Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

22 jul 2019, 19:16

voorn schreef:
22 jul 2019, 19:12
Ik ken hier verschillende alleenstaande gepensioneerden met een pensioen uit de privé.
Meestal 1200 tot 1300€.
Een N-VA-er heeft ooit in debat met Raoul Hedenbouw gezegd dat een werknemerspensioen van 1.150 Euro ruim voldoende is om van te leven.
ps Komen daar ook statutaire ambtenaren eten?

Dicksy

22 jul 2019, 19:21

Een N-VA-er heeft ooit in debat met Raoul Hedenbouw gezegd dat een werknemerspensioen van 1.150 Euro ruim voldoende is om van te leven.
ps Komen daar ook statutaire ambtenaren eten?
Een prominent CD&V’er, zo eentje van die kliek die met een groene vuilzak rondlopen, heeft ooit gezegd dat de mensen boven hun stand leven.
Dejules, u bent toch ook lid van die kliek?

Horus1

22 jul 2019, 19:29

Ewel Dejules? Krijgen wij weer geen antwoord op onze vraag hoelang jij al aan de staatsuier hangt? Uiteraard niet, zoals gewoonlijk. Je bent ne dikke vette (letterlijk dan) profiteur . En kannibaal, als gepensioneerde uit de privé kan ik je vertellen dat ook wij gebruik hebben gemaakt van de aangeboden poetshulp via de dienstencheques. Wij hebben gans onze loopbaan solidariteitspremies en dergelijke rotzooi belastingen voor jan, piet en prot zonder ooit maar iets in retour te krijgen. Schuldenberg of niet! Dat ze eens beginnen met alle zogezegde "arbeidsongeschikte" te activeren, wat kosten die aan de samenleving? ......En die profiteren dan nog meer : derde betaler statuut en meer van die onzin.

E.T.

22 jul 2019, 22:22

Even off-topic
derde betaler statuut
Met deze regeling is helemaal niks mis mee! Als je totale gezondheidskosten, op jaarbasis, een bepaalde grens overstijgt, ben je vrijgesteld van die paar euro remgeld bij je vaste huisarts.
Horus, als je er geen recht op hebt wees dan blij met je huidige gezondheid.

gast43

22 jul 2019, 23:57

Dejules

Nee Mevrouw, U is het om de poen te doen.
U eist het recht op om een dubbel pensioen te krijgen tov mensen die economisch actief zijn/waren omdat die respekt voor U zouden moeten hebben omdat U ambtenaar was.
Respect krijgt U nooit, U moet dat afdwingen!

U moet respect hebben voor de mensen die U voederen.
Uiteindelijk bent U levenslang afhankelijk van het zweet van anderen.
U moet de rollen niet omdraaien!

Nee Mevrouw, U is het om de poen te doen. 8O :roll: :evil: MAN BIJNA 76 jaar
Ten eerste ben ik nooit ambtenaar geweest
Ten tweede ben ik werknemer geweest
Ten derde plus zelfstandig
Ten vierde u eist het recht dubbel pensioen , moet je mij eens gaan opzoeken op forum waar ik dat heb getypt en hier neergezet, beste denk dat er toch een hoek af is bij jou , heb daar echt geen andere woorden voor .
Wat jij allemaal typt , Geloof dat je 24 op 24 ambtenaren ziet vliegen , en dat je nog waanbeelden bij krijgt , laat u dringend onderzoeken is nodig , wordt al bang wat ik hier allemaal lees !! Dat het eens slecht zou aflopen .

voorn

23 jul 2019, 10:26

De Jules doet niets anders dan uitdagen.
We zijn racisten, collabolateurs , luie overbetaalde ambtenaren
Alles doorspekt met artikels uit de Pvda magazine
Ik geloof dat Jules zelf niet geslaagd is in een examen als ambtenaar en daarom op ze zit te vitten.
dejules

23 jul 2019, 10:35

voorn schreef:

Ik geloof dat Jules zelf niet geslaagd is in een examen als ambtenaar en daarom op ze zit te vitten.
De senioren ambtenaren hebben nooit een examen moeten afleggen. In de jaren 70-80 werden op nooit geziene schaal vele honderdduizenden werklozen verstopt in de zinloosheid vd ambtenarij.
dejules

23 jul 2019, 10:36

gast43 schreef:

Voor welk bedrijf heeft U gewerkt, waar, wat was uw functie?

Prima Vera

23 jul 2019, 10:41

dejules schreef:
23 jul 2019, 10:36
gast43 schreef:

Voor welk bedrijf heeft U gewerkt, waar, wat was uw functie?
Wat voor zaken heb jij daarmee? Het is meer dan voldoende dat gast43 zegt dat hij werknemer is! Niet iedereen is een leugenaar zoals jij.
dejules

23 jul 2019, 10:42

voorn schreef:

We zijn luie overbetaalde ambtenaren
Prof Matthijs : "Meer dan de helft van de huidige gepensioneerden in België zijn langer met pensioen dan dat zij gewerkt hebben."

Onze generatie is objectief gezien de meest luie uit de wereldgeschiedenis.
Dit komt niet doordat wij lui geboren zijn maar omdat arbeid met toegevoegde waarde schaars is.
Wat mij ergert is dat verstopte werklozen voorstander zijn om werklozen hun uitkering af te nemen terwijl zij zelf als werkloze een bevoorrechte positie kregen nl een job (meestal zinloos) bij de overheid, levenslange werkzekerheid, zeer goed pensioen, ... Zij zijn tegen brugpensioen maar gingen ondanks een benoeming voor het leven met 50 in vervroegd pensioen.
Laatst gewijzigd door dejules op 23 jul 2019, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

23 jul 2019, 10:44

Prima Vera schreef:
22 jul 2019, 18:39
De kannibaal schreef:
22 jul 2019, 17:41
Prima Vera schreef:
22 jul 2019, 16:44

Waarom zaag je dan niet op het feit dat kinderopvang nu ook gesubsidieerd is? Wij moesten vroeger onze eigen kinderen zien op te voeden, konden we het niet moesten we ze ook naar de crèche op opvang brengen. Wij betaalden naargelang ons loon én dat was begot niet weinig! Wij hebben ook nooit een frank daarvan teruggetrokken via de belastingen. Waarom nu wel? Heb je enig idee hoeveel dat dat de schatkist kost? Ik ben nog altijd van het idee : wil je kinderen zorg dan dat je ze zelf kan opvoeden en ze niet door de gemeenschap laat financieren. Daar kan je ook een boom voor opzetten.
Een beetje een onverwachte reactie van iemand die dagelijks klachten heeft over de poetshulp of vergis ik mij. En ik zou hier inderdaad van leer moeten trekken tegen de subsidies voor de kinderopvang. Als gezin, beide werkend in de privé, hebben wij zelfs niks getrokken of teruggetrokken van de belastingen zelfs niet voor de maandelijks gepeperde taxi rekening om onze kinderen naar de onthaal moeder te brengen. Op het einde van de maand hadden wij dus een inkomen dat ver onder het ambtenaren inkomen lag, maar iemand in dit land moet de centjes binnen brengen om de netto ontvangers te betalen. Wij hadden geen andere keuze en wij hebben het plichtsbewust gedaan om de netto-ontvangers te betalen, maar nu mogen wij zelfs niet meer klagen. Over de poetshulp moet ik helaas niet klagen, want wij zijn op onszelf aangewezen.
Je vergist je wel degelijk! Waar zou ik hier dagelijks klachten hebben over mijn poetshulp. Dat zou ik nu wel eens willen weten waar ik dat zou geschreven hebben.
Ik heb al meer dan 10 jaar een vaste poetshulp met DC waar ik supercontent van ben, waar jij je verhaaltje haalt, ik weet het echt niet.

Wij hebben ook nooit iets mogen inbrengen om ons kind naar crèche te brengen maar wel dik mogen betalen, indertijd 350 Bef/per dag én dat hakte er ook mooi in. En ik was bediende, mijn man arbeider. Dus niets ambtenaar. Gaat iedereen hier nu denken dat het enkel ambtenaren zijn die hier zitten? Is die Dejules nu echt in staat om iedereen hier zot te krijgen of wat?

Wil.

23 jul 2019, 10:45

dejules schreef:
23 jul 2019, 10:35
voorn schreef:

De senioren ambtenaren hebben nooit een examen moeten afleggen. In de jaren 70-80 werden op nooit geziene schaal vele honderdduizenden werklozen verstopt in de zinloosheid vd ambtenarij.
Voorn, je zit er boenk op. Dejules is één en al wandelende, of beter : liggende frustratie om zijn verkeerde keuzes uit het verleden.
Dat vreet aan een mens en maakt hem de meest jaloerse deelnemer op dit forum. Ik denk dat zijn therapeut toch stilaan zou moeten zeggen dat het allemaal vergeefse moeite is. Soms moet men zijn toestand gewoon kunnen aanvaarden en zonder gevoelens van naijver berusten in het zelfgekozen lot.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

23 jul 2019, 10:50

Wil. schreef:
23 jul 2019, 10:45

Voorn, je zit er boenk op. Dejules is één en al wandelende, of beter : liggende frustratie om zijn verkeerde keuzes uit het verleden.
Indien iedereen ambtenaar was geworden waren wij collectief de hongerdood gestorven want lucht kan je niet eten.
Werklozen in een zinloze ambtenarenjob verstoppen was een verkeerde keuze.
En die verkeerde keuze gaat men nu rechtzetten.

Dicksy23

23 jul 2019, 10:51

Ik denk dat zijn therapeut toch stilaan zou moeten zeggen dat het allemaal vergeefse moeite is.
Dit is het laatste wat men van dejules zijn therapeut vernomen heeft:

Afbeelding
:lol: :lol: :lol:
Ice

23 jul 2019, 10:56

dejules schreef:
23 jul 2019, 10:42
voorn schreef:

We zijn luie overbetaalde ambtenaren
Prof Matthijs : "Meer dan de helft van de huidige gepensioneerden in België zijn langer met pensioen dan dat zij gewerkt hebben."

Onze generatie is objectief gezien de meest luie uit de wereldgeschiedenis.
Dus een zestiger, gepensioneerde van nu zou dan al op pensioen kunnen zijn vanaf zijn dertigste of wat? 30 jaar gewerkt hebben en al dertig jaar op pensioen zijn?
Langer op pensioen dan ze gewerkt hebben....man, man... 8O

Behoor jij ook tot die luie generatie, die voor de huidige welvaart zorgde?
Diezelfde welvaart die de politieke graaiers nu volop kunnen afbreken door domoren die hun eigen generatie uitspuwen en elkaar ondereen tegen elkaar laten uitspelen: verdeel-en-heers? :roll: