In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: gebraadje met mosterd is heel lekker, ik eet dat ook graag, met mosterdsaus erbij vind ik goed, dat smaakt goed af.
Ik ga straks tomatensoep maken met verse tomaten uit de serre.Ik kan mijn soep toch 5 dagen goed houden in de frigo( staat wel heel koel), na 5 dagen kieper ik ze ook weg.
Nu komt zoonlief naar hier, inplaats van wij naar hun, maar da's hetzelfde
, ik hoop nu maar dat hij zijn kippen meeneemt, ik heb die niet buiten gelaten deze ochtend.Morgen en overmorgen komt ukkepuk en volgende week nog eens , en dan is het bijna school.Die vakantie is toch nog vlug doorgegaan.
Dames, maak er een mooie zondag van en tot morgen.
MM: gebraadje met mosterd is heel lekker, ik eet dat ook graag, met mosterdsaus erbij vind ik goed, dat smaakt goed af.
Ik ga straks tomatensoep maken met verse tomaten uit de serre.Ik kan mijn soep toch 5 dagen goed houden in de frigo( staat wel heel koel), na 5 dagen kieper ik ze ook weg.
Nu komt zoonlief naar hier, inplaats van wij naar hun, maar da's hetzelfde
Dames, maak er een mooie zondag van en tot morgen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Zijn al een tijdje thuis van de hondenschool, maar ben me eerst gaan douchen en heb warme , comfortabele maar vooral droge kleding aangetrokken. Wat een luxe als je doornat was , zoals ik, zelfs lingeriesetje was klam. Het regende pijpenstelen op de plein, maar we deden allemaal dapper door gedurende een uur. En Matice heeft zijn best gedaan, ligt nu te drogen in de warme garage. Oma-C, hij gaat inderdaad sneller droog zijn nu.
Enkel mijn haren waren niet nat, dankzij een petje en daarover mijn kap van mijn jasje, met dat petje waait mijn kap van mijn jasje niet constant af. Het is geen zicht natuurlijk, lijk dan op een hangjongere of hangoudere beter gezegd
Zo, moet enkel de keuken en de living nog vlug stofzuigen, de rest had ik deze ochtend vroeg al gedaan. Dan is alles weer netjes zoals het hoort. Denk dat ik na het stofzuigen de kaarsjes in de living al ga aandoen, dat maakt het wat gezelliger.
Ik wens ieder een gezellige zondag en kijk maar niet naar buiten. Maar we hadden wel regen nodig voor de natuur. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede Middag,
Laat het maar regenen.
Ik heb een goed boek.
Ik kan nog wat series inhalen die ik opgenomen heb.
Ik kan nog breien, haken, borduren, puzzelen.
Ik kan ook al een kast leegmaken.
Ik kan een lijstje maken met wat mee moet in de valies begin september.
Kortom vervelen zit er niet in.
Grootse werkzaamheden ook niet.
Een kermis is een geseling waard zeggen ze.
De gevolgen van een dagje in Watou laten zich voelen.
Het was een heel fijne dag in aangenaam gezelschap.
Het parcours van het Kunstenfestival was best de verplaatsing van twee uur waard.
Met de grote wagen van de dochter!
Superdeluxe! Knopje duwen en koffer gaat automatisch open, spiegels die vanzelf inklappen als je de wagen sluit, zo nodig verwarmde zetels, massagezetels, deuren die automatisch sluiten, airco, super gps.
Een hele beleefde gps die telkens alstublieft zegde.
Het alternatief was een kleine Ford K zonder airco...
Wij hebben genoten van de rit heen en de rit terug.
Vlot verkeer telkens, in één woord een heel geslaagde dag.
Dan nemen we de regen van vandaag er maar bij.
Mijn gras is gelukkig en mijn planten in de voortuin ook.
Het onkruid eveneens, maar dat ga ik me nu eens niet aantrekken.
Wie daar last van heeft: "De schoffel staat in het tuinhuis en begin er maar aan."
Fijne dag nog aan allemaal!
Laat het maar regenen.
Ik heb een goed boek.
Ik kan nog wat series inhalen die ik opgenomen heb.
Ik kan nog breien, haken, borduren, puzzelen.
Ik kan ook al een kast leegmaken.
Ik kan een lijstje maken met wat mee moet in de valies begin september.
Kortom vervelen zit er niet in.
Grootse werkzaamheden ook niet.
Een kermis is een geseling waard zeggen ze.
De gevolgen van een dagje in Watou laten zich voelen.
Het was een heel fijne dag in aangenaam gezelschap.
Het parcours van het Kunstenfestival was best de verplaatsing van twee uur waard.
