Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

24 jul 2019, 00:33

Islamieten vinden het toch moeilijk om zich aan westers-democratische gewoonten aan te passen. In Noorwegen (Stavanger) wordt een herdenkingsplaat in het voetpad geplaatst voor de Bangladeshi Nobel Prijs winnaar Muhammad Yunus. Hij won ooit de Nobelprijs voor de vrede.

Afbeelding

De moslims zijn ontevreden, ja zelfs geshockeerd want nu gaan de mensen met hun voeten op de naam 'Mohammed' stappen, en dat is natuurlijk ook de naam van de profeet. Dit is ontoelaatbaar. Noorwegen moet deze belediging ongedaan maken!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

24 jul 2019, 09:57

frits1955 schreef:
23 jul 2019, 22:21
Het gesprek ging over de raad van bestuur van de openbare omroep,
De raad van bestuur van de VRT heeft - gelukkig - niks te vertellen over de inhoud van de programma's.
Inderdaad MAAR er zijn wel enkele 'nieuwe' partijafgevaardigden die daar wel eens iets willen aan doen 8O

maior domus

24 jul 2019, 11:50

E.T. schreef:
24 jul 2019, 09:57
frits1955 schreef:
23 jul 2019, 22:21
Het gesprek ging over de raad van bestuur van de openbare omroep,
De raad van bestuur van de VRT heeft - gelukkig - niks te vertellen over de inhoud van de programma's.
Inderdaad MAAR er zijn wel enkele 'nieuwe' partijafgevaardigden die daar wel eens iets willen aan doen 8O
Goed zo, die stal moet eindelijk eens uitgemest worden.
De slinger is al decennialang uitgeslagen naar links.
Tijd voor een rechtvaardige correctie nu.
Ondank is 's werelds loon

E.T.

24 jul 2019, 12:00

Tijd voor een rechtvaardige correctie nu.

Ik heb liever een vrije pers! Er is al fake nieuws genoeg op de a-sociale media.

Die ene blokker gaat het verschil echt (nog) niet maken, veel geblaat enzo

Ga nog maar wat VTM kijken … alsof het daar zoveel beter is. 8)
Wel spectaculairder :wink:

maior domus

24 jul 2019, 12:14

E.T. schreef:
24 jul 2019, 12:00
Ga nog maar wat VTM kijken … alsof het daar zoveel beter is. 8)
Wel spectaculairder :wink:
Er zijn belangrijke aspecten die daar veel beter zijn.
Namelijk dat VTM privé is en niet met belastinggeld wordt gesponsord.
Een overheidszender dient volstrekt neutraal te zijn.
Ik zal meer zeggen:
Een staatszender is grotendeels voorbijgestreefd.
Het behoort NIET of niet meer tot de kerntaak van de overheid om het volk te entertainen.
Onderrichten of informeren zou nog kunnen, maar dan is volstrekte neutraliteit vereist.
Anders wordt het een indoctrinatie-instrument ten dienste van de overheid.
Naar goede oude communistische traditie.
Het medialandschap is nu zodanig veranderd dat de privé de taak van een staatszender kan overnemen.
Dat was zo ten tijde van de opkomst van de "vrije radio's" (waartegen de overheid ook lang een achterhoedegevecht heeft gevoerd)
Dat is zeker nu zo sinds de opkomst van het internet.
Een door links gekaapte staatszender heeft afgedaan bij de bevolking.
Het vertrouwen is weg, de wrevel en het wantrouwen zijn groot.
Mensen gaan op zoek naar andere informatiekanalen.
Dus: schaf het instituut VRT af en geef vrij baan aan een gamma privézenders in het spectrum van uiterst links tot uiterst rechts en alles wat daartussen zit.
Zoals op het internet.
Je wil toch ook niet dat de overheid het monopolie heeft van nieuwsverspreiding op het internet?
In Noord-Korea en China proberen ze het wel te sturen, maar een weldenkend mens begrijp dat zoiets grenst aan institutionele criminaliteit tegen het eigen volk.

Erg dat dit steeds opnieuw moet uitgelegd worden aan de verdedigers van de VRT.
Ofwel denken ze er zover niet bij na, ofwel zijn ze kwaadwillig omdat die machtsgreep van links goed in hun ideologische kraam past.

E.T.

24 jul 2019, 19:25

En wanneer is die machtsgreep van links dan wel gebeurt?

Wil.

24 jul 2019, 19:34

Hoe komt die vrt hier in dit onderwerp terecht? ? 8O

maior domus

24 jul 2019, 20:01

E.T. schreef:
24 jul 2019, 19:25
En wanneer is die machtsgreep van links dan wel gebeurt?
Die is sluipenderwijze gebeurd door de soixante huitards.
Vanaf eind jaren zestig dus.

maior domus

24 jul 2019, 20:05

Wil. schreef:
24 jul 2019, 19:34
Hoe komt die vrt hier in dit onderwerp terecht? ? 8O
Inderdaad Wil.
Soms maakt het onderwerp al eens een zijsprongetje, waarop dan doorgeboomd wordt.

Ik stel voor dat we het dan terug over die fricties hebben.
Waarvan u zovele praktische voorbeelden post.
Waarvoor dank.

Wil.

29 jul 2019, 19:57

De Australische deelstaat Victoria schenkt $AUS 400.000 belastinggeld weg om een nieuwe moskee te bouwen. 8O
Bendigo heeft slechts 460 moslims; het gaat dus om bijna 1000 dollar per gelovige.
Sinds wanneer is het aan de overheid van een westers land om geld te geven voor een gebedshuis?

Niet zo lang geleden werd de 'Bendigo Bank Fun Run' - een gebeurtenis die nu al 12 jaar plaatsvindt - afgelast omwille van terrorismedreiging. Victoria kan de eigen burgers geen veiligheid garanderen maar heeft wel 400.000 dollar om weg te geven aan een moskee. 8O
Bron

Wil.

06 aug 2019, 09:48

Dr. Adam Duker is een prof. die les geeft aan de American University in Cairo (AUC). Dat is een universiteit die in de Amerikaanse groep van universiteiten thuishoort.

Adam Duker geeft daar een cursus 'Vergelijkende Godsdienststudies' maar hij wordt door een Egyptische sponsor gedwongen om de islam 'gunstiger voor te stellen dan andere religies', wat de prof natuurlijk weigert.

Om een lang verhaal kort te maken: Duker zal worden ontheven van zijn taak.
De islamideologie heeft het moeilijk met westerse onderzoeksmethoden. Daarop is de cursus van de Amerikaanse prof natuurlijk gebaseerd.

Bron

maior domus

06 aug 2019, 21:49

Marokkaanse leerkracht roept op om Belgische vrijwilligsters in korte broek te onthoofden: haatverspreider opgepakt.
Ook Ali El Asri, van de regerende Partij voor Gerechtigheid en Ontwikkeling (PJD) uitte zijn woede om de kledingkeuze van de vrijwilligers. “Sinds wanneer gaan Europeanen werken in kledij die bedoeld is om te zonnebaden”, hekelde de man op Facebook.

Toch wel straf he, WIJ MOETEN ons ginder onderwerpen aan hun kledingsvoorschriften.
Maar die ellendige soort wil bij ons koste wat kost hun boerka's en boerkini's kunnen dragen.

Qua frictie tussen Westerse democratie en islamideologie, kan dat tellen me dunkt.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ma ... ~ab062a76/

Wil.

08 aug 2019, 20:35

Iran zit op ramkoers met het Westen. Dat blijkt dagelijks uit de toestand die zich ontwikkeld in de Golf van Hormuz.

De islamitische leiders bezien die spanning en de kans dat een oorlog uitbreekt, gans anders dan wij. Voor hen is het een te verwachten, ja zelfs een nodige fase om hun einddoel te bereiken.

Een heel belangrijke ayatollah deed de uitspraak dat Iran "widespread fighting" met het Westen moet aangaan opdat 'de verborgen imam - de Mahdi - zou tevoorschijn komen.

De sjiieten zijn er nl. van overtuigd dat de eindtijd zal komen en dat de Mahdi - een soort messias die nu al onder de mensen leeft - zich pas zal vertonen zodra de omstandigheden gunstig zijn zodat de overwinning van de islamitische beschaving kan worden bewerkstelligd door de verborgen ayatollah. Die zal in samenwerking met Jezus al het kwaad uitroeien.
Het regime in Iran is geen seculier regime. Het wordt van bovenuit gecontroleerd door geestelijken. Daarom is de uitspraak van zo'n man toch wel belangrijk.

Afbeelding

Dicksy

08 aug 2019, 20:51

Het regime in Iran is geen seculier regime. Het wordt van bovenuit gecontroleerd door geestelijken. Daarom is de uitspraak van zo'n man toch wel belangrijk.
‘Haviken’ komt ge overal tegen.

Wil.

08 aug 2019, 21:14

Zouden er bij de Iraanse politieke leiders ook 'duiven' aanwezig zijn? Ik denk het niet.