In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
een beetje zon heb ik hier maar ik vrees
dat het niet de hele dag zal duren
We pakken het zoals het komt en we
maken er het beste van zou ik zeggen
zo gaan de weken zeker rap vooruit ... 't is weeral vrijdag
clive een rustige dag, het zal je deugd doen
M-M zoals altijd een heel epistel, maak er het beste van
Helena, zo'n e-reader is heel handig als je van huis gaat
veel leeswerk voor weinig plaats... en een heel handig stok-stoeltje
Anjelier, laat de mosselen smaken in gezelschap van de buren
Voor alle seizoentjes een aangename dag en een fijn weekend straks
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag iedereen.
Pfff, ik voel me al een groot stuk geruster, nu ik weet wat van me verwacht wordt.
Het zal wel loslopen volgend schooljaar.
Er hangt al een was te drogen buiten en de tweede steekt in.
Het was niet echt weer om te wassen onder het weekend.
Deze namiddag boodschappen doen voor morgen.
Dat zal minder worden wat het weer betreft.
Maar ja, we hebben nu al zoveel jaar geluk gehad en zon als we naar Watou gingen.
Van al de jaren nog maar één keer regen denk ik.
Zolang ik met grootvake ging was het natuurlijk gemakkelijk om een dag uit te kiezen.
Nu hangt veel af van de werkrooster en van de kindjes van mijn tochtgenote.
Poes wordt echt oud. Ze slaapt bijna de hele dag ergens op haar zolderplekje.
Vind ik wel spijtig, want anders lag ze meestal hier dicht bij mij op de stoel.
Nog een fijne dag aan iedereen.
Pfff, ik voel me al een groot stuk geruster, nu ik weet wat van me verwacht wordt.
Het zal wel loslopen volgend schooljaar.
Er hangt al een was te drogen buiten en de tweede steekt in.
Het was niet echt weer om te wassen onder het weekend.
Deze namiddag boodschappen doen voor morgen.
Dat zal minder worden wat het weer betreft.
Maar ja, we hebben nu al zoveel jaar geluk gehad en zon als we naar Watou gingen.
Van al de jaren nog maar één keer regen denk ik.
Zolang ik met grootvake ging was het natuurlijk gemakkelijk om een dag uit te kiezen.
Nu hangt veel af van de werkrooster en van de kindjes van mijn tochtgenote.
Poes wordt echt oud. Ze slaapt bijna de hele dag ergens op haar zolderplekje.
Vind ik wel spijtig, want anders lag ze meestal hier dicht bij mij op de stoel.
Nog een fijne dag aan iedereen.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MJ: een gelukkige verjaardag .
Straks naar de buren, daarom dat ik nu langs kom.
De kinderen zijn thuis, zoonlief heeft deze ochtend vroeg al gebeld.Was heel blij met de boodschappen en het eten, ze moeten vandaag de deur niet uit, kunnen ze rusten.De kleintjes hadden goed geslapen op het vliegtuig, de "grote" niet
.
Zondag gaan we naar hen, en nemen we de kippen mee, kan ik volgende week het kippenhok kuisen, want die grote kippen maken nogal wat vuil, veel meer dan mijn kippen.
Vanmorgen tijdens het bereiden van het taartdeeg zat er een eitje bij dat vanbinnen vol bloed zat.Gelukkig scheid ik de eitjes apart in een kommetje vooraleer in het deeg te doen.Heb dat nog nooit voorgehad, aan de buitenkant zag je er niks aan.Op tv zie je dat ook steeds, de eieren rechtstreeks in het deeg, ik doe dat nooit.Je moet maar eens een slecht ei hebben
.
Dames, tot morgen allemaal.
MJ: een gelukkige verjaardag .
Straks naar de buren, daarom dat ik nu langs kom.
De kinderen zijn thuis, zoonlief heeft deze ochtend vroeg al gebeld.Was heel blij met de boodschappen en het eten, ze moeten vandaag de deur niet uit, kunnen ze rusten.De kleintjes hadden goed geslapen op het vliegtuig, de "grote" niet
Zondag gaan we naar hen, en nemen we de kippen mee, kan ik volgende week het kippenhok kuisen, want die grote kippen maken nogal wat vuil, veel meer dan mijn kippen.
Vanmorgen tijdens het bereiden van het taartdeeg zat er een eitje bij dat vanbinnen vol bloed zat.Gelukkig scheid ik de eitjes apart in een kommetje vooraleer in het deeg te doen.Heb dat nog nooit voorgehad, aan de buitenkant zag je er niks aan.Op tv zie je dat ook steeds, de eieren rechtstreeks in het deeg, ik doe dat nooit.Je moet maar eens een slecht ei hebben
Dames, tot morgen allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Hallo dames, 
Bedankt allemaal voor de verjaardagswensen !
