In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

29 jul 2019, 09:09

Afbeelding

Een mooie zonnige dag gewenst...
De temperaturen zijn nu weer menselijk en de regen heeft deugd gedaan
aan de planten, ze willen graag nog wat meer maar dat komt wel... :wink:

clive een mooi plekje gevonden in Renesse, ja de kust is in Zeeland rustiger
dan onze kust... ook minder horeca... het mag zo blijven
daar vindt je nog stilte die zo'n deugd kan doen...

zwanenmeer , de film van André Rieu is meegevallen, dat is fijn
't is altijd afwachten...ik zie die ook graag en op TV kijk ik ook altijd
als er een uitzending is van z'n orkest... :)

Alle seizoentjes een fijne dag vandaag.. ik moet vanmiddag bij de dokter zijn
voor recepten voor medicatie....maar eerst bellen of hij niet in verlof is :roll:
dat ik niet voor niks aan de deur sta :wink:
deze periode is altijd moeilijk en niet zeker...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

29 jul 2019, 09:24

Goede morgen seizoentjes,

Wakker geworden van een nachtmerrie: waar blijf ik ze vandaag halen?
vandaag nog een paar dagen verlof van ventje en dan is het gedaan. weer keihard gaan labeuren.
donderdagochtend ga ik mee naar brugge naar mijn moeder.
vandaag was draaien met spullen want nu ik weer bh's met beugels draag moet ik daar een speciale behandeling aan geven zodat ze lang meegaan.
Toen de kip gisteren uit de oven gehaald werd, werd Gimly stapelgek. luidkeels miauwen, op en neer springen aan de keukenkastjes, you name it. hij heeft 5 brokjes kip verorberd en vannacht dan zijn laatste stukje mouse.
nu hij zijn ontbijt gehad heeft, een zakje rundsvlees, wil hij mèèr.
ventje wacht de vettige afwas van de kip aan het spit. en de boodschappen. 't zal wel weer 11 zijn eer hij gaat. we gaan gewoon zelfgemaakte spaghetti eten, heb ik nog een portie voor de volgende keer.
Gisteren ventje geleerd hoe hij popcorn moet poffen in de pot. ongeduldig stond hij daar te draaien.
die olie moet eerst opwarmen, het is niet gelijk frietuurolie.
de zon schijnt en het is 17°.
Gimly wil een tweede ontbijt. daar zal hij op moeten wachten.
ja, jongen, maar het is het eind van de maand. dan zie je ook weinig volk in de liedl of bij de beenhouwer en hun sigaretten halen ze dan bij de liedl. maar zodra het geld op de rekening staat.... 't kan niet op. Zagen we in engeland ook heel goed. in het begin van de maand: 3 overvolle karren aan het eind van de maand drummen voor afgeprijsd vlees.
Zo, ga een flesje water halen en toch meneer zijn goesting geven want hij blijft zeuren.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

anjelierken

29 jul 2019, 16:39

Hallo iedereen,

HVT: wij hebben ook een zomer en winterslaapkamer.In de zomer beneden, aan de noordkant waar het goed koel is, en in de winter , boven op het zuiden.

Clive: groenten eten uit eigen tuin is zalig, je weet tenminste wat je eet.Natuurlijk is er ook werk aan, in een moestuin nog meer dan in een bloementuin.We zijn nu bezig bij zoonlief de tuin een beetje op orde te leggen, beetje bij beetje.In de herfst wordt alles omgefreesd , om nieuwe gazon te zaaien.
Ons ouders blijven wel stil, had dat wel verwacht, was op het laatst thuis ook al zo.

Gisteren vrienden op bezoek gehad, is altijd leuk.Had 2 taarten gebakken en heb s'avonds buren ook nog blij gemaakt met resterende stukken taart.Als avondmaal had ik ballekens met kriekjes gedaan en stokbrood.Daar hebben ze veel van gegeten.Dat is altijd een topper hé, ballekens met kriekjes of in tomatensaus.Buurvrouw zegt dat ook: als het kermis is, komt de ganse familie, ze zorgt dan voor diverse schotels, waaronder ballekens, en die zijn steeds al eerste op.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

