In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, veel beterschap, verzorg je goed.
Oma-C, hoop dat je morgen beter weer hebt als je morgen naar de markt moet.
Bobijntje, fijn jou nog een te zien.
Zwanenmeer, heb je dat gehoord van die ooievaars die in ons landje geland zijn ? Heel erg veel, ben het getal kwijt, maar ze gaan alleszins al naar het zuiden.
MJ, kan geloven dat dat veel werk is, de 2 hondjes op jullie appartement. Maar je krijgt er dan ook zoveel van terug natuurlijk.
Anjelier, de kinderen komen dan terug. Je zult de ukjes ook wel gemist hebben.
Muddy Maddy, dan is boven alles netjes en straks de beneden ook. Gelukkig is de droogkast niet stuk, dat zouden weeral kosten zijn. Kaartje is te voet gekomen, denk ik. Weet niet wat dat tegenwoordig is met de Post, maar je moet tegenwoordig bijna een week op voorhand iets op de bus doen. Hier in straat wordt zelfs de postbus op sommige dagen niet gelicht, wat er ook op het etiket staat. Zijn al veel klachten over geweest, maar dat helpt allemaal niet.
Vandaag zoals alle dinsdagen , boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken en de rest van het badlinnen opplooien. Hoop dat het vooruit gaat gaan.
Gisteren mijn was net op tijd buiten kunnen drogen voor de eerste regendruppels vielen, kon hem onmiddellijk strijken.
Zo, ik ga beginnen, wil niet te laat klaar zijn en wil mijn pauzes respecteren. Ik ga al beginnen met de overvolle vaatwasser leeg te maken en even de neusjes van Matice op de glazen deur verwijderen
Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen aan iedereen, hier hebben we vannacht
goed regen gehad maar dat is goed, de natuur smeekt erom
de bomen verliezen al goed veel bladeren en veel dingen staan half verdort
dus het mag nog goed regenen.... maar niet alles ineens
Dank voor het overzichtje clive, ik ga niet alles herhalen
mijn hoofd staat er niet naar, sorry
Onweer hebben wij gisternamiddag gehad maar niet heel erg
het zag wel heel donker...
Ik wens jullie een vruchtbare dag en veel sterkte aan wie zich niet lekker voelt
(draainissen zijn er weer.-.. tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal
Clive : ja, het stond in de krant : 382 ooievaars geland in Maaseik / dat is wel nog ver van hier ,maar het zal wel mooi zijn om te zien
Hier is gisteren rond 16u ook een hevig onweer gepasseerd .... op 10 minuten tijd was mijn regenton van 100 liter terug vol met het water dat van het kleine afdak komt ... / Voor mij is àlles beter , als het maar niet terug die 40° worden .....
Nu ga ik ook verder met het HH : nu zijn er geen uitvluchten dat het te warm is om op te ruimen hé ...
/
aan de zieken : veel moed en spoedig beterschap !
Clive : ja, het stond in de krant : 382 ooievaars geland in Maaseik / dat is wel nog ver van hier ,maar het zal wel mooi zijn om te zien
Hier is gisteren rond 16u ook een hevig onweer gepasseerd .... op 10 minuten tijd was mijn regenton van 100 liter terug vol met het water dat van het kleine afdak komt ... / Voor mij is àlles beter , als het maar niet terug die 40° worden .....
Nu ga ik ook verder met het HH : nu zijn er geen uitvluchten dat het te warm is om op te ruimen hé ...
aan de zieken : veel moed en spoedig beterschap !
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@zwanemeer: behalve als je een opvlieger hebt. ( zit nu ene door te zweten)
@Oma C: veel beterschap.
@HVT: ook veel beterschap.
@ bobijntje en MJ: kaartjes zijn gebusd. nu zien of ze te voet aankomen.
verder nog fijne dag.
@Oma C: veel beterschap.
@HVT: ook veel beterschap.
@ bobijntje en MJ: kaartjes zijn gebusd. nu zien of ze te voet aankomen.
verder nog fijne dag.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Nog niet helemaal op mijn plooi, maar een beetje geduld hebben dan gaat het wel lukken.
