In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

18 jul 2019, 10:51

Goede morgen, iedereen,
Even mijn data opgezet, ben aan zee voor enkele dagen, gisteren was het hier vergadering van onze blok. Binnenkort daken isoleren, indien dit jaar nog dan krijg je daar nog subsidies voor.
Ja MM, je mag die meeuwen hebben hoor, je moet die auto's in de straat hier zien, alles wit gekleurd.... Er zijn er bij die hier al een hele tijd staan, zo te zien, maar de mensen doen nog geen moeite om eens naar hun auto te gaan kijken. Het is dat het hard 'infret' in de lak van de wagen, en je blijft het zien, denk ik.
En ja , wat de Diepvriesmans betreft, thuis komen die mannen ook rond, nu al elke 14 dagen, en nu al de 2de keer niet thuis, en dan bellen ze gewoon om te zeggen dat ze volgende dag wel komen. Dat opdringerig gedoe moet ik ook niet hebben, maar ze hebben wel grief dat je enkel bij hun kunt kopen. Maar zelfs als je zegt niets nodig te hebben dan komen ze met een folderke af met wijn of pralines op, dan zeg ik toch altijd dat ik niets moet hebben, ook dat niet ....
Ze blijven wel altijd even vriendelijk.....
En nu moet ik er uit, wat voor eten zorgen.
Kom later wel terug, hier begint bewolking te komen ....
Tot later....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

zwanenmeer

18 jul 2019, 10:54

Dag seizoentjes ,
Dank voor het medeleven allemaal :-) .... met de zona gaat het wat beter ... als de ergste jeuk al maar gekalmeerd is ....en natuurlijk was de uitdrogende spray die ik moest kopen in de apotheek , weer niet in voorraad / "einde van de maand pas " .... 8O // 50% van de geneesmiddelen zijn momenteel niet verkrijgbaar "" OOk een truuk zeker ...???? om nadien alles duurder te maken of zo ??
Anjelierken : veel werk gehad met ukkepuk ... die kleintjes zijn heel lief ,maar na een paar uren babysitten , ben ik ook doodop ..... en zeggen dat ik bijna 40 jaar in de kleuterklas heb gestaan :roll: :roll: :wink: ...... Maar het betert niet met oud(er) worden / we kunnen er niet meer tegen ... en zeker niet tegen dat lawaai ;-)
Verder ben ik een "diesel" vandaag ......... geraak niet op gang om iets te doen .... :oops: :oops: :oops: / Bij de buren is het (voorlopig) stil ........ :roll: :roll:
Geniet van de zon allemaal , als je kan ... ben benieuwd of er echt een beetje regen komt ......????
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

18 jul 2019, 12:30

Straf die vliegen en dat zakje!

Ja, eergisteravond is Poes naar huis gegaan.
Gisteren is mijn zus in de tuin komen helpen.
De haag, 30 meter, is afgedaan, de boerenjasmijn is gesnoeid en verhakseld.
Alles is netjes opgeruimd, klaar voor het containerpark, dat lukte net niet meer.
Ik heb 's avonds dan nog gesproeid, mijn prairieplanten die redelijk goed tegen de droogte kunnen, hadden nu toch echt wel heel grote dorst. Vanavond ga ik toch nog preventief een keer gieten, kwestie van de grote hitte volgende week voor te zijn.Ook de balkonplanten water gegeven. Tussen door nog een wasje geslagen.
Eten gemaakt: gehaktbal met appelspijs en lekkere gebakken patatjes.
Ik heb niet zo heel goed geslapen, zij was wel moe.
Ach, dat is weeral voor een jaar uit de voeten.
De rest van de tuin is redelijk bij gehouden.
Deze ochtend al naar de kapper geweest en deze namiddag nog naar de kine.

Heu MM ik vrees dat die grote hitte eraan komt midden volgende week.
Ik hoop dat de wind alsnog van gedachten veranderd en van richting.
Want 35°C laat maar daar zijn we zo niet voor...
Ben ik blij dat mijn kinderen niet meer op kamp moeten...

Ondertussen hebben zwanenmeer en MJ ook gepost lees ik.

