In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Hier heeft het niet geregend en mijn was is dus buiten kunnen drogen en ligt al gestreken in de wasmand .
Na de strijk met Matice gaan wandelen, maar wegens wegwerkzaamheden, een andere route moeten nemen, vond Matice minder fijn, niet door het veldje kunnen gaan waar kippen met kleine kuikentjes zitten, hij miste zijn gevleugelde vriendjes , denk ik. Maar ik kan moeilijk op de rijbaan gaan wandelen met hem, want en de fietsbaan en het voetpad zijn op dit moment foetsie. En de auto's rijden vervaarlijk dicht tegen de nadars, veel te gevaarlijk voor Matice en voor mij. Ze zijn hier in het dorp letterlijk overal aan het werken. Als je nu naar het dorp moet fietsten, moet je werkelijk een heeeeeeel stuk omrijden. Niet zo erg als het goed weer is, maar de werken gaan erg lang duren, dus het gaat minder plezant zijn als het terug herfst en winter wordt. Nu ja, we zijn niet van suiker natuurlijk. Het is erger voor de handelaars, sommigen zijn op dit moment haast niet te bereiken, vooral de broodjesbar ziet af. Gelukkig een gevestigde zaak die het wel gaat overleven, hopen we allemaal. Manlief is nu pas thuis van Brussel, zo laat , ook al door wegwerkzaamheden. Niet te schatten die mannen. In plaats van de eerste keer als dan toch alles openligt, het meteen goed te doen.
Zwanenmeer, dat zul je altijd zien, dat het stil is op het moment dat je het even niet wil. Hopen op zaterdag dat er dan zoals gewoonlijk wel lawaai is.
In ben deze ochtend opgestaan met een ontsteking aan de zijkant van mijn voet. Was heel rood, dik , warm en pijnlijk. Heb hem dan ingesmeerd met zalf en een ontstekingsremmer genomen en hij ziet en voelt er nu toch al wat beter uit. Voor het slapen gaan, zelfde scenario nog eens herhalen. Zal het morgen wel over zijn.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens ieder van jullie nog een aangename avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: Spaanse woef zou heel blij zijn mochten er Indische loopeenden voor zijn neus lopen
.Die zouden niet lang leven, maar inderdaad die eten veel slakken op.Mocht Spaanse woef er niet zijn, zou ik het wel overwegen.Ook kippen eten slakken op, maar dan moet ik rond de ganse moestuin een afsluiting zetten, en ik denk niet dat manlief dat wil doen.Ik kijk ook al jaren naar Gardeners World, vind dat een tof programma waar je veel uit leert.
Allemaal bedankt voor de gelukwensen voor nichtje.De ganse familie was eigenlijk een beetje verrast , iedereen dacht dat die nog eventjes zou wachten.Onze ouders worden als alles goed gaat , op 2 weken tijd 2x overgrootouders.
MJ: onkruid van bij de buren, da's een probleem.Zoon heeft hetzelfde probleem, aan beide kanten van zijn grond ligt een verwaarloosde weide met bloeiende distels.Dus al dat zaad vliegt richting zijn tuin en ook van andere buren..Vroeger moest je bij wet distels verdelgen, de politie kwam zelfs kijken.Nu niet meer.De buren klagen daar over.Ik weet niet of je daar iets aan kan doen.
Oma-C: moest ik het vroeger geweten hebben van die slakken in boomschors, we hadden nooit boomschors genomen.Maar ja, je weet het pas als het te laat is.En nergens in de tuinboeken of folders vermelden ze dat, enkel dat boomschors goed is tegen onkruid, maar over de slakken zwijgen ze.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: Spaanse woef zou heel blij zijn mochten er Indische loopeenden voor zijn neus lopen
Allemaal bedankt voor de gelukwensen voor nichtje.De ganse familie was eigenlijk een beetje verrast , iedereen dacht dat die nog eventjes zou wachten.Onze ouders worden als alles goed gaat , op 2 weken tijd 2x overgrootouders.
MJ: onkruid van bij de buren, da's een probleem.Zoon heeft hetzelfde probleem, aan beide kanten van zijn grond ligt een verwaarloosde weide met bloeiende distels.Dus al dat zaad vliegt richting zijn tuin en ook van andere buren..Vroeger moest je bij wet distels verdelgen, de politie kwam zelfs kijken.Nu niet meer.De buren klagen daar over.Ik weet niet of je daar iets aan kan doen.
