In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

25 jul 2019, 09:31

Afbeelding

Weer een hele warme dag, ik beklaag de mensen die buiten moeten werken
ze kunnen niet alles heel vroeg doen ... gewone afvalzakken waren al vroeg opgehaald
en de vuilkar is zopas nog eens langs gereden voor de groenbakken
en moet straks nog eens komen voor het papier... :roll:

hier is het vandaag weer kalmaan... en koel blijven
met slapen heb ik tot hiertoe nog geen last gehad met alles open
ik moet sowieso elke nacht verschillende keren opstaan... :oops:
maar ik kan telkens weer goed inslapen... :lol:
Ik wens het iedereen toe want wakker liggen is erg in deze warmte...

Nu weer rustig aan niksen, de nodige huistaken zijn al in de vroegte
al gedaan; met de Franse slag :oops: :)
maar eens het weer te doen is krijgt het een goeie beurt :wink:

Voor allen een aangename dag en hou het zo koel mogelijk 8)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

25 jul 2019, 11:11

Denk dat ik een zomerslaapje ga doen: de slapeloze nachten beginnen zich te wreken.
Hoe leert een mens kalm blijven als dat niet in zijn aard ligt? Iemand suggesties?
Relaxatie-oefeningen gedaan, ademhaling gecontroleerd, werk gaan zoeken om te doen...
Het gaat niet meer...
Ik zal eens naar de buren moeten gaan vrees ik.

anjelierken

25 jul 2019, 12:09

Hallo iedereen,

Wij blijven de ganse dag binnen, is niet te doen buiten.Heb gisteravond gezien dat de blaadjes van de begonia's aan de straatkant verbrandt zijn door de zon, is ook de eerste keer.In de tuin zijn er ook enkele planten met bruine bladeren.

Gisteren kwam dochter langs en is lang gebleven , te warm op haar appartement 28°,ondanks dat de rolluiken naar beneden zijn.Haar katten bewegen niet veel van de warmte.We hebben crabble gespeeld, dat was jaren geleden.Is eens leuk.

HVT: probeer eens met Bach Bloesems, te koop in natuurwinkels, daar worden goede resultaten met behaald.Als al het andere niet helpt, is het te proberen waard.Baat het niet, schaadt het niet.
Kamillethee heeft ook een kalmerende werking.
Slaappillen op natuurlijke basis met valeriaan erin enz.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

25 jul 2019, 14:43

Dag seizoentjes allemaal ,
Tja ... hier ook hetzelfde .... Aan de noordkant van het huis , onder het afdak is het nu 41° in de schaduw ... Ocharme , de vogels en andere dieren .... ik heb overal in de schaduw plastieken plateaus met water staan maar er is geen zuurstof in de lucht .... :cry: :cry: /// dan maar hopen dat het rap avond wordt en het een beetje afkoelt / / Voorlopig is het binnen 27° , :roll: / voor een oud huis zonder isolatie en zonder rolluiken .. valt het nog mee .... Maar het "gezaag " de ganse dag op de radio over de hitte , helpt ook niet veel ...
Dan nog maar een siesta doen , zeker ??
Aan iedereen veel moed en sterkte .... vooral aan de zieke mensen , en diegenen die nu in rusthuizen of ziekenhuizen moeten verblijven ......... veel moed ...
Groetjes aan iedereen ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

25 jul 2019, 16:06

ja we weten het nu onderhand wel dat het warm is hé!
ze kunnen er wat van in de media:
breaking news om de zoveel tijd: he tis zoveel graden!!!!!!

jaaa aaaaaaaa ik weeeeettttt heeeettttttt oooondertusssseeennn oook aallllll!!!!!!!!!! :P :P :P :P :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

Helena van Troje

25 jul 2019, 16:07

Het is te zien dat ik het op mijn heupen aan het krijgen ben....sorry

Oma-C

25 jul 2019, 19:12

één keer is genoeg denk ik :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 jul 2019, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

25 jul 2019, 19:14

Afbeelding

Goede bijna avond en ik zal maar niet herhalen dat het heet is :oops:
ons daar zenuwachtig in maken zal ook niet helpen
integendeel dat is slecht voor ons hart...
Er is totaal niks aan te doen... en rustig proberen te blijven
is nog altijd het beste... je opjagen maakt dat je 't nog warmer krijgt...
In bad gaan liggen of een paar keer een koele douche nemen
is het enige wat iets of wat helpt...
Ik kan alleen maar een emmertje rust sturen want koelte heb ik ook niet :roll: :oops:
Hopelijk een rustige nacht en tot later :roll:

clive

26 jul 2019, 07:30

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Alles al gedaan van het licht HH vandaag, was dan ook erg vroeg op. Manlief heeft een dagje verlof kunnen sprokkelen en we vertrekken rond 09.00H naar zee met Matice. We gaan naar Renesse in Zeeland. Een dagje maar, deze avond zijn we al terug, want alle hotels waren vol geboekt.
Matice zijn tas is al klaar, zit alles in wat hij nodig heeft. Drinkbus vul ik voordat we vertrekken pas.

Gisteren dan naar de kapper geweest en heb nu een heel ander kapsel. Van achter een beetje korter en van voor langer. Is echt geslaagd. Lijkt nu of ik veel meer haar heb. Manlief vond het ook heel mooi en het is mooi lichtblond. Maar ben heel blij dat ik de stap gewaagd heb het korter te laten knippen.

Ik wens ieder een mooie dag. En morgen is het een stuk koeler, dat is toch iets om naar uit te kijken.
Liefs en een verkoelende knuffel voor elk van jullie.

clive

26 jul 2019, 07:30

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Alles al gedaan van het licht HH vandaag, was dan ook erg vroeg op. Manlief heeft een dagje verlof kunnen sprokkelen en we vertrekken rond 09.00H naar zee met Matice. We gaan naar Renesse in Zeeland. Een dagje maar, deze avond zijn we al terug, want alle hotels waren vol geboekt.
Matice zijn tas is al klaar, zit alles in wat hij nodig heeft. Drinkbus vul ik voordat we vertrekken pas.

Gisteren dan naar de kapper geweest en heb nu een heel ander kapsel. Van achter een beetje korter en van voor langer. Is echt geslaagd. Lijkt nu of ik veel meer haar heb. Manlief vond het ook heel mooi en het is mooi lichtblond. Maar ben heel blij dat ik de stap gewaagd heb het korter te laten knippen.

Ik wens ieder een mooie dag. En morgen is het een stuk koeler, dat is toch iets om naar uit te kijken.
Liefs en een verkoelende knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

26 jul 2019, 08:28

Goede morgen iedereen, er zit een aangenaam windje
zodat er nog wat trek zit met de ramen open :roll:
Vannacht was er niet veel koeling zodat de
ventilator een paar uren heeft aangestaan
't is er een die je bijna niet hoort
en ik heb goed geslapen :lol:

clive geniet van je dagje zee, Matice zal ook genieten
van het koele water... :lol:

We vragen zon maar niet alles ineens hé
Hier is nog geen onweer geweest maar 't zit
er wel aan te komen
De dames van de groendienst zijn volop aan 't werk
aan de perkjes voor het gebouw.... ze zullen ook warm hebben :oops: :roll:

Alle maatjes vandaag nog een dagje kalmte en rust
en hopelijk vanaf morgen een beetje beter, koeler
groetjes allen en tot..... :roll:

Muddy Maddy

26 jul 2019, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

ik heb nu pas internet.
hadden een temp. van 35° in de slaapkamer, terug gebracht tot 25° deze morgen want we moesten er uit voor de vuilnis en het papier. door de twee semi-airco's te laten draaien. Nu draait alleen nog de grote met koud water.
had gisteren ook een voetbadje genomen. wilde Gimly afkoelen met een handdoek, daar moest hij echt niet van weten. zijn haarballen zijn ook afgenomen.
gisteren gingen we brood met kaas eten, maar door de warmte hadden we beide geen honger.
de temp. is 24°.
straks om wat boodschapjes en een roddelblaadje.
mijn maag voelt al wat beter aan.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Helena van Troje

26 jul 2019, 11:56

Goede middag iedereen,

Lang blijven liggen wegens pas om vier uur in slaap geraakt.
Het heeft hier serieus geonweerd gisteravond.
Oudste zoon kwam nog langs vrij laat.
Die heeft antennes voor als het met zijn moeder niet zo goed gaat.
We hebben een toer met de auto gedaan.
Die heeft airco en dat deed eventjes erg veel deugd.