We zijn nog aan zee, zonder internet.
Knap lastig,
, af en toe mobile data op, maar is niet leuk....
Oei, foon .....
Bedankt allemaal voor de verjaardagswensen !
We zijn nog aan zee, zonder internet.
Oei, foon .....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Een overtrokken namiddag was het... maar de vrijdagse werkjes zijn gedaan
laat het weekend maar komen, morgen nog een paar boodschappen doen,
wassen, brood bakken... en wat er nog langskomt
Ze beloven regenachtig weer maar dat is meestal plaatselijk
en niet altijd hier hé
Geniet allemaal van de komende dage en tot later
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
het is hier weer bewolkt met zo'n 17°. ben opgestaan en ons meneerke kwam naar de trap toen ik van boven kwam. heeft nog niet direct honger.
Wij gaan vandaag pizza maken. moet nog de gehaktballetjes uit de vriezer halen. wij hebben zo'n pizzasteen maar die past niet in de oven. dus zal het op een bakplaat moeten. maar zal toch eens kijken of ik niets aan die steen kan doen zodat die wel met half open oven werkt. de temp. van de oven is maar 230° en dus zal het langer duren voor alles warm en doorbakken is. als ik die steen kan draaien in de oven, dan kan het dus anders.
ventje moet om kranten en dan ging hij stofzuigen. zei hij. het zal er wel op neerkomen dat ik maandag dat ding gebruik. ( hij is bezig net het bekijken van 'the hobbit'- dus...)
gisteren haalde hij me naar beneden om samen iets te eten, maar dat is dus weer eens niet doorgegaan. als ik voor 6 uur eet, is er niets aan de hand. Na 6 beginnen de problemen dus ook met die buren bbq zal ik moeten opletten. denk van weer rijstwfels en smeerkaas te beginnen eten.
er zal dan warm moeten gegeten worden op ventjes pantomeddag.
Morgen een gebraadje met mosterd. in de oven. is lang geleden. zal eens zoeken waar mijn kookboek van de boerinnnenbond ligt en mijn losse vellen recepten. wil al heel lang sheperd's pie doen en yambalaya. of peperonata kippetje met paprika's. dit menu zal ik heel anders moeten maken want ventje verteerd geen paprika met vel meer.
enfin, vandaag kranten lezen. Pizza maken. en hopen dat er idd gestofzuigd word al dan niet na de hobbit dan kan hij verder kijken naar lotr. ook 3 x 3 uur op uw poepe zitten omdat de extended 3 uur aan film zonder extra's is. ( extra's zoals the making of...)
HVT: Poes wordt oud, Ons Gimly is 9 en slaapt ook makkelijk uuren aan een stuk. met snurkconcert gratis. gemiddeld poezebeest slaapt 16 uur.
Anjelier: als mijn engelse buurvrouw op Mies pastte dan zorgde ze voor een brood en een flesje melk. ik deed dan hetzelfde als ik voor Cindy moest zorgen. op een moment was het niets anders dan regen en regen en koud en dan wou Cindy niet naar buiten maar deed alles in huis en dat met tapijt bijna overal! dus heb ik zo'n kalkoenbraadbak gevuld met Mies haar kattezand en Cindy voorgetoond hoe het ging en ja! ze had een plasje gedaan. Jammer dat dochter zo'n heks was en schoonzoon duivelsgebroed. Ze waren achter het g*t van de ramenwasser die nu ook de terras moest afspuiten gekomen en vroegen mij nadrukkelijk of ik hem gezien had. ja, want anders had ik dat systeem met die braadslede niet gebruikt. ze keek alsof ik zot was. maar Jill vond het een goed idee, maar volgde het natuurlijk niet op. dan volgde de ruzie want Richard had de terras opnieuw gedaan en eiste het geld terug. Dochter zei dat ze moeder ging verbieden nog voor Cindy te zorgen want zo'n impro kattenbak? gelukkig verhuisden wij 4 mnd later.
zo, ik ga rap pillenontbijt nemen en frambozen, want als moeder vroeg belt....
Fijne dag seizoentjes!
het is hier weer bewolkt met zo'n 17°. ben opgestaan en ons meneerke kwam naar de trap toen ik van boven kwam. heeft nog niet direct honger.
Wij gaan vandaag pizza maken. moet nog de gehaktballetjes uit de vriezer halen. wij hebben zo'n pizzasteen maar die past niet in de oven. dus zal het op een bakplaat moeten. maar zal toch eens kijken of ik niets aan die steen kan doen zodat die wel met half open oven werkt. de temp. van de oven is maar 230° en dus zal het langer duren voor alles warm en doorbakken is. als ik die steen kan draaien in de oven, dan kan het dus anders.
ventje moet om kranten en dan ging hij stofzuigen. zei hij. het zal er wel op neerkomen dat ik maandag dat ding gebruik. ( hij is bezig net het bekijken van 'the hobbit'- dus...)
gisteren haalde hij me naar beneden om samen iets te eten, maar dat is dus weer eens niet doorgegaan. als ik voor 6 uur eet, is er niets aan de hand. Na 6 beginnen de problemen dus ook met die buren bbq zal ik moeten opletten. denk van weer rijstwfels en smeerkaas te beginnen eten.
er zal dan warm moeten gegeten worden op ventjes pantomeddag.
Morgen een gebraadje met mosterd. in de oven. is lang geleden. zal eens zoeken waar mijn kookboek van de boerinnnenbond ligt en mijn losse vellen recepten. wil al heel lang sheperd's pie doen en yambalaya. of peperonata kippetje met paprika's. dit menu zal ik heel anders moeten maken want ventje verteerd geen paprika met vel meer.
enfin, vandaag kranten lezen. Pizza maken. en hopen dat er idd gestofzuigd word al dan niet na de hobbit dan kan hij verder kijken naar lotr. ook 3 x 3 uur op uw poepe zitten omdat de extended 3 uur aan film zonder extra's is. ( extra's zoals the making of...)
HVT: Poes wordt oud, Ons Gimly is 9 en slaapt ook makkelijk uuren aan een stuk. met snurkconcert gratis. gemiddeld poezebeest slaapt 16 uur.
Anjelier: als mijn engelse buurvrouw op Mies pastte dan zorgde ze voor een brood en een flesje melk. ik deed dan hetzelfde als ik voor Cindy moest zorgen. op een moment was het niets anders dan regen en regen en koud en dan wou Cindy niet naar buiten maar deed alles in huis en dat met tapijt bijna overal! dus heb ik zo'n kalkoenbraadbak gevuld met Mies haar kattezand en Cindy voorgetoond hoe het ging en ja! ze had een plasje gedaan. Jammer dat dochter zo'n heks was en schoonzoon duivelsgebroed. Ze waren achter het g*t van de ramenwasser die nu ook de terras moest afspuiten gekomen en vroegen mij nadrukkelijk of ik hem gezien had. ja, want anders had ik dat systeem met die braadslede niet gebruikt. ze keek alsof ik zot was. maar Jill vond het een goed idee, maar volgde het natuurlijk niet op. dan volgde de ruzie want Richard had de terras opnieuw gedaan en eiste het geld terug. Dochter zei dat ze moeder ging verbieden nog voor Cindy te zorgen want zo'n impro kattenbak? gelukkig verhuisden wij 4 mnd later.
zo, ik ga rap pillenontbijt nemen en frambozen, want als moeder vroeg belt....
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy , haast niet te geloven dat Gimly al 9 is. De tijd vliegt. Hopelijk lukt de pizza vanavond.
En ventje moet stofzuigen, dat ga ik zo meteen ook doen, alle verdiepingen stofzuigen . Dat is vlug gedaan als je het alle dagen doet. En morgen een gebraadje, dat kan zo lekker zijn. Maak er nog een fijne dag van en bedankt voor het overzichtje.
Anjerlier, fijn dat de kinderen thuis zijn;
Ik heb de strijk al achter de rug. Gisteren nog alles buiten kunnen drogen. Er stond een windje en eigenlijk was de was relatief vrij snel droog. Was blij, want had heel wat was die niet in de droogkast mocht.
En gisteren dan mosseltjes gegeten, ze waren heel lekker. Voeg op het einde altijd nog een wolkje room toe, want manlief is gek op het soepje. En dat is toch zo snel klaar. De vaat ervan zit nog in de vaatwasser, die moet ik nog leegmaken, de keuken zelf is gisteren natuurlijk volledig opgeruimd en afgeveegd. Ook de living is voor het slapen gaan opgeruimd. Moet dus daar enkel de vaatwasser leegmaken en daar dan stofzuigen en dat ga ik meteen doen en dan beneden alles. Ben nog wel in pyjama, maar niemand die dat ziet. Kan ik nadien mijn haren gaan wassen en douchen. En dan boven nog alles doen. Zal vlug klaar zijn vandaag. Gisteren was het ook al zo'n relaxte dag na het HH.
Vandaag moet ik echt een nieuwe strijkhoes gaan halen, de mijne is versleten en rolt constant op en dat is ergerlijk. Heb de maat genomen van de strijkplank.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een prettig weekend, met of zonder regen. Ons gazon is helemaal aan het herkomen, daar ben ik blij van. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-

Een fijne zaterdag wens ik alle seizoentjes...
't ziet er hier donker uit, ik vrees dat we het niet droog houden
maar ja... wat komt dat komt... ik heb niks speciaals te doen...
Wat komt dat komt, en 't zal ook wel weer voorbij gaan
M-M, weer een heel epistel, en 't gaat niet altijd zoals we 't zouden willen
maar 't is altijd fijn om te lezen...
ik bak mijn pizza(tje) altijd op de crispy-plaat van de microgolf oven
voor één persoon moet dat zo groot niet zijn hé
clive nog in de rapte over mij gesprongen ...
jij bent nog een jong veulentje hé hahaha
ik stofzuig ook elke dag maar de zaterdag en zondag
ga ik alleen met de swiffer rond...
anjelier je zal wel blij zijn dat je kroost weer veilig en wel thuis zijn
dan is een mens weer gerust hé
zwanenmeer, babysit geweest..? dat kan echt vermoeiend zijn
neem je rust nu maar.... 't is weekend...
M-J, geniet nog van 't zeetje, hopelijk niet teveel regen gehad..
Aan alle seizoentjes een aangenaam weekend
groet aan allen en tot later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
De mosselen waren lekker bij de buren, buurvrouw had er haar werk van gemaakt.Ze waren allemaal op, buurman had stiekem gehoopt dat er over gingen zijn, zodat hij vandaag nog eens kon eten, maar spijtig, alles was op.
Mijn taart was ook lekker, heb met buurvrouw afgesproken dat we binnenkort samen eens die taart gaan bakken.Ze denkt dat dat heel moeilijk is.
Al veel geregend hier, mijn planten herleven en het gras ziet terug mooi groen.
Dames, maak er nog een mooie avond van en tot morgen.
De mosselen waren lekker bij de buren, buurvrouw had er haar werk van gemaakt.Ze waren allemaal op, buurman had stiekem gehoopt dat er over gingen zijn, zodat hij vandaag nog eens kon eten, maar spijtig, alles was op.
Mijn taart was ook lekker, heb met buurvrouw afgesproken dat we binnenkort samen eens die taart gaan bakken.Ze denkt dat dat heel moeilijk is.
Al veel geregend hier, mijn planten herleven en het gras ziet terug mooi groen.
Dames, maak er nog een mooie avond van en tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
grijs, nat en 15°. van mij mocht er 10 bij.
Pizzaexperiment niet goed gelukt, ventje bemoeide zich ermee. dan 's avonds broodjes opgewarmd.
de rest soep van verleden week mag ook de riool in.
Gimly heeft een haarbal. is al meer dan een maand geleden geweest. vandaar dat hij gisterenochtend zijn draai niet vond.
wakker geworden om 4 u 20 van de kou. fleecedekens wat hoger getrokken en geprobeert nog wat te dutten, wat resteerde dat ik de kerkklok van 8 hoorde. dus al bij al goed geslapen.
ventje afwas gedaan en idd: hij is verder aan het kijken naar lotr, dus de stofzuig ( of liever de swiffer nu Gimly ziekjes is) is voor mij.
vandaag gebraadje en zouden er ( ja Anjelier
) nog vleesjes over zijn, dan mag ventje die meenemen naar zijn werk. Maar ik denk van niet. ik ken mijn carnivoor.
het is dus gebraad met mosterd. je smeert die in met mosterd naar keuze nadat je het gebraad goed gezouten en gepeperd hebt. daarna in een ovenschaal en per kilo laten bakken. de ons zal minstens een uur en een kwart in de oven zitten.
mss vanavond egg-drop soup maken. moet op het internet naar lembasbread zoeken. het fictieve voedsel in lotr. naar het schijnt is er een recept. zo heb ik die egg-drop soup ook gevonden, want dat was het lievelingseten van de buitenaardse dokter in 'Enterprise'.
dus vandaag verder lotr-en. 't zat er aan te komen: verlengd weekend en slecht weer.
woensdag moet ventje naar moeder die naar de bank moet en ik moet mee om die werkmannen in de gaten te houden. indien ventje woensdag congè kàn nemen want dat is niet makkelijk meer, ze stonden al vast. dus ik hoop dat ik niet naar de kliniek moet tot en met de eindejaarscongè. want dat zou een ramp zijn. ( ook voor het werk)
maandag ga ik om lever. we hebben de spekblokjes niet gebruikt, dus lever met spek. en dinsdag dan Gyros. is ook lang geleden.
natuurlijk komt woensdag de diepvries. en alleen Gimly is thuis. dat wordt zodra ik het weet, mailen naar de diepvries of bellen naar diepvriesverkoper. Gimly kan de deur niet opendoen want hij heeft geen sleutel.
Clive zal het koud en mss nat hebben op het hondenplein.
ik ben hier aan het opwarmen. ventje sprak van de stoof aan te doen vanmiddag.
het is hier toch killig als je blijft zitten.
Gimly is naar boven, van de gelegenheid gebruik maken om te swifferen. dat is dan al 1 deel.
Fijne dag seizoentjes!
grijs, nat en 15°. van mij mocht er 10 bij.
Pizzaexperiment niet goed gelukt, ventje bemoeide zich ermee. dan 's avonds broodjes opgewarmd.
de rest soep van verleden week mag ook de riool in.
Gimly heeft een haarbal. is al meer dan een maand geleden geweest. vandaar dat hij gisterenochtend zijn draai niet vond.
wakker geworden om 4 u 20 van de kou. fleecedekens wat hoger getrokken en geprobeert nog wat te dutten, wat resteerde dat ik de kerkklok van 8 hoorde. dus al bij al goed geslapen.
ventje afwas gedaan en idd: hij is verder aan het kijken naar lotr, dus de stofzuig ( of liever de swiffer nu Gimly ziekjes is) is voor mij.
vandaag gebraadje en zouden er ( ja Anjelier
het is dus gebraad met mosterd. je smeert die in met mosterd naar keuze nadat je het gebraad goed gezouten en gepeperd hebt. daarna in een ovenschaal en per kilo laten bakken. de ons zal minstens een uur en een kwart in de oven zitten.
mss vanavond egg-drop soup maken. moet op het internet naar lembasbread zoeken. het fictieve voedsel in lotr. naar het schijnt is er een recept. zo heb ik die egg-drop soup ook gevonden, want dat was het lievelingseten van de buitenaardse dokter in 'Enterprise'.
dus vandaag verder lotr-en. 't zat er aan te komen: verlengd weekend en slecht weer.
woensdag moet ventje naar moeder die naar de bank moet en ik moet mee om die werkmannen in de gaten te houden. indien ventje woensdag congè kàn nemen want dat is niet makkelijk meer, ze stonden al vast. dus ik hoop dat ik niet naar de kliniek moet tot en met de eindejaarscongè. want dat zou een ramp zijn. ( ook voor het werk)
maandag ga ik om lever. we hebben de spekblokjes niet gebruikt, dus lever met spek. en dinsdag dan Gyros. is ook lang geleden.
natuurlijk komt woensdag de diepvries. en alleen Gimly is thuis. dat wordt zodra ik het weet, mailen naar de diepvries of bellen naar diepvriesverkoper. Gimly kan de deur niet opendoen want hij heeft geen sleutel.
Clive zal het koud en mss nat hebben op het hondenplein.
ik ben hier aan het opwarmen. ventje sprak van de stoof aan te doen vanmiddag.
het is hier toch killig als je blijft zitten.
Gimly is naar boven, van de gelegenheid gebruik maken om te swifferen. dat is dan al 1 deel.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede zondagmorgen, of voormiddag zo u wil
ik heb de mailbox eerst opgeruimd en nagekeken..
Hier regen en vannacht hebben we ook een goede douche gehad
maar de grond heeft het nodig na die hitte van voorheen
we zullen het binnenkort wel voelen in de beurs dat alles
duurder is geworden... groenten en fruit....
clive zal niet droog blijven vandaag met Matice...
die heeft gelukkig al geen dikke pelsjas meer aan
en zal rapper afgedroogd zijn...
M-M, pizza mislukt..
beterschap voor Gimly... en ik vraag me af wat jij in de winter op je bed gaat leggen
als je nu al onder fleecelakens slaapt, sorry hoor
onder een wit katoenen laken, al de rest ligt op de stoel in de kamer
en soms heb ik nog te warm...
laat je gebraadje smaken... lekker vind ik dat ook maar ik moet het
gereed maken en met stukken invriezen omdat het teveel is voor mij alleen
Alle seizoentjes een aangename zondag ondanks het weer....
we gaan niet klagen hé... toen er zon was, was het teveel en nu is het teveel
regen .... het is nooit goed voor ons

[/url