29 jul 2019, 16:53

Afbeelding

Goede namiddag alle uiltjes, :wink:
zit hier uit te zweten want ik ben tevoet naar de dokter gegaan
en dat is een half uur goed doorstappen en een half uur terug
Het was warm in de zon om te stappen, want er was weinig of geen
schaduw onderweg....maar in de wachtzaal van de dokter was het heerlijk koel :wink:
Ik moest niet lang wachten want ik was eerst..ik kon wat uitblazen. :wink:
in het terugkomen bij de apotheker alle medicatie opgehaald,
en natuurlijk was er weer iets niet voorradig, daar moet ik voor terug... :roll:
een van de dagen... ik had mijn zakje vol en mocht 79€ neertellen :roll:
Ach ja... 't is niet anders en zolang de pillen helpen... :oops:

Ik ga mijn zak pillen uitladen en op z'n plaats leggen, ik kan
er weer even tegen...zo'n goeie 2 maanden... :lol:
Apotheker zegt altijd "je kan een apotheek op je eigen beginnen" :lol: :lol:

Dan eens zien wat ik kan klaarmaken om te eten vanavond
ik dacht aan verse (ingevroren) schorseneren met witte saus en een kalfslapje erbij...
eerst in de vriezer kijken.. wat er nog voorradig is :lol:
Een fijne avond allen en vooral een goede nacht straks...
groetjes iedereen en tot morgen :wink:

anjelierken, lekker is dat krieken met balletjes, dat was vroeger kermiseten :lol: :lol:

clive

30 jul 2019, 07:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, hopelijk was alles oké bij de dokter,dan heb jij wel goed gestapt. En ja, bij de apotheker heb je dadelijk voor veel geld, kan ervan meespreken. Toen ok nog naar de apotheker i het dorp moest gaan, bestelde ik mijn medicatie altijd ' s ochtends. Dan moest ik maar 1 keer fietsen. Nu is er hier al een hele tijd een apotheker op stapafstand, dus als ik nu moet teruggaan is dat niet zo'n probleem.

HVT, de verjaardag van het overlijden van oma-oma. Sterkte.

Anjelier, maken de kinderen en de Ukjes het goed in China ?

Zwanenmeer, het was gisteren een heerlijke wandeldag. Hoe is het met het lawaai bij jouw thuis langs ?

Muddy Maddy, voel je je al wat beter wat de maagontsteking betreft?

Heb al een behoorlijke strijk achter de rug, die had ik gisteren nimmer gedaan gekregen. Was vroeg wakker geworden en ben dan maar opgestaan, tasje koffie gedronken en dan begonnen aan de strijk, ben daar net een klein uurtje aan bezig geweest . Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude strijken. En tegen de avond aan gaan wandelen met Matice. Dan is het nimmer zo warm.

Zo, ga mijn haren wassen en douchen. En dan schiet ik in actie. Zodat ik vandaag op tijd kan rusten.

Wens alle Seizoentjes een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

30 jul 2019, 08:13

weer een nachtmerrie gehad, dit keer van 3 dingen die zo door elkaar liepen. enfin, 't komt er op neer dat ik van de chinees droomde, waar we 9/10 op onze huwelijksverjaardag gaan eten. maar de rode kaars kwam er ook in voor en nog iets waar ik geen verklaring voor heb. Misschien een droomnachtboek beginnen en iemand vinden die alles kan verklaren?
Enfin, Gimly voorzien van zijn natje en droogje.
heeft lang geduurd voor we beiden in slaap geraakten, ik kon m'n draai niet vinden en had rugpijn, waarvoor ik dan een pijnstiller had genomen. uiteindelijk wakker gemaakt door die verdekselse meeuwen. hadden weer ruzie om iets eten.
het was toen rond de klok van 4 uur. dan toch nog wat gedommeld waar ik dan die droom heb gehad.
Oma C: ik heb ook altijd zo rond die prijs van medicijnen.
Clive: het gaat op en af met die primperan. gisteren pasta gegeten, mooi braaf voor het eten die ingenomen, maar 's nachts toch nog een moeten nemen want mijn maag was op zwier.
en de diagnose is stressgebonden. het heeft iets te maken met ventje die een hele maand thuis was en nog niet de helft van wat hij zich voorgenomen had gedaan heeft. afwas pasta is straks ook voor mij. ( pastasaus was van de beenhouwer, dus niet pikant) en moet ook nog moppen, zijn haar doen ( morgen hoor) en een broek strijken. natuurlijk door de temp. drop heb ik weer last van sommige gewrichten.
Gimly is naar boven en staat daar in de slaapkamer te miauwen. ventje doet dan natuurlijk alsof 'em beest niet hoort, terwijl het de laatste tijd al pappie is wat de klok slaat.
ga afwassen, weer alles in stukken en brokken want vrijdag is het weer mijn beurt om alles alleen te doen. Na de afwas iets eten en de rest van de pillendraaier slikken.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C

30 jul 2019, 09:58

Afbeelding

Een zonnige morgen iedereen, :wink:
straks terug naar de apotheek want die had gisteren
niet alles in huis wat ik nodig had :roll:
Gebeurt wel meer tegenwoordig ...
en dan medicatie die niet meer voorradig is 8O
en die ik toch nodig heb...wat is dat toch tegenwoordig...?
apothekeres maakt al verscheidene dingen zelf zodat ik toch
verder kan... ze vindt het ook heel vervelend...en ik ook 8O

M-M ja stress is niet goed voor de maag als je er gevoelig aan bent
maar goed zien wat je eet kan ook helpen,zo kan ik nooit meer
dingen eten die ik heel graag heb, maar liever dat dan die maagzweren
't is niet altijd gemakkelijk in 't leven... sterkte :roll:

clive al vroeg bezig... het wordt vandaag 27° je kan
maar van de strijk vanaf zijn :) een fijne dag verder...

Helena, anjelierken, zwanenmeer M-J, en alle andere seizoentjes....
maak er een fijne dag van... ik ga er aan beginnen
als ik van de apotheek terug ben :oops:

Helena van Troje

30 jul 2019, 10:58

En ik ga er nu aan beginnen se aan de strijk of ik kan de broek niet aandoen die ik absoluut aan wil om naar de kine te gaan deze namiddag.Nog een boodschappenlijstje maken dan kan dat in één keer door gebeuren na de kine.De was ophangen als die gedaan is en de volgende insteken. Waar blijft dat van vandaan komen?

Lief dat je aan oma oma denkt, Clive.
Tja, dat boek heb ik wegens grootvake, niet helemaal kunnen uitlezen, zoals mijn schoondochter zo mooi uitdrukte.Ondertussen heeft dat verdriet over het algemeen zijn plaatsje gekregen.

Goed geslapen vannacht en dan kan een mens de halve wereld aan.

Nog een fijne dag aan iedereen. De zon duikt achter de wolken.

Oma-C

30 jul 2019, 21:15

Afbeelding

Goede nacht en tot later... :wink:

clive

30 jul 2019, 22:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Alles gedaan gekregen vandaag, ben weer een blij mens. Manlief verrast met nieuwe dekbedden die hij een tijd geleden had zien liggen in een linnenwinkel. Ben die daarna in solden gaan halen zonder dat hij het wist. Nu gingen wij het bedje opmaken en zag hij ze voor het eerst op bed. Was er heel blij mee en vond het echt wel een leuke verrassing. Hadden toch een nieuw paar nodig, want 1 paar was serieus aan het verslijten. Hij blij, ik ook blij maar heb moeite gehad het hem niet te vertellen :D :D :D .

Zo, wij gaan slapen, Matice is dat al aan het doen.

Liefs en een slaapzacht aan jullie allen.

anjelierken

30 jul 2019, 22:30

Hallo iedereen,

Clive: ze stellen het goed in China, we krijgen bijna dagelijks foto's doorgestuurd.Ze hebben al in de zoo en een pretpark geweest, zo te zien.

Vanavond veel wind, heb bij zoonlief de blauwe zakken buiten gezet, hopelijk waaien ze niet weg.Doorgaans wegen blauwe zakken minder dan de gele.Nu zullen ze me niet liggen hebben zoals vorige week, toen ze al geweest waren :wink: :D

Dames, tot morgen allemaal.

clive

31 jul 2019, 08:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Net 2 betalingen gedaan, eentje is een dag te laat gestort :oops: ; Was dan ook een klein bedrag van een labotest en die zat verkeerd in de map met de reeds betaalde facturen.
Matice is aan het eten, waar gaan we dat schrijven ? Hij eet zo vreselijk matig. Krijgt tussenin wel eens een paar schijfjes kalfsworst of kippenwit, meestal als beloning als hij wat brokken gegeten heeft zodat hij eten linkt aan nadien een lekkernij. En na de hondenschool krijgt hij een grote jumbone, daar zitten echt heel veel calorieën in en dat kan echt geen kwaad voor hem. Ben al blij dat hij ' s ochtends zijn VIYO opdrinkt.
Dierenarts zegt tegen mij dat ik me daar echt geen zorgen om moet maken, maar onbewust doe je dat toch. En energiek is hij genoeg. Hij was deze ochtend, was om 06.00H op, nog aan het slapen. Heb hem gelaten en rond 06.45H vond hij het tijd om op te staan. Dan staat alles al voor hem klaar, vers drinken in de garage en nog een kom buiten, zijn kommetje brokjes en zijn VIYO.

Gisterenvond wouden we slapen gaan en we hoorden iets fladderen aan de voordeur, Gingen kijken en daar zat een ziek duifje dat probeerde onder de tuinpoort te geraken en dan zo in de achtertuin. Wou dat niet voor het duifje zelf, maar ook niet voor de veiligheid van Matice. Dus wegwerphandschoenen aangedaan en in pyjama met dat duifje naar het bosje aan het einde van de straat. Daar maakt hij het meeste kans. Ondanks handschoenen, handen goed ontsmet. Je weet natuurlijk niet welke ziekte dat duifje heeft.

Ben benieuwd of ik mijn was buiten droog ga krijgen, misschien tussen de buien door. Zal straks zien.
Anders wordt het droogkast en droogrek voor de spullen die niet in de droogkast mogen . Dan als hij droog is, meteen strijken. Het is niet zoveel. Probeer de was en de strijk altijd goed bij te houden.

Vandaag misschien tijd voor een kleine extra taak. Ook dat zullen we zien.

Zo , ik ga plaats vrij maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een mooie woensdag. Liefs.

Muddy Maddy

31 jul 2019, 08:43

Clive: lieve meid, hou het vuur uit je sloffen zenne! zoals je het schrijft ga je weer het vuur ervan onder lopen met alle gevolgen van diens! zegt de moeial.
Vandaag moet ik wel het vuur uit mijn sloffen lopen want na 10 uur komt er hier iemand en ik moet ventjes haar nog knippen! en daarna grondig moppen. en niet lanterfanten want morgen ben ik naar moeder, moet ventje met collega overleg gaan plegen met een grote kop in zeebrugge....
het is zijn instalatie zoals ze zeggen dus om het met de woorden van preuteleute te zeggen bluf mè je fikken van de loma....
Gimly lag nog op zijn handdoek te liggen, was moe poessie en ik geef hem eten, maar neen, mammie, ik wil korrels! :roll: Raar Poessie.
ik ga opruimen, dan ventjes haardos doen en hier moppen. en dat allemaal voor 10 uur voor er een vriendin komt. zal morgen wel weinig sjieken waard zijn, maar kan de hele dag uitrusten bij moeder.
of juist net niet. het is aan het miezeren dus alles zal met de franse slag zijn.
daarna rusten met ontbijtpillen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

31 jul 2019, 09:11

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
het ziet er hier regenachtig uit en het is een jasje frisser
maar ik heb het graag zo, we gaan niet dood van een regenbui :roll:

Ik wens jullie allen een mooie laatste julidagen ik ga
me klaarmaken om weer eens naar de markt te gaan
't is al efkes geleden met die hitte
Voor allen sterkte en goeie moed en denk er aan
"morgen komt ook nog langs" :lol:

mariajohanna

31 jul 2019, 10:14

Goede morgen iedereen,
Na wat proberen en foefelen geraak ik hier nog eens....
We zijn in Wenduine, het regent, en het is hier vandaag 'plaat preferee' op de rotonde.....
Gewoonlijk hingen we daar ook rond maar nu niet dus.
Appartement boven ons heeft internet van Telenet laten installeren ,voornamelijk voor de.kids met hun 'spelletjes' , het resultaat is dat wij zonder tv-aansluiting zitten. Gewoon afgekoppeld terzelfdertijd 🙄.
Vandaag van 12.30 - 18.00 u zijn we verplicht huiswacht dus.
De mensen boven ons hebben al hemel en aarde bewogen voor ons naar Telenet toe, gewoon omdat dat spelletje al tijdje bezig is. Tot slot zou het nog onze schuld zijn (zodat ze kunnen 'innen' ....) maar dat zou mooi zijn zeg, dat komt in de gazet 🙃
Wordt vervolgd .....

Patatjes zijn geschild, kalkoensnitsel is aan het ontdooien en als groenten tomaten (uit onze serre) en sla (zelf gekocht gisteren ! 😊).
En nu boekje lezen .... is nog vroeg he !
Tot straks ......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen