Formateursnota
-
dejules
De Wever belooft in zijn nota een reeks ingrepen die geld kosten.
Eén daarvan is de overname van een deel van de pensioenfactuur van lokale besturen.
Hij belooft de helft van de responsabiliseringsbijdrage van de ambtenarenpensioenen over te nemen.
De kostprijs loopt volgens berekeningen van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten op tot ruim 90 miljoen euro. ‘Om de nodige budgettaire ruimte vrij te maken, moet de Vlaamse regering besparen en keuzes maken’, staat in de nota.
Om dat allemaal te betalen focust De Wever in zijn nota op een ‘efficiëntieoefening’ voor de ambtenarij en op een afslanking van het Vlaams Parlement en de bestuursniveau’s in Vlaanderen. Maar dat zal niet volstaan om de Vlaamse begroting uit het rood te halen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 53306.html
Ze gaan cutten in de contractuele zooi om deels de pensioenen vd levenslang benoemde zooi te financieren.
Hoe gaat de ACOD dat aan zijn leden verkopen?
Of worden contractuelen niet vertegenwoordigd door het ACOD?
Eén daarvan is de overname van een deel van de pensioenfactuur van lokale besturen.
Hij belooft de helft van de responsabiliseringsbijdrage van de ambtenarenpensioenen over te nemen.
De kostprijs loopt volgens berekeningen van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten op tot ruim 90 miljoen euro. ‘Om de nodige budgettaire ruimte vrij te maken, moet de Vlaamse regering besparen en keuzes maken’, staat in de nota.
Om dat allemaal te betalen focust De Wever in zijn nota op een ‘efficiëntieoefening’ voor de ambtenarij en op een afslanking van het Vlaams Parlement en de bestuursniveau’s in Vlaanderen. Maar dat zal niet volstaan om de Vlaamse begroting uit het rood te halen.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 53306.html
Ze gaan cutten in de contractuele zooi om deels de pensioenen vd levenslang benoemde zooi te financieren.
Hoe gaat de ACOD dat aan zijn leden verkopen?
Of worden contractuelen niet vertegenwoordigd door het ACOD?
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~a473ac9f/
Nr 1Verbod op stookolieketels en aardgas bij nieuwbouw op tafel plus verbouwingen ?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a572651b/
Nr 2 Inschrijvingstaks op voertuigen levert schatkist “te veel” op
De Vlaming heeft vorig jaar 15,7 miljoen euro “te veel” betaald aan belasting op inverkeerstelling. Of toch tegenover de raming van de Vlaamse regering. Dat komt omdat het wagenpark minder snel vergroent dan verwacht, schrijft Gazet van Antwerpen.
https://www.hln.be/geld/consument/energ ... /#comments
Nr 3 Energiefactuur steeds duurder: 40 procent hoger in afgelopen 5 jaar
iedereen past hem aan , maar toch betaal je veel meer dan vroeger aan wat ligt het dan ?
Om de klimaatdoelstellingen te halen, moet ons land zijn energieswitch versnellen. Dat betekent voor de consument niet alleen kiezen voor meer hernieuwbare energie, maar ook inspanningen leveren om minder elektriciteit te verbruiken. We gingen eens kijken naar hoe ons verbruik het afgelopen decennium evolueerde en hoe zich dat vertaald zag in onze energiefactuur.
Jockey als je denkt beter te weten , heb daar geen probleem mee , maar weet één ding alles wordt terug in kaart gebracht . En betalen gaan we doen !!
Nr 1Verbod op stookolieketels en aardgas bij nieuwbouw op tafel plus verbouwingen ?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/in ... ~a572651b/
Nr 2 Inschrijvingstaks op voertuigen levert schatkist “te veel” op
De Vlaming heeft vorig jaar 15,7 miljoen euro “te veel” betaald aan belasting op inverkeerstelling. Of toch tegenover de raming van de Vlaamse regering. Dat komt omdat het wagenpark minder snel vergroent dan verwacht, schrijft Gazet van Antwerpen.
https://www.hln.be/geld/consument/energ ... /#comments
Nr 3 Energiefactuur steeds duurder: 40 procent hoger in afgelopen 5 jaar
iedereen past hem aan , maar toch betaal je veel meer dan vroeger aan wat ligt het dan ?
Om de klimaatdoelstellingen te halen, moet ons land zijn energieswitch versnellen. Dat betekent voor de consument niet alleen kiezen voor meer hernieuwbare energie, maar ook inspanningen leveren om minder elektriciteit te verbruiken. We gingen eens kijken naar hoe ons verbruik het afgelopen decennium evolueerde en hoe zich dat vertaald zag in onze energiefactuur.
Jockey als je denkt beter te weten , heb daar geen probleem mee , maar weet één ding alles wordt terug in kaart gebracht . En betalen gaan we doen !!
-
Aandelen heeft niks te maken met verhoging energie zo simpel is het .
Wij mogen nog zo zuinig omgaan met energie . toch zie ik geen vermindering kun je me daar dan eerlijk antwoordt op geven Petrol ?
En t'is niet alleen dit probleem is met alles . Betalen gaan we doen !!
Wij mogen nog zo zuinig omgaan met energie . toch zie ik geen vermindering kun je me daar dan eerlijk antwoordt op geven Petrol ?
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Gast,ik heb er niks tegen dat jij gaat betalen.gast43 schreef: ↑14 aug 2019, 10:24Aandelen heeft niks te maken met verhoging energie zo simpel is het .
Suc6 !!
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Van mij mag jij hier dag in uit van 's morgens tot 's avonds komen klagen en zagen.
Je doet maar. Je zou beter je energie in iets anders steken.
Je zit hier letterlijk je tijd te versmossen !!
-
Energie in iets anders STEKEN ?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fo ... ~ae70606c/
Hou jij u maar bezig met de beleggingen .Want dat doe je graag hamer ik daar ook niet op !!
Formateur Jambon zet 15-tal werkgroepen in de steigers: “Maar eerst budgettaire toestand uitpluizen”
Rijke partij , meer kun je daar niet van zeggen . En de burgers laten betalen , want daar zijn ze de sterkste in .
Vijf jaar samen aan de macht en nog weten ze niet budgettaire toestand niet ;Wat hebben ze in die vijf jaar gedaan ."GESLAPEN"Hun werk blijkbaar niet . Binnen u partij nietwaar
Je zou toch verwachten dat zo een informatie bezitten , als je start met onderhandelingen . Maja meterke loopt altijd maar verder en er komen nog altijd maar schulden bij .
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fo ... ~ae70606c/
Hou jij u maar bezig met de beleggingen .Want dat doe je graag hamer ik daar ook niet op !!
Formateur Jambon zet 15-tal werkgroepen in de steigers: “Maar eerst budgettaire toestand uitpluizen”
Rijke partij , meer kun je daar niet van zeggen . En de burgers laten betalen , want daar zijn ze de sterkste in .
Vijf jaar samen aan de macht en nog weten ze niet budgettaire toestand niet ;Wat hebben ze in die vijf jaar gedaan ."GESLAPEN"Hun werk blijkbaar niet . Binnen u partij nietwaar
-
dejules
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Tja ze weten zelf niet wat ze willen, BDW heeft nu een klimaat opstoot want er hangt te veel fijn stof boven Vlaanderen en gaat voor een verbod,(niet veer de cruise schepen) maar om na 2021 de stookolie ketels en aardgas in nieuwbouw te verbieden,die kunnen maar een warmtepomp laten plaatsen, maar dat ding verbruikt veel elektriciteit en kost heel veel geld ,en ze moeten nu al gascentrales bijbouwen ,anders gaat het licht uit......en daar het van de Vlaamse regering komt,kunnen ze in Brussel en Wallonië lekker verder met hout en bruinkool stoken om het warm te hebben.Nr 3 Energiefactuur steeds duurder: 40 procent hoger in afgelopen 5 jaar
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... /#comments
Maar wat is het nu, in 2008 gaven ze de mensen nog een mega boete omdat ze in die tijd kozen voor elektrische verwarming,maar dat was toen ook niet goed want;
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/16 ... ~a91157f3/Wie goed wil scoren, moet rekening houden met strenge isolatie- en ventilatienormen en kiest ook best voor een zuinige verwarmingsinstallatie. Dat is dan bij voorkeur aardgas of stookolie. Verwarmen met elektriciteit wordt afgeraden.
Ik denk dat ze met al die zotte ideeën op weg zijn naar een dictatuur,ze zitten nog niet vast in de stoel ,de Jambon weet nog niet hoeveel er in het potje zit die Bourgeois heeft achtergelaten , maar geeft toch al aan 15 "werkgroepen" de opdracht hoe ze het best die paar druppels die die er nog in de citroen zitten kunnen uithalen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dejules ,
Op mijn lijftijd hou ik me daar niet meer met bezig belegging , maar iedereen is vrij ervan .
Dat laat ik over aan mensen die daar verstand van hebben .
Maar hou me met andere dingen bezig maar daar geraken we ook niet uit wat beste is verwarming .
Zouden ze zelf nog weten zoals Tokio hier aanhaalt .
Je leest vandaag dit en morgen is al iets anders dat ze naar voor brengen .
Enkele jaren geleden kreeg je nog monsterboete's als je u huis isoleerde plus op elektrisch verwarmde
En nu ? Ze komen te kort om de mensen te bevoorraden elektriciteit , gaan ze nu aankunnen
Is te gek voor woorden waar ze mensen mee opzadelen , net zelfde met zonnepanelen in Frankrijk zie je dat nergens , zoals hier bij ons .Als mee wilt naar de normen die zij ons doorgeven , dat ze dan op de eerste plaats met iets afkomen dat voor tijd kan meegaan maar toch niet om de vijf voet veranderen

Op mijn lijftijd hou ik me daar niet meer met bezig belegging , maar iedereen is vrij ervan .
Dat laat ik over aan mensen die daar verstand van hebben .
Maar hou me met andere dingen bezig maar daar geraken we ook niet uit wat beste is verwarming .
Zouden ze zelf nog weten zoals Tokio hier aanhaalt .
Je leest vandaag dit en morgen is al iets anders dat ze naar voor brengen .
Enkele jaren geleden kreeg je nog monsterboete's als je u huis isoleerde plus op elektrisch verwarmde
En nu ? Ze komen te kort om de mensen te bevoorraden elektriciteit , gaan ze nu aankunnen
-
dejules
U kunt altijd te rade gaan bij mensen die "spaarden" bij Arcopar of "goede huisvadersaandelen" hadden bij Fortis, KBC , ... of bij Lernout en Hauspie.
Je kan evengoed te rade gaan bij gokkers op Lotto, voetbal, ...
Laatst gewijzigd door dejules op 14 aug 2019, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
Bourgeois zei in zijn afscheidsspeech dat hij Vlaanderen achterliet met 1 miljard Euro in kas.
Den Tommelein had de kas geteld.
1 dag na de verkiezingen bleek dat het plots een tekort van 600 miljoen was, excl investeringen in oa Oosterweel etc.
Waarschijnlijk zal het tekort ettelijke miljarden bedragen.
Geloof nooit een politieker en zeker niet een N-VA-er.