Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

25 aug 2019, 11:07

Goeiemorgen,

Ja ik ben bereid om zowel Michelly, Viv en Yvette op te halen, maar helaas heeft nog niemand gereageerd. Voor Michelly is dat anders met heel veel begrip zij zal waarschijnlijk lastminute iets kunnen beslissen. En als Meme-Rietje, Rietjes niet kan halen wil ik dat ook heel graag doen :wink:

Yvette, gisteren naar Helene gezien, maar wat zij als opkomend tallent vind???? jawadde als ik snik verkouden en een bronchites heb kan ik best zo zingen als diene gast zulle :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina

25 aug 2019, 11:39

Goede morgen aan alle maatjes,

Straks doe ik ook een fietstochtje, oei Rietjes, ik zal toch maar opletten, want zo een "smak" tegen de grond, dat liever niet. Toch blij te horen dat het al beter gaat.
Ik heb altijd nog een beetje last, pijn, maar ja, het heeft zijn tijd nodig, zegt de dokter. Raar, ik moet rustig bewegen (tennissen is er nog niet bij), maar mag wel fietsen en wandelen.

't Is warm...vanmiddag met vrienden iets gaan eten op de dijk, 't zal wel onder de parasol zijn.

Mémérietje en de ander maatjes, jouw data zouden me ook passen, liefst een woensdag.

Hou jullie allemaal goed, en ja Corry, nog een hartelijke verjaardag aan jullie klein meisje, ze wordt ook al groot, 't gaat allemaal zo snel.

Nog een zonnige mooie dag voor jullie allemaal !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

25 aug 2019, 12:26

Helene Fischer show gisteren:
Erika, ik hoor die gast ook niet graag maar zij kost genoeg: het moet waarschijnlijk iemand zijn die niet teveel kost! Helene had zich versproken: dat zij hem ontdekt had, het was wel degelijk Florian die hem kansen gegeven had in zijn show, ze heeft zich dan rap herpakt!
Die gast zingt nog langsom slechter volgens mij en hij is ook niet van de schoonste noch de vriendelijkste!
Het was een wervelende, grootse show maar voor mij duurde die te lang, ben intussen naar de voetbaluitslagen gaan kijken op de PC. Maar mens volk dat er daar was en de meesten zongen mee!
Ze is wel graag gezien in Duitsland!

Ik kan nog niet zeggen of ik meekom naar de ontmoeting: er moet eerst een definitieve datum vaststaan, ik heb in september nog een dagreis en heel wat activiteiten in mijn agenda!
Ivette

Erika1

25 aug 2019, 18:09

AfbeeldingVandaag eens op een nieuwe locatie geweest ( vliegveld ) is eigenlijk op een steenworp van thuis en was er nog nooit geweest :mrgreen:
In plaats van een vlieger te trekken heb ik iets anders in het oog gehad hahahaha

Afbeelding

En kijk eens wat erachter stond :P

Afbeelding

Vliegers heb ik niet getrokken :lol:

Erika1

25 aug 2019, 18:10

Amai doet sennet nu ook al de volgorde van foto's veranderen :roll:
Had ze in andere volgorde gezet ????

corry

25 aug 2019, 22:25

Bijna bedtijd, morgen vroeg op.

Het was heel gezellig te Oudenburg.

Groot nieuws gekregen, kleintje kwam het in mijn oor fluisteren.
Tom heeft ja gezegd, ze gaan trouwen ! ( hun mama had juist gebeld ) Twee gelukkige kinderen die terug vaste grond onder hun voeten voelen. Hoop van harte dat ze nog heel lang een gezin vormen, onze kindjes hun thuis weer hebben. Was op de hoogte, Bianca neemt me voor vele dingen in vertrouwen.

We hebben het samen bekend gemaakt. Het was voor hen even schrikken.

haar eerste uurwerk. Cadeau van moeke

Slaapwel ik voel me goed mijn hart heeft sprongetjes gemaakt

Corry

Afbeelding

Erikaatje, prikt een datum en hoopt dat je gezelschap mee krijgt.

Rietepetietje, hoop dat jullie het samen eens kunnen worden, en jij ook niet alleen komt.

Er zal altijd een maar zijn, vraag me af hoe het vroeger mogelijk was iedereen te motiveren.
Zoveel jaren later zijn er andere zaken die voorrang krijgen, kan me daar ook in vinden.

