Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

12 aug 2019, 09:02

goeie morgen iedereen
mijn laptop geeft regen uit
het is die is

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

12 aug 2019, 09:30

Goedemorgen allemaal!
Hier schijnt voorlopig volop de zon in mijne living!
Amai Erika al dat kuisen en glazen afwassen chapeau hoor omdat te doen!
Rietjes weer een mooie wandeling gemaakt zie ik maar ik denk dat jullie in een wandelclub zijn of niet?
Wij gaan binnenkort voor 3 dagen weg met het Zanglustkoor, we weten echter niet naar waar...is een verrassing , we gaan enkel het uur van vertrek weten!
Naar het schijnt is het met de trein maarja kan ook de bus zijn en het zou met een overzet zijn over water naar het verre buitenland...ja er is zelfs een wedstrijd aan verbonden wie kan raden naar waar we gaan!
Ik hou niet zo van verrassingen kwestie dat ik weet wat er in mijn valies moet, maar weet nu al dat het een hele plezant reisje word want is een hele leuke groep ons Zanglustkoor!
Niet veel op het programma vandaag, eerst wat strijk wegwerken en dan huisje poetsen en koken!
Ga in gang schieten sie nog een aangename maandag en tot later daag...
You only have one life...live it!

omadina

12 aug 2019, 10:20

Goede morgen aan jullie allemaal !

Waarmee moet ik nu beginnen ? Ja vannacht weer opgestaan van de pijn, en dan toch maar zo een pijnstillend pilletje genomen, pfff, ik haat nochtans om eender welke pilletjes te nemen, maar ja..... dan heb ik toch terug kunnen slapen tot 6 uur, mijn normaal uur om op te staan.
Na een douche en zalfje smeren voelde ik me toch wat beter, en heeft mijn ontbijt me toch gesmaakt.
Ik dacht zo, heb ik me gisteren vermoeid, nee toch ?

Gedaan nu met zagen. Gisteren heeft de Nederlandse Richel Hogenkamp de finale van het tornooi "The lady's Trophee" gewonnen tegen de Française Océane Dodon. 't Was een spannende match in 3 sets. Ach ja, ik ben toch blij dat ik gaan kijken ben, zo was mijn namiddag goed voorbij gegaan, en de mensen naast wie ik zat, waren ook echte tennisliefhebbers, en begonnen spontaan te praten. Plezant was dat.

Maatjes, het is weer maandag, vandaag dus weer wat rustig aan,misschien van namiddag een klein wandelingetje, niet als jullie hoor Rietjes, al vind ik het heel interessant. Dank om de foto's hier te zetten.

Straks nog eens bellen naar mijn kleinzoon Lennert, had donderdag een dikke knie, na zijn trainingen voetbal, ja veel sporten en volop in de groei, hij is 14. Gelukkig is het toch geen breuk, volgens de foto's, zouden nog een mri-scan maken, zal het ook was rustiger aan moeten doen zeker ??? Maar oma, was zijn antwoord, ik ben juist "kapitein" van ons ploegje ....

Maatjes, voor jullie allemaal, een heel mooie maandag, maak er maar het beste van.
Groetjes, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

12 aug 2019, 10:28

Helaba, goeiedag allemaal!

Zaterdagavond was mijn spaghetti-met-Sarah een succes: ze heeft veel gegeten en: meme uw spaghetti is nog altijd de beste deed me veel deugd!
Ze was ook druk op haar GSM: haar beste vriendin was haar laatste kilometers aan het stappen op de 100 van Bornem en ze heeft het gehaald! straf zo'n zware wandeling uitwandelen maar die heeft ook wel een zware nawerking op uw lichaam schijnt het! Is er ook over hé allez 100km in 24 uur!
Sarah had ook een bruidsjurk helpen kiezen in Ieper voor haar vriendin, bij wiens trouw ze bruidsmeisje mag zijn (vroeger waren dat kindjes!) nu 2 meisjes van 27 jaar!
En ik maar kijken naar die bruidsjurken op haar GSM, ja memé er wordt meer getrouwd! ...klonk goed maar we zien wel!

Gisteren heeft mijn zoon al mijn struiken geschoren en alweer een grote zak onkruid gewied en meegenomen.

Na haar en mijn verlof komt Vicky mijn poetsvrouw weer kuisen.
Ze zal wel willen vertellen hoe het verlof met haar man en autistische zoon verlopen is aan de Moezel.
Ik zal moeten vluchten naar boven om daar wat te kuisen anders zal er hier meer gebabbeld worden dan gekuist! Komt erbij dat ze regen voorspellen dus om buiten ruiten te kuisen en terras te schuren zal er ook wel niet in zitten zeker?

Groetjes tot later...
Ivette

Ritavdm

12 aug 2019, 12:52

Goeiemiddag... nu wel natte middag

'k had het eigenlijk verwacht want 'k heb vanmorgen al mijn ruiten gekuist beneden :roll:

Knappe gast oma-dina !

Erika, kuis ze :roll: :wink: en denk aan de centjes die het oplevert dan steekt het vast wat minder tegen.

Nee Veve, we zijn in geen wandelclub maar gaan wel vaak naar wandelingen georganiseerd door clubs en onze maandagse fiets- of wandeltochten zijn wel in groepsverband (privé-groepje)
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 aug 2019, 20:11

Met zijn achten hebben we de weergoden uitgedaagd en toch van start gegaan voor een 50km lange fietstocht.
Net op het moment van onze PIT-STOP op een leuk overdekt terrasje is er een vlaag voorbijgekomen.
De afwezigen hadden dus weer eens ongelijk.
Oud maar niet Out

meme-rietje

13 aug 2019, 09:09

goeie morgen allemaal

Afbeelding

vera-maria

13 aug 2019, 09:44

Goedemorgen vanuit mijn zonnige living!
Wij hebben gisteren ook sjans gehad zoals Rietjes met hare uitstap...we zijn gisterenavond nog naar zee gereden en wat raadt je na zo een 10 km is het beginnen regenen en we zagen bijna niks op de autostrade...in Oostende aangekomen gene natte druppel meer gezien yeh! Het heeft wel wat gedruppeld aan zee maar toen zaten we ergens binnen!
Het was wel fris aan zee maar we hadden er ons op voorzien en er was heel weinig wind!
Zijn eens langs geweest op de Paulusfeesten en zijn dan iets gaan eten langs de dijk en tegen 9u30 zaten we weeral thuis in onze zetel!
Omadina, ik heb gelukkig heel weinig last gehad van de zona, ik moest toevallig naar de huisarts voor iets anders en ik toonde toen die uitslag want had die blaasjes en dat branderig gevoel nog maar 1 dag en heb direct medicatie gehad!
Vandaag niks speciaals op het programma maar moet wel deze voormiddag boodschappen doen en eens naar de bank en de CM want die zijn enkel open in de voormiddag!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

13 aug 2019, 11:33

Goeievoormiddag

Nadat de ruiten gisteren beneden een beurt kregen waren het deze voormiddag deze van boven, 't kan dus straks weer gaan regenen :wink:

Menu : worst, aardappelen en appelmoes; zowat het enige dat mijn ventje alleen kan klaarmaken als de appelmoes alleen maar uit de diepvries moet gehaald worden en ontdooid uiteraard :lol:

Veve, een leuk voordeel hé in W-Vl wonen, het zeetje is steeds dichtbij.
Oud maar niet Out

Erika1

13 aug 2019, 12:03

Goeie bijna middag,

Iemand een idee hoe je sterk vermoeide voeten en benen kan verlichten? Dit heb ik nog nooit aan de hand gehad :( voeten branden en doen zelfs pijn ) neen neen geen dokter of zalfjes enz... gewoon een oud huis middel zoals ze vroeger zouden doen. Weet wel waar het aan ligt, dat waren de omstandigheden waar ik niets aan kan doen ( behalve thuis blijven ) :wink: en dat is niet de bedoeling hé.

Gisteren toch niet het hele program moeten kuisen, waren wel weer 7,5 uur bezig, vrijdag vervolg en zaterdag weer den toog :wink:

Wat eet ik vandaag nadat ik gisteren spagettie gegeten heb :mrgreen: Lasanga :lol:

Straks laatste groet brengen aan onkel hij is overleden op mijn verjaardag en morgen begraafnis.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Michelly

13 aug 2019, 19:57

Gisteren de verjaardag van onze kleindochter gevierd, op een rustige gezellige manier. Wat is ze een prachtige jonge vrouw geworden. Het lijkt alsof de jaren voorbij gevlogen zijn. Waar is dat kleine mupje naartoe? Het was gezellig en ontspannen. Alleen spijtig dat ik weer zo snel moe ben en ook als ik niets zeg, kan ik M. niets wijsmaken. Die ziet gelijk wat er loos is. Heb deze nacht dan ook geslapen als een marmot. Toch voel ik me niet lekker in mijn vel: wat misselijk en duizelig. Dat schijnt er weer allemaal bij te horen. Hoop maar dat het morgen voorbij is. Ga zo wat T.V. kijken en dan verder lezen in mijn pil van een boek. Gelukkig dat boeken bestaan en dat ik ervan hou ze te lezen.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ivette

13 aug 2019, 21:37

Gelukkig voor u Michelly zit er ook af en toe nog wat ontspanning tussen uw miseriedagen, zoals gisteren!
Ook waar : voor iemand die graag leest is het een zegen vooral als lezen soms een uitkomst biedt!

Ik ben van plan van de verslagen uit Portugal die mijn zoon me schreef hier elke dag één te posten:
Een Portugese koning uit lang vervlogen tijden, Hendrik de Zeevaarder, stuurde in zijn voortdurende wedijver met zijn Spaanse buren een hele reeks ontdekkingsreizigers uit om voor hem levensruimte te zoeken. Portugal was, en is nog altijd natuurlijk, met zijn rug tegen Spanje geplakt en dreigde met zijn buik voorop in de Atlantische Oceaan geduwd te worden.
De drang naar de wijde wereld leverde niet alleen vruchtbare kolonies als Brazilië, Angola en Mozambique op maar Portugal werd een mogendheid waar toen rekening mee gehouden moest worden.
Moedige mannen als Vasco da Gama en Magelhaës zochten achter onbekende einders naar nieuwe gebieden.
Ze wisten dat ze vertrokken, maar niet of ze ooit wel terugkwamen.
Ze wisten dat ze zochten, maar niet of ze zouden vinden.
Soms vonden ze, maar was het niet wat ze zochten.

Voor onze laatste dag Porto deden we weer andere wijken aan, de ene al mooier dan de andere. Goed na de middag besloten we een koele plaats te zoeken om te rusten en iets te eten.
We wisten dat we zochten, maar niet of we zouden vinden.

’s Morgens hadden we langs een restaurant gepasseerd dat er uitzag als een museum: vitrines vol kleurrijke antieke spullen aan de muur, witmarmeren dinettes met vintage metalen stoeltjes, echt iets voor in een toeristische gids. Nu ons buikje het wel wou, trokken we er opnieuw naartoe. Het was er overvol, met chaotisch gekakel en een beetje een bevangen sfeer. We vonden toch een tafeltje maar het menu was ons ding niet.
We hadden gezocht, maar niet gevonden.
Na nog wat restaurantjes en bistro’s te bekijken, viel ons oog op een eenvoudige menukaart die ons wel wat leek te zijn. Het werd al bijna halfdrie, uur waarop de keukens de lunchservice afsloten.
De ober was vriendelijk en nodigde ons uit.
We wisten het wel : we zouden iets vinden.

Zonder het te vermoeden waren we in het Vogue-café beland. We werden als society-figuren bediend, met een lunch van een ander niveau in twee gangen en een geurige koffie achteraf. De wijn was er verrukkelijk, de gegrilde zeebaars wonderlijk krokant en Els haar tagliatelle oogde delicieus. We waanden ons in Knokke op m’as-tu-vu terwijl de refterachtige bedoening aan de overkant eerder aan een Blankenbergse dijkfrituur deed denken. De rekening viel erg mee.
Tijdens de lunch hadden we twee heren in chique pitteleers en buishoeden door de straat zien wandelen. Toen we langs de voorkant van het Vogue-café naar buiten gingen, begon het ons te dagen : we hadden zonder het te beseffen gegeten in de lunchroom van een sjiek vijfsterrenhotel, dat we eigenlijk langs achter waren binnengegaan. We kwamen via rijkversierde gangen in de lobby van dat hotel, waar dikke tapijten mahoniehouten vloeren sierden, waar heldere kristallen luchters het zwerk tooiden en waar we finaal, bij het buitengaan, de mooie heren-met-pitteleers aan de voordeur tegenkwamen.
We wisten dat we zochten, maar dat we dàt zouden vinden….
Hier de piccolo’s van hotel Infante de Sagres :
Afbeelding

Aan de Douro:

Afbeelding

Kan ik jullie hiermee een plezier doen?
Ivette

meme-rietje

14 aug 2019, 08:40

eindelijk binnen
goeie morgen iedereen
deze middag gaan eten naar Elckerlyc
of anders kom ik weer heel de week niet buiten
zoals verleden week en dat is niet goed voor mijn kopke
gisteren groot verdriet bij mijn gastjes
wiettie is overleden, ze was al 16j., maar toch hé

mooie foto's Ivette
Afbeelding
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 14 aug 2019, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivette

14 aug 2019, 08:55

Ja Greetie, mijn zoon schrijft die mooie verslagen, ook zijn 2 dochters schrijven alle twee zo vlot, ook van hen krijg ik elke dag hun reisverhaal!
Deze namiddag heb ik bezoek, ga nog een rijsttaart bakken maar vanavond zal ik weer een dag Portugal posten
Ivette

Ritavdm

14 aug 2019, 11:04

Goeie middag

Heel de voormiddag groentjes verwerkt, wat zal dat leuk zijn volgende winter, de diepvries open, potje of pakje eruit en smullen maar.

WHAW Ivette, 'k wou dat ik mee was naar Portugal. Laat maar komen, meer van dat.

Meme-Rietje, je weet als je je alleen voelt, eens niet weet waarheen, een belletje en ik maak tijd voor jou !

Menu : friet, sla en tomaatjes en ??????. W is naar de bomma en stopt bij de beenhouwer.
Oud maar niet Out