Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Charlie Maru

22 jul 2019, 12:39

dejules schreef:
22 jul 2019, 11:14
Respect krijgt U nooit, U moet dat afdwingen!
Kom...kom...kom....juul

Respect moet je niet afdwingen, je moet het VERDIENEN.
En de eerste stap is respect opbrengen voor een ander.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Prima Vera

22 jul 2019, 12:45

dejules schreef:
22 jul 2019, 11:14
gast43 schreef:
22 jul 2019, 10:10

Bij jou is alleen om de poen te doen dat jou pensioen kunnen blijven betalen , maar niet om menselijke aspect .
Nee Mevrouw, U is het om de poen te doen.
U eist het recht op om een dubbel pensioen te krijgen tov mensen die economisch actief zijn/waren omdat die respekt voor U zouden moeten hebben omdat U ambtenaar was.
Respect krijgt U nooit, U moet dat afdwingen!
U moet respect hebben voor de mensen die U voederen.
Uiteindelijk bent U levenslang afhankelijk van het zweet van anderen.
U moet de rollen niet omdraaien!

Jij wordt ook gevoederd en je hebt 0,0 respect voor diegenen die jou voederen! Een leugenaar en profiteur ben jij.

voorn

22 jul 2019, 16:12

En wat als U zelf beroep moet doen op deze diensten?
Ga je die weigeren?
Wat als uw echtgenote ernstig ziek wordt.
Dan zal je blij zijn met de poethulp en dat er iemand gaat winkelen voor U

De kannibaal

22 jul 2019, 16:37

Er is hier een absoluut ongelijke strijd aan de gang tussen de ambtenaren en de gewezen werkers uit de privé. Een gezond evenwicht is totaal zoek. Het lijkt wel alsof de collega's uit de privé al allemaal onder de grond liggen, hetgeen ons niet moet verwonderen, want van te werken verslijt een mens veel vlugger Mr deJules is waarschijnlijk nog juist ontsnapt door een bedrijfssluiting. Hetgeen hij vertelt over de dienstenchecks, is nochtans absolute waarheid. Het is een uitgave die een staat met de huidige aangroeiende schuldenberg , zich niet meer kan verantwoorden . Misbruiken zijn schering en inslag, en tot mijn verbazing, heeft niemand hier precies weet van. Onder andere rubrieken van het forum, lees ik bijna dagelijkse klachten over de kwaliteit die ontvangen wordt voor het zwaar gesubsidieerde geld. Is dit dan allemaal zo "normaal"?

Prima Vera

22 jul 2019, 16:44

De kannibaal schreef:
Er is hier een absoluut ongelijke strijd aan de gang tussen de ambtenaren en de gewezen werkers uit de privé. Een gezond evenwicht is totaal zoek. Het lijkt wel alsof de collega's uit de privé al allemaal onder de grond liggen, hetgeen ons niet moet verwonderen, want van te werken verslijt een mens veel vlugger Mr deJules is waarschijnlijk nog juist ontsnapt door een bedrijfssluiting. Hetgeen hij vertelt over de dienstenchecks, is nochtans absolute waarheid. Het is een uitgave die een staat met de huidige aangroeiende schuldenberg , zich niet meer kan verantwoorden . Misbruiken zijn schering en inslag, en tot mijn verbazing, heeft niemand hier precies weet van. Onder andere rubrieken van het forum, lees ik bijna dagelijkse klachten over de kwaliteit die ontvangen wordt voor het zwaar gesubsidieerde geld. Is dit dan allemaal zo "normaal"?

