Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer

18 jul 2019, 21:52

Met ka-band satellieten en dra ook die 5g netwerken zal er veel naar naar laagloners ergens heen/terug gaan. Dat meldt men niet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
dejules

18 jul 2019, 23:57

boeffer schreef:
18 jul 2019, 21:52
Met ka-band satellieten en dra ook die 5g netwerken zal er veel naar naar laagloners ergens heen/terug gaan. Dat meldt men niet.
Blockchain werd geïmplementeerd op 01/01/2018 bij alle bank- en verzekeringsmaatschappijen in België.
Deze technologie maakt de volgende jaren 85% van alle administratieve verrichtingen in de wereld overbodig.
Kort na de implementatie ontstond een nieuw begrip in het Belgisch arbeidsrecht nl
betaalt thuis zitten tot aan het pensioen zonder tegenprestatie. De opvolger van het vervroegd pensioen en het brugpensioen.

http://www.decavi.be/wp-content/uploads ... 18.nl_.pdf
dejules

10 aug 2019, 15:16

Jarenlang is de economische werkloosheid in ons land gedaald. Eind vorig jaar en in het eerste kwartaal van dit jaar nam het aantal vergoede dagen echter al beperkt toe, en in het tweede kwartaal is de toename met 8,8 procent heel duidelijk.

Bij economische werkloosheid zet een werkgever zijn personeel tijdelijk op inactief wegens gebrek aan werk.

Economische werkloosheid en uitzendarbeid zijn typisch altijd de eerste indicatoren op de arbeidsmarkt als het wat minder begint te gaan."

De groei is al een tijdje aan het vertragen, in Duitsland is die zelfs bijna helemaal stilgevallen, en dat weegt natuurlijk op de economische activiteit in België.
Er zijn dus een aantal bedrijven die met een gebrek aan werk beginnen te kampen en dan is de economische werkloosheid altijd een van de eerste dingen die worden aangewend om aan die situatie een beetje het hoofd te bieden", verklaart Roosens.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/09 ... e-eurocri/

Wil.

10 aug 2019, 15:29

dejules schreef:
Jarenlang is de economische werkloosheid in ons land gedaald.
Wat gaan we nu meemaken? Dat heb je jarenlang ontkend. Het waren vliegende olifanten uit de statistieken, weet je nog?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

10 aug 2019, 15:59

Ook in de UK is de groei 0

E.T.

10 aug 2019, 17:07

Nee Voorn de groei is er, weliswaar licht, negatief
Fazal

10 aug 2019, 17:12

Ja, daar zit de aankomende Brexit, en de handelsoorlog tussen de VS en China voor iets tussen.
Met dit alles samen zal België dus zeker ook een financiële aderlating kennen.
dejules

10 aug 2019, 17:39

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wat gaan we nu meemaken? Dat heb je jarenlang ontkend. Het waren vliegende olifanten uit de statistieken, weet je nog?
U kent het verschil niet tussen ECONOMISCHE werkloosheid en werkloosheid, toch?
U komt uit de statutaire levenslang benoemde ambtenarij?
In uw biotoop waren er geen productie-onderbrekingen wegens gebrek aan bestellingen, toch?
Economische werkloosheid is een oplossing die toelaat om - voornamelijk - arbeiders in dienst te houden als er tijdelijk minder werk is. Zij krijgen voor die periode een werkloosheidsuitkering en blijven in dienst bij de werkgever. De N-VA heeft die uitkering trouwens verminderd.
Laatst gewijzigd door dejules op 10 aug 2019, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Fazal

10 aug 2019, 17:45

dejules schreef: "U komt uit de statutaire levenslang benoemde ambtenarij?"

Stop nu eindelijk eens met die insinuaties dejules.
Het begint echt vervelend te worden.
dejules

10 aug 2019, 17:46

Fazal schreef:
Het begint echt vervelend te worden.
Als men mij in diskrediet wenst te brengen dan moet dat op basis van juiste gegevens.
Er is een wezenlijk verschil tussen een werkloze en een economische werkloze.
Ik heb ook mijn rechten, toch?
dejules

10 aug 2019, 17:50

Fazal schreef:
dejules schreef: "U komt uit de statutaire levenslang benoemde ambtenarij?"

Een levenslang benoemde ambtenaar kan NOOIT (economisch) werkloos worden ook niet bij gebrek aan werk.
Die mensen kennen het begrip ECONOMISCHE WERKLOOSHEID niet.
En dan moet je zwijgen, toch?
dejules

10 aug 2019, 17:52

Wil. schreef:
dejules schreef:
Wat gaan we nu meemaken?
Economische werkloosheid wordt vooral gebruikt door grote bedrijven zoals Ford, General Motors, Cater Pilar, etc.
Er zijn hier nauwelijks nog van deze ondernemingen aanwezig.

Wil.

10 aug 2019, 18:32

Al jáááá-ren zit je hier te herhalen (daar ben je goed in :wink: ) dat er steeds meer bedrijven sluiten. Wat doen die in aanloop naar die sluiting? Mensen tijdelijk werkloos maken, natuurlijk. Dan loopt die economische werkloosheid vanzelfsprekend op.

Nu schrijf je dat die economische werkloosheid al de voorbije jaren is gedaald. Compleet tegengesteld aan je dwaze verhaaltjes die je een half decennium hebt uitgebraakt.

Maar kijk nu: de mensen worden sinds lang weer meer economisch werkloos. Ik zie dat er in Limburg ene met een gat in zijn voet zit: verkeerd geschoten :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

10 aug 2019, 18:43

Wil. schreef:
Al jáááá-ren zit je hier te herhalen (daar ben je goed in :wink: ) dat er steeds meer bedrijven sluiten. Wat doen die in aanloop naar die sluiting? Mensen tijdelijk werkloos maken, natuurlijk.
U verwart delokalisatie, sluiting, herstructurering, faillissement, ... met ECONOMISCHE WERKLOOSHEID.
Bij economische werkloosheid is er geen productie omdat er geen of te weinig bestellingen zijn. ALLEEN DAN kan men een dossier opmaken om economische werkloosheid te krijgen.
Een bedrijf dat herstructureert kan zijn oudere werknemers laten afvloeien en vervangen door jonge hoger opgeleiden, het kan zijn arbeiders (gedeeltelijk) vervangen door automatisatie, het kan vertrekken uit België omdat ze de hoge belastingdruk willen inruilen voor een laagloonland, etc.
Er bestaat ook technische werkloosheid bijvoorbeeld als een bedrijf afbrand of een productiemachine stuk gaat etc.
Nogmaals, in uw biotoop zijn er nooit werklozen.
U weet niets vh bedrijfsleven.
dejules

10 aug 2019, 18:46

Wil. schreef:

Nu schrijf je dat die economische werkloosheid al de voorbije jaren is gedaald.
Economische werkloosheid wordt vooral gebruikt door grote bedrijven zoals Ford, General Motors, Cater Pilar, etc.
Er zijn hier nauwelijks nog van deze ondernemingen aanwezig.
Evident dat de economische werkloosheid de laatste jaren gedaald is, toch?