In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

23 jul 2019, 08:59

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes,
ik heb een waterbadje klaarstaan voor als ik te warm krijg
Rustig blijven en als het teveel wordt even met
de voetjes in het frisse water dat verkoelt...
Ook de polsen onder stromend water houden en
eventueel een natte handdoek in de nek...
Alle truken zijn goed :lol:
Laat het meeste werk maar tot na de hittegolf...
die is na het weekend weer voorbij... :roll:
Voor allen zonder namen te noemen een fijne dag...
en tot later :wink: 't is te warm om aan de pc te zitten :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

23 jul 2019, 09:01

Hier ben ik, fris gedouched en klaar om straks mijn leesvoer te gaan halen. ventje ligt nog in bed.
Die mag het straks aan zijn collega uitleggen van dat nieuw systeem.
wij eten vanmiddag of avond een gekrulde pizza met ham. die had ik de vorige keer bij de diepvriesmarchant gekocht en voor morgen is er gekruide kippenfilet.
Morgen ga ik naar de dokter. moet daar om 9 u 30 zijn, nog voor de grootste hitte. heb nog wat pilletjes tekort. en mijn lies blijft open liggen, wat gevaarlijk is met de suiker.
vanavond gaat onze mini airco met usb aan.
heb weinig geslapen, als ik om 5 uur vanmorgen in slaap ben gevallen dan zal het veel zijn.
had gisteren een enorme nachthengst gehad en toen ventje van het postpunt kwam omdat Suus hier wat spullen had vergeten, ontdekte hij dat ze geprobeerd hadden onze deurbel te demonteren om aan het batterijtje te geraken! :x
Niets is meer "heilig" de dag van vandaag. wat mein is dein is , pak weg. :x
heb twee nieuwe jurkjes in de de kast hangen. Qua stof zijn ze al voor het tussenseizoen.
ik heb dan ook goede hoop dat mijn riem van bij wish snel zal toekomen. ( dat breekt een beetje optisch mijn buik) de schoenmaker is in verlof.
in het kruidvat moet ik alleen zijn voor die warmtesprays en pleisters of het afdrukken van Gimly's foto's). het is daar idd rommelig. sta je dan aan de kassa, staat er nog zo'n "kassakoopje" in je weg.
als je dan even afgeleid bent, val je er erover.
vandaag was plooien, kan al zittend gebeuren en in de badkamer is het nog steeds koel ( noordkant) heb nog steeds geen idee hoe , wat, waar en wanneer ventje gaat zoeken voor dat wc lek. foto's zal nemen en een loodgieter bellen, de verzekering verwittigen en als het gedaan is mag de voorhaven weer komen om de boel opnieuw te bekleden. maar ik vraag niets.
ventje ging gisteren naar de carref. om de lege flesjes in te wisselen en we hebben tot onze grote verbazing iets van 10 bons van 5 euro. zal nodig zijn want augustus is een 5 weken maand en dan moeten we zowiezo erg zuinig zijn.
Bij de jurkjes zaten ook 3 hoeslakens , we kunnen voort.
heb mijn pillen binnen, mijn frambozen en nu een zuigtablet voor de vertering.
Fijne dag allen en hou het koel!
Cats Rule!

Helena van Troje

23 jul 2019, 11:18

Nu het nog redelijk is de kamers gestofzuigd, een wasje ingestoken, een deel ervan zou ik graag seffens aandoen om naar de kine te gaan.
Nog de aardappelen koken die kunnen dan koud worden voor straks om te bakken of gewoon koud met een slaatje en kipfilet.

Ja mijn poetsplannen vallen dus in duigen.

Ik heb lectuur, handwerk, tv, kruiswoordpuzzels, ik amuseer me wel.

Gisteravond nog een brief gaan posten te voet. Het was duidelijk het uur van hondjes uitlaten.
De ene eigenaar was al wat vriendelijker dan de andere, maar ik ben er toch in geslaagd een glimlach terug te krijgen van de meesten.
Er zat ook een poes midden op het voetpad voor haar huis. Daar kreeg ik een miauwtje en een kopje van. Heu, poes, straf, jij kent me helemaal niet en toch...
De chauffeur van de Lijnbus kon even pauze nemen en zette zich op de stoep en die zei ook al vriendelijk goede dag, al ben ik nu echt niet de beste klant van de Lijn, want ik fiets overal naartoe.
Ik zal wat meer te voet moeten doen in plaats van met de fiets. Maar ik heb al ondervonden dat ik dan niet rap terug thuis ben. Overal stationnetjes voor een babbeltje.

Zo was één is uitgezweerd, ik ga hem buiten hangen.

zwanenmeer

23 jul 2019, 15:43

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier niet veel nieuws .... voorlopig is het hier binnen nog 24° ...zonder airco , want die wil/heb ik niet // Voor morgen en overmorgen voorspellen ze hier 40°.... Daar gaat mijn plan om naar Zeeland te rijden.... heb geen zin om zo lang in een hete auto te zitten / want als je vertrekt van op een parking in de volle zon, helpt de airco ook niet veel ..
Verder wat boodschappen gedaan en volgende dagen binnen blijven ....
Aan iedereen veel sterkte en goede moed ..... hopelijk wordt het in het weekend echt wat koeler.....
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

23 jul 2019, 16:04

Hallo iedereen,

Net terug van kapper, waar het goed koel was.Personeel is blij dat ze airco hebben, bij de vorige hittegolf enkele weken geleden hadden ze er nog geen.

HVT: om 7 u deze ochtend was ik al bij zoonlief en ...geen enkele huisvuilzak te zien 8O , die waren al geweest!Vriendelijke overbuurvrouw gaf me de raad ze de volgende keer de avond ervoor buiten te zetten, iedereen doet dat daar , omdat ze zo vroeg komen.Heb dan nog een tijdje in de voortuin gewerkt, zolang het koel was.Een geluk dat ik even in de brooddoos keek, zat er nog brood in!Mooie kleuren en haar erop 8O , nog even en het kwam van zichzelf uit de brooddoos :D :D .

Oma-C: toch een geruststelling als alles oké is.

Clive: die kippen krijgen hetzelfde voer als de mijne, maar is een ander ras, welk ras weet ik niet.Bij aankoop had zoonlief tegen verkoper gezegd dat hij 2 kippen wilde die veel grote eieren legden.
Moest denken aan vader toen ik las over die onvriendelijke verkoopster, gegarandeerd zou hij geantwoordt
hebben: Meiske, werkt gij wel op de juiste plaats?

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

23 jul 2019, 19:15

Goede avond iedereen, warm genoeg.??? en er komt nog meer :roll:
Waarom is dat altijd zo slecht verdeeld :oops:
Teveel dit en teveel dat....allemaal niet echt gezond voor mens
voor dier en natuur straks vallen de bladeren al van de bomen :roll:

Ik heb me kalm gehouden, koers gekeken en wat gepuzzeld
1 boek is al vol...maar 't is een mooie bezigheid en goed voor de geest

morgen ga ik niet naar de markt als het zo warm is..
ik heb genoeg in huis.....en een eitje op z'n tijd smaakt ook al eens :lol:

Voor alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht...
(met alles open) tot morgen als alles goed is...

Lenk

23 jul 2019, 22:55

Oma C dit https://www.medpets.be/coolpets-cool-dog-mat/
Heb ik voor Lenka. Ik zit er ook zelf mee op xxl model of plaats mijn voeten er regelmatig op. Heerlijke Koelmat.

Muddy Maddy

24 jul 2019, 07:40

Gimly heeft weer een haarbal. dat gecombineerd met de hitte.... 't is voor ons ook niet plezant.
vandaag naar de dokter. vermoed dat mijn metformax de boosdoener is.
gisteren een gewoon broodje afgebakken en geen gestrikte pizza gegeten.
vandaag ook wss weer een afbakbroodje met kaas. of een omeletje.
geslapen met de ventilator en de mini- airco. het plan was om eerst de grote airco aan te leggen en pas als we naar bed gingen de kleine maar ik hoorde de motor van de ventilator. heb maar niets gezegd want mijn avond ging weer om zeep zijn. ik heb het al tegen veel mensen gezegd: met hem is het moeilijk leven. 't is een tweeling voor iets.
hij heeft wel al een foto van het lek genomen.
wat we vandaag gaan doen? online boodschappen en gewone boodschappen. morgen om het roddelblaadje want dat verkopen ze niet online.
Gimly is op zijn dweil gaan liggen mokken. ik voorzie hem niet van eten omdat er een plasje speeksel op de grond lag. beter zijn maag laten stabilisteren dan weer een huis vol doekjes, alhoewel ventje heeft gezegd dat hij vrijdagmorgen gaat moppen. we zullen zien.
dat de spots in de living nog niet hangen is de schuld van L. die heeft ze boven op zijn kleerkast gelegd, maar hij heeft nog niet gekeken of alles er ligt.
het is al 22°. in de slaapkamer was het voor de ventilator en de mini-airco 27°.
heb om 3 uur vannacht de ventilator uitgeschakeld en ben dan eindelijk in slaap gesukkeld.
Clive: heeft Matice geen last van de hitte met zijn krullenbol?
zo, we gaan even ons bramenontbijt laten zakken en dan haar gaan wassen aan de wastafel. is gisteren gewassen met anti roos schampoo maar jeukt terug.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

24 jul 2019, 08:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, naar dat Gimly zich weer niet lekker voelt. Matice heeft het een beetje warm, maar hij is slim , loopt nauwelijks buiten en gaat veel in zijn kamer liggen spelen , dat is de koelste plaats in huis. Bovenden draagt hij zijn coolhalsband. Die blijft gedurende 12 uren echt wel heel fris en je ziet aan hem dat hij daarvan genot heeft. Het is een halsband die je gedurende een 20 minuten ongeveer in koud water moet leggen . In die halsband zitten een soort kristallen. Die blazen op in het water en dan is die klaar. En doe zijn gewone halsband dan uit en de coolhalsband aan. En dat geeft hem enorm veel verfrissing.

Anjelier, wij mogen de vuilcontainer de dag ervoor na 18.00H al buitenzetten. Dat is heel gemakkelijk. Hij staat nu trouwens buiten.

Oma-C, vandaag fijn naar de koers kijken, want het is geen weer om buiten te komen. Hoop dat je in alle vroegte naar de markt gaat, moest je daar zijn.

HVT, doe het maar rustig aan vandaag, anders moet je het morgen bekopen.

Was deze ochtend al om 06.00H op en heb al heel wat dingen gedaan in het HH.

Gisteren moest ik lachen met manlief, we gingen nog douchen voor het slapen gaan. En hij heeft zijn eigen douchegel. Maar de mijne van RIT^ALS = werkelijk een heel verfrissende. Had dat tegen hem gezegd en hij had dus de mijne gebruikt en zei dat die inderdaad wel heel fris is en dat je lang fris blijft. Deze ochtend dan ging hij opnieuw onder de douche, komt naar beneden en vraagt aan mij of ik die bepaalde gel nog in reserve heb staan. Bovendien is deze enkele €'s goedkoper dan de zijne En ik heb nog 2 bussen staan. Denk dat ik stiekem een RIT*ALS fan bij heb.

Morgen naar de kapster om 15.30H . Zou echt eens iets anders met mijn haren willen laten doen. Maar ik heb van dat pierenverdriet, dus moet de kapster vragen wat mogelijk is. Ze worden in elk geval gekleurd, dat doe ik om de 12 weken en ga om de 6 weken naar de kapster, maar doe dat niet graag.

Zo ga doordoen. Dan ben ik klaar als de ergste hitte komt opzetten.

Wens iedereen een fijne woensdag, probeer het zo koel mogelijk te houden en vergeet niet te drinken, ook als je geen dorst hebt. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

24 jul 2019, 09:07

Afbeelding

Goede morgen allen, de gele bol staat weer te schitteren boven ons
het wordt warmer als gisteren en morgen nog wat meer :oops:
wij moeten sterke mensen zijn om het te verdragen.. :roll:
Ja, zo weinig mogelijk doen, en luieren, anders smelt je weg...
Veel sterkte wie het nodig heeft en een fijne dag verder :mrgreen:

M-M, niet makkelijk wat wordt dat als je man eens op pensioen is :oops:

clive, hier bij de benedenburen hebben ze een klein badje gezet met water
en de 2 honden 1 grote en een kleine genieten daar echt van :lol:

@ Lenk, :roll: ik begrijp niet goed waarom je dat berichtje aan mij stuurt :roll:
ik heb helemaal geen dieren ... maar 't kan misschien wel voor een ander
van pas komen :mrgreen:

Allen een fijne dag en hou het kalm, veel water drinken en in de koelte blijven :?
en sterkte aan wie het nodig heeft...

anjelierken

24 jul 2019, 14:40

Hallo iedereen,

Snikheet buiten, precies of je stapt een oven binnen.
Ben deze morgend al naar ouders geweest, deze namiddag is te heet.In de eetzaal is er airco, maar in de kamers zelf niet.De zonneschermen en gordijnen zijn dicht.

