Nieuwe federale verkiezingen a.u.b !
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Er is geen enkele partij in België die echt zin heeft om te regeren, ze weten allemaal dat er de komende 5 tot 10 jaar zeer moeilijke, kiesonvriendelijke beslissingen moeten genomen worden en niemand ziet het zitten om dat te doen. De ontslagnemende regering heeft er totaal niets van gebakken, niet op federaal, op vlaams, waals of brussels niveau. NVA heeft veel beloofd en geen enkele belofte waargemaakt, ze hadden geen bekwame mensen en onvoldoende dossierkennis, spa is op sterven na dood en hoopt enkel op overleven, c&v zweet peentjes omdat hun achterban het massaal laat afweten, VL bel en pvda hebben een totaal onrealiseerbaar programma ineen gestoken dat kant noch wal raakt. Idem voor de partijen aan de overkant van de taalgrens. Mr heeft zichzelf in de voet geschoten door cavalier seul te spelen in de federale regering, cdh zelfde probleem als cd&v,bovendien zijn die hun ultra rechtse vleugel kwijt en ps moet opboksen tegen uiterst links waar ze geen antwoord op hebben. Dat is de situatie en nieuwe verkiezingen gaan daar niets aan veranderen.
Om dan voorstellen te doen als een vlaamse canon of slimme kilometerheffing ,kindjes in een taalbad te steken en andere nonsens is ronduit het ontlopen van elke verantwoordelijkheid en bewijst enkel dat ze onbekwaam zijn en zich laten leiden door angst om de macht en het geld te verliezen.
Om dan voorstellen te doen als een vlaamse canon of slimme kilometerheffing ,kindjes in een taalbad te steken en andere nonsens is ronduit het ontlopen van elke verantwoordelijkheid en bewijst enkel dat ze onbekwaam zijn en zich laten leiden door angst om de macht en het geld te verliezen.
Eendracht maakt macht
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als het inderdaad slechts om macht en geld te doen is, waarom zorgen al die partijen er dan niet voor dat ze 'met om het even wie' snel-snel een akkoordje maken zodat ze weer de macht en het geld hebben?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal
Omdat al die partijen verschillende belangen hebben, en moeten onderhandelen om toch, al was 't maar een beetje, van de grote koek te krijgen. Maar dat wist jij zeker ook, en ja, zelfs veel beter dan ikzelf.
-
dejules
1/ Wij hebben geen staatslieden maar graaiers en die groep is veel groter dan jij je kan inbeelden en ze zijn onuitroeibaar.
2/ Die beslissingen zullen genomen worden a/ onder druk van institutionele beleggers in Belgische schuldpapieren en b/ onder toezicht van Europa.
Uiteindelijk komt er een regering van "nationale eenheid" die altijd dezelfde recepten toepast oa stijging belastingen en accijnzen, snoeien in de sociale zekerheid, indexsprong(-en), ...
En na 5 jaar ziet men dat het resultaat weeral slecht is : geen enkele begroting in evenwicht, nominale schuld met tientallen miljarden gestegen, ...
Dat komt omdat wij valse cijfers in ons BBP-algoritme steken, nl uitgaven die als inkomsten worden aanzien.
75% van alle loon- en weddetrekkenden krijgen hun inkomen direct of indirect uit de schatkist.
De verhouding netto-ontvangers en netto-bijdragers is disproportioneel tov vergelijkbare landen zoals Nederland en Duitsland. Landen met enorme natuurlijke rijkdommen zoals Noorwegen (oa olie en gas) kunnen zich dat wel veroorloven.
Laatst gewijzigd door dejules op 25 aug 2019, 11:53, 3 keer totaal gewijzigd.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik zou de mensen een ticketje laten betalen elke dag dat ze hun kinderen een school laten binnengaan - die infrastructuur kan toch niet "gratis" zijn zeker.Voor je 't weet, zit je in een land waar iedereen moet werken voor de overheid die dan met ons geld "goede dingen doet voor de mensen" .
Ik zou iedereen die 's avonds straatverlichting wil een muntje in die paal laten steken, eventueel moet het met een betaalkaart kunnen. Die verlichting kan toch niet "gratis" zijn zeker.
Ik zou elke Vlaming die een uurtje door een publiek park loopt of op een publieke bank gaat zitten een ticketje laten betalen. Dat park kan toch niet "gratis" zijn zeker.
Ik zou iedereen die een bibliotheek binnengaat een ticketje laten betalen om binnen te mogen. een bib kan toch niet "gratis" zijn zeker.
......
Voor je 't weet zit je in een land waar iedereen moet werken voor de overheid die dan met ons geld "goede dingen doet voor de mensen"
-
Als dát de bedoeling is, waarop wachten dan bv. N-VA, de groenen en de liberalen om samen met de PS een federale regering te vormen?
Gewoon postjes verdelen in verhouding tot het aantal zetels en klaar is kees?

Fazal
Allemaal dezelfde belangen is eigenlijk gelijk aan allemaal hetzelfde verlangen, tenminste waar het op geld en macht op aankomt. Maar gezien zij allemaal zelf wel weten dat dat onmogelijk is, hebben ze er dus wel degelijk verschillende belangen van gemaakt. Met belangen bedoel ik de partijen. Met verlangen bedoel ik de personen, en dat maakt dus ook het verschil.
