Formateursnota

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Horus1

13 aug 2019, 13:12

En wat heeft dat met de formateursnota te maken? Nog maar pas wakker zeker?
Fazal

13 aug 2019, 14:03

Ik vind het niet kunnen dat De Wever een vraag van een journalist beantwoordt met de woorden: "dat ga ik niet aan uwe neus hangen".

Ik geef toe dat sommige journalisten enorm opdringerig kunnen zijn, maar het is tenslotte het volk dat die vragen door de mond van de journalist stelt.

Als een door het volk verkozen politicus radicaal zegt dat het hem niet aangaat, dan gaat het de kiezers ook niet aan.

Ik begrijp nu wel dat een politicus geen antwoorden kan- of mag geven over hetgeen nog besproken moet worden, maar daarom hoeft hij nog niet zo uit de hoogte te doen, en onvriendelijk en onbeleefd te zijn.
Doet mij ook denken destijds aan Dehaene met een geërgerde blik: "geen commentaar'!
dejules

13 aug 2019, 14:10

Fazal schreef:
13 aug 2019, 14:03
Ik vind het niet kunnen dat De Wever een vraag van een journalist beantwoordt met de woorden: "dat ga ik niet aan uwe neus hangen".

Ik geef toe dat sommige journalisten enorm opdringerig kunnen zijn, maar het is tenslotte het volk dat die vragen door de mond van de journalist stelt.

Als een door het volk verkozen politicus radicaal zegt dat het hem niet aangaat, dan gaat het de kiezers ook niet aan.

Ik begrijp nu wel dat een politicus geen antwoorden kan- of mag geven over hetgeen nog besproken moet worden, maar daarom hoeft hij nog niet zo uit de hoogte te doen, en onvriendelijk en onbeleefd te zijn.
Doet mij ook denken destijds aan Dehaene met een geërgerde blik: "geen commentaar'!
Samengevat in 1 woord : "arrogant".
Fazal

13 aug 2019, 14:28

Een zoveelste bewijs dat de kiezers door zulke uitspraken, nog maar eens, beledigend en radicaal worden genegeerd.
En opnieuw wordt er naar de kiezer niet geluisterd. De niet verkozenen gaan weer samengaan met de vorige regeringspartijen. En dit terwijl de kiezer deze keer uitdrukkelijk en duidelijk een andere keuze heeft gemaakt.
Zo vraagt Jean-Marie De Decker zich ook af waarom ze nog verkiezingen willen organiseren.
Wel, dat vraag ik mij ook al decennia af. En tòch ..., zullen ze de kiezers weer liggen hebben binnen 4 of 5 jaar.

Wil.

13 aug 2019, 15:13

Die journalisten stellen bijlange niet altijd vragen 'in naam van het publiek'. Die ettertjes rijden heel vaak voor zichzelf. Punten scoren tegen een politicus, en zeker tegen BDW, is het doel. Dan stijgen ze in aanzien bij hun collega's en hun werkgever.

Gisteren probeerde Annelies Beck dat ook tegen BDW. Ze stelde dat hij 'oorlogstaal' had gebruikt omdat hij in de aanloop naar de verkiezingen had gesproken over 'naar het front' , terwijl BDW dit simpelweg als beeldtaal omschreef en hij voegde eraan toe dat de mensen van de media als snel korzelig zijn om wat N-VA doet en zegt. Beck werd al snel op haar nummer gezet. Geen punten gescoord deze keer. Ze kreeg daarna nog een paar keer een extra tik op de vingers omwille van de irritante, 'martiale muziek' zoals BDW het noemde. Nadien gebruikte Beck nogmaals de term 'oorlogstaal' waarop BDW met het 'dat-heb-jij-gezegd-vingertje' naar haar wees.

Kortom, geen medelijden met het journaille dat wil punten scoren om het eigen blazoen te doen blinken. Mannen als BDW die vinnig en cassant uit de hoek komen, weten daar gelukkig wel raad mee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

13 aug 2019, 15:55

Tja, dat was gisteren niet de beste beurt van Canvas, dat liedje was er echt over! Iemand een idee wat het was of wat de bedoeling was?

Wil.

13 aug 2019, 16:16

Een herhaling van 'zet die ploat af!' opwekken bij BDW, zeker? :lol:

Vandaag moet het allemaal 'opgeleujkt' worden. Is er ergens een brand, dan moet de sirene erbij te horen zijn. Staat er een reporter ergens op een straat, dan moet er zeker het geluid van auto's die opschakelen te horen zijn. Het kan toch niet dat de essentie en niets dan de essentie wordt voorgeschoteld? Ook niet op canvas. De 'meerwaardezoeker' moet toch bekleuterd worden, of hij dat nu wil of niet.

