Klimaat
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Of Greta Thunberg al aangekomen is in Amerika is me momenteel nog niet duidelijk. Als klimaatactiviste vertikt ze het om het vliegtuig te nemen wegens te vervuilend. Dit is een logische houding. De bemanning van de zeilboot zal per vliegtuig terug naar huis gebracht worden. Ze zien er tegen op om die nogal uitputtende reis tweemaal na mekaar te maken. Ook dit is een logische houding., ,
Wat Greta's terugkeer betreft, logischerwijze zal dit ook met windkracht gebeuren. Om dit mogelijk te maken zal een bemanning overgevlogen worden van Europa naar Amerika. Weeral logisch.
In navolging hiervan plant Anuna De Wever iets dergelijks voor een klimaattop in Chili. Logisch natuurlijk, je kunt niet tegen de luchtvaart zijn en dan de vlieger nemen.
Zelf zal ik de regels van de logica eens moeten opfrissen want ik kan niet goed meer volgen. Logisch uiteraard want ik ben maar een simpele ziel.
Wat Greta's terugkeer betreft, logischerwijze zal dit ook met windkracht gebeuren. Om dit mogelijk te maken zal een bemanning overgevlogen worden van Europa naar Amerika. Weeral logisch.
In navolging hiervan plant Anuna De Wever iets dergelijks voor een klimaattop in Chili. Logisch natuurlijk, je kunt niet tegen de luchtvaart zijn en dan de vlieger nemen.
Zelf zal ik de regels van de logica eens moeten opfrissen want ik kan niet goed meer volgen. Logisch uiteraard want ik ben maar een simpele ziel.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Greta, Anuna,al de groene klimaat artiesten en milieu bewegingen , al die C0² mekkeraars,den Trump, Poetin, de macron en merkel kunnen beter gaan betogen in Brasilië, want dat kieken heeft het amazone regen woud in brand gestoken,dat is een criminele wereld misdaad, puur voor het geld.
maar het zijn wel de longen van de wereld, erger dan een Tsjernobyl ,en dat gaan we terug krijgen van de natuur onder de vorm van stormen,en extreme weer's omstandig heden.
Maar het zal terug de schuld zijn van jan modaal en zijn kleine vervuilende auto..........
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a6bbfa2b/
maar het zijn wel de longen van de wereld, erger dan een Tsjernobyl ,en dat gaan we terug krijgen van de natuur onder de vorm van stormen,en extreme weer's omstandig heden.
Maar het zal terug de schuld zijn van jan modaal en zijn kleine vervuilende auto..........
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a6bbfa2b/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
figaretto schreef: ↑23 aug 2019, 11:40Of Greta Thunberg al aangekomen is in Amerika is me momenteel nog niet duidelijk. Als klimaatactiviste vertikt ze het om het vliegtuig te nemen wegens te vervuilend. Dit is een logische houding. De bemanning van de zeilboot zal per vliegtuig terug naar huis gebracht worden. Ze zien er tegen op om die nogal uitputtende reis tweemaal na mekaar te maken. Ook dit is een logische houding., ,
Anuna De Wever gaat dus met een driemaster Christoffel Columbus achterna. Of het lieve kind daar dan blijft, wat we haar van harte toewensen, ofwel naar huis terug zwemt of vliegt, dat is nog niet geweten.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ik hoop dat het kind haar smartphone goed heeft opgeladen.
Dan kan ze weer naar hartelust selfies maken tijdens haar plezierreisje.
En heeft ze al gecheckt of de batterij ecologisch verantwoord is?
Ondank is 's werelds loon
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En genoeg PMD-zakken bij heeft om zich tijdens de reis dan toch voor één keer eens echt nuttig te maken met plastiek uit de oceaan te halen.Ik hoop dat het kind haar smartphone goed heeft opgeladen.
Dan kan ze weer naar hartelust selfies maken tijdens haar plezierreisje.
En heeft ze al gecheckt of de batterij ecologisch verantwoord is?
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Wat is dat toch met de aversie tegen de jongeren die opkomen voor het klimaat ? Keer het of draai het zoals je wilt, de klimaatopwarming is een feit . Het enige wat wij met zen allen moeten doen is maat regelen nemen die ons beschermen tegen de gevolgen. En er zijn voldoende mogelijkheden die iedereen kan realiseren, zonder veel geld uit te geven. Akkoord, de jeugd stelt het nogal drastisch, maar het is misschien de enige manier om mensen te overtuigen.
Of wij nu willen of niet de ganse westerse wereld zal anders moeten gaan leven. Aardolie en aardgas zijn niet onuitputtelijk en we moeten er veel minder gebruik van maken. Droogte wordt overal een groot probleem, ook bij ons. Het grondwater is op een onrustwekkend laag peil, in zoverre dat in de polders de natuurlijk poelen (drinkwater voor vee op de wei) al zeer ernstig verzild is doordat zeewater langzaam doordringt in de vrijgekomen plaatsen van grondwater. Kijk even rond n eigen buurt, alle opritten van huizen, hele tuinen worden volgelegd met beton water heeft geen kans om in de grond te te trekken. Bomen die schaduw en luchtverfrissing geven worden massaal gekapt.