Met de grote wagen van de dochter!
Superdeluxe! Knopje duwen en koffer gaat automatisch open, spiegels die vanzelf inklappen als je de wagen sluit, zo nodig verwarmde zetels, massagezetels, deuren die automatisch sluiten, airco, super gps.
Een hele beleefde gps die telkens alstublieft zegde.
Het alternatief was een kleine Ford K zonder airco...
Wij hebben genoten van de rit heen en de rit terug.
Vlot verkeer telkens, in één woord een heel geslaagde dag.
Dan nemen we de regen van vandaag er maar bij.
Mijn gras is gelukkig en mijn planten in de voortuin ook.
Het onkruid eveneens, maar dat ga ik me nu eens niet aantrekken.
Wie daar last van heeft: "De schoffel staat in het tuinhuis en begin er maar aan."
Fijne dag nog aan allemaal!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
De natuur herademt .... en wij ook ...
// Iedereen die op Pukkelpop zat.....
, zal goed gewassen zijn // Ik moest in die buurt iemand gaan ophalen om naar een gouden bruiloft te gaan , dus dat was lang aanschuiven ... Je moet er veel voor over hebben om in die aanhoudende regen te blijven rondlopen , laat staat logeren in een tentje ...... Niks voor "oude knoken" ...
Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad / Volgende week hopelijk meer zon .. dan gaan we nog wat wandelen en genieten //
Voor iedereen een fijne avond en en goede nachtrust ...
De natuur herademt .... en wij ook ...
Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad / Volgende week hopelijk meer zon .. dan gaan we nog wat wandelen en genieten //
Voor iedereen een fijne avond en en goede nachtrust ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
werkendag vandaag. Ventje heeft een hoop te doen, ik enkel boodschappen. zodra de winkel(s) open is dan ben ik er vanaf. dan maak ik nieuwe soep. Ventje heeft hier gisteren met de franse slag geswifferd, want mijn moeder hing weer aan de lijn met weer een probleem met het huis. het toilet boven bleef doorlopen. ze is dan Eddy gaan halen. wss de vlotter die vastzat. Moeder denkt dat het huis vervloekt is, ventje zei dat er nooit echte werkzaamheden zijn gebeurd en dat zich dan wreekt. in elk geval praatte ze over het te verkopen. net nu ze de aanzegging van een gascassette gedaan heeft. ze zei dik spijt te hebben maar ze kan het geklop van de buizen van de ratiotoren ( zo van die oude fonten) niet meer horen. en dan ging het over het stof die dat werkje met zich gaat meebrengen. Ons vloertje zal ook stof meebrengen en de velux ook. maar die werken gaan pas volgend jaar gedaan worden. bij moeder zouden ze al in oktober komen. ze zei dat ze ook een voorschot moest betalen en dat ze dat vreemd vond. ik heb haar gezegd dat je overal moet een voorschot betalen. ze meende natuurlijk te weten dat ze toen ze veluxen boven staken , nog gedaan via de voorhaven, ze geen voorschot hadden betaald, maar toen leefde papa nog en die hield zich daarmee bezig. ze wist wel nog dat ze de benzine moest terugbetalen.
woensdag komen ze voor dat dakje en er moet iemand zijn die thuis kan blijven: moi. gelukkig moet ik daar niet van 6 uur 's morgens staan. want als ik moet gaan slaapt ze in de zetel en waakt.
ze kwam nu tot de conclusie dat ze al twee nachten niet na elkaar toch met de deur open ( zonder op dubbel slot) en de schuif open, geslapen heeft en daar niets van ondervond. dus waarom doet ze het dan niet als ik kom. ik heb toch de sleutel en kan zelf koffie zetten. Maar ja...
gisterenavond nog lawaai van de paulusfeesten gehoord en ik begin te vrezen voor die bbq eind augustus. dat het weer zo koud zal zijn. Ventje aan de andere kant heeft nog steeds de muziek niet overgezet wegens te weinig tijd. Laten we dan maar hopen dat Joyce het vergeten is.
Die zat gisterenavond wss ook op de paulusfeesten. Neef zit in nog portugal. toch leuk als je een rijke vriendin hebt. Nichtje vroeg om de naam van het restaurant met exotisch vlees maar ik denk niet dat ze dat vroeg met de bedoeling tante en nonkel eens mee te nemen. het is alleszins een gezondere relatie dan haar broer heeft. Tussen de ouders weet ik van moeder gaat het alleszins niet al te goed. schoonbroer ontvlucht nu veelvuldig het huis om te gaan biljarten met vrienden.
en dan te bedenken dat schoonmoeder zich daar altijd gemoeid heeft, met ventje moest ze dat niet proberen. die was een heel stuk mondiger geworden na zijn werk in het buitenland. Hadden het er gisterenavond nog over. de britten hebben het zichzelf aangedaan maar zeebrugge krijgt ook een klap als daar minder britse vrachtschepen komen. stel je voor zei hij dat we terug zouden gekomen zijn van belgië en ineens niet meer zonder visa binnen mochten. Als ik aan Mies denk, dan zou dat een grensincident zijn.
Oma C: de winterdekbedden moeten er nog op. nu zijn het die van de zomer. en mijn fleecedekens blijven nooit niet liggen hoor. ze glijden soms van het voeteind als ik weer eens te veel woel. we hebben wel een voeteind, maar de matrassen zijn hoog. ze zijn van koudschuim en aangepast aan rugpatiënten. de matras moet ook nog gedraaid worden naar winterkant.
Anjelier: we hebben toch vlees over hoor. die is nu mee naar de buro. ik eet wel iets anders.
vanavond eten we lever met spekblokjes. En ja idd, het is bijna school.
een kostelijke periode zeggen veel ouders. dit moet nieuw aangekocht worden en soms als er een andere school is: een uniform.
ventje is op zijn werk, maar de sleutel ligt ergens anders. Die moet hij nu gaan halen, dan koffie zetten, boeken open en gaan met die banaan. weet pas vanavond of hij nu woensdag congè heeft.
en om stipt 1 min. na 5 zal ik een telefoontje krijgen.
zo, ga afsluiten, de afwas doen ( alleen borden en bestek) tegen dan is het tijd om ons aan te kleden om naar de winkels te gaan. dan soep maken en rust.
Fijne dag seizoentjes!
werkendag vandaag. Ventje heeft een hoop te doen, ik enkel boodschappen. zodra de winkel(s) open is dan ben ik er vanaf. dan maak ik nieuwe soep. Ventje heeft hier gisteren met de franse slag geswifferd, want mijn moeder hing weer aan de lijn met weer een probleem met het huis. het toilet boven bleef doorlopen. ze is dan Eddy gaan halen. wss de vlotter die vastzat. Moeder denkt dat het huis vervloekt is, ventje zei dat er nooit echte werkzaamheden zijn gebeurd en dat zich dan wreekt. in elk geval praatte ze over het te verkopen. net nu ze de aanzegging van een gascassette gedaan heeft. ze zei dik spijt te hebben maar ze kan het geklop van de buizen van de ratiotoren ( zo van die oude fonten) niet meer horen. en dan ging het over het stof die dat werkje met zich gaat meebrengen. Ons vloertje zal ook stof meebrengen en de velux ook. maar die werken gaan pas volgend jaar gedaan worden. bij moeder zouden ze al in oktober komen. ze zei dat ze ook een voorschot moest betalen en dat ze dat vreemd vond. ik heb haar gezegd dat je overal moet een voorschot betalen. ze meende natuurlijk te weten dat ze toen ze veluxen boven staken , nog gedaan via de voorhaven, ze geen voorschot hadden betaald, maar toen leefde papa nog en die hield zich daarmee bezig. ze wist wel nog dat ze de benzine moest terugbetalen.
woensdag komen ze voor dat dakje en er moet iemand zijn die thuis kan blijven: moi. gelukkig moet ik daar niet van 6 uur 's morgens staan. want als ik moet gaan slaapt ze in de zetel en waakt.
ze kwam nu tot de conclusie dat ze al twee nachten niet na elkaar toch met de deur open ( zonder op dubbel slot) en de schuif open, geslapen heeft en daar niets van ondervond. dus waarom doet ze het dan niet als ik kom. ik heb toch de sleutel en kan zelf koffie zetten. Maar ja...
gisterenavond nog lawaai van de paulusfeesten gehoord en ik begin te vrezen voor die bbq eind augustus. dat het weer zo koud zal zijn. Ventje aan de andere kant heeft nog steeds de muziek niet overgezet wegens te weinig tijd. Laten we dan maar hopen dat Joyce het vergeten is.
Die zat gisterenavond wss ook op de paulusfeesten. Neef zit in nog portugal. toch leuk als je een rijke vriendin hebt. Nichtje vroeg om de naam van het restaurant met exotisch vlees maar ik denk niet dat ze dat vroeg met de bedoeling tante en nonkel eens mee te nemen. het is alleszins een gezondere relatie dan haar broer heeft. Tussen de ouders weet ik van moeder gaat het alleszins niet al te goed. schoonbroer ontvlucht nu veelvuldig het huis om te gaan biljarten met vrienden.
en dan te bedenken dat schoonmoeder zich daar altijd gemoeid heeft, met ventje moest ze dat niet proberen. die was een heel stuk mondiger geworden na zijn werk in het buitenland. Hadden het er gisterenavond nog over. de britten hebben het zichzelf aangedaan maar zeebrugge krijgt ook een klap als daar minder britse vrachtschepen komen. stel je voor zei hij dat we terug zouden gekomen zijn van belgië en ineens niet meer zonder visa binnen mochten. Als ik aan Mies denk, dan zou dat een grensincident zijn.
Oma C: de winterdekbedden moeten er nog op. nu zijn het die van de zomer. en mijn fleecedekens blijven nooit niet liggen hoor. ze glijden soms van het voeteind als ik weer eens te veel woel. we hebben wel een voeteind, maar de matrassen zijn hoog. ze zijn van koudschuim en aangepast aan rugpatiënten. de matras moet ook nog gedraaid worden naar winterkant.
Anjelier: we hebben toch vlees over hoor. die is nu mee naar de buro. ik eet wel iets anders.
vanavond eten we lever met spekblokjes. En ja idd, het is bijna school.
een kostelijke periode zeggen veel ouders. dit moet nieuw aangekocht worden en soms als er een andere school is: een uniform.
ventje is op zijn werk, maar de sleutel ligt ergens anders. Die moet hij nu gaan halen, dan koffie zetten, boeken open en gaan met die banaan. weet pas vanavond of hij nu woensdag congè heeft.
en om stipt 1 min. na 5 zal ik een telefoontje krijgen.
zo, ga afsluiten, de afwas doen ( alleen borden en bestek) tegen dan is het tijd om ons aan te kleden om naar de winkels te gaan. dan soep maken en rust.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Heb de nieuwe strijkhoes al om de strijkplank gedaan, want in de late namiddag heb ik een hele strijk te doen en mijn oude hoes gleed constant van de tafel af. En dat was echt vervelend, zeker als ik de dekbedden strijk of de hemdjes van manlief.
Heb mijn lijstje al gemaakt voor vandaag. Ook dus de was doen, ga het toch riskeren die buiten te laten drogen. Moest het toch gaan regenen, dan haal ik hem terug binnen.
Gisteren trappen af geoefend met Matice. Komt toch al van boven uit geteld tot aan de 4° trap. Manlief had gisteren de therapeut aangesproken terwijl ik bezig was op de plein, en hij zei dagelijks een 10 minuutjes te oefenen door hem te lokken met voor hem iets heel lekkers. TV worstjes in zijn geval. En zeer zeker geen druk op hem leggen, laat staan hem dwingen. De therapeut zei wel dat dat een maand kan duren, maar dat we ons geen zorgen moeten maken, vooral omdat hij nog geen jaar oud is. Als ze een jaar zijn , gaan ze meestal vanzelf van de trap en zoniet komt de therapeut wel eens naar hier als Matice een jaar is.
Dus ik ga me daar niet in opwinden, slecht voor mij en dat breng ik dan over op Matice en dat is niet de bedoeling uiteraard.
Heb vandaag zo een beetje van alles te doen, moet alleszins de waskamer en de garage dweilen, want we hebben gisteren Matice hier laten opdrogen. En dat zie je toch een beetje, maar dat is vlug gedaan.
Het gaat beter weer worden deze week . Gazon is echt wel terug helemaal herkomen op een paar plaatsjes na. Ziet er terug groen uit. Het was wel eens nodig , die regen.
Ex buurjongen is jarig vandaag, had hem een berichtje gestuurd en hij stuurt me meteen eentje terug dat ik vanavond bij zijn mama en papa ( mijn naaste buren dus) uitgenodigd ben om een glaasje te komen drinken. Moet ik alleen buurvrouw nog verwittigen, want buurjongen kennende weet zij niet dat hij mij heeft uitgenodigd
Zo, ik ga eraan beginnen. Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijn begin van de week. LIefs aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen aan alle seizoentjes
een stralende zon en een blauwe hemel
zo hebben we het graag, na een dag regen als gisteren...
maar die regen heeft deugd gedaan, je ziet alles weer wat opfleuren.
clive oefenen op de trap met Matice
wij hadden vroeger thuis een hond die liet zich langs
de muurkant van de trap naar beneden schuiven via z'n rug en dat
heeft hij z'n hele leven gedaan grappig om te zien was dat
naar boven was heel gewoon maar naar beneden was een grappig zicht
M-M, aan een huis heb je ook onderhoud natuurlijk en na jaren
komt soms alles tegelijk... dan komen de kosten ook tegelijk natuurlijk
als je nooit kosten doet aan vernieuwingen dan zal het huis
ook minder opbrengen als het ooit verkocht wordt...
hoewel veel mensen bij de aankoop ook veel veranderen omdat ze
't liever anders zien... ik had in mijn huis een lichte eiken keuken
en de kopers hebben die ruit gegooid en een nieuwe keuken geplaatst
elk z'n goesting natuurlijk. ik moest alleen nog een nieuw dak
isoleren en leggen en dat hebben de kopers ook zelf gedaan
ramen en deuren had ik nog helemaal vernieuwd omdat ik toen
nog niet gedacht had dit van appartement te vinden....
soms moet je geluk hebben, hier had ik geen kosten, alleen de opkuis(schilderen)
zwanenmeer ja het zou weer beter weer worden , laat ons hopen
dan kan je weer gaan wandelen in de geliefde streek.. geniet ervan...
hoever staan de verbouwingswerken naast de deur
al wat minder lawaai?
anjelier blij dat de kindjes weer kunnen komen
Helena, je moet je ook nog niet vervelen:lol:
en straks de voorbereiding voor september
Aan alle maatjes een fijne nieuwe week
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede morgen,
Daar zal veel volk komen naar kijken, naar mij die zich verveelt.
Meestal weet ik wel wat te doen.
Zoals vandaag: van voor naar achter alles dweilen, want Poes heeft altijd traantjes.
Ze schudt haar hoofdje dan en alles vliegt in het rond en maakt vlekken op de grond.
Veearts zegt dat het geen kwaad kan en niet te genezen is.
Poes kan ook geen zakdoekjes gebruiken, dus probeer ik op tijd en stond haar oogjes proper te maken.
Gezien het gevecht daarrond is dat niet mijn meest geliefde bezigheid.
Zalig zo een groen gazon vol onkruid...
Ik ga het toch niet maaien, want dit weekend gaat het weer heel warm worden.
Liever een langer gazon, dat wat reserve heeft tegen de zon.
De oprit ziet er niet uit, maar ik heb noch de moed, noch de kracht om hem proper te maken.
"Groen" kan zich komen moeien met al hun regeltjes en zien dat hij proper geraakt.
Zo, we gaan er eens in vliegen op het gemakje.
Daar zal veel volk komen naar kijken, naar mij die zich verveelt.
Meestal weet ik wel wat te doen.
Zoals vandaag: van voor naar achter alles dweilen, want Poes heeft altijd traantjes.
Ze schudt haar hoofdje dan en alles vliegt in het rond en maakt vlekken op de grond.
Veearts zegt dat het geen kwaad kan en niet te genezen is.
Poes kan ook geen zakdoekjes gebruiken, dus probeer ik op tijd en stond haar oogjes proper te maken.
Gezien het gevecht daarrond is dat niet mijn meest geliefde bezigheid.
Zalig zo een groen gazon vol onkruid...
Ik ga het toch niet maaien, want dit weekend gaat het weer heel warm worden.
Liever een langer gazon, dat wat reserve heeft tegen de zon.
De oprit ziet er niet uit, maar ik heb noch de moed, noch de kracht om hem proper te maken.
"Groen" kan zich komen moeien met al hun regeltjes en zien dat hij proper geraakt.
Zo, we gaan er eens in vliegen op het gemakje.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Ja OMA C : het lawaai bij de buren is gelukkig aan het minderen (eindelijk ...) maar op Maria Hemalvaart 15 /8 waren ze namiddag toch nog bezig met een slijpschijf ...
// Eind van deze maand komen ze hier wonen ........
HVT : delen van de weide hierachter heb ik vandaag wel gemaaid , maar ik laat altijd enkele stukken staan met klaver en langer gras ,voor de konijntjes en andere dieren / de voorkant van het huis , aan de zuidkant , heb ik ook niet gemaaid , voor het geval de zon er door komt , zoals vandaag .
Arme poes ..met die traantjes , dan wordt ze wel echt oud ...
Clive : ik heb aan jou gedacht voor de training van Matice , zondag , in de regen .....
MM : veel sterkte met de drukke agenda !
OMA C : hoe gaat het met jou ?? Meneer M is hopelijk voor een lange tijd " op reis " ..... want dat is toch echt vervelend hé ...
Voor iedereen : met volle moed vooruit ......en proberen nog wat van de mooie dagen te genieten , als je kan / Nog een fijne avond en een goede nacht !
Ja OMA C : het lawaai bij de buren is gelukkig aan het minderen (eindelijk ...) maar op Maria Hemalvaart 15 /8 waren ze namiddag toch nog bezig met een slijpschijf ...
HVT : delen van de weide hierachter heb ik vandaag wel gemaaid , maar ik laat altijd enkele stukken staan met klaver en langer gras ,voor de konijntjes en andere dieren / de voorkant van het huis , aan de zuidkant , heb ik ook niet gemaaid , voor het geval de zon er door komt , zoals vandaag .
Arme poes ..met die traantjes , dan wordt ze wel echt oud ...
Clive : ik heb aan jou gedacht voor de training van Matice , zondag , in de regen .....
MM : veel sterkte met de drukke agenda !
OMA C : hoe gaat het met jou ?? Meneer M is hopelijk voor een lange tijd " op reis " ..... want dat is toch echt vervelend hé ...
Voor iedereen : met volle moed vooruit ......en proberen nog wat van de mooie dagen te genieten , als je kan / Nog een fijne avond en een goede nacht !
en het beste moet altijd nog.... komen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ukkepuk is hier geweest vandaag.De bedoeling was dat hij bleef slapen, maar de ganse dag zei hij dat hij naar mama en papa wou, dus heb ik hem vanavond voor alle zekerheid naar huis gevoerd, leek me het beste.Ben niet van plan hem om 21u of 22u nog naar huis te voeren als hij hier echt niet wil slapen.Is ook niet bij de deur.Hij komt graag en verveelt zich niet, maar blijven slapen is soms een heikel punt.
Spaanse woef verveelt zich dan ook niet
, die ligt ook altijd uitgeteld als ukkepuk weg is
.
De logé-kippen zijn terug thuis, denk dat de rust teruggekeerd is in het kippenhok, mijn kippen zijn daar toch een beetje bang van.
Dames, tot morgen allemaal.
Ukkepuk is hier geweest vandaag.De bedoeling was dat hij bleef slapen, maar de ganse dag zei hij dat hij naar mama en papa wou, dus heb ik hem vanavond voor alle zekerheid naar huis gevoerd, leek me het beste.Ben niet van plan hem om 21u of 22u nog naar huis te voeren als hij hier echt niet wil slapen.Is ook niet bij de deur.Hij komt graag en verveelt zich niet, maar blijven slapen is soms een heikel punt.
Spaanse woef verveelt zich dan ook niet
De logé-kippen zijn terug thuis, denk dat de rust teruggekeerd is in het kippenhok, mijn kippen zijn daar toch een beetje bang van.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Droog boodschappen kunnen doen, maar een half uurtje later gingen de hemelsluizen weer open.
vandaag weer op boodschap. Morgen naar moeder. zouden naar de buffet gaan eten. de meeste mensen vinden lunch garden nu beter. nieuwe eigenaars=nieuwe wetten en de grill wordt vernieuwd.
Die zal wel open gaan tegen de kerst. ik moet morgen mee naar de kluis. zo zie ik ook eens hoe dat in zijn werk gaat, zei moeder. Vrijdag gaat ventje naar zijn moeder. die heeft d'r knie gebroken op de brugse kasseien. weten we pas van verleden week. ik maak me er niet meer kwaad om. wat heeft het voor nut? gisteren weer plots onwel geworden. ventje denkt dat de soepballetjes voor op de pizza te lang hebben buiten gestaan. wel, ja: look who's talking? doet 's avonds de ronde van de keuken, en ik vind 's morgens soms nog dingen.
daarmee eet ik vandaag dan lver. helaas niet met favabeans and a nice chianti. ( lust geen favabean, laat staan dat ik me aan chianti waag)
klein afwasje vandaag. En weer vroeg boodschappen dan ben ik er vanaf.
gisteren opgenomen afleveringen van telefacts bekeken. gast was niet tevreden dat hij niet wist dat 5 sterren hotel verbouwd werd en ontsloeg secretaresse omdat zij de boeking gedaan had. Rijke mensen, je zou de zondagavond eens ventje moeten horen. ( enfin, nu was het zondagmorgen en ik heb gezegd dat we het al weten: Gimly & ik.)
zat flyer in bus. we mogen 1 gratis ticket gaan halen in 't stad aan de dienst toerisme met vertoon van de ID. dat is voor die film die ze hier draaiden. je ziet van ver dat ik dat zal kunnen doen. en naar het filmfestival in september gaan? ook een waarschijnlijk niet. zal eens met Gracienne praten, die deed ook mee.( die doet aan alles mee) denk niet dat die film prijzen gaat winnen. ze is geheel gedraaid in overwegend plat ostends. dat gaan ze moeten ondertitelen.(hahaha)
vanavond voetbal, dus vroeg naar bed. lezen over een trauma helicopter. en morgen vroeg op, rap in de kleren. pillen doos maken en in sjakos steken. ander boek meenemen. blikje cola. fles water.
ventje staat nu om 5 u 30 op om zich niet als een zot te haasten en de helft te vergeten. zei dat ik vandaag mocht blijven liggen, maar neen. ben toch opgestaan. beest ligt achter op de zetel. heeft dus nieuw plaatsje. ( om te snorren in mijn oor) zou normaal aan het eind van de week genezen moeten zijn want maandag heb ik Poets L.
vandaag dus rustig aan. ( is ook beter voor Gimly)
zo, koffietje is op. nu boerderij doen en dan de criminal cases, afwas in week zetten en boodschapje doen, afwas afwerken en rust met leesvoer.
Fijne dag seizoentjes!
Droog boodschappen kunnen doen, maar een half uurtje later gingen de hemelsluizen weer open.
vandaag weer op boodschap. Morgen naar moeder. zouden naar de buffet gaan eten. de meeste mensen vinden lunch garden nu beter. nieuwe eigenaars=nieuwe wetten en de grill wordt vernieuwd.
Die zal wel open gaan tegen de kerst. ik moet morgen mee naar de kluis. zo zie ik ook eens hoe dat in zijn werk gaat, zei moeder. Vrijdag gaat ventje naar zijn moeder. die heeft d'r knie gebroken op de brugse kasseien. weten we pas van verleden week. ik maak me er niet meer kwaad om. wat heeft het voor nut? gisteren weer plots onwel geworden. ventje denkt dat de soepballetjes voor op de pizza te lang hebben buiten gestaan. wel, ja: look who's talking? doet 's avonds de ronde van de keuken, en ik vind 's morgens soms nog dingen.
daarmee eet ik vandaag dan lver. helaas niet met favabeans and a nice chianti. ( lust geen favabean, laat staan dat ik me aan chianti waag)
klein afwasje vandaag. En weer vroeg boodschappen dan ben ik er vanaf.
gisteren opgenomen afleveringen van telefacts bekeken. gast was niet tevreden dat hij niet wist dat 5 sterren hotel verbouwd werd en ontsloeg secretaresse omdat zij de boeking gedaan had. Rijke mensen, je zou de zondagavond eens ventje moeten horen. ( enfin, nu was het zondagmorgen en ik heb gezegd dat we het al weten: Gimly & ik.)
zat flyer in bus. we mogen 1 gratis ticket gaan halen in 't stad aan de dienst toerisme met vertoon van de ID. dat is voor die film die ze hier draaiden. je ziet van ver dat ik dat zal kunnen doen. en naar het filmfestival in september gaan? ook een waarschijnlijk niet. zal eens met Gracienne praten, die deed ook mee.( die doet aan alles mee) denk niet dat die film prijzen gaat winnen. ze is geheel gedraaid in overwegend plat ostends. dat gaan ze moeten ondertitelen.(hahaha)
vanavond voetbal, dus vroeg naar bed. lezen over een trauma helicopter. en morgen vroeg op, rap in de kleren. pillen doos maken en in sjakos steken. ander boek meenemen. blikje cola. fles water.
ventje staat nu om 5 u 30 op om zich niet als een zot te haasten en de helft te vergeten. zei dat ik vandaag mocht blijven liggen, maar neen. ben toch opgestaan. beest ligt achter op de zetel. heeft dus nieuw plaatsje. ( om te snorren in mijn oor) zou normaal aan het eind van de week genezen moeten zijn want maandag heb ik Poets L.
vandaag dus rustig aan. ( is ook beter voor Gimly)
zo, koffietje is op. nu boerderij doen en dan de criminal cases, afwas in week zetten en boodschapje doen, afwas afwerken en rust met leesvoer.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, jij bent waarschijnlijk al bezig met de vaat. Gimly nog steeds ziek of begrijp ik dat nu verkeerd begrepen ?
En na de vaat genieten van een rustig dagje.
Zwanenmeer, hoe lief van jou dat je zondag aan Matice en aan mij hebt gedacht. Het was inderdaad een natte bedoening en toch is dat uurtje op de plein zo om. Petje af voor jou dat je zoveel grasveld zelf onderhoudt. Dat doen je er niet veel na.
Oma-C, hoop dat je intussen al een beetje beter bent. En dat je morgen naar de markt kunt.
HVT, alle logeetjes weg ? Poes incluis. Matice heeft dat ook vaak, opgedroogde traantjes in zijn ooghoeken. Neem dan een make-up watje, doe daar rozenwater op en veeg dan dagelijks die traantjes weg. Door het rozenwater worden die zacht en dan kan ik ze gemakkelijk verwijderen.