De laatste tijd weet ik echt niet meer wat ik kan eten.
Iedere keer heb ik last na het eten.Ondanks de medicatie.
Ik heb gewoon al geen zin in eten omdat het daarna weer last is.
Ach ja, er zijn erger dingen zeker.
Ik hoor niet anders dan miserie in de geburen en in de familie tegenwoordig.
De ene heeft uitzaaiingen bij gekregen, de andere heeft de diagnose Alzheimer gekregen.
Oudste zit met een negenoog.Waar haal je dat in hemelsnaam op?
Middelste heeft maag problemen, hopelijk gaat dat op vakantie over.
Genoeg gezaagd.
Deze morgen al boodschappen gedaan met de wagen.
Zelfs op de steenweg durven draaien.
We maken vooruitgang...
Ik zie nergens muggen in huis en toch sta ik elke morgen op met muggenbeten.
Altijd rond dezelfde plaats op mijn armen of benen.
Het overtrekt en seffens moet ik met de fiets naar de kine en de beenhouwer.
Laat ons hopen dat we het droog houden.
De laatste tijd weet ik echt niet meer wat ik kan eten.
Iedere keer heb ik last na het eten.Ondanks de medicatie.
Ik heb gewoon al geen zin in eten omdat het daarna weer last is.
Ach ja, er zijn erger dingen zeker.
Ik hoor niet anders dan miserie in de geburen en in de familie tegenwoordig.
De ene heeft uitzaaiingen bij gekregen, de andere heeft de diagnose Alzheimer gekregen.
Oudste zit met een negenoog.Waar haal je dat in hemelsnaam op?
Middelste heeft maag problemen, hopelijk gaat dat op vakantie over.
Genoeg gezaagd.
Deze morgen al boodschappen gedaan met de wagen.
Zelfs op de steenweg durven draaien.
We maken vooruitgang...
Ik zie nergens muggen in huis en toch sta ik elke morgen op met muggenbeten.
Altijd rond dezelfde plaats op mijn armen of benen.
Het overtrekt en seffens moet ik met de fiets naar de kine en de beenhouwer.
Laat ons hopen dat we het droog houden.
-

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, voor jou ook heel veel beterschap, wees voorzichtig a.u.b..
Gisteren 2 pakjes besteld voor de komende verjaardag van Baby D. De mama had een verlanglijstje gezet op een site. Handig, want intussen weet ik niet meer wat hij al heeft of wat hij nog niet heeft. Dus gisteren bij dezelfde firma 2 pakjes besteld. En eentje is deze ochtend al aangekomen met de Post en het andere namiddag met Post.NL. Van opwarming van de aarde gesproken
Deze ochtend was het Matice ondanks hindernissenparcours op de trap, het toch gelukt naar de living te sluipen. Niet erg zul je zeggen, maar probleem is dat hij nog niet de trap afkan en manlief was al weg. Kan hem niet meer optillen, laat staan een gevaarlijke trap afbrengen. Dus heeft hij in de keuken en de living gezeten tot zo net, manlief kan hem wel de trap afbrengen. Maar zolang heeft hij ook zijn pipi moeten inhouden, arme jongen. Was heel opgelucht toen hij eindelijk de tuin in kon.
Heb dan vandaag boven alles gepoetst , maar de living lijkt op een slagveld nu. Hij heeft letterlijk heel zijn speelgoedbox leeg gemaakt, zelfs nog gespeeld met puppyspeelgoed. Ga dadelijk met zijn box rond en alles opruimen. Tussenin opruimen had geen zin, want alles wat ik terug in de box gooide, haalde hij er onmiddellijk terug uit.
Dadelijk ook bedje nog opmaken. Morgen komt de trimster Matice trimmen, trap nog meer afbakenen dan we nu al doen. Als hij een jaar is , zou hij de trap pas af kunnen, dat was bij Niels ook zo. Misschien zondag al raad vragen aan de hondentherapeut op de hondenplein, maar denk dat die ook gaat zeggen dat hij dat pas kan als hij ongeveer een jaar is. Trap af is moeilijker dan trap op. Ben blij dat hij nu in de tuin is.
