jou in beeld gebracht!
Ook mooie foto’s van Yvette haar vakantie gezien!
Meme-rietje Canada is heel mooi heb ik van horen zeggen en van foto’s te zien!
Erika een bezige bij hoor en lastig ook zo in de horeca!
Omadina zijn jou ramen glanzend gebleven, hoorde van mijn man dat er hier gisterenvoormiddag een flinke bui is gevallen misschien aan zee ook?
Corry al wat minder last van je rug?
Ik ga in bad 🛁 wens jullie allen een aangename vrijdag daaag....
You only have one life...live it!

Ritavdm

19 jul 2019, 18:35

Hello

Hier ben ik dan terug maar wel eerst moeten inloggen... lang geleden :wink:

Het restaurant waar we verwacht werden ligt op 18 km van thuis dus zijn we met de fiets geweest, kwestie van de opgenomen kalorieën er terug af te krijgen :wink: .
Ze zijn gekend voor hun palingbereidingen en inderdaad ze waren super.
Voor de West-Vlamingen : De Rentakker in De Klijte.
Als je het eens wel uitproberen niet te lang wachten want het gaat helaas in sept. dicht.

Wout van Aert gevallen
Thomas De Ghent 3de in de tijdrit
't zal weer de moeite zijn om te kijken naar VIve Le Vélo straks.

Veve, Pretparken vind ik ook schandalig duur !
Oud maar niet Out

Ritavdm

20 jul 2019, 08:51

Goeie natte morgen

Wat nu uit de hemel neervalt is voor de landbouwers goud denk ik, voor ons klein tuintje ook welkom.
't zal dus een binnendagje worden denk ik, een boodschappendagje, leesdagje.....
De krant is al gelezen en de strijk weggewerkt.
Oud maar niet Out

corry

20 jul 2019, 09:05

De wereld draait in mijn hoofd nog steeds op volle toeren. Was even voorbij, vannacht in de zetel doorgebracht, voel me misselijk, vertering op volle toeren daardoor meerdere malen op het toilet. Angst om te vallen.

Hondje van pluskindjes komt voor 10 dagen op logement, kleinzoon met vrouwtje en haar kindjes gaan op vakantie. De onze vertrekken morgen op kamp.

Tot zover mijn aanwezigheid, hoop op snelle stilstand van mijn draaimolen.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

20 jul 2019, 09:12

goeie morgen iedereen
knufje Corry

Afbeelding

Ritavdm

20 jul 2019, 09:18

Spijtig genoeg staat er niet op alles een aan&uit knopje hé Corry.
Oud maar niet Out

vera-maria

20 jul 2019, 09:39

Goedemorgen allemaal!
Hier is het serieus aan het onweren, denk zelfs dat er hier ergens dichtbij de bliksem ingeslagen is! Maar regen die met bakken uit de hemel valt doet het niet hoor is gewoon wat lichte regen!
Corry die misselijkheid komt dat van je evenwichtsorgaan of is het echt van je maag? Wens je inieder geval beterschap!
Wat jammer van Wout Van Aert, ja wij kijken ook graag naar Vive le Vélo!
Zoals gezegd heb ik een collage mee van mijn uitstap donderdag met de zoon en z’n gezin...
Afbeelding
Het is natuurlijk veel mooier in het echt en de foto’ s zijn natuurlijk niet van het niveau van Viv haar foto’s!
Enja wat gaan we doen vandaag...het ziet er naar uit dat het hier een ganse dag zal miezeren...zal misschien eens tot bij mijn make gaan ik ben er deze week uitzonderlijk nog niet geraakt!
Wens jullie nog een fijne zaterdag daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

