Het meest gezochte profiel zijn poetshulpen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1

31 jul 2019, 19:04

En wat heeft die Pvda partij te maken met mijn dienstencheques voorn? Versta je redenering niet?

voorn

31 jul 2019, 19:17

HA ha afgeven op de thuishulp, de poetsvrouw alles wat met dienstencheques betaald wordt.
En er dan zelf hebben.
U bent een Hypocriet.
De Pvda gaat toch alle dienstbetoon gratis maken.toch

Horus1

01 aug 2019, 08:19

Afgeven op mijn poetshulp? Waar deed ik dat en waarom zou ik dat doen? Ben heel dankbaar dat ze er is en in tegenstelling met sommigen hier blij dat dit systeem er is. Ga de dame vandaag eens de ganse mikmak hier eens laten lezen,

gast43

01 aug 2019, 08:28

Horus1 ,

Ga je toch die dame niet aandoen .Ze zal naar huis gaan als ze dat hier allemaal gaat lezen . :wink:
Hou ze in ere .

petrol

01 aug 2019, 10:02

De ganse mikmak moet ze lezen.
dejules

01 aug 2019, 12:51

petrol schreef:
01 aug 2019, 10:02
De ganse mikmak moet ze lezen.
De kans dat ze dat kan lezen is erg klein.
‘Met een boutade zeg ik soms: de dienstencheques zijn de meest succesvolle Poolse tewerkstelling ooit’, zegt Ive Marx, die sociaaleconomische wetenschappen doceert aan Universiteit Antwerpen.
De kans wordt almaar groter dat de poetshulp die Vlamingen met dienstencheques betalen buitenlandse roots heeft. In 2016 was minstens 42 procent van de werknemers in de sector bij zijn geboorte geen Belg of had hij een ouder die niet als Belg geboren was. Dat blijkt uit het jongste evaluatierapport over de dienstencheques van de Vlaamse overheidsdienst Werk.

Het werkelijke aantal werknemers met buitenlandse roots ligt wellicht nog iets hoger, want van 6 procent van de werknemers weet de dienst Werk niet welke origine ze hebben. 52 procent van de werknemers wordt als Belg gecatalogeerd.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 80164.html
Ice

01 aug 2019, 14:08

Het kan die Poolse poetshulpen immers niks schelen dat ze aan sociale rechten moeten inboeten en voor peanuts moeten werken, zolang ze maar telkens drie maanden kunnen gaan luieren in Polen met een werkloosheidsuitkering van de belgische belastingbetaler dat dubbel en méér bedraagt dan een maandelijks loon in Polen....bovendien wil eu nog wat meer van ons belastinggeld versluizen door dat "betaalde verlof" naar zés maanden te brengen, kwestie van onze welvaart en SZ versneld te kunnen afbreken tot op de grond...(uitbreiding naar niet-eu landen zal ook nog wel volgen, daar verzinnen ze nog wel wat voor.)
En na drie maanden uitrusten in Polen, komen ze terug, krijgt de werkgever/dienstencheque bedrijf een premie om een goedkope werkloze zonder sociale rechten aan te werven en we zijn weer vertrokken voor de carrousel tot het volgende, betaalde verlof in Polen. :roll:
Tiens....onze SZ wordt ónbetaalbaar? Hoe zou dát nu komen???? :evil:

Wacht maar tot moslims dat spelletje in het snotje krijgen, ze hebben alvast geen vestigingsattest en kennis van de taal nodig om hun gesluierde slaafjes te verhuren en te lokken met regelmatige, betaalde vakanties in thuislanden.....er zullen vast al wel turken in dat wereldje zitten, het is bekend dat die valse arbeidscontracten verkopen aan landgenoten om SZ/een uitkering of pensioen te verkrijgen en als politicus persen ze zelfs vluchtelingen af voor een humanitair visum...zulke kans om te profiteren laten die niet liggen.

gast43

01 aug 2019, 14:57

Ice,

Wacht maar tot moslims dat spelletje in het snotje krijgen, ze hebben alvast geen vestigingsattest en kennis van de taal nodig om hun gesluierde slaafjes te verhuren en te lokken met regelmatige, betaalde vakanties in thuislanden.....er zullen vast al wel turken in dat wereldje zitten, het is bekend dat die valse arbeidscontracten verkopen aan landgenoten om SZ/een uitkering of pensioen te verkrijgen en als politicus persen ze zelfs vluchtelingen af voor een humanitair visum...zulke kans om te profiteren laten die niet liggen.

Die kennen beter hun rechten dan hun plichten , plus dat Dejules denkt dat ze dat niet gaan lezen ,of kunnen lezen :roll: Dien tijd is passe , dat ze tolk moeten vragen alleen als om plichten gaat dan wel . :lol:
Hebben allemaal Iphone plus tablet of pc , is niet moeilijk vertalen , wat er hier word geschreven .

Zoiets laat je niet lezen aan die mensen uit respect .
Dat hij twee keer nadenkt Dejules heeft geen respect ongeacht welke job .
Werkt het liever uit op forum , dat je denkt waar blijft hij het halen , heeft hij verkeerde keuze gemaakt job .Had hij maar beter moeten weten . Was keuze genoeg . Dacht ook met zijn 90 uren per week dat hij dubbel pensioen zou ontvangen . 8O .Neen integendeel veel mogen betalen dat heeft hij gedaan , kende hij ook de werking niet van loonberekening en belastingen .op u wedde .
dejules

01 aug 2019, 15:11

gast43 schreef:
01 aug 2019, 14:57

heeft hij verkeerde keuze gemaakt
Een land waarbij mensen die voor economische welvaart moeten zorgen het verwijt krijgen dat ze de verkeerde keuze gemaakt hebben, zo'n land is niet levensvatbaar!
Laatst gewijzigd door dejules op 01 aug 2019, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.

gast43

01 aug 2019, 15:38

Neen dejules Jij verdraait mijn woorden omdat je niks meer kunt aan toevoegen omdat we gelijk hebben .

Jij hebt verkeerde keuze's gemaakt en laat het ook uitschijnen hier op forum .
Je moet Ice daar niet bij betrekken punt uit .
Wat hebben wij daar met te maken helemaal niks en de welvaart zal ook groot deel te maken hebben
hoe je er zelf bent mee omgegaan !! Sparen voorbeeld of pensioensparen , en dan zou je nog de mensen benijden omdat ze kunnen stopt met u onzin niemand van ons heeft de wetten en regels toegepast .
Gaat uitspelen bij de regering , als je toch u gelijk wilt halen ,misschien kun jij de wereld verbeteren op u ééntje maar stopt met u gezeur .
dejules

01 aug 2019, 16:05

gast43 schreef:
Neen dejules Jij verdraait mijn woorden omdat je niks meer kunt aan toevoegen omdat we gelijk hebben .

U bent de woordvoerder van dit forum?
dejules

01 aug 2019, 16:07

gast43 schreef:

Wat hebben wij daar met te maken
U komt toch uit de bedrijfswereld, toch.
In welke sector, welk bedrijf?
dejules

01 aug 2019, 16:10

gast43 schreef:
Neen dejules
Jij hebt verkeerde keuze's gemaakt
Een land waarbij mensen die voor economische welvaart moeten zorgen het verwijt krijgen dat ze de verkeerde keuze gemaakt hebben, zo'n land is niet levensvatbaar!

Wil.

01 aug 2019, 16:26

Wat er in die bestofte ideeën van je zou mogen gaan doorsijpelen is, dat als je een keuze maakt voor de privé, dat je dan ook de consequenties moet aanvaarden.

Net zoals ambtenaren de gevolgen van hun keuze moeten aanvaarden.

Maar achteraf staan kwijlen om de voordelen van de ambtenaar, maar het vroeger nooit met het armoezaaiersloon van die ambtenaar willen doen hebben, dat is teken van onvolwassenheid. Dat gejammer en geblèr bij iemand op seniorenleeftijd, dát is voer voor psychiaters. En lees de fabel van de krekel en de mier nog eens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

01 aug 2019, 16:31

Dejules je blijft maar ronde de pot draaien .

Heb zo goed gewerkt als jij in Duitsland zo dus hoor je mij klagen plus nog werknemer geweest in België
en erna ben ik zelfstandig geworden . Maar ik laat ieder in zijn waarde ongeacht welke job dat ze hebben gedaan .

Maar begrijpend lezen ? want je vergeet de helft wat er hier wordt getypt .Dat je telkens moet gissen .
Is niet de ambtenaren zijn de poetsvrouwen zij niet de leraren zijn de zelfstandigen wie is de volgende die je gaat aanvallen .Als ik alle dagen zo gefrustreerd zou lopen op mijne leeftijd , denk dat ik gek zou worden . Is er nu geen moment dat je kan zeggen geniet van leven ? heb me dat al dikwijls afgevraagd . Denk je nu echt dat ik zo gemakkelijk met mijn gezondheid daar hoor je me ook niet over klagen , neen is leren aanvaarden en leren mee omgaan , en proberen beste van te maken . En was net op pensioen en miserie is begonnen . Maar zoiets moet ik hier niet komen uitwerken op de mensen .