de prijs van één appartement in een project van meerdere appartementen
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
Als je een bestaand appartement koopt van een privé persoon, - al dan niet via een makelaar - bestaat de mogelijkheid dat je als toekomstig koper, een tegen-aanbod doet. Dat vanzelfsprekend lager ligt dan de vraagprijs.
Als je een appartement wil kopen uit een serie van appartementen van één enkel project van een vastgoed projectontwikkelaar, dan vindt je op internet heel wat informatie.
Foto's (?) - (gemaakt met PhotoShop) - en grondplannen en situatieschetsen en.... en ook hun prijzenlijst.
Prijzenlijst van alle 8, of 10, of 27, of .... appartementen. Met details over de oppervlakte, de grondwaarde, de registratierechten, de BTW enz. enz. en tenslotte de totale eindsom. En vaak in een ander kleurtje, die appartementen die al verkocht zijn.
Mijn vraag is : heeft u zelf al ondervonden, of kent u een geloofwaardig iemand, die voor :
- de grondprijs (en de registratierechten)
en voor
- de constructieprijs (en de BTW)
een prijsvermindering heeft kunnen bedingen in de bespreking / onderhandelingen bij zulke aankoop ?
Ik ben benieuwd voor de antwoorden. Dank je.
procman4
Als je een appartement wil kopen uit een serie van appartementen van één enkel project van een vastgoed projectontwikkelaar, dan vindt je op internet heel wat informatie.
Foto's (?) - (gemaakt met PhotoShop) - en grondplannen en situatieschetsen en.... en ook hun prijzenlijst.
Prijzenlijst van alle 8, of 10, of 27, of .... appartementen. Met details over de oppervlakte, de grondwaarde, de registratierechten, de BTW enz. enz. en tenslotte de totale eindsom. En vaak in een ander kleurtje, die appartementen die al verkocht zijn.
Mijn vraag is : heeft u zelf al ondervonden, of kent u een geloofwaardig iemand, die voor :
- de grondprijs (en de registratierechten)
en voor
- de constructieprijs (en de BTW)
een prijsvermindering heeft kunnen bedingen in de bespreking / onderhandelingen bij zulke aankoop ?
Ik ben benieuwd voor de antwoorden. Dank je.
procman4
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Benieuwd met jou mee, maar ik vrees dat dat niet aan orde is in die projecten, tenzij een of ander appartement omwille van mindere ligging of zo niet verkocht geraakt...
-
MaLoReg
Denkelijk speelt het een rol of je cash kunt betalen of niet.
Indien je de koopsom cash in handen hebt zul je wél een bod op de verkoopprijs kunnen doen.
Indien je de koopsom cash in handen hebt zul je wél een bod op de verkoopprijs kunnen doen.
-
MaLoReg
Ik dacht dat mss sommigen een lening zouden aangaan omdat toch niet iedereen
zomaar een 300.000 euro heeft liggen-daarom schreef ik dat cash geld op
tafel de prijs doet dalen.
-
MaLoReg
Daar geloof ik niks van. 't Zou raar zijn, dat is toch gebruikelijk als je het geld in handen
hebt dat ge een lagere prijs kunt afdingen. Er valt zeker altijd 'wat' te regelen want verkopen
aan iemand die geld moet lenen brengt 1) de nodige tijd mee en 2) als de bank de lening
weigert dan moet de makelaar weer opnieuw beginnen.
-
MaLoReg
hahahaha geld is geld nomatter which color.
Dat doet men toch altijd zo. Met cash biedt je op een eigendom en dan gaat men
'onderhandelen'. Makelaars zelf doen dat niet zo heel graag omdat die % krijgen op
de 'verkoopPRIJS' maar gechoemeld en geregeld wordt er altijd.
Dat doet men toch altijd zo. Met cash biedt je op een eigendom en dan gaat men
'onderhandelen'. Makelaars zelf doen dat niet zo heel graag omdat die % krijgen op
de 'verkoopPRIJS' maar gechoemeld en geregeld wordt er altijd.