In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

02 aug 2019, 18:33

Hallo iedereen,

Zwanenmeer: alles wordt duurder, maar die gas/elektriciteit afrekening is toch wel serieus.Is 10x duurder geworden dan in 2017 8O .

Hier al enkele buien gedaan, korte maar hevige.

Daarstraks worteltjes gegeten uit eigen tuin, ze zijn goed gegroeid met die regen van vorige week.Ik heb er erwtjes bij gedaan,ik eet enkel erwtjes vers of uit de diepvries.Nooit uit blik , word ik ziek van.

Deze namiddag in de supermarkt ijsjes gekocht, stond daar toch een enorme rij aan de kassa, dan kan ik me zenuwachtig maken omwille van die ijsjes, anders niet.Het duurt dan nog een tijdje eer je thuis bent, maar allez, ze zagen er nog oké uit.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 aug 2019, 19:50

Het was een superdagje met de vriendin.
Wel weer eventjes avontuur om mekaar te vinden in het station.
Wegens werken aan de stationsinfrastructuur stopte mijn trein aan de hele andere kant van het station.
Enfin tenslotte mekaar toch gevonden.
Veel gebabbeld, lekker gegeten en twee musea gedaan.
Geen regen voor ons want het regende telkens als we binnen waren.

Anjelier, als ik diepvries moet hebben dan neem ik altijd de speciale koeltas gekocht bij Spar mee, met de koelelementen in van de frigobox. Ook als ik naar de beenhouwer moet met de fiets, dat is toch een kwartiertje fietsen eer ik thuis ben.Dan durf ik al eens gewoon de koelelementen in d fietstassen leggen in een handdoek gerold.

Het is lekker fris nu. Nog een fijne avond aan iedereen.

clive

02 aug 2019, 20:14

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, alles wordt constant duurder, schrik altijd aan de kassa als je gewone boodschappen gaat doen 8O .

HVT, wat fijn dat jullie zo'n superdag hebben gehad.

Ben vreselijk moe, wens dus iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte slaapwel. Liefs.

mariajohanna

02 aug 2019, 20:53

Goede avond, iedereen,
Vandaag aan de kust terug een lekker weertje. Morgenvroeg naar huis en wat werkjes doen, zoals gras afrijden, tomaten in serre zullen ook dorst hebben .......
Dat gaat zo als iedereen op reis is, dan moet je er zelf wat voor zorgen, he !
Dinsdag moeten we weer aan de kust zijn, er komen 2 aannemers voor offertes te maken voor dakisolatie.
En zo boeren we maar wat aan, he ......
Nog wat tv kijken en dan naar bed, morgen vroeg dag ......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de volgende.....
(geen puf meer om nu veel te schrijven, was druk dagje, ben moe ..... )
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

02 aug 2019, 21:14

Afbeelding

Voor alle seizoentjes nog een fijne avond
kinderen zijn pas naar huis en ik ga nog
douchen en wat bankhangen alvorens te gaan slapen...

Helena een fijne uitstap gehad, leuk zo... :)

anjelier ik heb ook altijd een koeltas bij voor eventuele
verse dingen of iets uit de vriezer... dat is handig...

M-J, als je aan zee klaar bent ken je thuis weer beginnen
zo blijven jullie bezig hé :lol:

clive erg moe ga maar tijdig slapen, soms kan je het niet tegenhouden

Hier hebben we af en toe een buitje gehad maar niet veel regen
vannacht mag het nog wat regenen, dan lig ik in mijn koffertje :wink:
Slaapwel aan allemaal en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

03 aug 2019, 08:21

Goede morgen iedereen,
Oei, ik 'de eerste' ? Dat valt niet veel, zo nooit voor !
Niet goed geslapen, om 8 u al kunnen huiswaarts vertrekken. Daar wacht wat in de hof, denk ik.....
Ook probs met buurvrouw 'in de maak ' , die moeten ook opgelost geraken......
Enfin, we weten weer wat doen. Dinsdagnamiddag moeten we zien dat we daar ter plaatse terug zijn, en voor de rest zullen de problemen opgelost worden als ze zich voordoen ........
Wie zei dat ook weeral ? 🙄
Dames, ik ga de weg nu wat mee volgen. Hebben al een buitje achter de rug, intussen .....
Tot ..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 aug 2019, 08:59

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
hier een grijze dag, hopelijk klaart het nog wat op
maar we moeten het toch pakken gelijk het komt :roll:

M-J, op weg naar huis, en nog problemen moeten achterlaten
dat is niet fijn, hopelijk geraakt het goed opgelost want problemen
met buren is nooit leuk... rij voorzichtig, jouw man heeft het toch
al goed en ver gebracht als je weet hoe ver hij gezeten heeft :roll:
Fijn dat hij al naar en terug van de zee naar huis rijdt... sterkte nog

Alle seizoentjes die nog langskomen een fijn weekend,
we zien wel wat er komt en we maken er het beste van
Groetjes allen en tot later... :wink:

clive

03 aug 2019, 09:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, hoop dat de eventuele problemen kunnen opgelost worden.

Ben al een tijdje op, was dan gisteren ook vroeg gaan slapen. En heb nu al veel gedaan. De kleine strijk is gedaan, keuken en living opgeruimd ( gisteren voor het slapen gaan al gedaan) en alles is daar al gestofzuigd en beneden is ook al alles gedaan.
Zit wel nog in pyjama. Maar ga dadelijk douchen en dan meteen boven ook alles doen.
Moet vandaag om 12.00H bij de manicure / pedicure zijn. En daarna de boodschappen gaan doen, was ik gisteren echt te moe voor en had serieus pijn :oops: .

Matice heeft zijn Viyo al uit en heeft al van zijn brokjes gegeten, heb hem beloond met een schijfje kippenwit. Hoop dat hij de link legt dat brokjes eten een beloning betekent.

Zo, ga douchen en me klaarmaken en boven alles doen. Weet al wat ik ga aantrekken.
Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Wens iedereen een heel fijne zaterdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Muddy Maddy

03 aug 2019, 09:48

Goede morgen seizoentjes,

het beloofde mooie weer zullen we zelf maar maken zeker?
gaan vandaag de muziek samenstellen voor de burenbbq.
heb een mailtje gestuurd naar een vriend maar natuurlijk nog geen antwoord terug.
't zal weer gezellig zijn: iedereen met zijn eigen gezeldschap en wij 2 met elkaar pratend. :?
ach, waarom maak ik me er druk in, het veranderd geen zier.
gisteren boodschappen gedaan en eens met een oud kassaticket alles opgeteld en de som van de produkten was bijna juist. dan de 10 bons laten afprinten dat we tegoed hadden. ventje wou eerst naar huis rijden, maar er was juist weinig volk. Augustus is een 5 weken maand en dan komen die bons goed van pas.
Jan is gisteren de velux komen opmeten en ook het vloertje want die cijfers waren door zijn broer mislegd ( jaja, zal wel)
beest heeft gegeten en is hier ergens.
Anjelier: de laatste keer dat ik ijsjes meegebracht had, denk ik dat de bevoorradingswagen net geweest was want ze waren op het nippertje en het was dan nog geen hete dag. ik heb er gisteren ook gekocht. caramel en framboos. het zijn mini- friscootjes.
ventje mag dan om de kranten. moet nu wel alle kruiswoordpuzzels vanuit de kranten sparen voor vriendin 2. ach, dan moeten wij minder wegsmijten als het papier is. en die leverzakken van de bestelling van online boodschappen komen goed van pas.
heb gisteren wonderspons gebruikt op mijn nieuwe zwarte sandaaltjes. ze waren bevlekt geraakt doordat ik gisteren onwel geworden ben. Dinsdag om 13 u kan ik eindelijk terecht bij de pedicure. dat wordt lekker kletsen.
had moeten bellen om te weten of L. nu maandag komt of niet, maar ik ben toch op.
zei daarnet tegen Gimly dat er vogeltjes waren op het dak. hij was zich aan het wassen, dus geen intresse. Hij heeft alles gekregen wat 'em wou, dus nu voort tukken. Dat heeft hier een godenleven.
en nog miauwen.
HVT: leuk dat je een fijne dag gehad hebt met je vriendin. musea zijn dus goed om regenvlagen te ontlopen.
gisteren de muggenvanger niet aangestoken, dus moest ik in het halfdonker naar het achterraam om te zien wat die lichtgevende vlekken waren. merk dat anders nooit op, maar er brandde dus licht bij mensen aan de grote baan.
vandaag dus de muziek doen voor de burenbbq en ik hoop dat het niet zo koud is als verleden jaar. ik weet een paar koppels die niet gaan gaan. altijd dezelfde. gisteren liep de slungel van het apartement rond toen ik aan mijn deur stond te zoeken naar sleutels. hij was aan het nadenken of hij me gedag zou zeggen. niet dus.
Moeder heeft gedaan met bellen, nu kan ventje om de kranten.
ik ga me dan even bezig houden met de boerderij en de criminal cases of verder kijken naar criminal minds op uitgesteld kijken vanaf seizoen 1 op play more. en kijken of er een nieuwe episode is van "the twilight zone"
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken

03 aug 2019, 17:09

Hallo iedereen,

HVT en Oma-C: ik heb altijd een koelzak in mijn auto liggen, is een plastieken zak , ooit gekocht bij Colruyt.Daar steek ik mijn diepvriesprodukten en vleeswaren in.