Ja, als die klein mannen hun kwint hebben zijn ze niet te schatten.
Jongste kleindochter kon e rook wat van soms.
Tot ze van onthaalmoeder veranderde en het was ineens een heel ander kind.
Nu ja, als je zeventig bent dan hou je geen zeven kinderen meer bij de hele dag vind ik.
Vroeger was ik niet zo kribbe genegen, maar ondertussen ben ik van gedacht veranderd.

Zo dames allemaal we gaan een beetje eten zoeken en de rest van de dag rustig aan doen.
Kunnen we er morgen weer in vliegen.

Oma-C

18 jul 2019, 19:18

Afbeelding

Een fijne avond en een goeie nacht iedereen
hier blijft het rustig... sorry dat ik niet iedereen
kan aanspreken.... rechtstaand typen is niet handig.... :roll: :oops:
Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

18 jul 2019, 20:43

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzichtje en de tip over vliegen.

Zwanenmeer, heel graag gedaan.

Muddy Maddy, frietjesavond, dat kan echt wel eens smaken. Eten dat hier heel weinig.

Anjelier, Ukkepuk terug naar huis, wedden ondanks alles dat je hem nu al mist :D .

HVT, even buiten strijd ?

Heb vandaag eigenlijk wat teveel gedaan, heb alle vensters gewassen + dan ook nog eens de 2 benedenverdiepingen dweilkaar gemaakt. Ben me net gaan klaarmaken voor de nacht en heb al pijnstillers moeten nemen. Eigen schuld, dikke bult :oops: :oops: :oops: .

Zo, wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.

Muddy Maddy

19 jul 2019, 06:59

Goede morgen seizoentjes,

Gimly kwam in de slaapkamer miauwen. Hij had honger en wilde naar buiten. Dus willen of niet, opstaan moesten we toch.
De meeuwen zitten al ongeduldig te wachten op de eerste die hier zijn/haar vuilnisbak neerpoot.
Maandag een afspraak maken met de pedicure want die teennagel is weer aan het ingroeien.
Morgen belt moeder. Je zou voor minder de dagen door elkaar halen.
Gisteren is ventje om frietjes geweest: kostprijs 0 euro. de klantenkaart was vol. ik wilde wel meegaan, maar dan moest ik me eerst inwrijven met Fastum en inspuiten met de spuit van het kruidvat.
vandaag de rest van de boodschappen doen want gisteren was het al na 9 toen ze kwamen. bestel je dan in de voormiddag. :? alles was er, alleen dingen die nog niet online staan.( die we dus nog zelf moeten halen)
ik had gisteren zin in een kersenijsje, maar de afstand naar de diepvries was me te ver. ( lui zeker?)
en aan ventje moest ik het ook niet vragen want die was boos omdat ik niet mee om frietjes geweest was. het is nu 13° wordt 20° en een lichte wind uit wzw van 10 km/u.
op het ostends forum waren klachten uit de villawijk dat het gras nog steeds niet afgereden is! ( dat is dus het gras tussen het voetpad voor de villa's en de rijbaan.) Blijkt dat ze nog een tijdje gaan mogen wachten op mooi kort gras. in verband met de biodiversiteit moet alles daar zeker 6 mnd blijven zonder maaien. als ze het zelf kort willen, gaan ze het zelf moeten doen. man, man, man.
nu effe geen idee wat we gaan eten. normaal is het vis, maar heb daar geen goesting in. heb nu echt geen zin in eten. Gimly wel.
Zondag defilè. ventje is blij dat hij in verlof is, ( en niet mee moet doen) maar waar we de hele middag naar gaan kijken? juist. ventje had de franse defilè ook opgenomen, verstond daar gene bal van ( ik en frans...)
moesten dus gisteren een film bekijken toen we aan het wachten waren. Oceans 8. ze was net uit toen ze hier waren met de boodschappen.
Ga straks een mailke sturen naar Suus. er liggen hier nog wat spullen. en ze heeft via messenger niet geantwoord. ze is door haar rug gegaan bij het ramen poetsen en Hans zit met de zomergriep.
mag bij het boodschappen doen zeker mijn roddelblaadje niet vergeten. ik had het anders gisteren al in huis maar omdat ik ventje om eten heb gezonden, kon ik niet vragen in de namiddag of hij nog naar Jan wilde. een andere Jan is gekomen om de keukenvloer te meten. en we moeten foto's nemen van het lek daar het mss door de verzekering zal vergoed worden en de platen teruggeplaatst. Hebben we nu eens een mooie badkamer..... Jan denkt dat de pot van de hangwc gezakt is. Is best mogelijk: ding hangt daar al 15 jaar.
Ga de plantjes die ik van Suus kreeg water geven en dan de rest.
ventje zei pas op het nippertje de vuilniszak buiten te zwieren, kan ik dan maar om 8 u aan een flesje koud water.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive

19 jul 2019, 07:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zie nu pas dat ik gisterenavond over heel veel heen heb gelezen, gewoon niet gemerkt :oops: . Was dan ook erg moe gisterenavond en had serieus pijn. Ben dan ook niet te laat gaan slapen, eigenlijk vlak nadat Matice is gaan slapen. En ben pas om 06.30H opgestaan. Vandaag enkel boven opruimen en dar stofzuigen en de 2 benedenverdiepingen dweilen en een wasje doen, dat ik weer heerlijk buiten kan laten drogen . De strijk ervan is voor morgenochtend. Vanavond ook, op voorwaarde dat manlief op tijd thuis is, het meeste van de boodschappen gaan doen, dan is het niet zo druk.
En vandaag wat rust nemen tussen het HH in. Er is niets dat zich haast.

Muddy Maddy, GImly heeft jou dan wakker gemiauwd :D . Matice slaapt meestal nog als we hem oproepen, vind dat grappig. En hij heeft beslist geen ochtendhumeur. Begint meteen te spelen.

Zo, ga niet alle namen noemen. Wens de zieke Seizoentje en zij met van harte beterschap. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

19 jul 2019, 09:15

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
ik heb al een paar toerkes rond de tafel gedaan :lol:
en dan gaat het even wat beter :roll:

Hier schijnt een stralende zon hoewel
de tuintjes om water vragen.....
hopelijk gaan ze als het begint weer niet
te hard tegenaan.....de kelder is nog aan 't opdrogen
en een muffe geur hangt nog steeds in de hal....
maar we kunnen toch niet de voordeur open laten staan :roll:

clive dank voor je overzichtje, en pas maar op,
je ziet hoe rap je over je toeren gaat...
Naar je lichaam luisteren.... eer het lichaam je ertoe verplicht :oops:

straks komt een technieker de vaatwasser repareren :roll:

Alle seizoentjes een aangename vrijdag en straks een goed weekend

zwanenmeer

19 jul 2019, 18:51

Dag seizoentjes allemaal ,
ik hoop en duim voor jullie voor een fijn , rustig en niet té warm weekend / zonder ongemakken ...

Afbeelding
als het kan, denk aan de dieren en zet vers water klaar aub ...
Groetjes aan iedereen ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

19 jul 2019, 19:32

Afbeelding

Fijne avond en tot.... :wink:

Helena van Troje

19 jul 2019, 19:55

Heb me vandaag niet verveeld:

Derde struik boerenjasmijn gesnoeid.
Het was hoog tijd want daar stonden al veel nieuwe twijgen aan.
Volgend jaar geen bloemen, maar het werd een beetje een wildernis.
Alle snoeihout verwerkt en laten verdwijnen.
De voortuin onder handen genomen.
Eén stuk toch al.
Dit jaar weet hij echt van de droogte.
Morgen regen zeggen ze, dus ik wacht nog één dag en dan ga ik alle wetten overtreden en gieten.
Moest het alsnog niet geregend hebben.
Volgens de buienradar moest het hier gisteren gieten. Ik heb geen druppel gezien.
Tussen door de overtrekken van de kussens van de terrasstoelen gewassen.
We zullen weer goed slapen hoop ik.
En vuil dat ik ben.
Het douchen moet nog maar even wachten tot straks, heb nu geen zin.

Slaap wel voor straks.