Oma-C: moest ik het vroeger geweten hebben van die slakken in boomschors, we hadden nooit boomschors genomen.Maar ja, je weet het pas als het te laat is.En nergens in de tuinboeken of folders vermelden ze dat, enkel dat boomschors goed is tegen onkruid, maar over de slakken zwijgen ze.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
niet moeten wakker worden met een heavy metal muziekje als wekker: zalig!
ons moeder had nu eens naar de gsm gebeld, maar geen van beide nam op! 't was om gewoon te zeggen dat ze buurvrouw gebeld had voor dat lek op haar dakje. Toen ik zei dat ik gewoon gaan liggen was en nooit mijn gsm naar boven meeneem was ze een beetje " gestoord". ze verweet mij dat ik altijd zeg dat ze een gsm moet nemen omdat ze als we onverwachts bellen ze nooit thuis is.
enfin, ze zei ook dat ze allen dingen aan het huis gaat doen die zij wil. dus een nieuwe keuken en badkamer komen er dus niet. zal ze ook aan mindere prijs kunnen verkopen. Maar ja, dat is om ons nu geen zorgen om te maken.
vandaag 22 jaar getrouwd. heb al 1 felicitatie gekregen: Gimly lag aan de badkamer en gaf een miauwtje.
postbode teruggefloten want ik had een groen kaartje gekregen dat ik moest bijbetalen voor "iets". vandaag werkt hij niet, maar zou instructies aan zijn collega geven dat ik het vandaag krijg. jammer dat mijn oorstekkers naar oorclips omvormers nog niet zijn toegekomen, ze hangen volgens de tracker ergens in de lucht tussen china & hier. Jammer want ze passen zeer goed bij mijn taupè- kleedje die oorstekers.
Dus bij gebrek aan goede oorbellen: mijn zwart kleedje aandoen. met zwarte sandalen. wij gaan gaan chinezen. al mijn pillen meedoen. want ik wil geen herhaling van vorige week vrijdag. ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik dat kan melden.
( heb hem wel op tripadvisor een negatief commentaar gegeven maar ik was niet de enigste)
voor jullie me nu een bitch noemen, wij hebben 6 jaar overlast gehad met die kerel toen hij zijn terrasvergunning kreeg. hij is hier weg omdat volgend jaar elk pand dubbele beglazing moet hebben en de huisbaas....aheum. denk dat het bejaarde koppel helemaal bovenaan volgend jaar weg is.
gelijk zwanemeer zegt trop is teveel.... voor die omhooggevallen nederlandse turk.
ik geloof dat mijn "george clooney" me ook feleciteerd want ik heb nu eens een volle tas!
het weer zou ook moeten meewerken, niet als verleden jaar dan regende het. of het regent op mijn verjaardag.
Gimly heeft zijn bordje mooi leeg. maar is nu wss naar het upperdeck. hij was gisteren ook opeens verdwenen.
over dat onkruid gesproken: ik heb hier elk jaar een bramenstruik die hardnekkig terugkomt en een boom. ( canadese eik) vroegere poetsvrouw Arlette moet verhuizen eind dit jaar en ze zit er maar 8 mnd in. ap. verkocht. huisbaas zweeg in alle talen.
Clive: ik hoop dat je je beter voelt, anders zal het huisarts zijn zeker? wat jammer voor Matice en de kuikentjes. onze straat zou ook opengebroken worden maar wanneer? met st-juttemis denk ik.
klagen? de burgemeester is op reis. Dat is vast ook wel vervelend voor jou als manlief zo laat door wegenwerken thuis komt.
vroeger kregen wij een oranje brief in de bus om ons te verwittigen. nu? nada.
zo, koffie is bijna op. daarna alles doen op de gsm wat ik moet doen en eens loeren op fb. had gisteren een messenger gekregen van nichtje. moet er nu een krijgen van neef.
Fijne dag seizoentjes!
niet moeten wakker worden met een heavy metal muziekje als wekker: zalig!
ons moeder had nu eens naar de gsm gebeld, maar geen van beide nam op! 't was om gewoon te zeggen dat ze buurvrouw gebeld had voor dat lek op haar dakje. Toen ik zei dat ik gewoon gaan liggen was en nooit mijn gsm naar boven meeneem was ze een beetje " gestoord". ze verweet mij dat ik altijd zeg dat ze een gsm moet nemen omdat ze als we onverwachts bellen ze nooit thuis is.
enfin, ze zei ook dat ze allen dingen aan het huis gaat doen die zij wil. dus een nieuwe keuken en badkamer komen er dus niet. zal ze ook aan mindere prijs kunnen verkopen. Maar ja, dat is om ons nu geen zorgen om te maken.
vandaag 22 jaar getrouwd. heb al 1 felicitatie gekregen: Gimly lag aan de badkamer en gaf een miauwtje.
Dus bij gebrek aan goede oorbellen: mijn zwart kleedje aandoen. met zwarte sandalen. wij gaan gaan chinezen. al mijn pillen meedoen. want ik wil geen herhaling van vorige week vrijdag. ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik dat kan melden.
( heb hem wel op tripadvisor een negatief commentaar gegeven maar ik was niet de enigste)
voor jullie me nu een bitch noemen, wij hebben 6 jaar overlast gehad met die kerel toen hij zijn terrasvergunning kreeg. hij is hier weg omdat volgend jaar elk pand dubbele beglazing moet hebben en de huisbaas....aheum. denk dat het bejaarde koppel helemaal bovenaan volgend jaar weg is.
gelijk zwanemeer zegt trop is teveel.... voor die omhooggevallen nederlandse turk.
ik geloof dat mijn "george clooney" me ook feleciteerd want ik heb nu eens een volle tas!
het weer zou ook moeten meewerken, niet als verleden jaar dan regende het. of het regent op mijn verjaardag.
Gimly heeft zijn bordje mooi leeg. maar is nu wss naar het upperdeck. hij was gisteren ook opeens verdwenen.
over dat onkruid gesproken: ik heb hier elk jaar een bramenstruik die hardnekkig terugkomt en een boom. ( canadese eik) vroegere poetsvrouw Arlette moet verhuizen eind dit jaar en ze zit er maar 8 mnd in. ap. verkocht. huisbaas zweeg in alle talen.
Clive: ik hoop dat je je beter voelt, anders zal het huisarts zijn zeker? wat jammer voor Matice en de kuikentjes. onze straat zou ook opengebroken worden maar wanneer? met st-juttemis denk ik.
klagen? de burgemeester is op reis. Dat is vast ook wel vervelend voor jou als manlief zo laat door wegenwerken thuis komt.
vroeger kregen wij een oranje brief in de bus om ons te verwittigen. nu? nada.
zo, koffie is bijna op. daarna alles doen op de gsm wat ik moet doen en eens loeren op fb. had gisteren een messenger gekregen van nichtje. moet er nu een krijgen van neef.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Heerlijk koel buiten en in huis, 1000X beter dan een hittegolf.
Matice heeft naar zijn doen, al vrij flink gegeten, dat doet me plezier.
Ik had gisterenavond na de douche en voor het slapen gaan, mijn voet nog eens goed ingewreven met zalf en nog een ontstekingsremmer genomen en zie, de ontsteking is zo goed als weg. Is ook niet meer dik en voelt ook nimmer zo warm aan. Dus die is tegen morgen volledig weg.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en ga nog een kleine extra taak doen, een taak die geen lawaai maakt, want manlief werkt vandaag van thuis uit. Dan weet ik tenminste dat hij op tijd thuis is
Zo, ga me klaarmaken en dan meteen boven al alles doen. Dan moet ik daar vandaag nimmer zijn tot vanavond als ik me ga verzorgen voor de nacht. Maar dat is nog lang.
Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een mooie dag. Liefs en een dikke kuffel voor wie hem nodig heeft.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen,
straks eerst naar de kapster bellen voor een afspraak
want mijn haar is weer te lang, 't is wel kort
maar na een tijd kan ik er niks meer mee aanvangen
en dan is een knipbeurt nodig, om er weer model in te brengen
clive, een beet van een beestje gehad.? een dikke voet
krijg je niet vanzelf en die warmte daarin...
goed in 't oog houden...
misschien bij 't wandelen zonder dat je gemerkt hebt...
M-M proficiat nog eens... nog vele jaren...
anjelier, in de schors en andere grondbedekking kunnen
slakken feest houden ook in houtschilfers...
zwanenmeer, hopelijk komt er straks (vanaf morgen) een rustig weekend
het is je gegund... hier was er in de week weer veel vliegtuigenpassage
het is soms alsof ze hier op mijn dak zitten
soms zijn het legervliegtuigen en dikwijls andere, alsof het oefeningen zijn..
en die 'bakken' kunnen ook lawaai maken, het gaat door merg en been
Allen nog een fijne donderdag, boodschappen dag straks,
of de kapster ik zie wel...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Terug van de kapster, kan er weer een paar maanden tegen
Kort geknipt en makkelijk zelf te onderhouden, meer moet dat niet zijn...
Het was er rustig vandaag en ik moest niet wachten... zo heb ik het graag.
Niemand gepasseerd hier.. een fijne dag verder en tot morgen
-

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, een lekker kort kopje wat je zelf kunt verzorgen, meer moe dat niet zijn; Je zult er weer mooi uitzien.
Gaan dadelijk nog wandelen met Matice en dan ga ik me klaarmaken voor de nacht. Ga het niet lang volhouden vandaag, want ben de laatste tijd weer erg moe en het is ook de voortdurende pijn die afmattend is.
De extra taak is blijven liggen vandaag.
Zo, wens iedereen nog een fijne avond en voor veel later vandaag een zachte nachtrust. Liefs.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond iedereen,
Net terug van een fijne dag Oostende.
Het weer was er zalig.
De zand sculpturen heel mooi.
Een tochtje van drie kwartier op het water was ook heel plezant.
We hebben lekker gegeten, maar het had wel wat voeten in de aarde eer we aan dat eten geraakten.
Twee keer een voorspoedige treinreis met vriendelijke treinbegeleiders (sters)
De heenreis was het een vrouwelijke bestuursters die in de stuurcabine zat.
Bijna te laat maar niet minder van harte nog vele jaartjes samen Muddy Maddy!
Net terug van een fijne dag Oostende.
Het weer was er zalig.
De zand sculpturen heel mooi.
Een tochtje van drie kwartier op het water was ook heel plezant.
We hebben lekker gegeten, maar het had wel wat voeten in de aarde eer we aan dat eten geraakten.
Twee keer een voorspoedige treinreis met vriendelijke treinbegeleiders (sters)
De heenreis was het een vrouwelijke bestuursters die in de stuurcabine zat.
Bijna te laat maar niet minder van harte nog vele jaartjes samen Muddy Maddy!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: proficiat met jullie huwelijksverjaardag vanwege manlief en mij.Ga die datum eens opschrijven zodat ik volgend jaar een kaartje kan sturen.
Over tomaten gesproken, die rijpen nu goed in de serre, door de warmte.Ik eet ook bijna dagelijks tomaten.Morgen ga ik tomaat-garnaal maken.En de volgende keer dat ik soep maak is het tomatensoep.Vandaag had ik komkommersoep gemaakt.Buurman heeft veel komkommers en deelt die uit.Ik had het recept van schoonmoeder genomen, een echt zomersoepje, met komkommer, ui, prei, tomaat , alles laten koken, mixen en voor het opdienen enkele druppels citroensap indoen, dat heeft een frisse smaak, echt lekker.Dat recept had ze indertijd gevonden in een oud kookboekje.( de komkommer moet wel geschild zijn en ontdaan van de pitjes).
We zijn vele visjes rijker in de vijver, buurman van de andere kant gaat zijn vijver wegdoen en had de visjes al in emmers gedaan.Vroeg of we ze wilden, en ja, onze vijver is groot genoeg.Het zijn allemaal zwarte,ik denk zilverwindes,wij hebben die ook .Zijn eigenlijk sterke vissen.Vroeger hadden wij verschillende soorten, en de enige die nog overschieten zijn die zwarte.
Dit jaar hebben we geen kikkerdril, we hebben denk ik maar 1 kikker.Dan kun je moeilijk kikkerdril hebben hé
MM: proficiat met jullie huwelijksverjaardag vanwege manlief en mij.Ga die datum eens opschrijven zodat ik volgend jaar een kaartje kan sturen.
Over tomaten gesproken, die rijpen nu goed in de serre, door de warmte.Ik eet ook bijna dagelijks tomaten.Morgen ga ik tomaat-garnaal maken.En de volgende keer dat ik soep maak is het tomatensoep.Vandaag had ik komkommersoep gemaakt.Buurman heeft veel komkommers en deelt die uit.Ik had het recept van schoonmoeder genomen, een echt zomersoepje, met komkommer, ui, prei, tomaat , alles laten koken, mixen en voor het opdienen enkele druppels citroensap indoen, dat heeft een frisse smaak, echt lekker.Dat recept had ze indertijd gevonden in een oud kookboekje.( de komkommer moet wel geschild zijn en ontdaan van de pitjes).
We zijn vele visjes rijker in de vijver, buurman van de andere kant gaat zijn vijver wegdoen en had de visjes al in emmers gedaan.Vroeg of we ze wilden, en ja, onze vijver is groot genoeg.Het zijn allemaal zwarte,ik denk zilverwindes,wij hebben die ook .Zijn eigenlijk sterke vissen.Vroeger hadden wij verschillende soorten, en de enige die nog overschieten zijn die zwarte.
Dit jaar hebben we geen kikkerdril, we hebben denk ik maar 1 kikker.Dan kun je moeilijk kikkerdril hebben hé
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede vroege morgen seizoentjes,
ben al een tijdje op. had m'n anti allergie pil niet ingenomen, kreeg buikkrampen, ja, na de leute komt de kastijding
heb het horen regenen. Toch wilde Gimly ( het is nu droog) naar buiten toen ik opstond en wil nu "iets" want hij staat hier naast mij met grote verlangende ogen te kijken. En hij weet niet wat hij wil.
Suus had een kaartje geregeld via Peggy, ook een van ons nederland/belgië chatgroepje. ze dacht dat ( via een winkel) genoeg frankage opstond maar dat bleek ( vierkant kaartje) dus niet het geval. heb dat uitgelegd aan Suus en die vond de Belgische post: afzetters! ze had trouwens de 10 euro die ze ons nog te goed was erin gestoken, al waarschuwde ik al haar daarvoor. maar de champagne was betaald onverwacht door Suus.
had gisteren een gestreept jurkje aan en tot mijn verbazing zaten er zakken in.
moet wel zeggen: de chinees was lekker. die 5 sterren op tripadvisor hebben ze wel verdiend.
denk dat de wekker is afgelopen. nu de keuken binnen gaan is om over je nek te gaan met de vuilniszak. en nu is het heel den boel. papier en blauwe zakken. papier zal wel blijven staan want het kan weer regenen binnen x-aantal uur. en ik moet helaas op boodschap. de dingen die we kunnen halen in de liedl. Zondag eten we kip/ mozarella. een heel groot verschil in prijs met de carref. ja, daar betaal je de naam.
Gimly krijgt ook een stuk kippenfilet gekookt en dan gemalen. is ook lang geleden dat hij dat nog kreeg. verwend? neen hoor. hij is zo'n arm katje dat hij moet bidden ( had een foto gestuurd omdat het gisteren internationale kattendag was) voor zijn eten.
dat doet me denken aan het artikel dat ik las voor ik hier aan mijn epistel begon. ....wie heeft er niet iets gekocht (in plastic) dat je toch hebt mogen weggooien.... op den duur zal er voeselschaarste optreden....
Clive: hou je rustig lieve meid want als je weer aanhoudende pijnen hebt zegt je lichaam je iets. jouw kaartje zal wel vandaag toekomen. omdat ik gisteren de lange baan naar de chinees had genomen heb ik nu ook weer meer pijn in dat ene plekje. straks fastumgel aandoen en hopen dat het overgaat. (heb al het max aan pijnstilling binnen) Hopelijk blijft het binnen de perken en heb je weer geen opstoot.( zegt de moeial)
HVT: mooi hè: die strandsculpturen? heb ze alleen maar op foto gezien. en viel de horeca tegen? tsja, horeca is (soms) een goedgeoliede machien. de ene toerist voederen, afruimen, de volgende.
Mss waren de treinvrouwen op jou aan het wachten? chapeau trouwens aan een vrouwelijke machiniste! Luc Bellings niet tegengekomen? die is weer de horeca aan het "treiteren". naar het schijnt kwam op een gegeven moment een kelner hem zeggen dat de baas niet voor hem wilde koken! tast nu mijn zakken af!
ventje is vertrokken, moet al om 07 uur iemand les geven. ze hebben in de maand dat ventje in congè was, er een zooitje van gemaakt.
het papier zal straks ook een zootje zijn want het giet momenteel.
Anjelier: de enige tomaat die ik eet is een couer de bouf. ( verkeerd geschreven maar je zal wel begrijpen welke ik bedoel) zitten daar nauwelijks pitten in en die gebruik ik als ik opgelegde tomaten doe met olie & azijn.
zo, ga proberen een kopje koffie te zetten.
heb al mijn vliegenmepper in de aanslag, niet om Vinny ermee op zijn poepke te geven ( dat had hij graag) maar die groene vuile vlieg!
nu rustig mijn koffie uitdrinken, Gimly is al in dutjesmodus.
Fijne dag seizoentjes!
ben al een tijdje op. had m'n anti allergie pil niet ingenomen, kreeg buikkrampen, ja, na de leute komt de kastijding
heb het horen regenen. Toch wilde Gimly ( het is nu droog) naar buiten toen ik opstond en wil nu "iets" want hij staat hier naast mij met grote verlangende ogen te kijken. En hij weet niet wat hij wil.
Suus had een kaartje geregeld via Peggy, ook een van ons nederland/belgië chatgroepje. ze dacht dat ( via een winkel) genoeg frankage opstond maar dat bleek ( vierkant kaartje) dus niet het geval. heb dat uitgelegd aan Suus en die vond de Belgische post: afzetters! ze had trouwens de 10 euro die ze ons nog te goed was erin gestoken, al waarschuwde ik al haar daarvoor. maar de champagne was betaald onverwacht door Suus.
had gisteren een gestreept jurkje aan en tot mijn verbazing zaten er zakken in.
moet wel zeggen: de chinees was lekker. die 5 sterren op tripadvisor hebben ze wel verdiend.
denk dat de wekker is afgelopen. nu de keuken binnen gaan is om over je nek te gaan met de vuilniszak. en nu is het heel den boel. papier en blauwe zakken. papier zal wel blijven staan want het kan weer regenen binnen x-aantal uur. en ik moet helaas op boodschap. de dingen die we kunnen halen in de liedl. Zondag eten we kip/ mozarella. een heel groot verschil in prijs met de carref. ja, daar betaal je de naam.
Gimly krijgt ook een stuk kippenfilet gekookt en dan gemalen. is ook lang geleden dat hij dat nog kreeg. verwend? neen hoor. hij is zo'n arm katje dat hij moet bidden ( had een foto gestuurd omdat het gisteren internationale kattendag was) voor zijn eten.
dat doet me denken aan het artikel dat ik las voor ik hier aan mijn epistel begon. ....wie heeft er niet iets gekocht (in plastic) dat je toch hebt mogen weggooien.... op den duur zal er voeselschaarste optreden....
Clive: hou je rustig lieve meid want als je weer aanhoudende pijnen hebt zegt je lichaam je iets. jouw kaartje zal wel vandaag toekomen. omdat ik gisteren de lange baan naar de chinees had genomen heb ik nu ook weer meer pijn in dat ene plekje. straks fastumgel aandoen en hopen dat het overgaat. (heb al het max aan pijnstilling binnen) Hopelijk blijft het binnen de perken en heb je weer geen opstoot.( zegt de moeial)
HVT: mooi hè: die strandsculpturen? heb ze alleen maar op foto gezien. en viel de horeca tegen? tsja, horeca is (soms) een goedgeoliede machien. de ene toerist voederen, afruimen, de volgende.
Mss waren de treinvrouwen op jou aan het wachten? chapeau trouwens aan een vrouwelijke machiniste! Luc Bellings niet tegengekomen? die is weer de horeca aan het "treiteren". naar het schijnt kwam op een gegeven moment een kelner hem zeggen dat de baas niet voor hem wilde koken! tast nu mijn zakken af!
ventje is vertrokken, moet al om 07 uur iemand les geven. ze hebben in de maand dat ventje in congè was, er een zooitje van gemaakt.
het papier zal straks ook een zootje zijn want het giet momenteel.
Anjelier: de enige tomaat die ik eet is een couer de bouf. ( verkeerd geschreven maar je zal wel begrijpen welke ik bedoel) zitten daar nauwelijks pitten in en die gebruik ik als ik opgelegde tomaten doe met olie & azijn.
zo, ga proberen een kopje koffie te zetten.
heb al mijn vliegenmepper in de aanslag, niet om Vinny ermee op zijn poepke te geven ( dat had hij graag) maar die groene vuile vlieg!
nu rustig mijn koffie uitdrinken, Gimly is al in dutjesmodus.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, heerlijk te lezen dat je gisteren zo'n leuke dag hebt gehad.
Anjelier, jullie zijn heel wat visjes rijker Dank je voor het recept, ga dat zeker eens uitproberen.
Muddy Maddy, dank je wel voor het overzichtje. En dat is geen bemoeien, maar gemeende bezorgdheid.
Dan was het leuk geweest gisteren, fijn zo. Matice is hier ook niet verwend hoor
Mijn voet is totaal ontzwollen en doet geen "pijn" meer. Weet echt niet wat dat kan geweest zijn. Nu ja, het is genezen. En eindelijk regent het, het is echt wel nodig dat de hemelsluizen zich eens openen. Matice was nat toen hij terug binnenkwam. Maar hij heeft in de garage zo'n speciale mat liggen die vuil en vocht absorbeert, heel gemakkelijk, vooral voor zijn natte pootjes, zijn dan bijna dadelijk droog.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en de glazen deur in de living nog maar eens afvegen, staan constant neusjes op van Matice. De eerste wasmachine zit al in, straks na de douche en het opruimen boven, nog een kleine machine instoppen. Ik was heel veel eigenlijk, doe dat om reuzenstrijken te voorkomen.
Buurvrouw was mij gisteren een mooie orchidee komen brengen als dank voor het zorgen van de bloemetjes, de post enz. Vond dat een lief gebaar. Moet eens opzoeken hoe ik een orchidee moet verzorgen, veel water, weinig water, ik weet het echt niet.
Zo, ga eraan beginnen, eerst douchen en boven al alles doen.
Ga plaats maken voor de anderen. Ik wens elk van jullie een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken
-

Goede morgen iedereen, voor t geval ik iemand zou vergeten
Hier al een halve nacht regen gehad, en nu nog, zachte regen
dus goed voor de tuintjes, die smeken om water...
alles zal duur worden door die droogte
Het is nu een beetje frisse maar vochtig en dat laten
de oude knoken voelen...
maar ja 't zal altijd wel iets zijn
M-M, clive, Helena, anjelierken, zwanenmeer, M-J, mammyretro,
en alle seizoentjes die we zelden of nooit meer zien...
Ik wens jullie allen een fijne vrijdag en een mooi weekend
hoewel er regen voorspeld is voor morgen...maar de grond
heft echt regen nodig...( zolang ze geen overstromingen geven..
en het water uit de kelder blijft... de muren zijn nog niet opgedroogd).
Ik ga nog wat verderpoetsen, want 2 halve dagen niet thuis geweest
dat moet ingehaald worden...
Gisteravond nog telefoon gehad dat schoonbroer opgenomen is
in de Palliatieve afdeling, geen goede vooruitzichten... hij is 83
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier regent het een malse regen. Ik zie het gras groeien.
Dan hebben wij gisteren een excellente dag uitgekozen om naar de zee te komen.
Eén keer per jaar heb ik zo een dagje met een goede collega van grootvake.
We zien mekaar heel weinig, maar het is altijd net of het was gisteren als we mekaar dan weer ontmoeten.
Wat die horeca betreft: we waren een beetje buiten de betreden paden gegaan.
Het was nogal een chaotisch gedoe.
De hele crew van een of ander programma zat daar te vergaderen.
Francesca Van Thielen, Leen Demarrez, Phara de Aguirre, maar dat let mij niet hoor.
Die gaan ook dood, juist gelijk jij en ik.
Ik snap niet waarom de mensen daar altijd zo een spel van maken.
Tomatensoep van verse tomaten van eigen kweek: om van te dromen...
Nu ben ik geen groentetuinierster. Geen goed grond en niet genoeg discipline vrees ik...
Wat ik vandaag ga doen is onbestemd.
Prettige dag nog aan iedereen.
Dan hebben wij gisteren een excellente dag uitgekozen om naar de zee te komen.
Eén keer per jaar heb ik zo een dagje met een goede collega van grootvake.
We zien mekaar heel weinig, maar het is altijd net of het was gisteren als we mekaar dan weer ontmoeten.
Wat die horeca betreft: we waren een beetje buiten de betreden paden gegaan.
Het was nogal een chaotisch gedoe.
De hele crew van een of ander programma zat daar te vergaderen.
Francesca Van Thielen, Leen Demarrez, Phara de Aguirre, maar dat let mij niet hoor.
Die gaan ook dood, juist gelijk jij en ik.
Ik snap niet waarom de mensen daar altijd zo een spel van maken.
Tomatensoep van verse tomaten van eigen kweek: om van te dromen...
Nu ben ik geen groentetuinierster. Geen goed grond en niet genoeg discipline vrees ik...
Wat ik vandaag ga doen is onbestemd.
Prettige dag nog aan iedereen.