Zo, ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.
-

Goede avond iedereen,
probeer goed te slapen en jezelf niet te zenuwachtig te maken
mijn draainissen gaan zoals altijd wel weer over na een tijd
daar moeten jullie je geen zorgen in maken...toch dank voor de steun...
Voor allen een fijne avond en slaaplekker
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Deze morgend kwamen de vissen niet eten, is teken dat de reiger langs is geweest.Op het water lag een olie-achtige vlek, dat is iets wat de reigers uitscheiden om vissen te lokken.Morgen zullen ze wel komen, dan zijn ze al een beetje bekomen.
Mijn appelboom verliest al zijn bladeren, staat er bijna kaal bij, ook door de droogte.De ene fruitboom heeft er meer last van dan de andere.De kleine appeltjes liggen allemaal op de grond.Zal dit jaar weinig fruit hebben, kun je nu al zien.Vorig jaar was het een topjaar.
Deze avond zalmlasagne gemaakt, had in de voormiddag de spinazie al gespoeld, dan heb je s'avonds minder werk.In de viswinkel geven ze geen plastieke zakjes meer, ze vragen om zelf een plastiek zakje mee te brengen.Steeds meer winkels volgen die trend, wat ik alleen maar kan toejuichen.Volgens een artikel zit plastiek over gans de wereld , zelfs op plaatsen waar nog geen vervuiling is.
Dames, tot morgen allemaal.
Deze morgend kwamen de vissen niet eten, is teken dat de reiger langs is geweest.Op het water lag een olie-achtige vlek, dat is iets wat de reigers uitscheiden om vissen te lokken.Morgen zullen ze wel komen, dan zijn ze al een beetje bekomen.
Mijn appelboom verliest al zijn bladeren, staat er bijna kaal bij, ook door de droogte.De ene fruitboom heeft er meer last van dan de andere.De kleine appeltjes liggen allemaal op de grond.Zal dit jaar weinig fruit hebben, kun je nu al zien.Vorig jaar was het een topjaar.
Deze avond zalmlasagne gemaakt, had in de voormiddag de spinazie al gespoeld, dan heb je s'avonds minder werk.In de viswinkel geven ze geen plastieke zakjes meer, ze vragen om zelf een plastiek zakje mee te brengen.Steeds meer winkels volgen die trend, wat ik alleen maar kan toejuichen.Volgens een artikel zit plastiek over gans de wereld , zelfs op plaatsen waar nog geen vervuiling is.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik zit hier in mijn winterpeignoir. heb het koud. cv aansteken is nog geen must.
vandaag een kleine afwas en een machine kleur insteken. op jacht gaan om avondeten.
kan toch niet veel doen met die gewrichten. Zei tegen Poets L. dat ik naar de warme landen moest.
zij dacht juist het omgekeerde. Ons moeder was blij met het kaartje voor haar nicht van 90, de meisjes op de buro vonden het ook mooi, aan mannen moet je zo'n "kunst" niet tonen. halen hoogstens hun schouders op.
Tot zij zelf eentje krijgen. Hoop nu dat de post de gebuste kaartjes verwerkt. anders als ik "den facteur" zie, fluit ik hem terug en geef de brieven gewoon af. dan zijn ze eerder. maar wanneer dien langs komt, daar heb je vaak het raden naar. het is woensdag, dus hier meestal geen post. ( of weer een "venstertje".)
Gimly heeft gisteren gevochten met mijn schoen. ventje foto genomen, mijn gsm lag daar toch.
voor 2 dagen eten jagen. morgen feestdag. moederdag in antwerpen.
het dak is af. zelfs de stelling is weg.
ze hadden mannen genoeg die firma.
ventje heeft gisteren een voorraad bier ingedaan, nu deze in reclame is. hier in de mini is dat a la minuut uitverkocht. zeer zuinig zijn met de pakken. maar nu moet ik een tijdje niets sleuren.
en heb ik weer "trays" voor mijn kaartjes. daar leg ik dan alles in wat ik nodig heb als Poets L. de living doet en ik uit de weg moet. zo moet ik geen verhoogd dienblad kopen.
HVT: ik heb de laatste tijd ook last van mijn maag. eten verteerd moeilijk. nu heb ik geen primperan meer en aangezien al de afspraken volboekt zijn ( met die feestdag)heb ik een doosje digistel gaan halen. helpt ook en je mag tot 6 zuigtabletten nemen.
Anjelier: dat wist ik niet van een reiger. wel ken ik een anecdote van iemand die nog bij ventje gewerkt heeft. die had dus een koivijver aangelegd en om reigers weg te jagen had hij zo'n valse gezet. kijkt die op een morgen naar de vijver, dacht dat 'em dubbel zag... er stond een echte naast de valse!
( ik weet zelf niet of reigers koi's eten maar dan nog.)
Clive : heb ik het nu juist gelezen: Matice was alleen naar beneden gegaan van een gevaarlijke trap, maar kan nog niet zelf trappen omhoog lopen?
Oma C: sterkte.
't is precies 't seizoen van de aandoeningen. overbuurvrouw heeft sinds lange tijd weer rugpijnen. ( wervels vastgezet) en ik ken minstens 1 iemand die een zomerverkoudheid te pakken heeft. ventje klaagt over z'n knieën.
Binnen 2 jaar als de regering die wel al dan niet hebben, geen tegenmaatregelen treft werkt ventje in 2021 de laatste 6 mnd 4/5.
best dat de parasols onder het afdakje stonden want gisterenmiddag weer een drash national gehad. en de club heeft gewonnnen. ventje blij.
ga een lijstje maken voor de rest van de boodschappen, die moeten we vanavond doen, wegens feestdag.
Donderdag kan ventje dan uitslapen en vrijdag kan hij wat kleine werkjes doen die zijn blijven liggen in zijn congè. ( zoals een Horloge ophangen in de badkamer) terwijl ik swiffer en sweep en zuig en mop. ( lijkt wel zo'n excersise van jane fonda)
Zo Gimly buiten geweest en nu naar boven gaan sulken.
Koffie is op, ga eens kijken hoeveel kilo stenen ik uit de mijn kan halen want m'n schuur is rap vol.
Fijne dag seizoentjes.
ik zit hier in mijn winterpeignoir. heb het koud. cv aansteken is nog geen must.
vandaag een kleine afwas en een machine kleur insteken. op jacht gaan om avondeten.
kan toch niet veel doen met die gewrichten. Zei tegen Poets L. dat ik naar de warme landen moest.
zij dacht juist het omgekeerde. Ons moeder was blij met het kaartje voor haar nicht van 90, de meisjes op de buro vonden het ook mooi, aan mannen moet je zo'n "kunst" niet tonen. halen hoogstens hun schouders op.
Tot zij zelf eentje krijgen. Hoop nu dat de post de gebuste kaartjes verwerkt. anders als ik "den facteur" zie, fluit ik hem terug en geef de brieven gewoon af. dan zijn ze eerder. maar wanneer dien langs komt, daar heb je vaak het raden naar. het is woensdag, dus hier meestal geen post. ( of weer een "venstertje".)
Gimly heeft gisteren gevochten met mijn schoen. ventje foto genomen, mijn gsm lag daar toch.
voor 2 dagen eten jagen. morgen feestdag. moederdag in antwerpen.
het dak is af. zelfs de stelling is weg.
ze hadden mannen genoeg die firma.
ventje heeft gisteren een voorraad bier ingedaan, nu deze in reclame is. hier in de mini is dat a la minuut uitverkocht. zeer zuinig zijn met de pakken. maar nu moet ik een tijdje niets sleuren.
en heb ik weer "trays" voor mijn kaartjes. daar leg ik dan alles in wat ik nodig heb als Poets L. de living doet en ik uit de weg moet. zo moet ik geen verhoogd dienblad kopen.
HVT: ik heb de laatste tijd ook last van mijn maag. eten verteerd moeilijk. nu heb ik geen primperan meer en aangezien al de afspraken volboekt zijn ( met die feestdag)heb ik een doosje digistel gaan halen. helpt ook en je mag tot 6 zuigtabletten nemen.
Anjelier: dat wist ik niet van een reiger. wel ken ik een anecdote van iemand die nog bij ventje gewerkt heeft. die had dus een koivijver aangelegd en om reigers weg te jagen had hij zo'n valse gezet. kijkt die op een morgen naar de vijver, dacht dat 'em dubbel zag... er stond een echte naast de valse!
Clive : heb ik het nu juist gelezen: Matice was alleen naar beneden gegaan van een gevaarlijke trap, maar kan nog niet zelf trappen omhoog lopen?
Oma C: sterkte.
't is precies 't seizoen van de aandoeningen. overbuurvrouw heeft sinds lange tijd weer rugpijnen. ( wervels vastgezet) en ik ken minstens 1 iemand die een zomerverkoudheid te pakken heeft. ventje klaagt over z'n knieën.
Binnen 2 jaar als de regering die wel al dan niet hebben, geen tegenmaatregelen treft werkt ventje in 2021 de laatste 6 mnd 4/5.
best dat de parasols onder het afdakje stonden want gisterenmiddag weer een drash national gehad. en de club heeft gewonnnen. ventje blij.
ga een lijstje maken voor de rest van de boodschappen, die moeten we vanavond doen, wegens feestdag.
Donderdag kan ventje dan uitslapen en vrijdag kan hij wat kleine werkjes doen die zijn blijven liggen in zijn congè. ( zoals een Horloge ophangen in de badkamer) terwijl ik swiffer en sweep en zuig en mop. ( lijkt wel zo'n excersise van jane fonda)
Zo Gimly buiten geweest en nu naar boven gaan sulken.
Koffie is op, ga eens kijken hoeveel kilo stenen ik uit de mijn kan halen want m'n schuur is rap vol.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Een zonnige morgen, 't is frisjes maar ik loop nog in t-Shirt
heb nog geen kou gehad en slapen doe ik nog steeds onder mijn laken
ander deksel is te warm nog...
vandaag brengen de kinderen de boodschappen mee,
ze hebben gisteren het winkelbriefje meegenomen..
Ik wens alle seizoentjes een fijne dagen.... sterkte wie het wil...
en ja hier in de regio is het morgen 15 aug. moederdag...
het notoire etentje wordt hier uitgesteld tot de draainissen beter zijn..
dan is het ook rustiger in de restaurants,
want iedereen wil morgen of in het weekend uit eten
Zonder namen een aangename dag, en tot .....
-

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, gisterenavond nog in extremis een kaarsje voor jou en Grootvake laten branden. Was uit mijn hoofd gegaan, sorry daarvoor. Sterkte in deze moeilijke periode.
Anjelier, minder fruit dan dit jaar tegenover vorig jaar. Dat was dan ook een lange en warme zomer + een zachte winter. Hoor net op de radio dat een derde van de appeloogst is mislukt.
Oma-C, hoop van harte dat het alle dagen een beetje beter met je gaat. Waarschijnlijk geen markt voor jou vandaag. Verzorg je goed.
Waren extra vroeg op vandaag, want manlief moest al heel vroeg in Brussel zijn. Heb mijn dekbedden die ik gisteren gewassen had, vanochtend pas gestreken, met alle commotie gisteren met Matice boven in de keuken en de living was er dat niet meer van gekomen. Ga de keuken en de living vlug dweilen vandaag, want hij heeft urenlang gespeeld gisteren en ik vind dat ik dat op de vloer zie.
Tussen 15.00H en 15.30H komt de trimster van Matice, want zijn krullen zijn wel heel lang geworden. Moet om de 8 weken gebeuren. Dan ziet hij er weer netjes uit. Hij wordt dan ook gewassen en ook zijn nageltjes worden geknipt, groot onderhoud dus
Zo, ga ontbijten en dan douchen en boven al alles doen.
Wil met de poets gedaan hebben als de trimster hier is en terwijl ze bezig is met Matice, doe ik de strijk van vandaag. Denk wel niet dat ik buiten kan drogen vandaag. Er is geen zon en het waait niet.
Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens ieder van jullie een mooie woensdag. Vergeten jullie niet dat het morgen een feestdag is en de winkels gesloten zijn. Liefs.
-
@ Muddy Maddy, neen, omgekeerd. Matice kan de trap op, maar kan er dan niet meer af. Manlief draagt hem nog steeds naar beneden, maar die was er gisteren niet en ik kan Matice zelfs nimmer optillen, laat staan de trap terug afbrengen naar beneden , waar hij de tuin in kan. Toen manlief hem dan gisteren laat naar beneden bracht, rende hij onmiddellijk de tuin in, waar hij een " verlossende" pipi kon doen.
Kon deze ochtend vroeg niet op de site, gelukkig had ik mijn epistel bewaard.
Liefs aan jullie allemaal en beterschap voor de zieken en diegene met pijn.
Kon deze ochtend vroeg niet op de site, gelukkig had ik mijn epistel bewaard.
Liefs aan jullie allemaal en beterschap voor de zieken en diegene met pijn.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo iedereen,
Gisteravond is Poes gebracht met heel haar hebben en houden.
Ze was weer direct thuis.
Ze is nog niet vergeten dat ze de deur van de gele kamer open krijgt en dan naar de zolder kan verdwijnen.
Vannacht heeft ze daar geslapen.
Het is nogal avance dat ze haar slaapdoos meebrengen.
Clive fijn dat je aan ons dacht.
Twee mensen hebben iets laten weten.
We zijn de dag doorgekomen.`Poes werd als troost gebracht zegde jongste.
MM reigers eten geen koi's die zijn te groot meestal.
Ze vissen ze wel uit de vijver en splitsen ze aan hun snavel om ze dan naast de vijver te laten liggen.
Buurman heeft koi's. Nu kan de reiger niet meer aan de vijver, want buurman heeft er een afdakje over getimmerd en een afsluiting rond omdat kleindochter een paar dagen per week daar wordt opgevangen.
Andere vijver in de buurt is leeg gevist.
Maandag vloog er een jonge duif tegen het glas van de lichtstraat.
Beestje van slag en waggelend. Kon eerst al niet meer vliegen.
Buurman tropische tuinen geroepen en die heeft ze gepakt en nagekeken.
Geen gebroken vleugels, het komt wel goed.
Hij heeft ze in zijn tuin gezet.
Ik heb het verder niet gevolgd.
Poetsjuweeltje was helemaal ontdaan en ik ook.
Straks theevisite.
Eerst nog een beetje strijken.
Gisteren kletsnat aangekomen bij de kine.
Gelukkig in het droog de rest van de boodschappen gedaan.
Ineens maar twee broden meegebracht en één ingevroren.
Drie vierde van mijn kroost is dus weer op de hort.
Italië maal twee (de bergen en Toscane) en Nederland maal één.
Toscane een chique villa van vrienden, de sleurhut in de bergen.
Boerderij in Nederland.
Metekind is weeral op de hort, in Frankrijk nu.
Die jongste van de zus is bijna nooit thuis.
Ze kan maar genieten van het leven zolang het gaat.
Ik vind het best gezellig in mijn huis en mijn tuin, ook als het minder goed weer is.
Hier schijnt de zon met hier en daar een schepenwolkje in de lucht.
Je ruikt de herfst al vind ik.
Gisteravond is Poes gebracht met heel haar hebben en houden.
Ze was weer direct thuis.
Ze is nog niet vergeten dat ze de deur van de gele kamer open krijgt en dan naar de zolder kan verdwijnen.
Vannacht heeft ze daar geslapen.
Het is nogal avance dat ze haar slaapdoos meebrengen.
Clive fijn dat je aan ons dacht.
Twee mensen hebben iets laten weten.
We zijn de dag doorgekomen.`Poes werd als troost gebracht zegde jongste.
MM reigers eten geen koi's die zijn te groot meestal.
Ze vissen ze wel uit de vijver en splitsen ze aan hun snavel om ze dan naast de vijver te laten liggen.
Buurman heeft koi's. Nu kan de reiger niet meer aan de vijver, want buurman heeft er een afdakje over getimmerd en een afsluiting rond omdat kleindochter een paar dagen per week daar wordt opgevangen.
Andere vijver in de buurt is leeg gevist.
Maandag vloog er een jonge duif tegen het glas van de lichtstraat.
Beestje van slag en waggelend. Kon eerst al niet meer vliegen.
Buurman tropische tuinen geroepen en die heeft ze gepakt en nagekeken.
Geen gebroken vleugels, het komt wel goed.
Hij heeft ze in zijn tuin gezet.
Ik heb het verder niet gevolgd.
Poetsjuweeltje was helemaal ontdaan en ik ook.
Straks theevisite.
Eerst nog een beetje strijken.
Gisteren kletsnat aangekomen bij de kine.
Gelukkig in het droog de rest van de boodschappen gedaan.
Ineens maar twee broden meegebracht en één ingevroren.
Drie vierde van mijn kroost is dus weer op de hort.
Italië maal twee (de bergen en Toscane) en Nederland maal één.
Toscane een chique villa van vrienden, de sleurhut in de bergen.
Boerderij in Nederland.
Metekind is weeral op de hort, in Frankrijk nu.
Die jongste van de zus is bijna nooit thuis.
Ze kan maar genieten van het leven zolang het gaat.
Ik vind het best gezellig in mijn huis en mijn tuin, ook als het minder goed weer is.
Hier schijnt de zon met hier en daar een schepenwolkje in de lucht.
Je ruikt de herfst al vind ik.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: reigers eten alle kleinere vissen ook koi.En de grote verwonden ze.Wij hebben nooit koi's gehad, zijn veel duurder en we weten toch dat ze worden opgegeten.Ofwel moet je alles goed afspannen, maar dan is het niet meer mooi.
Clive: voor een hond is het gemakkelijker naar boven lopen, dan naar beneden.Spaanse woef kan ook naar boven, maar niet meer naar beneden.Zorg er ook voor dat hij niet naar boven kan.
HVT: als je vogels vind die tegen een raam gevlogen zijn, leg je ze best een tijdje in een gesloten doos( met gaatjes voor de verluchting).Heb dat ook al enkele keren gedaan.Je zet die doos op een rustig plekje en na een 2 tal uurtjes zijn die meestal bekomen tenzij ze iets gebroken hebben natuurlijk.Heb hier in de garage altijd een schoenendoos staan voor dergelijke gevallen, had dat ooit eens gehoord in een dierenprogramma.
Straks spaghettisaus maken, zal die morgen meenemen naar zoonlief , hebben ze al iets om te eten.De boodschappen heb ik ook al gedaan.
MM: reigers eten alle kleinere vissen ook koi.En de grote verwonden ze.Wij hebben nooit koi's gehad, zijn veel duurder en we weten toch dat ze worden opgegeten.Ofwel moet je alles goed afspannen, maar dan is het niet meer mooi.
Clive: voor een hond is het gemakkelijker naar boven lopen, dan naar beneden.Spaanse woef kan ook naar boven, maar niet meer naar beneden.Zorg er ook voor dat hij niet naar boven kan.
HVT: als je vogels vind die tegen een raam gevlogen zijn, leg je ze best een tijdje in een gesloten doos( met gaatjes voor de verluchting).Heb dat ook al enkele keren gedaan.Je zet die doos op een rustig plekje en na een 2 tal uurtjes zijn die meestal bekomen tenzij ze iets gebroken hebben natuurlijk.Heb hier in de garage altijd een schoenendoos staan voor dergelijke gevallen, had dat ooit eens gehoord in een dierenprogramma.
Straks spaghettisaus maken, zal die morgen meenemen naar zoonlief , hebben ze al iets om te eten.De boodschappen heb ik ook al gedaan.
-

Goede avond allen, de kinderen zijn terug naar huis
we hebben samen mosselen gegeten, ze waren lekker
en net groot genoeg, ze hadden ze meegebracht van Delh****
zij kregen nog bezoek vanavond en daarom waren ze al rap terug weg
ik heb alles opgeruimd en ga nu bankhangen
De vuilzak kan niet buiten omdat het morgen een "zondag" is
't is voor morgenavond... dan wordt alles vrijdag opgehaald
Slaap lekker allemaal straks.... en tot morgen