Vingers kruisen ik zal er altijd bijzijn🤓

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

26 aug 2019, 08:56

goeie morgen allemaal
proficiat aan de familie Corry
morgen ga ik naar Ieper met Elckerlyk
de vestingen gaan bewandelen
vandaag kalm wand is de warmste dag
en alles dicht en toe
ze komen ook met mijn maandelijkse inspuiting
anders niks geplant

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv

26 aug 2019, 11:41

Hallo Oaserkes,

Lang geleden hé... ik zat niet goed in mijn vel en alhoewel ik regelmatig ben komen lezen in de Oase, slaagde ik er niet in om te reageren - een soort "writers-block"?
Heb erge last van mijn rug gehad , die barst in mijn 12de ruggenwervel beterde maar langzaam.

Maar nu ben ik terug van een weekje zee en dat heeft me echt goed gedaan. Niet alleen het mooie weer aan zee maar zeker ook het gezelschap. Ik denk altijd dat ik goed alleen kan zijn maar een mens heeft toch af en toe gezelschap nodig - zo pieker je in elk geval minder.

Wat de samenkomst in september betreft zie ik wel welke datum uit de bus komt, ik pas mij dan aan. Er zal toch wel altijd iets in mijn agenda staan en sommige afspraken kan ik zeker afzeggen als het moet.
Op het werk gebruikten we "doodle" om af te spreken om eens uit eten te gaan of iets anders.
https://doodle.com/nl/
We kozen dan de datum waarop de meeste mensen konden.
Misschien kunnen we dat ook eens uitproberen? Als jullie dat interessant vinden wil ik dat wel opmaken (of iemand anders kan dat ook natuurlijk).

En nu ga ik een beetje in de tuin werken - oa de blauwe regen terugsnoeien - die schiet langs alle kanten uit.

Fijne, zonnige dag aan iedereen!

Afbeelding"
"Me and my boy" :D

corry

26 aug 2019, 16:33

Dag maatjes 🥰

Terug van de pijnkliniek met meer pijn, weet uit ervaring dat dit normaal is. Komt na een maand goed.

Had mijnen draai mee, een verpleegster stelde me gerust, zij had het vanaf haar 14 jaar. Door de raad welke een dokter haar ooit gaf kan ze het onder controle houden. Ga deze raad ook opvolgen. ( de aanval telkens opnieuw uitlokken , zodat deze kristallen terug op hun plaats komen) voel me gerust gesteld. Ook behandelde arts wist uit ervaring hoe het was. Kinesist woensdag afwachten hoe bij het aanpakt.

Een goed gedacht Vivke, anders gaan we er niet uitraken.
Mooie foto van jullie samen, Robyn is al een hele knaap geworden.

Ben met de shuttle bus vanuit Blankenberge naar West Kappelen gereden , zaten allemaal echte kustbewoners op. Hun taaltje kan ik best volgen, hun blijdschap dat het seizoen er bijna opzit ook. 😜

Nog een fijne warme dag binnen, straks met Babet hondje van onze kleinzoon zijn pluskindjes een toertje doen. Ze zijn met allemaal ook zijn kindjes naar Biezen in Zeeland, voor een midweek.

Groetjes vanuit een koele living, 24 ° is heel aangenaam.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

26 aug 2019, 21:25

Gisteren heerlijk gefietst langs de Leie 40 km met de koelte vh water, schaduw vd bomen en een licht windje.

Vandaag 50 km op en neer onder de brandende zon, zwaar maar toch blij dat ik het gedaan heb anders zou het toch maar de hele dag in de zetel hangen geweest zijn want voor iets anders had ik ook geen zin.

Meme-Rietje, de hele dag in Ieper morgen of alleen namiddag ? Wie weet komen we elkaar tegen, ik moet er door om naar zus te rijden waar we morgen verwacht worden om samen te gaan fietsen.
Oud maar niet Out

Ritavdm

27 aug 2019, 09:03

Zonnige morgen

oh wat is het goed 's morgens vroeg met koffie en krant buiten
't zou langer mogen duren :lol:

Mijn vaste voetverzorgster heeft me vanmorgen ook al flink geholpen, sinds een paar dagen had ik een ontstoken pijnlijke teen :roll: . Ze heeft me vanmorgen nog vlug tussen haar andere afspraken genomen, waarvoor dank C. Wat bleek : ik had ergens een stek gekregen onder een teennagel van een doorn of zoiets die ferm aan 't verzweren was. Nu is alle kwaad eruit en zou ik weer comfortabel moeten kunnen stappen, zonder pijn.

