Héél raar
-
MaLoReg
Voor de vijfde dag op rij. Ik zit in de zetel rechts en aan de linkerkant nesteld zich een
wesp (is het altijd dezelfde??-is het een bij??) en die gaat onder de zijkant van een
sierkussentje-vliegt soms effen buiten en nesteld zich dan terug.
Wat moet ik daar nu van denken-vindt dit héél erg raar (ook vermits ze helemaal geen
ander plaatske zoekt maar recht op haat doel afvliegt).
Wil ze niet doodspuiten, alleen weten wat er juist gaande is-dit is toch niet mogelijk,
iedere dag zelfde plaatske onder sierkussen (helemaal geen andere plaats) en dit
nu voor de vijfde dag op rij (mss al langer maar hadt daar dan geen erg in).
wesp (is het altijd dezelfde??-is het een bij??) en die gaat onder de zijkant van een
sierkussentje-vliegt soms effen buiten en nesteld zich dan terug.
Wat moet ik daar nu van denken-vindt dit héél erg raar (ook vermits ze helemaal geen
ander plaatske zoekt maar recht op haat doel afvliegt).
Wil ze niet doodspuiten, alleen weten wat er juist gaande is-dit is toch niet mogelijk,
iedere dag zelfde plaatske onder sierkussen (helemaal geen andere plaats) en dit
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat er aan de hand is?Wil ze niet doodspuiten, alleen weten wat er juist gaande is-dit is toch niet mogelijk,
Klop ze, hoe erg het ook is misschien, naar de eeuwige jachtvelden. Wij hadden dat ook voor maar dan aan de buitenkant aan de schuifraam bij een verluchtingsgaatje. Voorlopig kon het geen kwaad tot er op een dag al twee waren en na enkele dagen we zagen dat er een kleine ophoping van....ontstond. De plaats was ideaal en dus begonnen ze met het maken van een nest. Beide wespen hebben het niet meer kunnen navertellen want niet vergeten dat ze ook onderling communiceren en we hebben er geen meer gezien.
-
MaLoReg
Dat begrijp ik allemaal - bvb aan een schuifraam maar heb nog nooit gehoord dat ze
nesten zouden maken in de hoek van een SOFA in huis in de living.
Dat is toch raar niet?
nesten zouden maken in de hoek van een SOFA in huis in de living.
Dat is toch raar niet?
-
MaLoReg
Toch nog ff laten weten. Heb de 2 kleine sierkussens weg genomen-niks te zien. Dan de grote
achterwand (ook kussen) weggetrokken en daar zag ik 6 bruine, ja hoe moet ik het zeggen:
ongeveer 3cm groot en redelijk dik in een bruine kleur (cocon???) die heb ik bespoten en
die zijn nu naar onder gezakt. Is er nog iets dat ik moet/kan doen? Om heel die zetel om te bouwen ben ik niet krachtig genoeg. Hopelijk volstaat nu wat ik gedaan heb (een wesp was niet
te zien) Die 'cocons' durf ik niet goed weg te nemen. Ik spoot met 'Baygon' maar de tekst is in
't Grieks en kan ik niet lezen, het was eerder een wit schuim dat uit de spuitbus kwam.
achterwand (ook kussen) weggetrokken en daar zag ik 6 bruine, ja hoe moet ik het zeggen:
ongeveer 3cm groot en redelijk dik in een bruine kleur (cocon???) die heb ik bespoten en
die zijn nu naar onder gezakt. Is er nog iets dat ik moet/kan doen? Om heel die zetel om te bouwen ben ik niet krachtig genoeg. Hopelijk volstaat nu wat ik gedaan heb (een wesp was niet
te zien) Die 'cocons' durf ik niet goed weg te nemen. Ik spoot met 'Baygon' maar de tekst is in
't Grieks en kan ik niet lezen, het was eerder een wit schuim dat uit de spuitbus kwam.
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Eerlijk gezegd bent u net op tijd geweest dat er zich een wespennest zou 'zetelen'.
Die 'cocons' zou u toch moeten verwijderen want er kunnen eitjes inzitten en/of de koningin..
Koop een paar gummi handschoenen, steek de 'cocons' in een plastiek zak en naar buiten daarmee ergens in een vuilbak. Als je weet langs waar ze binnen komen die wespen, raam dicht doen en dan een ander openen. Wespen weten goed de zelfde weg te nemen. En langs de ingang waar ze binnen kwamen ook eens spuiten, van de geur alleen blijven ze daar weg.
En...... verder in het oog houden of er nog bezoekers binnen vliegen.
Het is een paar dagen geleden dat dit in het Vrt nieuws was.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/29 ... e-na-wesp/
Die 'cocons' zou u toch moeten verwijderen want er kunnen eitjes inzitten en/of de koningin..
Koop een paar gummi handschoenen, steek de 'cocons' in een plastiek zak en naar buiten daarmee ergens in een vuilbak. Als je weet langs waar ze binnen komen die wespen, raam dicht doen en dan een ander openen. Wespen weten goed de zelfde weg te nemen. En langs de ingang waar ze binnen kwamen ook eens spuiten, van de geur alleen blijven ze daar weg.
En...... verder in het oog houden of er nog bezoekers binnen vliegen.
Het is een paar dagen geleden dat dit in het Vrt nieuws was.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/07/29 ... e-na-wesp/
-
MaLoReg
Die 'cocons' waren door 't spuiten vergaan tot een soort van mulm hout (zo zag het er uit).
Het meeste kunnen opscheppen en idd weg ermee (over 't balkon de tuin in). Nu zijn er nog kleine
streepjes 'bruin' die ik strals zal proberen weg te vagen. Het grote zitkussen heb ik nog niet
opgepakt (gaat efkes mijn krachten te boven) maar zal ik vanavons toch nog trachten te doen
om te zien of alles weg is. Jullie advies was zeer welkom-mijn dank.
(er is juist een wesp binnengevlogen-vloog naar dezelfde plaats en keerde terug naar buiten).
Het meeste kunnen opscheppen en idd weg ermee (over 't balkon de tuin in). Nu zijn er nog kleine
streepjes 'bruin' die ik strals zal proberen weg te vagen. Het grote zitkussen heb ik nog niet
opgepakt (gaat efkes mijn krachten te boven) maar zal ik vanavons toch nog trachten te doen
om te zien of alles weg is. Jullie advies was zeer welkom-mijn dank.
(er is juist een wesp binnengevlogen-vloog naar dezelfde plaats en keerde terug naar buiten).
-
MaLoReg
Alles kussens weggetrokken-nagekeken en zijn in orde. Bruine restant overblijfveselen
net opgekuist (vod-water-Dreft) en nu ligt alles te drogen.
Hopelijk is dit het einde van toch een vervelend iets. Allemaal dank zij jullie raad.
net opgekuist (vod-water-Dreft) en nu ligt alles te drogen.
Hopelijk is dit het einde van toch een vervelend iets. Allemaal dank zij jullie raad.