In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ja maar Anjelier ik durf die beesten niet te pakken.
Wij hadden vroeger een Duitse scheper.
Meestal woonden we in huizen gelijkvloers.
Ooit was er dan toch eens een boven met trappen.
Baron naar boven, maar niet meer naar beneden te krijgen.
Ons moeder heeft hem dan op een deken gelegd en de vier hoeken bijeen gepakt en hem zo in een pakje naar beneden gedragen.Gelukkig is dat maar één keer gebeurd.
Wij hadden vroeger een Duitse scheper.
Meestal woonden we in huizen gelijkvloers.
Ooit was er dan toch eens een boven met trappen.
Baron naar boven, maar niet meer naar beneden te krijgen.
Ons moeder heeft hem dan op een deken gelegd en de vier hoeken bijeen gepakt en hem zo in een pakje naar beneden gedragen.Gelukkig is dat maar één keer gebeurd.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Hmm, mosselen, dat eet ik graag en is zo klaar. Maak die altijd zelf, want vind dat vrij duur om te gaan eten.
Een vogeltje tegen het raam, vind dat ook altijd zo erg. We zijn toch met een hoop dierenvrienden hier.
Matice is getrimd, hebben hem wat korter laten zetten, want zijn krullen groeien als kool. Trimster is bezig geweest van 14.30H tot 18.00H, prijs was navenant, maar hij ziet er weer mooi uit en hij was heel braaf geweest. Heeft wel geblaft toen er weer bepaalde nieuwsgierige mensen in haar combi gingen kijken. Snap dat niet, maar dat zal aan mij liggen zeker
Ook alles gedaan gekregen vandaag, voel het nu wel.
Morgenochtend gaan manlief en ik ontbijten in stad, is al lang geleden en we doen dat wel eens graag.
Zo, wens elkeen nog een mooie avond en voor later vandaag een zachte slaapwel. Liefs. a
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Aan de dames van 't stad: een gelukkige moederdag gewenst van de dien van de Parking!
Gisteren hier allebei geen puf om eten klaar te maken. Ze hebben in ventje's congè daar nu echt een zooitje gemaakt en dan nog dat "geniale" idee om banccontact aan boord van de twee grote schepen, de mijnenvegertjes en de ondersteuningscheepjes te plaatsen. mss makkelijk, maar brengt een berg aan papieren mee voor de beheerder van het schip en de rekenplichtige die dit moet boeken voor het rekenhof. santè m'n ratje. daarom dat ventje neen zei tegen de commandant van de Loma, dat is zijn "schip"( op papier beheerd hij haar rekeningen) ze gaat binnenkort toch voor max. twee jaar binnen in den helder voor onderhoud. Nancy heeft de Leopold aka de Lepo.
dan toch maar vierkante kaasburgers op ronde broodjes gemaakt zonder kaas ( die zat al in de burger) voor vandaag ofwel frietjes (donderdag) of worst met gebakken krieltjes./pujee.
gelukkig niet zo veel afwas. en de worst kan in de pan van de hamburgers als het nodig zou zijn. ( man, we gaan lui worden.
Ha, Poes is gearriveerd en meteen de zolderkamer geclaimed via de gele deur. slim beestje.ja, HVT, je ruikt de herfst. moest gisteren dus boodschappen doen en had mijn poncho aan. thuisgekomen moest ik niet zoveel zweten. je bent al de vooruitziende vrouw met 2 broden. ik koop meestal afbakbroodjes, afbaklookbrood en lange afbakbroodjes. moet ik geen heel brood wegsmijten.
( die trien van de bakkerij gaf verleden keer een groot tijgerbrood mee aan ventje omdat ze we croques wilden-hadden een kleintje met de nadruk op klein gevraagd-maar die bakkerij heeft veel accoustiek)
wij kunnen ook zelf een pizza bakken met alles erop en eraan. zouden dan alleen naar de echte italiaanse winkel moeten voor peperoni wat we nu weten is gewoon pikante salami's. dus eender wat pikant is van salami wordt peperoni genoemd. eens naar pizzahut schrijven voor een stuk van hun peperoni. die is overgens volgens de italiaanse winkel "medium". Je halve kroost is weer dada. je moeder was vindingrijk met die oplossing voor de hond beneden te krijgen. zie het zo voor me.
arme uil. hij was zeker zijn kaars en bril kwijt? wij hebben hier ooit een meeuw op de koer gehad, kon niet meer opstijgen. was uitgeput. volgende keer moeten we suikerwater zetten.
Clive: moest je dichter wonen dan had ik je hondenkapsalon Naturel aanbevolen. in Sijsele. Zij heeft een goede reputatie en schoolt zich bij voor showhonden. je hebt je krullenbol nog wat korter laten knippen. komt zijn haar dan niet voor zijn ogen?( als ik zo op zijn foto van kleine puppy kijk...)
hij is toch bijna een jaar? of mis ik weer? ( geloof dat de atrofie zich verder zet....
)
Oma C: voor ons beide geen mosselen. zijn geen fan ervan. van de mosselgroenten zou ik zelfs soep durven maken. verleden weekend gaf onze oesterput "kreeftfestijn" ik enthousiast tot ik de prijs zag: 50 euro per persoon! zonder drank inbegrepen. was best teleurgesteld.
Anjelier: hij had idd kleine koi's uitgezet. iemand anders had hem die tip gegeven om een valse erbij te zetten. reigers zouden territoriale vogels zijn. ventje denkt echter dat de echte verliefd was geworden op de valse!
het heeft hier weer een goed vlaagske gedaan. met al die regen ga ik weer een de ronde van onkruid uittrekken moeten doen. ( is ook geen taak van Poets) misschien de kleinzoon van Vera uitnodigen. ze had met hem eens getuinierd. daags erop waren ze bij haar moeder en de klein verdacht stil. had hij al de gerariums uitgetrokken. was onkruid zei de kleine. ( gelijk heeft die- zie die ook niet graag)
Zo, poes heeft alles gehad wat hij wou: exclusief streeltjes want mammie moet eerst haar koffie hebben. straks frambozenontbijt met pillen.
Fijne dag seizoentjes!
Aan de dames van 't stad: een gelukkige moederdag gewenst van de dien van de Parking!
Gisteren hier allebei geen puf om eten klaar te maken. Ze hebben in ventje's congè daar nu echt een zooitje gemaakt en dan nog dat "geniale" idee om banccontact aan boord van de twee grote schepen, de mijnenvegertjes en de ondersteuningscheepjes te plaatsen. mss makkelijk, maar brengt een berg aan papieren mee voor de beheerder van het schip en de rekenplichtige die dit moet boeken voor het rekenhof. santè m'n ratje. daarom dat ventje neen zei tegen de commandant van de Loma, dat is zijn "schip"( op papier beheerd hij haar rekeningen) ze gaat binnenkort toch voor max. twee jaar binnen in den helder voor onderhoud. Nancy heeft de Leopold aka de Lepo.
dan toch maar vierkante kaasburgers op ronde broodjes gemaakt zonder kaas ( die zat al in de burger) voor vandaag ofwel frietjes (donderdag) of worst met gebakken krieltjes./pujee.
gelukkig niet zo veel afwas. en de worst kan in de pan van de hamburgers als het nodig zou zijn. ( man, we gaan lui worden.
Ha, Poes is gearriveerd en meteen de zolderkamer geclaimed via de gele deur. slim beestje.ja, HVT, je ruikt de herfst. moest gisteren dus boodschappen doen en had mijn poncho aan. thuisgekomen moest ik niet zoveel zweten. je bent al de vooruitziende vrouw met 2 broden. ik koop meestal afbakbroodjes, afbaklookbrood en lange afbakbroodjes. moet ik geen heel brood wegsmijten.
( die trien van de bakkerij gaf verleden keer een groot tijgerbrood mee aan ventje omdat ze we croques wilden-hadden een kleintje met de nadruk op klein gevraagd-maar die bakkerij heeft veel accoustiek)
wij kunnen ook zelf een pizza bakken met alles erop en eraan. zouden dan alleen naar de echte italiaanse winkel moeten voor peperoni wat we nu weten is gewoon pikante salami's. dus eender wat pikant is van salami wordt peperoni genoemd. eens naar pizzahut schrijven voor een stuk van hun peperoni. die is overgens volgens de italiaanse winkel "medium". Je halve kroost is weer dada. je moeder was vindingrijk met die oplossing voor de hond beneden te krijgen. zie het zo voor me.
Clive: moest je dichter wonen dan had ik je hondenkapsalon Naturel aanbevolen. in Sijsele. Zij heeft een goede reputatie en schoolt zich bij voor showhonden. je hebt je krullenbol nog wat korter laten knippen. komt zijn haar dan niet voor zijn ogen?( als ik zo op zijn foto van kleine puppy kijk...)
hij is toch bijna een jaar? of mis ik weer? ( geloof dat de atrofie zich verder zet....
Oma C: voor ons beide geen mosselen. zijn geen fan ervan. van de mosselgroenten zou ik zelfs soep durven maken. verleden weekend gaf onze oesterput "kreeftfestijn" ik enthousiast tot ik de prijs zag: 50 euro per persoon! zonder drank inbegrepen. was best teleurgesteld.
Anjelier: hij had idd kleine koi's uitgezet. iemand anders had hem die tip gegeven om een valse erbij te zetten. reigers zouden territoriale vogels zijn. ventje denkt echter dat de echte verliefd was geworden op de valse!
het heeft hier weer een goed vlaagske gedaan. met al die regen ga ik weer een de ronde van onkruid uittrekken moeten doen. ( is ook geen taak van Poets) misschien de kleinzoon van Vera uitnodigen. ze had met hem eens getuinierd. daags erop waren ze bij haar moeder en de klein verdacht stil. had hij al de gerariums uitgetrokken. was onkruid zei de kleine. ( gelijk heeft die- zie die ook niet graag)
Zo, poes heeft alles gehad wat hij wou: exclusief streeltjes want mammie moet eerst haar koffie hebben. straks frambozenontbijt met pillen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
(in de Antwerpse regio wordt Moederdag gevierd
)
op 15 aug.... voor alle mama's waar ze ook wonen een fijne dag gewenst
Hier is het een natte,
er is al veel regen gevallen maar nog steeds niet genoeg... na die droogte

Aan alle seizoentjes een fijne dag, het is al een jasje frisser
maar dat kunnen we aandoen, hierbinnen is het nog 23°
en dat is goed om bezig te zijn
M-M ik bak mijn brood zelf en verpak dan in portie's
die ik per dag nodig heb en leg die in de vriezer,
en haal elke avond uit wat ik de volgende dag nodig heb
tegen dan zijn die bokes mooi ontdooit en net als vers
Heel soms koop ik ook wel eens afbakbroodjes maar ik vind
die te vast gebakken, de ciabatta's vind ik dan
wel eens lekker in noodgeval, maar ik eet alleen bruin brood
clive, Helena, zwanenmeer, M-J, Anjelier, mammyretro, omasenga,
en alle dames die we niet meer of weinig zien...
Een fijne dag allemaal, groetjes en tot later...
op 15 aug.... voor alle mama's waar ze ook wonen een fijne dag gewenst
Hier is het een natte,
er is al veel regen gevallen maar nog steeds niet genoeg... na die droogte

Aan alle seizoentjes een fijne dag, het is al een jasje frisser
maar dat kunnen we aandoen, hierbinnen is het nog 23°
en dat is goed om bezig te zijn
M-M ik bak mijn brood zelf en verpak dan in portie's
die ik per dag nodig heb en leg die in de vriezer,
en haal elke avond uit wat ik de volgende dag nodig heb
tegen dan zijn die bokes mooi ontdooit en net als vers
Heel soms koop ik ook wel eens afbakbroodjes maar ik vind
die te vast gebakken, de ciabatta's vind ik dan
wel eens lekker in noodgeval, maar ik eet alleen bruin brood
clive, Helena, zwanenmeer, M-J, Anjelier, mammyretro, omasenga,
en alle dames die we niet meer of weinig zien...
Een fijne dag allemaal, groetjes en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen allemaal,
Even mijn data opgezet .... Zijn nog aan zee en hebben hier geen internet, goed dat ik smartfoon nog heb, maar moet niet te zot doen met data, die gaat dan goed vooruit !
Vrijdag hebben we nog 2 'dakbezoekers' , voor te isoleren. Eens benieuwd of die effectief gaan komen of hun kat sturen zoals de anderen.....
Er is nog maar 1 gekomen , die deed toeging werken, en laat cyndicus nu voorstander zijn voor EPDS (of zo iets, weet niet of ik het juist schrijf). Degenen die vrijdag zouden komen die zouden dat doen.
We zullen zien, he.
Ze moeten hun haasten want zondag gaan we naar huis, firma van het alarm heeft ook gemeld dat er een onderhoud moet komen, en dinsdag naar de oogarts, alle 2. .......
We zijn op pensioen he
.
Dames, ik ga jullie laten,
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk.
Hier tot nu toe zware bewolking, maar nu komt de zon erdoor. De kinders zijn naar een zwembad in Brugge en wij ...... zijn 'hondsitters ' !
Tot ..... de volgende !
Even mijn data opgezet .... Zijn nog aan zee en hebben hier geen internet, goed dat ik smartfoon nog heb, maar moet niet te zot doen met data, die gaat dan goed vooruit !
Vrijdag hebben we nog 2 'dakbezoekers' , voor te isoleren. Eens benieuwd of die effectief gaan komen of hun kat sturen zoals de anderen.....
Er is nog maar 1 gekomen , die deed toeging werken, en laat cyndicus nu voorstander zijn voor EPDS (of zo iets, weet niet of ik het juist schrijf). Degenen die vrijdag zouden komen die zouden dat doen.
We zullen zien, he.
Ze moeten hun haasten want zondag gaan we naar huis, firma van het alarm heeft ook gemeld dat er een onderhoud moet komen, en dinsdag naar de oogarts, alle 2. .......
We zijn op pensioen he
Dames, ik ga jullie laten,
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk.
Hier tot nu toe zware bewolking, maar nu komt de zon erdoor. De kinders zijn naar een zwembad in Brugge en wij ...... zijn 'hondsitters ' !
Tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Ben een 'vergeetkop' 
Iedere moeder een fijne moederdag-feestdag gewenst, in Antwerpse en daarbuiten !
Goede middag iedereen !
Ga hier ook mijn patatjes eten !
Tot .... de volgende !
Iedere moeder een fijne moederdag-feestdag gewenst, in Antwerpse en daarbuiten !
Goede middag iedereen !
Ga hier ook mijn patatjes eten !
Tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goede middag ondertussen,
Ik had naar het vertrek van de Historic rally kunnen gaan kijken.
Ik heb me echter overslapen en dat heeft deugd gedaan.
Voorlopig heeft de zon het pleit gewonnen.
Het heeft hier al gegoten ook.
Het zal ondertussen al wel te laat zijn om naar het tweede vertrek op de markt te gaan.
Ik zou ook naar de gospelsingers in de Hanswijkkerk kunnen gaan om 15 uur.
Gezien de appelflauwte van gisteren namiddag tijdens de theevisite zal ik maar braaf thuis blijven.
Dinsdag is er al een afspraak met de huisarts gepland.
Het zal wel weer niets zijn en tegen dan is het weer over.
In het begin had ik ook die afbakbroodjes in huis, maar die geraakte over datum.
Daarenboven zijn die veel te hard en moet je te lang wachten eer die klaar zijn en ook afgekoeld.
Ben een moeilijke zeker?
Voor vandaag zal ik zeker niet verhongeren, dus morgen boodschappen doen voor zaterdag.
Dan doen we ons jaarlijkse uitstapje naar Watou.
Het is inderdaad een jasje frisser vandaag en een paar sokken ook, vrees ik.
Aan iedereen lezers en schrijvers een aangename dag verder, voor de moeders die er voor in aanmerking omen een fijne moederdag. De enigen die daar aan denken van mijn kroost zitten in het buitenland dus...
Ik had naar het vertrek van de Historic rally kunnen gaan kijken.
Ik heb me echter overslapen en dat heeft deugd gedaan.
Voorlopig heeft de zon het pleit gewonnen.
Het heeft hier al gegoten ook.
Het zal ondertussen al wel te laat zijn om naar het tweede vertrek op de markt te gaan.
Ik zou ook naar de gospelsingers in de Hanswijkkerk kunnen gaan om 15 uur.
Gezien de appelflauwte van gisteren namiddag tijdens de theevisite zal ik maar braaf thuis blijven.
Dinsdag is er al een afspraak met de huisarts gepland.
Het zal wel weer niets zijn en tegen dan is het weer over.
In het begin had ik ook die afbakbroodjes in huis, maar die geraakte over datum.
Daarenboven zijn die veel te hard en moet je te lang wachten eer die klaar zijn en ook afgekoeld.
Ben een moeilijke zeker?
Voor vandaag zal ik zeker niet verhongeren, dus morgen boodschappen doen voor zaterdag.
Dan doen we ons jaarlijkse uitstapje naar Watou.
Het is inderdaad een jasje frisser vandaag en een paar sokken ook, vrees ik.
Aan iedereen lezers en schrijvers een aangename dag verder, voor de moeders die er voor in aanmerking omen een fijne moederdag. De enigen die daar aan denken van mijn kroost zitten in het buitenland dus...
-

Goedenavond Seizoentjes,
Eerst aan alle moeders en dierenmoeders een late, maar welgemeende proficiat.
Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje. Matice is nu precies 10 maanden en 10 dagen; een pup dus nog. Nu dat hij getrimd is, is zijn haar voor zijn ogen weer weg, maar zijn krullen groeien wel heel snel terug en dat heeft ook zijn charme, maar hij moet wel echt om de 8 weken getrimd worden, anders ziet hij er op het laatste eerder onverzorgd uit dan verzorgd. Ventje staat dus een drukke periode te wachten.
Zijn dan deze ochtend gaan ontbijten in stad, vind dat wel eens leuk en nu was het al heel lang geleden. Matice heeft dus schulden
Buurvrouw belde net of we iets konden doen met 2Kg verse mosselen, groentjes en alles inbegrepen. Ze hadden 2 Kg over. Komt ze morgenochtend brengen, lekker.
Verder hebben we er een rustige namiddag van gemaakt, had voordat we vertrokken alles al gedaan.
Deze avond had noch manlief, noch ik honger. Heb het stoofvlees dat ik uit de vriezer gehaald had en dan maar terug in de koelkast gezet. Zal voor overmorgen zijn wegens de onverwachte mosseltjes. Buurvrouw en ik doen dat vaak, iets wat we over hebben, aan elkaar geven, beter dan in de vuilbak te kieperen. Zij zijn nu ook maar met 2 nu de kinderen het huis uit zijn en dan heb je vaak nog al iets over.
Matice was gisteren na zijn trimbeurt stikop, hij had dan ook van 14.30H tot 18.00H moeten recht staan, ondersteund met een harnas, maar toch. Is gisteren om 21.00H al gaan slapen en was deze ochtend om 08.00H nog niet echt wakker, toen was ik al bezig met het licht HH.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens ieder nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Alles is weer aan kant, voor iedereen nog
een gezellige avond en een goeie nacht
tot morgen...
clive lekker ontbijt gehad, en Matice moe
hij heeft tijd om te slapen hé...
en laat de mosselen smaken ze waren lekker gisteren
Helena, hier regelmatig en ferme bui gehad...
hopelijk heb je toch een aangename dag gehad
er is altijd wel ergens iets te doen en je kan niet alles meepakken
Voor alle seizoentjes een goeie nacht , slaap lekker en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Onverwacht bezoek van dochter met man en zonen.
Kleindochter heeft morgen examen dus die was nog op kot.
Kotstudent neemt genoegen met de kleinste kamer van de twee in de aanbieding.
dat had ik wel gedacht, want vroeger als hij bleef slapen lag hij ook liefst in die kamer.
Met het dekbed met de visjes en het zachte onderlaken.
Dat kan nog altijd.
In plaats van bloemen had mijn praktische dochter een wandelstok met zitje mee.
Daar ga ik zaterdag al mee oefenen.
Nu ben ik helemaal gesteld voor de stadswandelingen.
Jongens dat is een eind geworden die oudste kleinzoon van me!
Ik moet echt omhoog kijken.
Zijn broer was op vakantie (die gaan altijd een maand) zo hard gegroeid dat ze nieuwe kleren zijn moeten gaan kopen en nieuwe schoenen. Ondertussen ook al vijftien. Toffe gasten.
Ik ga nog overstag gaan voor een soortement e-reader denk ik.
Ik heb die van schoonzoon nu gezien en die lijkt me van alle modelletjes de meest hanteerbare.
Voor 9€ abonnement acht boeken per maand, wel niet zo goedkoop als de bib, maar gemakkelijk voor onderweg. Ik ga dat eens uitpluizen en misschien tegen als ik naar de Moezel ga. Veel gewicht minder in de valies.
Zo slaap wel!
Kleindochter heeft morgen examen dus die was nog op kot.
Kotstudent neemt genoegen met de kleinste kamer van de twee in de aanbieding.
dat had ik wel gedacht, want vroeger als hij bleef slapen lag hij ook liefst in die kamer.
Met het dekbed met de visjes en het zachte onderlaken.
Dat kan nog altijd.
In plaats van bloemen had mijn praktische dochter een wandelstok met zitje mee.
Daar ga ik zaterdag al mee oefenen.
Nu ben ik helemaal gesteld voor de stadswandelingen.
Jongens dat is een eind geworden die oudste kleinzoon van me!
Ik moet echt omhoog kijken.
Zijn broer was op vakantie (die gaan altijd een maand) zo hard gegroeid dat ze nieuwe kleren zijn moeten gaan kopen en nieuwe schoenen. Ondertussen ook al vijftien. Toffe gasten.
Ik ga nog overstag gaan voor een soortement e-reader denk ik.
Ik heb die van schoonzoon nu gezien en die lijkt me van alle modelletjes de meest hanteerbare.
Voor 9€ abonnement acht boeken per maand, wel niet zo goedkoop als de bib, maar gemakkelijk voor onderweg. Ik ga dat eens uitpluizen en misschien tegen als ik naar de Moezel ga. Veel gewicht minder in de valies.
Zo slaap wel!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C en Clive: wij eten morgen ook mosselen … bij de buren.Wij zijn uitgenodigd omdat manlief voor buurman een klusje had gedaan en zij dit doen als wederdienst ( wat eigenlijk niet hoefde, wij helpen elkaar).
Ik ga wel voor een taart zorgen.
Net thuis van een namiddagje bij vrienden, is altijd gezellig, er wordt dan wat afgekletst
, we zien elkaar ook zo vaak niet.
Zoonlief en gezinnetje hangen ergens in de lucht, zal weeral blij zijn als ze terug thuis zijn.Deze morgend nog vlug naar daar geweest met de boodschappen en eten.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C en Clive: wij eten morgen ook mosselen … bij de buren.Wij zijn uitgenodigd omdat manlief voor buurman een klusje had gedaan en zij dit doen als wederdienst ( wat eigenlijk niet hoefde, wij helpen elkaar).
Ik ga wel voor een taart zorgen.
Net thuis van een namiddagje bij vrienden, is altijd gezellig, er wordt dan wat afgekletst
Zoonlief en gezinnetje hangen ergens in de lucht, zal weeral blij zijn als ze terug thuis zijn.Deze morgend nog vlug naar daar geweest met de boodschappen en eten.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Iedereen een fijne dag gehad, leuk. wij ook. ventje had voor frietjes gekozen.
1 minpuntje was dat mijn moeder eerst 's ochtends bijna 2 uur aan de lijn hing en plots na de middag ventje nodig had, maar 't was voor niets ergs: ventje moet haar woensdag naar de bank brengen. hij zal zien of dit kan nu ze in zo'n drukke periode zitten. dan is hij volgende week vrijdagmiddag later thuis. ze komen nl woensdag dat asfaltdakje repareren en dat moet direct voldaan worden.
er moet ook een goot komen. Buurvrouw Stefanie komt eind september het huis terug betrekken, ze zijn dan net geen jaar weg geweest. Buurman Chris zei: nooit meer. de kinderen zijn bang van buurvrouw's vader zijn tweede vrouw en de poezen zitten op zolder. grote kans dat ze dit zelfde gedrag hier ook gaan vertonen. die poezen hè. de kinderen waren door het dolle heen als ze de maandag huiswerk moesten maken bij moeder. moeder was dikwijls blij dat ze weg waren.
toch restafval vandaag. moet nu nog op een mail wachten voor mijn anti-meeuwenafvalbak.
straks boodschappen. middagmaal: würst mit gebakken krieltjes. die voorkoken maar ze op tijd uithalen of ik heb weer 'pujee'. vanavond een klein keizerbroodje. we hebben nog genoeg beleg en zaterdag maken we dan zelf een pizza. en zondag gaan we een gebraadje eten. Is lang geleden.
HVT: ik heb dat ook al tegengekomen dat mijn afbakbroodjes over datum was. maar ik heb meestal pizzadeeg liggen dat ik dan gebruik om broodjes van te maken. en kleinzoon op logement. een e-reader is wel handig. zit er een lampje in, dan kan je zonder iemand wakker te maken lezen 's nachts. e-boeken kan je ook kopen via een abonnement soms tot 12 boeken per keer. zet je er zoveel niet op, dan hou je ze tegoed. die stok en stoeltje heb ik al gezien in H&C. zou ik ook kunnen gebruiken.
Clive: als Matice 1 jaar wordt is hij in mensenjaren 15. onze Gimly is mijn leeftijd. vroeger werd een andere berekening gemaakt. maar ik ben jonger dan Gimly!
Ventje is dan weer de oudste.
we gaan hem dorpsoudere noemen.
denk dat er vandaag veel naar het shoppingcenter gaan gaan. wij zouden ook moeten om verwarmende spray naar het kruidvat. maar ga nu eens een in de apo moeten kopen.
zo, koffie op en me dan gaan aankleden, lijstje maken en mee op boodschap.
Fijne dag seizoentjes!
Iedereen een fijne dag gehad, leuk. wij ook. ventje had voor frietjes gekozen.
1 minpuntje was dat mijn moeder eerst 's ochtends bijna 2 uur aan de lijn hing en plots na de middag ventje nodig had, maar 't was voor niets ergs: ventje moet haar woensdag naar de bank brengen. hij zal zien of dit kan nu ze in zo'n drukke periode zitten. dan is hij volgende week vrijdagmiddag later thuis. ze komen nl woensdag dat asfaltdakje repareren en dat moet direct voldaan worden.
er moet ook een goot komen. Buurvrouw Stefanie komt eind september het huis terug betrekken, ze zijn dan net geen jaar weg geweest. Buurman Chris zei: nooit meer. de kinderen zijn bang van buurvrouw's vader zijn tweede vrouw en de poezen zitten op zolder. grote kans dat ze dit zelfde gedrag hier ook gaan vertonen. die poezen hè. de kinderen waren door het dolle heen als ze de maandag huiswerk moesten maken bij moeder. moeder was dikwijls blij dat ze weg waren.
toch restafval vandaag. moet nu nog op een mail wachten voor mijn anti-meeuwenafvalbak.
straks boodschappen. middagmaal: würst mit gebakken krieltjes. die voorkoken maar ze op tijd uithalen of ik heb weer 'pujee'. vanavond een klein keizerbroodje. we hebben nog genoeg beleg en zaterdag maken we dan zelf een pizza. en zondag gaan we een gebraadje eten. Is lang geleden.
HVT: ik heb dat ook al tegengekomen dat mijn afbakbroodjes over datum was. maar ik heb meestal pizzadeeg liggen dat ik dan gebruik om broodjes van te maken. en kleinzoon op logement. een e-reader is wel handig. zit er een lampje in, dan kan je zonder iemand wakker te maken lezen 's nachts. e-boeken kan je ook kopen via een abonnement soms tot 12 boeken per keer. zet je er zoveel niet op, dan hou je ze tegoed. die stok en stoeltje heb ik al gezien in H&C. zou ik ook kunnen gebruiken.
Clive: als Matice 1 jaar wordt is hij in mensenjaren 15. onze Gimly is mijn leeftijd. vroeger werd een andere berekening gemaakt. maar ik ben jonger dan Gimly!
we gaan hem dorpsoudere noemen.
denk dat er vandaag veel naar het shoppingcenter gaan gaan. wij zouden ook moeten om verwarmende spray naar het kruidvat. maar ga nu eens een in de apo moeten kopen.
zo, koffie op en me dan gaan aankleden, lijstje maken en mee op boodschap.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo te lezen heeft ieder een leuke dag gehad gisteren, goed zo
Manlief is thuis en alhoewel het vrijdag is, heb ik voor een keertje minder te doen in het HH vandaag. Had eergisteren de 2 benedenverdiepingen nog gedweild en mijn geoefend oog ziet dat het overal nog heel netjes is. Gisteren had ik voordat we vertrokken al alles met nat afgeveegd, dus dat is ook nog oké. Blijft over de slaap-en badkamer opruimen en overal eens stofzuigen + de was doen. Is niet vaak dat ik een rustige vrijdag heb. Ga er als alles gedaan is een beetje van genieten. Dat Matice geen haren verliest tegenover mijn overleden jongens, dat merk ik toch wel heel goed hoor. Een behoorlijk pluspunt.
Kan de was misschien buiten drogen, weet het niet goed.
Er zijn nog Seizoentjes die mosseltjes gaan eten vandaag. Lekker !!!!!!!!
Zo, wens ieder van jullie een mooie vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
- Bijlagen
-
- image.png (52.16 KiB) 271 keer bekeken