Laatst gewijzigd door Fazal op 25 aug 2019, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
U begrijpt het niet : er komt een federale regering met 4 of misschien 5 en wie weet zelfs 6 partijen maar zonder de N-VA onder het motto "De N-VA wil het land kapot maken en wij willen het redden".
De N-VA wil heel graag meeregeren want zij verloren 300.000 kiezers en een pak zetels nl 1 Europees, 8 in het Vlaams parlement en 8 in het federaal parlement. Daarom hebben zij de mogelijke coalitiepartners in het Vlaams parlement onder druk gezet om geen regering te vormen zonder de N-VA.
-
Is er hier iemand die ontkent dat de overheid kerntaken heeft? Maar een specifieke groep "gratis" met de bus laten rijden (daarover ging de discussie) op kosten van alle andere belastingbetalers, dat ruikt naar discriminatie.frits1955 schreef: ↑25 aug 2019, 11:40Ik zou de mensen een ticketje laten betalen elke dag dat ze hun kinderen een school laten binnengaan - die infrastructuur kan toch niet "gratis" zijn zeker.Voor je 't weet, zit je in een land waar iedereen moet werken voor de overheid die dan met ons geld "goede dingen doet voor de mensen" .
Ik zou iedereen die 's avonds straatverlichting wil een muntje in die paal laten steken, eventueel moet het met een betaalkaart kunnen. Die verlichting kan toch niet "gratis" zijn zeker.
Ik zou elke Vlaming die een uurtje door een publiek park loopt of op een publieke bank gaat zitten een ticketje laten betalen. Dat park kan toch niet "gratis" zijn zeker.
Ik zou iedereen die een bibliotheek binnengaat een ticketje laten betalen om binnen te mogen. een bib kan toch niet "gratis" zijn zeker.
......
Voor je 't weet zit je in een land waar iedereen moet werken voor de overheid die dan met ons geld "goede dingen doet voor de mensen"
Wanneer die 65+ ers zouden gevraagd worden om van deur tot deur te gaan om het geld bijeen te gaan halen halen met de vraag: 'Wilt u 5 euro geven zodat ik gratis met de bus kan rijden? ' , dan zouden ze beseffen hoe "gratis" eigenlijk werkt.
De meerderheid van de bevolking wil bijdragen voor onderwijs, voor straatverlichting, zelfs voor de bib en het zwembad, maar ik vermoed niet voor de bevoorrechte 65+ ers om "gratis" naar 't centrum te rijden en er op een terrasje te gaan zitten. Ik in elk geval niet.
Ten tweede: we zitten met een overheidsbeslag dat een stuk groter is dan 50% van wat we met z'n allen verdienen. We zitten dus dichter bij Noord-Korea waar het 100% is, dan bij een niet-bestaande, zuiver kapitalistische maatschappij waar het 0% zou zijn.
In Europa zijn de landen met de laagste niveaus op dit vlak Letland, Litouwen, Bulgarije. Zij scoren tussen 30% en 35% van het bbp.
In Nederland en Duitsland ligt dat overheidsbeslag dichter bij de 40% dan bij de 50%. Een welvarender land heeft meestal ook een hoger overheidsbeslag, maar in dit land moet er bezuinigd worden op die honger van het beest.

Je spreekt jezelf tegen.dejules schreef: ↑25 aug 2019, 12:05U begrijpt het niet : er komt een federale regering met 4 of misschien 5 en wie weet zelfs 6 partijen maar zonder de N-VA onder het motto "De N-VA wil het land kapot maken en wij willen het redden".
De N-VA wil heel graag meeregeren want zij verloren 300.000 kiezers en een pak zetels nl 1 Europees, 8 in het Vlaams parlement en 8 in het federaal parlement. Daarom hebben zij de mogelijke coalitiepartners in het Vlaams parlement onder druk gezet om geen regering te vormen zonder de N-VA.
Stelling 1: het gaat alleen om eigen belang dwz zoveel mogelijk postjes verdelen
Stelling 2: "De N-VA wil het land kapot maken en wij willen het redden": als 'het land redden' een belang is dat bóven postjes gaat, dan klopt je eerste stelling niet.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die zijn er dan gekomen na de verkiezingen, het eerste wat de N-Va deed was het gratis bus abonnement afschaffen en de belastingen te verhogen, en van alles uitvinden omdat ze steeds in de file staan,maar nu rijden de bussen 3/4 van de tijd leeg, en als we vroeger met de bus en het gratis abonnement naar de markt in Zottegem gingen , zat de bus bijna vol gepensioneerden, nu rijden ze terug met de auto, als ze er al ene hebben,en anders blijven ze thuis.
Maar al die ministers hebben na hun bedrijfs-
En we zitten er terug 5 jaar aan vast,met het zelfde liedje, meer belasting, meer accijns, suikertaks, verpakking taks,kilometer heffing, misschien nog een E-fiets taks, omdat ge de fiets thuis oplaad,de l.E.Z in de grote steden zal nog meer uitgebreid worden,, en het zal rode kaarten regenen wie met een auto die wat ouder is naar de keuring moet gaan, en een gas boete voor wie zijn onkruid niet van het voetpad doet, en dat is nog maar een begin.
en daar de ratten het zinkende schip verlaten, staat er ons nog wat te wachten.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.