MM: ik koop ook steeds mini-friscootjes, vind dat beter dan die grote.Voor manlief mogen het gerust grote zijn :D :D

Wij eten hier ook al tomaten uit de serre, uit de serre van zoonlief :D , die zijn al rijp.Heb hen al laten weten dat ze lekkere tomaten hebben :D :D In mijn serre beginnen ze ook te kleuren.

We hebben al een flinke wandeling achter de rug.Spaanse woef ligt hier "uitgeteld" op de vloer, zal vanavond ook niet veel meer bewegen :D

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

03 aug 2019, 18:08

Rustig dagje vandaag met krantje, puzzels, niets doen.
Maandag ga ik toch naar Kruidvat om nog wat goedkope lectuur.
Ik besefte niet dat ik echt zoveel naar de bib ga en zoveel lees.
Allemaal tussen het werken door.
Ik heb nog een mechelenbon, een geste van de stad omdat ik single ben.
En wij evengoed 54€ moeten betalen aan Ivarem als een gezin met zes koters en boel pampers in de vuilzak...
Ga daar eens mee naar Salvator gaan, de boekhandel die die bon aanvaard. DS doet daar niet aan mee...

Nog een fijne rustige avond gewenst.

Muddy Maddy

04 aug 2019, 06:06

Goede vroege morgen seizoentjes,

ben wakker geworden om de badkamer te gebruiken en ben dan gelijk opgestaan omdat ik ventje hoorde zuchten. klaarblijkelijk had ik in de vooravond een oerwoud doorgezaagd terwijl hij naar zijn dvd zat te kijken.
wonderspons deed zijn naam eer aan. vandaag eens de poef ermee doen waar schoensmeer aan hangt van toen Hans en Suus hier waren. ( ik heb maar een beperkt aantal zitplaatsen, aangezien hier anders niemand komt.)
mijn bevlekte sandaaltjes zijn als nieuw. 't zijn zwarte, met een elastiek ipv een gaatjesbandje. zitten heel confortabel.
heb beest buiten gelaten, dan kon ik het spoor van zijn eten wegvegen. hij loopt wss met zijn poten in zijn teljoor en zo de woonkamer in.
Sinds we zo'n spuitbus op min. hebben, rook het in de keuken heerlijk naar witte bloementjes. de volgende bus is lavendel. Gimly komt toch niet veel in de keuken, dus het kan niet heel veel kwaad voor hem. er stonden eerst stokjes met vloeistof maar die haalden het niet tegen vuilnisbakkengeur.
HVT: hier komt Suez het afval en papier ophalen maar geen korting omdat je single bent of maar met twee. Jammer, zo'n boekenbon kon ik ook gebruiken.
Gisteren echte Hollandse rookworst gegeten. vraag me af of die ook gebbq-ed lekker zou zijn. als dat het geval is, weten we al 1 gerecht voor op de buren bbq. vandaag is het kip, ze ligt al in de ijskast te ontdooien want slecht weer of niet: bbq kip is het. gisteren was het geen echt bbq-weder.
ons moeder wist te vertellen dat vriendin 2 boos is op vriendin 1. die was zonder nummer 2 naar oostende getrokken om een horloge om te wisselen bij een marktkramer dus het was gewoon heen en weer. want ze had een broodje gekocht en op de dijk gegeten alsvorens met nieuw batterijtje in horloge ( marktkramer kon dat batterijtje vervangen) terug te keren. Vriendin 1 had haar gezegd dat omdat het heen en weer was en ze maandag al op stap waren geweest, ze het de moeite niet vond om vriendin 2 mee te vragen, waardoor vriendin 2 vrijdag om 11 uur ' s
morgens toen moeder haar de kruiswoordpuzzels die ik spaar voor haar kwam brengen, al in bed lag! Als die al depressief is van een gemist uitje, mogen ze mij in beernem steken voor alle gemiste dingen. :?
Anjelier: voor ventje zouden het ook grote frisco's mogen zijn, ik heb liever kleintjes. gisteren zaten we te kijken naar " we bought a zoo" en de reclame van madeleintjes met chocolade kwam erin voor. we keken allebei naar elkaar en ventje zei: de gb is morgen open! je zou ze wss ook in de dag/nacht winkels vinden. er zijn er hier nu maar 3 niet meer waarvan 1 echt een nachtwinkel is. de andere doen speciaal brood op bestelling de zondag en moeten dan open blijven. ze moeten geloof ik om 17 u 30 als de echte nachtwinkel open gaat, dicht zijn.
het is al licht aan het worden. en eind oktober herhaalt het spelletje uurwerken verzetten zich waarvan ventje die voor in de badkamer nog moet ophangen. denk als ik buurman V. zie, dat eens te vragen. Muziek op usb zetten is gisteren niet doorgegaan. vandaag is er nog een dag.
Clive gaat met Matis naar school.
Oma C gaat het weer rustig aan doen.
Zwanemeer heeft hopelijk een rustige dag.
zo, ik ga m'n lichte koffie uitdrinken en dan de criminal cases doen waar ik nu merk dat ik een groter scherm ga nodig hebben om alle verborgen voorwerpen te vinden. de tablet is al lang onbruikbaar door de beveiliging die erop zat, omdat die ook gebruikt werd met Fb.
of we zouden hem eens blank moeten zetten. en alleen de zoek & vind spelletjes erop zetten.
seizoen 11 van bones is besteld, dankzij te kijken naar "lucifer" ontdekten we dat we er een misten!
begin december mss genoeg voor de hele serie van "enterprise".
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

04 aug 2019, 09:40

Afbeelding

Een zonnige zondagmorgen wens ik jullie allemaal :wink:
geniet zoveel mogelijk van de dag... als het kan,
of blijf in de schaduw net als ik... :?

Helena, wij moeten niet betalen voor huisvuil,
maar maak ze niet wakker :roll: :oops:
Ik kan niet lang meer lezen want mijn ogen vallen dan toe
en ik wil overdag niet slapen, dat doe ik 's nachts wel in bed :oops:
geniet van de bon, alle beetjes helpen... :wink:

M-M ja ik hou het rustig op mijn wandelingetje na...
elke dag een blokje om zodat ik aan m'n beweging kom
die routine doet goed aan mijn dagelijkse ritme, soms een uurtje
soms een half uurtje en dan slaap ik goed :)
Kan jouw man geen hoofdtelefoon opzetten als jij bomen omzaagt..
dan heeft hij geen last van het lawaai... :roll:

anjelier, lekker die verse tomaten heel anders dan wat de winkel verkoopt :)

clive zit op de hondenweide met Matice... ze zal ook moe zijn na de lessen :roll:

Alle seizoentjes (ook hen die ik niet genoemd heb een aangename zondag... :lol:

zwanenmeer

04 aug 2019, 10:09

Voor alle seizoentjes een fijne zondag ,
OMA C : dank voor de mooie spreuken :-)
MM : fijn dat je aan me denkt , ik lees altijd graag jouw belevenissen /vandaag is het voorlopig rustig..
HVT : hier betaal ik als alleenstaande 118 EU per jaar voor het ophalen van het huisvuil en vermits ik een kat in huis heb en dus kattenbakkorrels moet gebruiken , heb ik om de 14 dagen een vuilniszak vol / Dus moet ik minstens nog een rol zakken bijkopen per jaar om toe te komen ....
Clive : ik bewonder jouw energie om zoveel werk te doen ..... Ik zit dikwijls met een luie "diesel" motor .. :oops: :oops:
MJ: ook problemen met de buren .... :| :| ik wens je veel moed .... ik word er ziek van / en dat doe ik mezelf aan .. :cry: :cry: ..... Gisteren kon ik het even van me af zetten . ik ben met een vriendin naar de Eifel geweest / het was bewolkt maar droog weer , dus we hebben goed kunnen wandelen /
Aan alle seizoentjes : nog een fijne zonnige zondag voor iedereen ....ik ga wat opruimen ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro

04 aug 2019, 11:56

Goede middag , het is hier mooi weer, ,maar ik denk dat het weer thuis blijven zal zijn
Misschien zal ik alleen een toertje doen,,
Te voet denk ik ,
Fijne namiddag :|
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi