In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

11 aug 2019, 08:29

Dag dames , allemaal een fijne zondag gewenst. Het zou vandaag nog een mooie dag worden, volgens hetgeen ik gisteren heb gehoord, maar je weet, het is hier rap anders !
Momenteel op weg naar zee en efkes mails checken onderweg.
De problemen met buurvrouw en toekomstige echtgenoot zijn nu officieel een feit : factuur voor de afscheiding tussen ons twee, stak in de bus. Ze betalen dus niet mee, maar denken nu waarschijnlijk dat het toch van de 2 is, omdat het op de scheidingslijn staat.... Gaat die binnenkort verschieten, er zijn geen 'domme aannemers' meer, tegenwoordig ! 😉
Wordt vervolgd dus !

Bobijntje, bij deze ook al een fijne verjaardag gewenst ! Weet niet of mijn kaartje met de post is of te voet mee is met de 100 km ....... Zo ja, dan hoop ik dat het alsnog goed toekomt ! 😊

Clive, Matice niet teveel afmatten, he, je arm en schouder zal je er ook dankbaar voor zijn 😉

Ga nu mee wat op de weg letten, het is langs Brussel nu te doen omdat we anders last hebben van de 100 km stappers die toekomen .......
Die hebben er moed op, ik zou het niet kunnen. Goed dat iedereen niet hetzelfde denkt, anders bewoog niets nog .......

Dames, kom nog wel langs, hou jullie goed, en tot .... de volgende 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 aug 2019, 09:17

Afbeelding

Gelukkige verjaardagswensen aan bobijntje
nog veel mooie jaren samen met je man en familie :wink:
geniet van deze dag...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

11 aug 2019, 09:24

Afbeelding

Een zonnige groet op zondagmorgen :wink: aan alle seizoentjes
en de temperatuur gaat ook wel, warmer moet het niet worden,
er is nog wat wind maar niet meer zo hevig als gisteren.. :oops:

clive het is goed weer om in de hondenschool te trainen
en de machine wast nadien alles weer proper :lol:

M-M nog niet present, ze zal uitslapen, dat kan en mag op zondag :lol:

M-J, op weg naar zee, er zal nog wel wat volk zijn
want de vakantie is nog niet gedaan...en met goed weer
zijn er ook eendagstoeristen hé,
Jammer voor de heibel met de buren dat is nooit leuk
je moet er naast wonen hé, ik weet wat het is als ze dwars zijn...
Hopelijk komt het allemaal goed...
fijn van je ventje dat hij zover durft rijden na alles wat was :oops: :roll:
een fijne dag nog...

Alle seizoentjes een aangename zondag, geniet van wat kan... :lol:

zwanenmeer

11 aug 2019, 10:37

Afbeelding
Voor Bobijntje : van harte , een fijne verjaardag ! :-)
Straks kom ik bijlezen , kheb nu afspraak met mijn zus .. :-)
Groetjes aan iedereen ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

11 aug 2019, 17:06

Hallo iedereen,

Bobijntje: gelukkige verjaardag, geniet van deze dag.

Oma-C: in de winter hingen die vanda's binnen aan het zuidvenster, dat ging prima.

Net thuis van lange wandeling, man en Spaanse woef liggen in de zetel, allebei uitgeteld :D Was een heel mooie wandeling, bijna altijd in het groen gelopen.Op het einde stond er een ijsverkoper, de meeste wandelaars kochten een ijsje, wij ook, was een lekker ijsje, was artisanaal gemaakt.Daar kan manlief geen neen tegen zeggen :D :D .Spaanse woef zit dan ook altijd smekend te kijken, heeft dan het laatste stukje gekregen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

11 aug 2019, 20:39

Afbeelding

Een gezellige avond iedereen :wink:

anjelierken, ja een ijsje gaat er altijd in... en een woef eet dat ook graag :lol:
en een klein stukje zo nu en dan zal geen kwaad kunnen hé :lol:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond verder en
voor straks een rustige nacht :wink:
Geniet nog van de avond... :)

Muddy Maddy

12 aug 2019, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

de poetsdoeken voor L. zitten in de was op 30'. was dat normaal altijd na een bezoek maar was het nu vergeten omdat ze deze in een emmertje had gestoken. straks even een plekje moppen ( zij mogen geen dierlijke plekken opkuisen en ik ben er blijkbaar gewoon overgegaan tijdens het moppen drie weken geleden) er ligt er een verse gewassen dweil klaar boven want ze moet de beneden dweilen. gewoon even opfrissen. het plekje is aan Gimly's kattenbak. hij is evenwel ( hout vasthouden) niet ziek. hij moet nog z'n kippefilet krijgen. gisteren heeft hij bij mij geschooid.
moeder belde gisteren om te zeggen dat ze met Mia meegeweest was en ze zo'n kleedje in de aldie voor zich hield, ja weer op d'r knoezels. vermits de zoom speciaal is kan je die niet afsnijden.
ja, het is mode van lange kleedjes maar als je maar 1m 48 bent.... ( ik ben er 1m 59- ventje 1m 72)
zo zou zo graag een nieuw kleedje kopen. via catalogus met kleine korte maten en internet, dat wil ze dan weer niet. ( verzend & terugzendkosten)
ventje vond z'n homebanking bakje niet, blijkt op de buro te liggen eerst vond hij het mijne niet. heb zo'n hemdenkapstok gekocht. want mijn oud rekje begint door te hangen. er zal woensdagavond wel weer aan homeshopping gedaan worden die dan donderdag geleverd wordt. maar je weet nooit welk uur je toegewezen krijgt. zo hebben wij ook eens moeten opblijven tot bijna 10 uur. vond ik niet leuk.
ventje stond deze morgen 15 min vroeger op. het gaat zo rap niet meer zei hij. Toen hoorde ik miauwen en ja, mammie mocht ook opstaan.
eergisteren wou hij een knuffel op tafel, maar miste zijn sprong. zat daar dan heel beduusd te kijken.
andere katten kijken zo van: dat was opzettelijk, maar ons ventje niet.
Anjelier: ijs. dat at vinny ook. ventje at wel eerst de chocolade ervan maar dan mocht hij aan de vanille likken. toen ze kleutertjes waren dronken ze af en toe koffiemelk. Vinny verteerde dat nog als hij ouder was, Gimly niet. maar Gimly eet dan wel slagroom. een paar likjes en hij heeft genoeg.
hij is geen pikkendief en geen vreetzak zoals Vinny. woog maar 4, 5 kilo op 5 jaar wat weinig was maar hij was erg gespierd van al dat heen en weer crossen.
Bobijntje: ben je verjaardag vergeten op te sturen. had een lijst gemaakt omdat ik nu kaartjes op voorhand maak, maar die lijst is ergens verdwenen. :cry: alsnog een gelukkige verjaardag. ik stuur het zo snel mogelijk op.
volgende kaartje is voor iemand van 90, ja 90 jaar.
Oma C: ik weet van je dak in de storm, maar ben je dan ook bang dat je appartementsdak wegvliegt? dat is toch plat? tenzij ze zo'n rand stenen bovenop gelegd hebben. moeder gaat de roofing niet laten vervangen. ze gaan het lek dichten met cement en een steen... :roll:
want Stefanie de buurvrouw haar geld is inderdaad op. gewerkt met de goedkoopste aannemer en architekt. zal oktober zijn eer ze er eindelijk in kan. en dan staat de keuken er nog niet! ze gaan alle dagen uit eten naar de quick. :roll:
Clive: was het nat op de hondenschool?
MJ: burenruzie. ken daar alles van. in mijn jeugd.... teveel om hier te schrijven.
ga nog een koffietje halen en dan hier wat opruimen en dat plekje moppen.
daarna kleren uit en douche in en aankleden.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

12 aug 2019, 08:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy , een heel epistel, heb het met plezier gelezen. En de poetsvrouw komt vandaag. Neen, zij mogen geen dierlijke resten opruimen. Als Matice een beetje spuwt, veeg ik dat onmiddellijk weg, met veel water en Dettol en meestal dweil ik daar dan ook vlug. Zo kan het niet in mijn hoogglansvloeren dringen en is meteen alles terug netjes . Het zal straks bij jou ook weer netjes zijn als de poetsvrouw haar werk gedaan heeft.

En vandaag ga ik na het HH, echt die extra taak doen, ga de vestiarekast in de hal volledig leegmaken, vooral de rekken dan. Tot mijn grote schaamte liggen daar nog de winteraccessoires in, zoals mutsen, sjaals en handschoenen :oops: :oops: :oops: . Ga die allemaal in een box stoppen en wegzetten. Ook een aantal handtassen mogen terug in hun stoffen hoezen en ook die gaan in mijn boxen waar mijn overige handtassen voor de winter inliggen. Mijn mooie stoffen sjaals mogen erin blijven liggen omdat ik die erg vaak aandoe. Dan de kast uitwassen en alles terug ordenen en dan de spiegel ervan terug afwassen.