20 jul 2019, 10:20

hier nog altijd geen regen

Ivette

20 jul 2019, 11:05

Woensdag voelde ik me echt zwak; mijn bloeddruk stond ineens heel laag en ik voelde me misselijk. Ik heb heel weinig gegeten en veel gerust. Donderdag ging het veel beter maar de bloeddruk was veel normaler voor ik 's morgens mijn pillen ingenomen had waarna mijn bloeddruk opeens weer fel daalde. Ik ben 's avonds naar de huisdokter gefietst en hij heeft één morgenpil van de 3 afgeschaft. Gisteren had ik weer courage, ben naar Lichtervelde gefietst om aardbeien te kopen van die uitstekende kweker want ik heb toch deze namiddag mijn 5 reisvrienden op bezoek.
Ik doe echt mijn best maar vanmorgen was mijn bloeddruk weer heel laag. Toch heb ik gestofzuigd en wat gepoetst misschien wat trager dan anders maar ik wil vooruit!
Morgen komt Nik me halen om 10u30 om samen met zijn schoonouders in zijn nieuwe auto naar Zeeland te rijden voor onze Moederkes- en Vaderkesdag. Hopelijk valt alles goed mee!

Dan die hittegolf die er aankomt en volgende Zondag vertrek ik met de Meibloem naar het Duitse Oost-Friesland dus duim maar voor mij dat ik me vlug fitter voel!
Ivette

viv

20 jul 2019, 12:12

Goede middag,

Hier schijnt de zon nog maar de lucht krijgt toch een rare kleur. De regen zal ook wel tot hier geraken. De natuur zal dat water zeker welkom heten!

Dan moeten we eens afspreken hé Erika, om naar die paarden te gaan kijken ;-) Mijn zus en schoonbroer gaan mijn wei, die naast hun huis ligt, in orde maken dan kunnen de paarden daar lopen en kunnen ze beter in het oog gehouden worden. Mijn wei verkopen ga ik (nog) niet doen maar ze mogen ze gebruiken en zelf in orde maken ;-)
Ik denk er nu aan, ik moet die dopjes bij jou nog altijd komen halen...

Veve, ik herken nog veel van het sprookjesbos in de Efteling al is er heel veel veranderd. Veel herinneringen - het was onze favoriete uitstap tijdens de "grote vakantie" toen ik kind was. Mooie collage !
In sommige pretparken betaal je minder voor kinderen die nog te klein zijn om in alle attracties te zitten. Maar jullie hebben een fijne dag gehad en dat is het belangrijkste hé ;-)

Corry er zal weinig anders opzitten dan je rustig te houden. Een paar jaar geleden heb ik er ook last van gehad. Zo rechtop mogelijk zitten en slapen en het hoofd stil houden - dat hielp op den duur... Je zal wel naar de huisdokter geweest zijn maar de symptomen kunnen ook op de ziekte van Ménière wijzen. Pilletje tegen de misselijkheid nemen? Wens je spoedig beterschap!

En Ivette ook in de lappenmand... Een mens beseft maar als hij of zij iets mankeert hoe belangrijk een goede gezondheid is... Duim voor je Ivette!
De laatste jaren sukkel ik ook van de ene kwaal naar de andere.
Net als Ivette krijg ik tekens weer moed als het beter gaat en dan komt weer iets anders... Het zal wel bij het oud(er) worden horen zeker?

Naar "Vive le vélo" kijk ik ook graag. Jammer die zware val van Wout van Aert. Dat hoort blijkbaar bij de koers. Er worden toch zeer veel risico's genomen.
De uitzending met Stig... kippenvel!

Straks is er (eindelijk) weer voetbal :-) Gelukkig is mijn rugpijn minder. Hopelijk kan ik redelijk dicht bij het stadion parkeren want echt ver wandelen heb ik nog niet gedaan. En ook het lang zitten zal een uitdaging zijn maar je moet al iets over hebben voor je hobby hé. Kijk er naar uit. Ben benieuwd hoe de vele nieuwe spelers het gaan doen. Vóór de supercup tegen KV Mechelen wordt een match met oude voetbalgloriën gespeeld. Het is de afscheidsmatch voor Thomas Buffel 'Thomas Buffel Charity Legends Game'. Veel oud-spelers van Genk en van bij de Rode Duivels doen mee oa Luc Nillis :-) :-) :-)

Rietjes, paling mmmm - vind ik lekker. Jammer dat het hier niet op de kaart staat in de restaurants.
Hopelijk kan ik straks een hotdog eten (als Genk de supercup wint) ;-)

En nu ga ik een stutje eten...

Goed weekend allemaal!
Viv

Afbeelding
Laatst gewijzigd door viv op 20 jul 2019, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.