Anjelier, Ukkepuk dan naar huis gedaan, slim idee als dat kereltje aangeeft dat hij liever niet wil blijven slapen. En Spaanse Woef uitgeteld als Ukkepuk weg is
Matice net wakker gemaakt, dat is heel grappig om zien. Die heeft echt zijn tijd nodig om langzaam wakker te worden. Terwijl zet ik hier alles voor hem klaar. Zijn brokjes, 2 kommen vers water, eentje binnen en eentje buiten en zijn Viyo. En pas dan komt hij uit zijn kamer, eerst verlangt hij een knuffel van ons en pas dan gaat hij naar buiten. Komt dan terug naar binnen en drinkt dan eerst zijn drankje op en legt zich dan weer neer.
Dinsdag vandaag = alles boven poesten en de strijk van het bedlinnen. Vind dat voor mij een inspannende dag, ben altijd blij als alles gedaan is.
Zo, wens iedereen een fijne dinsdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-

Goede dinsdagmorgen, aan alle seizoentjes...
een zonnige groet, het zou vandaag weer een dag als gisteren worden
met zon voor de middag en na de middag wolken en buien
'tja... pakken wat komt is best en je er niet moeilijk in maken het helpt toch niet
clive, een inspannende dag, doe toch maar rustig aan
M-M morgen naar Brugge, mama helpen met een of ander...
en op de hoogte blijven van sommige zaken, 't is best zo...
vandaag een beetje rustige dag, geniet ervan
Zwanenmeer, hier gaat het 'op en af', erover klagen en zagen lost niks op
ik probeer me zo goed mogelijk te organiseren en M doet toch wat ie wil
morgen nog eens op controle naar de koekenstad, waar ik vreselijk tegenop zie
want de stad ligt helemaal open en je moet overal rondgaan,
door het stof en lawaai
Helena, je logeetjes allemaal naar huis,
als ze weg zijn, je leert er rekening mee te houden als ze er zijn
en hopelijk mag poes nog dikwijls komen... ze is het al zo goed gewoon bij jou
anjelier, ukkepuk slaapt ook liever (net als wij) in z'n eigen bedje groot gelijk
natuurlijk is het een eind rijden om hen weg te brengen, en als hij dan
's anderendaags terug moet komen is dat ook niet niks
De kippen weer gerust nu de onruststoker weg zijn...
M-J, nog aan zee.? de toeristen beginnen stilaan naar huis terug te gaan
de rust komt er terug aan aan 't zeetje
Alle uiltje die ik vergeet, nog allen een fijne dagen tot ....
-
Goede morgen,
De fiets is al buiten gezet.
Neen hoor Poes blijft nog, ik denk, minstens tot volgende maandag.
Maar het is niet te doen zolang nog te wachten met dweilen.
Ik ben maar tot in de helft geraakt.
Vandaag verder na bezoek aan de dokter en voor kine.
Geen wolkje aan de lucht hier voorlopig.
Geniet van wat de dag vandaag meebrengt.
De fiets is al buiten gezet.
Neen hoor Poes blijft nog, ik denk, minstens tot volgende maandag.
Maar het is niet te doen zolang nog te wachten met dweilen.
Ik ben maar tot in de helft geraakt.
Vandaag verder na bezoek aan de dokter en voor kine.
Geen wolkje aan de lucht hier voorlopig.
Geniet van wat de dag vandaag meebrengt.
-
Even afsluiten, ja nu al, een vroege goede avond en nacht
ik had een en ander te doen op de pc en dan even komen kijken hier
Morgen wordt schoonbroer begraven om 10 u maar ik kan er niet naartoe
heb een afspraak voor controle bij de specialist en dat valt niet te combineren
niks aan te doen, de man zal er niet door terugkomen en wat moet dat moet...
Nu nog efkes een rekening betalen voor het abonnement van mijn tv-blad
dan wordt het verder elke week in de brievenbus gedropt
makkelijk zo...
Allen een fijne dag verder, hier is nog zonnig met af en toe donkere wolken
maar nog droog...
of ik er morgen ben zie ik nog wel... ik moet op tijd weg
met de bus... salukes
ik had een en ander te doen op de pc en dan even komen kijken hier
Morgen wordt schoonbroer begraven om 10 u maar ik kan er niet naartoe
heb een afspraak voor controle bij de specialist en dat valt niet te combineren
niks aan te doen, de man zal er niet door terugkomen en wat moet dat moet...
Nu nog efkes een rekening betalen voor het abonnement van mijn tv-blad
dan wordt het verder elke week in de brievenbus gedropt
Allen een fijne dag verder, hier is nog zonnig met af en toe donkere wolken
maar nog droog...
met de bus... salukes