I.p.v. alles af te breken mensen, denk even verder dan de slogans van eender welke politieke partij.Het is in het belang van onze kinderen en kleinkinderen en het gaat heel snel !
Of wij nu willen of niet de ganse westerse wereld zal anders moeten gaan leven. Aardolie en aardgas zijn niet onuitputtelijk en we moeten er veel minder gebruik van maken. Droogte wordt overal een groot probleem, ook bij ons. Het grondwater is op een onrustwekkend laag peil, in zoverre dat in de polders de natuurlijk poelen (drinkwater voor vee op de wei) al zeer ernstig verzild is doordat zeewater langzaam doordringt in de vrijgekomen plaatsen van grondwater. Kijk even rond n eigen buurt, alle opritten van huizen, hele tuinen worden volgelegd met beton water heeft geen kans om in de grond te te trekken. Bomen die schaduw en luchtverfrissing geven worden massaal gekapt.
I.p.v. alles af te breken mensen, denk even verder dan de slogans van eender welke politieke partij.Het is in het belang van onze kinderen en kleinkinderen en het gaat heel snel !
Eendracht maakt macht
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
't Is gewoon schieten op de pianist(e)
We weten diep in ons hart dat het liedje dat ze spelen waar is … Maar we horen het niet graag omdat de rechtse politiekers ons hebben wijsgemaakt dat het geld gaat kosten.
Weet je nog dat eerst alles de schuld was van de 'sossen' nu is het beurt aan de 'groenen' ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
"Voor vorst, voor Vrijheid en voor rcht" schreef Meredith.
Ik stel voor om er 'recht schrijven' aan toe te voegen. De vorst zou inderdaad wat langer mogen aanhouden, want met de opwarming van de aarde hebben we geen echte winters meer.
Ik stel voor om er 'recht schrijven' aan toe te voegen. De vorst zou inderdaad wat langer mogen aanhouden, want met de opwarming van de aarde hebben we geen echte winters meer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Met de gletsjers smelt hier en daar ook het gevoel voor humor weg, lijkt me.
Je had het toch over de opwarming van de aarde? Wanneer je dan ijvert voor vorst (met kleine v) dan ben ik het helemaal met je eens dat we daar wel wat meer van mogen hebben.
'Recht schrijven' betekent ook dat je je bedoelingen helder overbrengt; de juiste spelling is maar een deeltje daarvan.
Je had het toch over de opwarming van de aarde? Wanneer je dan ijvert voor vorst (met kleine v) dan ben ik het helemaal met je eens dat we daar wel wat meer van mogen hebben.
'Recht schrijven' betekent ook dat je je bedoelingen helder overbrengt; de juiste spelling is maar een deeltje daarvan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Opwarming en afkoeling zijn opeenvolgende natuurlijke periodes op deze aardbol. Dit was vroeger zo en zal (hopelijk) nog wat miljoenen jaren meegaan. Dat Anuna en consoorten een plaatsje in de politieke graaierij wensen te verwerven ... is zo klaar als een klontje ... ik vind deze doorzichtige komedie zelfs een aantijging aan mijn kennis en gezond verstand.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Puk de dag of de consument, Waarom jij van A naar B rijdt wordt steeds mooi in het midden gelaten(de kip met de gouden eiren).
Al eens gedacht om met de fiets een brood te gaan halen, men bekijkt u dan of ge zijt nen onnozelaar.
Al eens gedacht om met de fiets een brood te gaan halen, men bekijkt u dan of ge zijt nen onnozelaar.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
MaLoReg
In Europa (niet zo persé in 't Zuiden) willen ze de 'wereld' gaan redden.
Zijn dat allemaal mensen die nog nooit een voet BUITEN Europa hebben gezet?
Zijn dat allemaal mensen die nog nooit een voet BUITEN Europa hebben gezet?
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Het gaat helemaal niet over 'de wereld redden, maar wel ons eigen hachje en dat van onze nakomelingen.Nog niet begrepen ?En als iedereen al eens een kleine inspanning doet, zou er al veel opgelost zijn. Plant een boom in je tuin i.p.v. een zonneparasol, ga zwemmen in het gemeentelijk/stedelijk zwembad i.p.v. je tuin te betonneren voor een eigen privé zwembad en dan nog te vullen met drinkbaar water, Als kind reden wij winter en zomer met de fiets naar school, nu worden kinderen die 1 km van de school wonen met de auto voor de poort afgezet, spreek die mensen daar eens voorzichtig op aan . Onze generatie heeft mee deze miserie veroorzaakt, het is onze generatie die het voortouw zal moeten nemen.
Eendracht maakt macht