Muddy Maddy

20 jul 2019, 07:50

Goede morgen seizoentjes,

op het moment is het aan het onwederen. ventje had om de een of andere mysterieuze reden zijn wekker gezet maar ik was al wakker.
we gaan hotdogs eten, hebben al de broodjes in huis dus enkel de kranten halen.
Straks zal moeder bellen.
en nu ga ik eens kijken wat een zielig miauwend kattebeest wil. ( eten)
ga sluiten,
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive

20 jul 2019, 08:57

cAfbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dan was jij vroeg op. Zelf heb ik geslapen tot 06.30H. Manlief slaapt nog, zal straks wel naar beneden komen.

Heb het strijkje al achter de rug, verder licht HH doen als manlief wakker is, is op een klein uurtje gedaan zonder dat ik me moet haasten.
Ben aan het nadenken wat ik ga aantrekken, want ze voorspellen regen, onweer en zelfs hagelbollen. Maar het is warm buiten. Wou eerst een lang kleedje aandoen, maar dat gaat dus niet als het gaat regenen. Denk dat ik gewoon een mooie jeans ga aandoen met een tof shirt. Lijkt mij een verstandige oplossing.

Zwanenmeer , water staat hier overal hoor voor de beestjes en ook eten voor de zwerfkatjes . Ben altijd vertederd door jou omdat jij altijd aan de diertjes denkt, dat siert jou echt.

Oma-C, wat een zware valpartij gisteren. 1 Belg minder in de Tour en laat dat nou net mijn favoriet zijn.

HVT, het vuil van jou afgekregen :D ? Hopelijk heb je goed geslapen na al die activiteiten.

Ga ontbijten , fruitsap en yoghurt met graantjes. Heeft de pneumologe mij opgelegd, want ze vond me te mager. Nu, dat is haar idee, ik vind dat ik een heel gewoon figuur heb. Kwestie van perceptie, denk ik.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een heel prettige zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

20 jul 2019, 09:37

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen iedereen, hier valt fijne regen
en het is donker... ik denk niet dat er zon inzit voor vandaag
maar de planten hebben dorst en regen is nodig...

clive ik heb W van Aert zien vallen in de herhalingen
want de technieker was hier bezig met de vaatwasser
en ik had geen tv aanstaan... zijn ronde is voorbij
jammer want hij deed het erg goed...
ik vind die nadarhekken altijd gevaarlijk, ze rijden
daar zo kort naast, 't is niet het eerste ernstige ongeval
dat aan die hekken gebeurt... :(

M-M straks een babbel met mama :lol:

Helene, een ferm werk gedaan in de tuin en ja
als het wil groeien dan groeit het ook hé :lol:

zwanenmeer fijn dat je even rust hebt nu...
de diertjes zullen er ook blij mee zijn :roll:

anjelier een fijn weekend, alles oké met de ouders.?

ik moet nog boodschappen doen maar ga dichtstbij naar de Col***
dan moet ik niet ver gaan, m'n rug is al een beetje beter
maar nog oppassen voor bepaalde bewegingen
een korte draai kan nog moeilijk zijn
voor alle seizoentjes een aangenaam weekend :lol:

Helena van Troje

20 jul 2019, 10:47

Hier is het gewoon aan het sabberen gelijk wij zeggen.
Maar, nat is nat en je ziet de planten van dat beetje al herleven.
Eigenlijk heb ik niet echt een planning voor vandaag.
Gewoon niet aan gedacht.
Er ligt nog strijk, daar kan ik me mee amuseren.
En de krant met de kruiswoordpuzzels en co.

Sinds die bloedneuzenaffaire heb ik regelmatig hoofdpijn aan één kant, plus eigenlijk heel die linkerkant van mijn gezicht dat lastig doet.Zelfs mijn tandvlees doet pijn.
Ik heb nu eens geen goesting om naar de dokter te gaan: alles was nagekeken en ze hebben niets gevonden...
Het is wel al een maand zo lastig....
We zien wel.

Een lang kleedje Clive, zal mooi zijn.
Met de fiets zie ik dat niet zitten, dus houden we het bij kort.
Ja, oma-C hetgeen het meest een pijnlijke rug triggert is een draai-buk beweging. Te mijden!
Vervelend allemaal, maar ja, niet veel aan te doen hé.

MM onweer aan de kust. Beetje akelig.

Aan allen een fijne dag gewenst nog!