Nu vlug voor de grote warmte mijn bovenverdieping kuisen.

Menu : biefstuk, aardappeltjes, verse prinsessenboontjes.
Oud maar niet Out

majoker

27 aug 2019, 09:05

Goedemorgen allemaal,
Dit is in Brussel kleine tentoonstelling.Gisteren bekomen vandaag er weer tegenaan.
Zover de temperatuur het toelaat.
Afbeelding"
Nu volgen Eindhoven en op 15 september Bokrijk .https://www.bokrijk.be/nl/evenementen/d ... -landschap .

Afbeelding
Gembersoort

Afbeelding
Knuffel allemaal Joke
ken je zelf,deel je kennis.

meme-rietje

27 aug 2019, 10:29

goeie morgen iedereen
Rietjes het is deze namiddag dat we naar de vestingen gaan
we gaan ook ergens koffie drinken
dat laat ik deze namiddag weten met een berichtje
hopelijk lukt het om elkaar eens te zien

Afbeelding
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv

27 aug 2019, 13:58

Goede middag,

Warm hé - zot veel zomer zeggen ze op radio 2 - leuk programma vind ik :-)
Ga mij nu nog even binnen bezig houden. De uitnodiging voor de volgende activiteit voor de groep gepensioneerden van Ter Heide moeten verstuurd worden. Goed opletten dat ik niemand vergeet. Heb een mailgroep aangemaakt en die moet actueel gehouden worden want er komen stilaan meer gepensioneerden bij.

Ben ook nog bezig geweest met de foto's van onze vakantie aan zee.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast was door de rust in Middelkerke. En het strand was echt proper.

Toeristen niet meer welkom bij de bewoners Corry? Ach je moet maar denken dat het maar een paar echt drukke weken aan zee zijn en er zijn zeker en vast ook rustige plaatsen aan zee. Aan zee wonen heeft zijn voor- en nadelen net zoals wonen in een stad. En iedereen hangt wel ergens de toerist uit hé ;-)
Corry, Robin is het zusje, Epke is mijn petekind. Hij is 10 en gaat nu naar het zesde studiejaar, Robin is 12 en begint 2de jaar ASO. Wat worden ze snel groot!

Mooie oogst Majoker! Denk dat het een goed tomatenjaar is. Vorig jaar had ik twee soorten kerstomaatjes gepland en de opbrengst was veel te veel voor mij. Dit jaar heb ik maar één plantje gezet maar ik heb zeker zoveel tomaatjes als vorig jaar. Moet een goed recept zoeken om ze in te maken ;-)
Misschien kom ik op 15 september wel eens bij jullie langs in Bokrijk... Succes met de tentoonstelling!

Rietjes, verlost van een pijnlijke ontsteking aan een teen. Goed verzorgen is de boodschap. Gelukkig werd je vlug geholpen. Ik heb aan zee een wondje opgelopen aan mijn dikke teen (hallux valgus) en natuurlijk kan je aan zee niet uit het zand of water blijven. Het is dus nu pas aan het genezen maar ik kan er nog geen schoen aan verdragen. Dus ik hoop dat het nog lang mooi weer blijft zodat ik op flipfloppers kan blijven lopen ;-)

Ivette heb genoten van de Portugese reisverhalen! Ik reisde graag naar Portugal. Zou dat nu meer kunnen doen. Dan kan ik mij Portugees eens terug opvissen...

Veve op vakantie?
Erika , ik heb je enkele data doorgegeven voor de samenkomst aan zee. Maar ik heb het gevoel dat er niet veel belangstelling is voor een ontmoeting met de oaserkes.
Maar als Michelly het aankan dan wil ik er toch voor gaan al zijn we maar met vier...

En nu ga ik mij "administratie" verder afhandelen. En dan toch weer naar buiten - het is te mooi weer om binnen te zitten hé

Groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meme-rietje

27 aug 2019, 18:17

veel te warm om te wandelen
we hebben koffie gedronken bij vivaldi

Afbeelding

Afbeelding