Waarom zaag je dan niet op het feit dat kinderopvang nu ook gesubsidieerd is? Wij moesten vroeger onze eigen kinderen zien op te voeden, konden we het niet moesten we ze ook naar de crèche op opvang brengen. Wij betaalden naargelang ons loon én dat was begot niet weinig! Wij hebben ook nooit een frank daarvan teruggetrokken via de belastingen. Waarom nu wel? Heb je enig idee hoeveel dat dat de schatkist kost? Ik ben nog altijd van het idee : wil je kinderen zorg dan dat je ze zelf kan opvoeden en ze niet door de gemeenschap laat financieren. Daar kan je ook een boom voor opzetten.
dejules

voorn schreef:
Ga je die weigeren?
Hoe doen de mensen met hun uiterst laag werknemers/zelfstandigen pensioentje die die cheques/rusthuis/etc niet kunnen betalen dat?
Die moeten zich behelpen met hulp vd kinderen/kleinkinderen/familie/vrienden/buren/vrijwilligers, toch?
Waarom moet de staat de poetsvrouw van een ambtenaar met een dubbel pensioen financieren?

Prima Vera

22 jul 2019, 16:53

dejules schreef:
voorn schreef:
Ga je die weigeren?
Hoe doen de mensen met hun uiterst laag werknemers/zelfstandigen pensioentje die die cheques/rusthuis/etc niet kunnen betalen dat?
Die moeten zich behelpen met hulp vd kinderen/kleinkinderen/familie/vrienden/buren/vrijwilligers, toch?
Waarom moet de staat de poetsvrouw van een ambtenaar met een dubbel pensioen financieren?
Wat voor zever is dat met dat dubbel pensioen? En precies of de poetsvrouwen met DC enkel voor ambtenaren werken! Ben jij nu helemaal knettergek of wat? Iemand die geen geld heeft kan zich geen poetsvrouw veroorloven met of zonder DC. Is toch altijd zo geweest, jij met je dikke zever.

De kannibaal

22 jul 2019, 17:41

Prima Vera schreef:
De kannibaal schreef:

Waarom zaag je dan niet op het feit dat kinderopvang nu ook gesubsidieerd is? Wij moesten vroeger onze eigen kinderen zien op te voeden, konden we het niet moesten we ze ook naar de crèche op opvang brengen. Wij betaalden naargelang ons loon én dat was begot niet weinig! Wij hebben ook nooit een frank daarvan teruggetrokken via de belastingen. Waarom nu wel? Heb je enig idee hoeveel dat dat de schatkist kost? Ik ben nog altijd van het idee : wil je kinderen zorg dan dat je ze zelf kan opvoeden en ze niet door de gemeenschap laat financieren. Daar kan je ook een boom voor opzetten.
Een beetje een onverwachte reactie van iemand die dagelijks klachten heeft over de poetshulp of vergis ik mij. En ik zou hier inderdaad van leer moeten trekken tegen de subsidies voor de kinderopvang. Als gezin, beide werkend in de privé, hebben wij zelfs niks getrokken of teruggetrokken van de belastingen zelfs niet voor de maandelijks gepeperde taxi rekening om onze kinderen naar de onthaal moeder te brengen. Op het einde van de maand hadden wij dus een inkomen dat ver onder het ambtenaren inkomen lag, maar iemand in dit land moet de centjes binnen brengen om de netto ontvangers te betalen. Wij hadden geen andere keuze en wij hebben het plichtsbewust gedaan om de netto-ontvangers te betalen, maar nu mogen wij zelfs niet meer klagen. Over de poetshulp moet ik helaas niet klagen, want wij zijn op onszelf aangewezen.

gast43

22 jul 2019, 18:21

Beste Dejules ,

Ten eerste ben ik geen mevrouw laat me duidelijk zijn , ik ben een man .
Waar je vandaan haalt ? je bent gisteren ook al op de vingers getikt .
Zo dus hou op , want als je geen gelijk krijgt probeer je wel op andere manier .
En dan ga je ziele poot uithangen heb gehad , zoals vorige week .
Stopt met die onzin .

gast43

22 jul 2019, 18:25

Horus1

Die plaat is echt afgezaagd :wink: heb gehad met deze man .
Als je zo iedere de dag moet doorkomen met telkens gezeur .
Over zelfde is om gek te worden denk dat niemand vol houd .
Denk dat respect wel op zijn plaats is voor iedereen .
Over goeie week terug was voor mij over meen dat oprecht ben met leugens niet gediend .