Daarna alles overeen open gezet.
Gaan slapen na een verkwikkende douche en een uurtje lezen.
Bed verhuisd naar een veiliger plek in de kamer wegens windstoot.
Die wind wakkerde steeds maar aan, dus terug eruit om alle vensters op kip te zetten.
Terwijl ik de Velux dicht deed hoorde ik een geluid als een vuurpijl afsteken met vuurwerk.
Heel dichtbij. Vlug, vlug de koepel dicht en bibberen van schrik.
Ik denk dat de bliksem heel dichtbij moet geweest zijn.
Toen hoorde ik een bonkend geluid.
Dacht eerst dat het buiten was, maar bij nazicht bleek een van de kamerdeuren steeds op en toe te vliegen.
Eindelijk alles veilig na nog een ronde door het huis.
Het heeft nog een uurtje of twee geduurd eer ik terug bekomen was van de schrik.
Natuurlijk was het hier nu niet echt fris geworden vannacht tegen de vorige nachten, als ik met ene gerust gemoed alles had laten open staan, met het alarm aan.

Enfin, we zullen vandaag ook nog wel doorspartelen zeker.

Vriendin van jongste vroeg gisteren wat ze kon meebrengen uit de Carrefour.
Toch gek dat het dikwijls de schoonkinderen zijn die attent zijn.

Morgen de ravage van het onweer opkuisen in de tuin.

Clive zal al weg zijn naar Renesse.
MM gelukkig is de maagpijn minder.
Oma-C ik las daarnet een heel artikeltje over het dorpje Tinge waar de Tour vandaag aankomt.
Anjelier dank voor de suggestie met Bach bloesems.Ooit al geprobeerd, helpt niet.
Ik moet leren niet te vergeten dat het altijd terug overgaat, soms vergeet ik dat en geraak in paniek en dan is het zeel aan.Vroeger was mijn man dan de redder in nood met zijn kalmte en nuchterheid, maar ja, die is niet meer voorradig.
Zwanenmeer jullie hebben ook een vlaag gehad las ik in de krant.

Aan al de anderen een aangename laatste warme dag...

mariajohanna

26 jul 2019, 12:46

Goede middag intussen,
Clive zal een heerlijk dagje hebben vandaag, genieten maar 😊

Hier is het volop bonentijd , groene en gele. Schoonzoon heeft ze komen trekken omdat wij niet meer kunnen. Ja, ik ook niet momenteel. Heb gisteren een verkeerde beweging gemaakt en heb nu het verschot in de rug. Enkel zware voltaren pillen helpen in dit geval..... en op tijd rusten en stilletjes blijven zitten.
Maar de bonen geraken niet vanzelf in de vriezer, dus, .... we zijn er nu pas vanaf, ik ze kuisen en wassen en wegen .... zo goed en zo kwaad mogelijk, en manlief de zakjes dichtlassen. Nu ligt hier nog enkel een witte kool die schoonzoon meegebracht heeft, maar eerst gaan we de innerlijke mens 'versterken' 😉.

Hier gisteren lekker binnengebleven, met de airco aan. Geen onweder gehad, enkel donder gehoord en enkele lichtflitsen. Er kwam wel verschrikkelijk veel wind opzetten, had uit voorzorg de bloempotten op de grond gezet, kwestie van geen stukken te hebben achteraf .....
En nu wat eten, en nog eens een pil pakken, die moeten gelijk met eten ingenomen worden omdat ze niet maagvriendelijk zijn ...... 🤔.

Dames, nog een goede namiddag gewenst.
Tot .... de volgende .....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

26 jul 2019, 13:02

Hallo iedereen,

MJ: veel beterschap gewenst met de rug.

Vanmorgenvroeg al naar de supermarkt geweest , kwestie van de hitte voor te zijn.Er was veel volk, blijkbaar denken veel mensen zo :D .

Gisteravond veel gedonder en gebliksem, maar geen regen.

Vanaf morgen beter, oef.

Dames, tot morgen allemaal.