Manlief gaat nu s'morgens vroeg met Spaanse woef wandelen, dan is het nog koel.Velen gaan in de avond , maar dan is het nog warm.

Mijn bloempotten geef ik nu 2x daags water, dat droogt te snel uit.
Verder blijven we binnen, is het beste.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

24 jul 2019, 15:29

Net nog gekeken op de thermostaat: buiten 40,5°C.

Nog niet veel gedaan dan uitgekeerd in huis en gelezen.
Voorlopig lukt het hier nog, ik vrees echter niet lang meer...

Oma-C

24 jul 2019, 19:14

Goede avond alle maatjes... :wink:
Ik heb zopas de vuilzak en de papierdoos gaan buitenzetten
voor morgenvroeg.....en amaai wat is me dat... :roll:
die vuilnismannen verdienen ook een pluim voor hun job :roll:
Doe het maar een hele dag in die hitte....
Straks een doucheke nemen, dat zal deugd doen...
Lui zweet is rap gereed zegt men maar nu is het wel zo... :twisted:
Niks doen en alles plakt aan je lichaam....

Alle seizoentjes een gezellige avond nog, met wat je kan doen en
hou je maar klaar, het wordt morgen en vrijdag nog erger 8O
Voor allen een sterkteknuffeltje en veel moed :wink:

clive

25 jul 2019, 08:02

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Morgen heel waarschijnlijk een dagje naar Zeeland, als er niets tussenkomt van manliefs werk. Heb gisteren dan al alles dweilklaar gemaakt zodat ik gewoon moet dweilen en daaraan ga ik meteen beginnen zodat ik voor de ergste hite gedaan heb. Ga ook nog een kleine machine was instoppen, was met dit weer alle dagen en strijk dan ook meteen, dan wordt dat niet zo'n hoop en is de strijk op een half uurtje gedaan.

Moet om 15.30H bij de kapper zijn, die ligt op stapafstand. Het moet gekleurd worden, maar heb eens zin in een andere coupe. Ben de mijne moe gezien Maar heb heel fijn haar en moet dus vragen wat mogelijk is.
Zou het aan de achterkant een stukje korter willen hebben en van voor de lengte behouden.Zal vragen of dat gaat.

Matice heeft zowaar gegeten, flinke jongen.

Gisteren voor het slapen gaan een warme douche genomen, vind dat dat beter afkoelt dan een lauwe douche. En vind dat ik dan langer fris blijf. Heb deze nacht thans goed geslapen, was wel heel vroeg wakker;
Zon ga otbijten, dan douchen en boven al alles opruimen en de badkamer afvegen en daar dan stofzuigen; Breng de vuile was mee en stop die in de machine en ga dan onmiddellijk de keuken en de living dweilen, laat daar alles terug en dweil dan de benedenverdieping, dan ben ik voor 11.30H klaar , doe het strijkje en rust me dan tot ik naar de kapper moet.

Wens elk van jullie een fijne dag en blijf maar lekker binnen als je niet buiten moet zijn. Liefs aan jullie allen.

Muddy Maddy

25 jul 2019, 08:11

gisteren naar de dokter geweest, in de wachtzaal redelijk koel. ik heb het begin van een maagontsteking. moet nu 14 dagen primperan nemen en betert het niet langs gaan en verder kijken, gaan dan eventueel over op 'n gastroscopie.
Heb Gimly buiten gelaten nu het nog koel is. beest heeft haarballen, wij kammen hem zo goed we kunnen,maar hij likt toch nog aan zijn vel om zich koel te houden en dan heeft 'em prijs.
maken we de online bestelling met alleen gewone produkten: 90 euro. heb het weer mogen horen toen de medicijnen gehaald werden: 75 euro. maar nu heb ik voor een maand.
Ons moeder heeft geluk dat ze redelijk koel huis heeft. er zitten overal rolluiken achteraan, dus de hitte blijft buiten.
de dag dat ventje terug werken gaat, ga ik bij d'r langs. moet nog een smsje sturen naar Jan, maar het ligt aan Redgy eer de werken op papier staan. ( kan moeilijk met een zweep naar daar gaan hè)
verder niet veel te vertellen: heb een mail gekrgen dat de boodschappen klaargemaakt worden maar het is nog geen 9 uur voor ik een mail krijg dat ze op dit of dat uur komen.
Fijne dag allen.
Cats Rule!