Zo, ik ga beginnen aan het gewone HH.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een mooi begin van de week. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

12 aug 2019, 08:59

Afbeelding

Goede maandag vandaag, hier schijnt de zon :wink:
maar als je de vooruitzichten leest zou er onweer
veel regen en en storm op komst zijn... :roll: (code geel)
We zien het wel.... beetje voorzichtig moeten we altijd zijn hé :wink:

M-M ik ben niet zo bang voor het platte dak maar je weet nooit
als er ergens een hoekje los is kan het ook weggesleurd worden
je ziet het wel meer hier en daar
ik vertrouw geen harde wind meer :oops: :roll:
Straks zit je proper als de poetsvrouw geweest is...:)

Aan alle seizoentjes een aangename maandag, en tot later :)

clive je moet niet veel wegruimen :lol: binnenkort hebben we
toch terug wat warmere kleding nodig... en een sjaal komt altijd van pas :oops:

Helena van Troje

12 aug 2019, 09:30

Dat was ik ook aan het denken Clive, dat het niet lang meer zal duren eer het weer sjaaltjes en pulletjes weer wordt. Mijn dikke anorak hangt daar ook nog, niet van mijn gewoonte.
Ik weet het eigenlijk niet goed meer wanneer en of ik alle winteraccessoires heb gewassen en weggelegd.
Het was in mei zo opeens weer eens berekoud.
Ik geraak hier niet georganiseerd.

Gisteren ziek geweest, de hele dag bijna geslapen.
Vandaag is het alweer beter, maar nog vlug moe.

Poetsjuweeltje is terug en is boven dapper bezig.
Het dekbedovertrek steekt in de machine en straks helpt ze me wel het grote bed opdekken.
Het is zalig buiten voor het ogenblik.
Ik heb al het onkruid van tussen de terrastegels verwijderd met mijn super borstel.
Het dekbed hangt te luchten.
De bloemen kregen al water een hele klus.
Gisteren lukte dat niet echt.
Vandaag is een nieuwe dag.

Aan iedereen een heel fijne maandag gewenst.

Bobijntje

12 aug 2019, 12:44

Hallo allemaal

BEDANKT voor jullie wensen en kaartjes !!!

Fijne maandag iedereen!
Bijlagen
image.png
image.png (93.76 KiB) 268 keer bekeken
Geniet nu... niet morgen

Oma-C

12 aug 2019, 19:04

Afbeelding

Goede avond aan iedereen,
we hebben hier al flink wat regen gehad
en een goeie donderbui, maar nu is de zon er terug :wink:

Dag Bobijntje, lang geleden gezien...
genoten van je verjaardag..? :wink:
Nog veel jaren erbij... :)

Helena, al beter.? vervelend als je een ziek gevoel hebt
en je poetjuweeltje weer alles netjes gemaakt
je kan er weer tegen.. :lol:

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht
slaap lekker straks en tot morgen..:)

mariajohanna

12 aug 2019, 20:20

Iedereen een goede avond gewenst,
Hier, in Wenduine serieuze onweder gehad.... , was de moeite, en gegoten, gegoten, ...... daar zouden we thuis heel blij mee geweest zijn, hier aan de kust een serieuze streep door de rekening van uitbaters van, en evenementen voor ......
Enfin, niets aan te doen, en als ik zo buiten zie zijn ze weer wat aan het klaar maken .....

We gaan het niet aan ons hartje laten komen 😉

Oei, MH, ziek? Teveel ineens gedaan misschien? Stilletjes laten uitzoeken zeker? Het zal wel vlug beteren, je zal zien 😉

Voor de rest heb ik nog niet veel bijgelezen, met een loge van 12 j en 2 actieve hondjes die 3 x/dag een lange wandeling wensen, er moeten boodschappen gehaald worden en alles klaargezet voor manlief zijn kokkerelkunsten 😉. Als alles klaarstaat is het voor hem gemakkelijker om te beginnen. En dan de afwas, he, er zijn hier geen kaboutertjes in de buurt .........
Nu wat tv kijken, zo laat mogelijk nog eventjes met de hondjes naar het graspleintje .....
Vanmorgen 5.30 u stonden ze alle 2 aan mijn kant van het bed, ze moesten buiten .......
Ja, als de natuur roept .....
Het zijn heel lieve en brave, en al wat je wil, maar je hebt er een dagtaak bij, zeker op een appartement.

Alle, intussen is de wind gaan liggen. Zal nog meevallen dan !

Gisteren was het vuurwerk, uitgesteld van de dag ervoor, wegens te veel wind.

Dames, ik wens jullie allen nog een fijne avond toe, en ...... tot de volgende 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

12 aug 2019, 21:29

Hallo iedereen,

MM en Oma-C: normaal krijgt Spaanse woef weinig ander eten dan zijn korrels, we hebben al ondervonden als we eens restjes geven , dat hij de dag nadien aan zijn poten zit te bijten en zich krabben, dat is allergie.Daarom letten we toch op.

Al enkele flinke buien gedaan, laat ze maar doen, de natuur kan het goed gebruiken.

Ben bij zoonlief het papier gaan buiten zetten, vrijdag zijn ze thuis.
Ga ook zorgen dat er al wat eten in huis is, zodat ze na een verre reis niet direct naar de supermarkt moeten gaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

13 aug 2019, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

Boven is alles proper. de beneden is voor mij, vandaag. heb toch niet veel te doen aan hhh.
Gisteren een enorm onweder. zat vlak boven ons, dat vind ik maar eng, ondanks dat ik die bliksem niet zo goed zie. want 's nachts heb ik daar absoluut een hekel aan als ik ervan wakker wordt.
Ons moeder heeft water op dat dakje, ze vroeg me wat ze daaraan kan doen, dat de boel niet instuikt.... ze moet het maar aan eddy vragen. blijkt dat ze nu voor vele dingen naar die eddy gaat. :?
heb mijn bestek voor vloer en luxaflex: een goeie 3000 euro. Moeder moet er een kopie van hebben,.
ze denkt zeker voor al dat geld dat ik erin steek, moet ik bewijs hebben. niet nodig volgens de advocaat want het is een schenking. Seffens moet ik nog elk bewijs naar de notaris want als zij iets in haar hoofd heeft...
maar bon.
heb gisteren kaartjes gemaakt.
moeten er vandaag 2 in de bus. ( dat van bobijntje dat ik echt glad vergeten was en een ander jarig seizoentje)
Clive: je mooie kaartje is eindelijk in mijn brievenbus geraakt.
Gisteren dacht ik dat m'n droogkast stuk was! ramp! maar de knop lauw drogen stond aan ipv heet.
oef. natuurlijk waren de poetsdoeken voor L. nog nat.
had haar nog zo gezegd en op briefke geschreven dat ze de handdoek aan de wc moest laten liggen, enkel opfrissen en van die wc blokjes indoen. ja. handdoek was weg.idem badmat.
gisteren had ventje gemarineerde biefstuk mee, maar de frietjes lagen op mijn maag. teken dat het vet ververst moet worden. vandaag spaghetti. (of zoals de kleinzoon van Vera: spughetti)
moet vandaag alleen om mijn leesvoer. klein afwasje doen en hier dan de beneden als ik niet uitgeteld ga zijn. ( moe) ventje heeft voor hij vertrok nog fastumgel gesmeerd.
Gisteren Gimly kip gegeven en Neen, Wij Verwennen Hem Niet. kip 2 seconden opgewarmd in microgolfoven zodat hij de geur van kip had.... :roll: en als hij geen bijtertjes meer heeft, alles pureren? soms lees ik op de fb pagina's van de kattengroepen: we doen het voor onze bontbaby.
en ja, hij maakt deel uit van het gezin. onze zoon. :lol:
hij was gisteren ook niet happig op dat onweder.
ze zijn al ver gevorderd met dat dak in de st-antonius straat. brugdag inbegrepen gaan ze morgen gedaan hebben. de schouwen zijn alleszins afgebroken. moet zijn dat de colombiaan die het openbaar gekocht heeft, geen haardvuren gewoon is. we gaan er van uit dat die cv gaat zetten en vloerverwarming. ( huis telt 3 verdiepen, beneden garage)
buurman van het huis zei tegen schoenmaker dat het huurstertje met een klein kindje zat en maar 1 verwarmingstoestel.
ventje moet vanavond bij moeder zijn met een copy van mijn bestek en dat kaartje voor een 90 jarige. haar nicht. enveloppes heeft ze en postzegels.
Oma C: ken jij die kleine stickertjes "made by..."? laat je dat speciaal maken?
heb tegen ventje gezegd dat we in september kerstkaart materiaal moeten bestellen. want nu heb ik een lange lijst, collega's + buren en kennissen.
Ons Gimly is toch zo'n moe poessie. is hier aan het snurken.
Wijlen ons Mies was toch een paar decibellen luider. ze snurkte in de decibellen van Möterhead.
de lijst moet liedjes is gemaakt, nu copy doen. en dan kan de bbq niet doorgaan wegens regen. :?
zo, koffie is op. ga nu eerst boerderij doen want mijn vrachtwagentje lag gisteren in panne.
Fijne dinsdag seizoentjes!
Cats Rule!