Jockey

13 aug 2019, 16:46

dejules schreef:
12 aug 2019, 12:03
Auto's ouder dan 5 jaar worden zeer zwaar belast.
Goe!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Jockey

13 aug 2019, 16:53

gast43 schreef:
12 aug 2019, 13:02
Prima Vera staat dat er niet in :?: :?: :?:
12/08/2019

We voeren een belangrijke Vlaamse belastinghervorming door, zonder de globale belastingdruk te laten toenemen. In de woonfiscaliteit verschuiven we het fiscale voordeel van het hebben van een woning naar het verwerven ervan. Vanaf 1 januari 2020 dooft de woonbonus uit en verlagen we de registratierechten, zodat het goedkoper wordt om een enige eigen woning te verwerven. In de verkeersfiscaliteit vergroenen we het wagenpark via de invoering vanaf 2020 van de nieuwe Europese verbruiks- en emissietest (WLTP) voor voertuigen. Meer vervuilende wagens worden duurder, milieuvriendelijkere wagens goedkoper. In de erfbelasting voeren we een volledige vrijstelling in voor de langstlevende echtgenoten en wettelijk samenwonenden alsook voor de inwonende kinderen tot 18 jaar. We sluiten tegelijk een aantal mechanismen tot fiscale ontwijking af en we onderzoeken of we schenkingen kunnen stimuleren via het optrekken van de termijn voor het progressievoorbehoud in de erfbelasting

Wat met de kinderen boven de 18 jaar , of gaan ze dat ook belasten , hogere studie's .
"Auto's ouder dan 5 jaar worden zeer zwaar belast." =========================
"Meer vervuilende wagens worden duurder, milieuvriendelijkere wagens goedkoper."

Volgens jullie linkse schrijvelaars moet ik deze twee voorgaande zinnen lezen met een gelijkheidsteken tussen??? Ben zò blij dat ik niet tot jullie klasse behoor... :lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Fazal

13 aug 2019, 16:57

Wil, u schreef: 'Die journalisten stellen bijlange niet altijd vragen 'in naam van het publiek'.
Het zou in ieder geval toch de bedoeling moeten zijn. Maar u hebt natuurlijk ook wel gelijk.

frits1955

13 aug 2019, 17:03

Het is de taak van het journaille om "vervelende" vragen te stellen. Politici als BDW denken steeds meer dat een journalist het doorgeefluik voor de ideetjes van de politici moet zijn.

Wil.

13 aug 2019, 17:17

Het ging niet om de vragen die ze stelde maar om het suggestieve taalgebruik. Ze kreeg lik op stuk.
dejules

13 aug 2019, 17:57

Wil. schreef:
13 aug 2019, 15:13
Die journalisten stellen bijlange niet altijd vragen 'in naam van het publiek'. Die ettertjes rijden heel vaak voor zichzelf. Punten scoren tegen een politicus, en zeker tegen BDW, is het doel. Dan stijgen ze in aanzien bij hun collega's en hun werkgever.

Gisteren probeerde Annelies Beck dat ook tegen BDW. Ze stelde dat hij 'oorlogstaal' had gebruikt omdat hij in de aanloop naar de verkiezingen had gesproken over 'naar het front' , terwijl BDW dit simpelweg als beeldtaal omschreef en hij voegde eraan toe dat de mensen van de media als snel korzelig zijn om wat N-VA doet en zegt. Beck werd al snel op haar nummer gezet. Geen punten gescoord deze keer. Ze kreeg daarna nog een paar keer een extra tik op de vingers omwille van de irritante, 'martiale muziek' zoals BDW het noemde. Nadien gebruikte Beck nogmaals de term 'oorlogstaal' waarop BDW met het 'dat-heb-jij-gezegd-vingertje' naar haar wees.

Kortom, geen medelijden met het journaille dat wil punten scoren om het eigen blazoen te doen blinken. Mannen als BDW die vinnig en cassant uit de hoek komen, weten daar gelukkig wel raad mee.
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Zelfs parkeren lukt de dwaas niet!

Wil.

13 aug 2019, 18:21

Annelies Beck een dwaas? OK, je zingt zoals je gebekt bent, julleke.
MaLoReg

13 aug 2019, 19:03

Wil. schreef:
13 aug 2019, 18:21
Annelies Beck een dwaas? OK, je zingt zoals je gebekt bent, julleke.
hahahahaha.