Wil.

22 jul 2019, 18:35

dejules schreef:
neen, dat hoeft echt niet. Ambtenaren met een dubbel pensioen kunnen best de volle pot betalen. Maar gewone ambtenaren met een enkel pensioen, en zoals mijn vrouw - óók met een enkel pensioen - die mogen gerust een steuntje krijgen van de overheid.
Misschien bedoelt dejulio dát met 'dubbel pensioen'? Dan houdt het steek, toch?

Anderzijds heb ik ook lang genoeg afgedragen en sociale bijdragen gestort om nu eens iets te kunnen recupereren, toch? Toch??

We hebben per slot van rekening lang genoeg moeten krabben om het eind van de maand te halen terwijl mijn kennissen uit de privé al met hun grote Duitse wagen langsreden.

De jaloezie is de kanker van deze wereld. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Prima Vera

22 jul 2019, 18:39

De kannibaal schreef:
22 jul 2019, 17:41
Prima Vera schreef:
De kannibaal schreef:

Een beetje een onverwachte reactie van iemand die dagelijks klachten heeft over de poetshulp of vergis ik mij. En ik zou hier inderdaad van leer moeten trekken tegen de subsidies voor de kinderopvang. Als gezin, beide werkend in de privé, hebben wij zelfs niks getrokken of teruggetrokken van de belastingen zelfs niet voor de maandelijks gepeperde taxi rekening om onze kinderen naar de onthaal moeder te brengen. Op het einde van de maand hadden wij dus een inkomen dat ver onder het ambtenaren inkomen lag, maar iemand in dit land moet de centjes binnen brengen om de netto ontvangers te betalen. Wij hadden geen andere keuze en wij hebben het plichtsbewust gedaan om de netto-ontvangers te betalen, maar nu mogen wij zelfs niet meer klagen. Over de poetshulp moet ik helaas niet klagen, want wij zijn op onszelf aangewezen.
Je vergist je wel degelijk! Waar zou ik hier dagelijks klachten hebben over mijn poetshulp. Dat zou ik nu wel eens willen weten waar ik dat zou geschreven hebben.
Ik heb al meer dan 10 jaar een vaste poetshulp met DC waar ik supercontent van ben, waar jij je verhaaltje haalt, ik weet het echt niet.

Wij hebben ook nooit iets mogen inbrengen om ons kind naar crèche te brengen maar wel dik mogen betalen, indertijd 350 Bef/per dag én dat hakte er ook mooi in. En ik was bediende, mijn man arbeider. Dus niets ambtenaar. Gaat iedereen hier nu denken dat het enkel ambtenaren zijn die hier zitten? Is die Dejules nu echt in staat om iedereen hier zot te krijgen of wat?

voorn

22 jul 2019, 19:12

Ik ken hier verschillende alleenstaande gepensioneerden met een pensioen uit de privé.
Meestal 1200 tot 1300€.
Zij hebben een poetshulp. En maken gebruik van de sociale gaarkeuken aan 6€ in het wijkcentrum.
En wonen in de sociale blokken van het Kiel.
dejules

22 jul 2019, 19:13

Wil. schreef:
22 jul 2019, 18:35

Anderzijds heb ik ook lang genoeg afgedragen en sociale bijdragen gestort om nu eens iets te kunnen recupereren, toch?
Als netto-ontvangers bijdragen gooi dan de wiskundeboeken in de vuilbak en stel alle werklozen aan als statutair ambtenaar.
De socialezekerheidskas gaat uitpuilen vh geld, toch?
Toch?
Achterlijkheid kent geen grenzen, toch?

E.T.

22 jul 2019, 19:15

Is die Dejules nu echt in staat om iedereen hier zot te krijgen of wat?
Hij doet in elk geval zeer goed zijn best :lol: