PDF document bewerken
-
Danny. - Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Wiana, het invullen van een PDF document was prima, maar ik kreeg langs geen kanten een mogelijkheid deze aan de taakbalk vast te maken, en wou deze dus verwijderen wat dan weer niet lukte.
Ik heb er een hekel aan als een programma zich baas maakt over mijn computer, daarom.
Groetjes
Danny
Ik heb er een hekel aan als een programma zich baas maakt over mijn computer, daarom.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Ik vind het overbodig dat de snelkoppeling van Reader op de taakbalk staat.
Neemt alleen plaats in voor niks en ik heb er al 20 op staan.
Hoe zet men een programma-icoon op de taakbalk.
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-taakba ... -aanpassen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... he-taskbar
https://www.seniorweb.nl/tip/programma- ... alk-zetten
Nergens is er sprake van configuratiescherm. zoals uw bericht gisteren om 20.16
Neemt alleen plaats in voor niks en ik heb er al 20 op staan.
Hoe zet men een programma-icoon op de taakbalk.
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-taakba ... -aanpassen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... he-taskbar
https://www.seniorweb.nl/tip/programma- ... alk-zetten
Nergens is er sprake van configuratiescherm. zoals uw bericht gisteren om 20.16
-
Met een screenshot hoe Reader aan de taakbalk vast te maken.
Je volgt gewoon de pijlen vanaf start.

Om een programma te verwijderen in windows 10: juist onder 'meer' zie je verwijderen staan.
Dus niet meer naar het configuratiescherm gaan programma's en onderdelen.
Een programma aan start vastmaken(net boven 'meer') wil zeggen 'een tegel maken'
Een tegel verwijderen: klik rechts op een tegel en 'losmaken van start'.
Daar kan je een programma ook verwijderen van de computer. klik rechts en verwijderen.

Een cursus win10 zou niet schaden Danny.
Je volgt gewoon de pijlen vanaf start.

Om een programma te verwijderen in windows 10: juist onder 'meer' zie je verwijderen staan.
Dus niet meer naar het configuratiescherm gaan programma's en onderdelen.
Een programma aan start vastmaken(net boven 'meer') wil zeggen 'een tegel maken'
Een tegel verwijderen: klik rechts op een tegel en 'losmaken van start'.
Daar kan je een programma ook verwijderen van de computer. klik rechts en verwijderen.

Een cursus win10 zou niet schaden Danny.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
waarom ?
het heeft altijd al geweest dat men in windows minstens op 3 (soms wél 5 ) verschillende manieren hetzelfde kon bereiken
en ieder gebruikt de manier die hem de geeigende lijkt , of die voor hem de gemakkelijkste is
daarom steekt windows der ook zovéél wegen in , die naar rome leiden
het heeft altijd al geweest dat men in windows minstens op 3 (soms wél 5 ) verschillende manieren hetzelfde kon bereiken
en ieder gebruikt de manier die hem de geeigende lijkt , of die voor hem de gemakkelijkste is
daarom steekt windows der ook zovéél wegen in , die naar rome leiden
-
Sacho, neem me niet kwalijk maar ik heb een hekel aan dat tegel systeem van Windows 10 en werk liever met de taakbalk, mag ik daar een eigen mening over hebben?
Bij mij staan er daar ietsjes meer dan 20, de taakbalk is nog juist lang genoeg
Sacho, bedankt voor deze uitleg, maar ik denk dat ik voldoende weet hoe ik iets aan de taakbalk moet vastmaken (ik heb er reeds enkelen staan
En verwijzend naar jouw printscreen hoe iets aan de taakbalk kan vastgemaakt worden, dit is heel verwarrend voor mensen die op zoek zijn naar hulp.
Waarom?
Wel, als ik op de startknop druk en op een programma rechts klik, dan zie ik daar nergens “meer” staan op de plaats naar waar jij verwijst, bij mij staat dat er gewoon naast de cursor, accoord, het is hetzelfde, maar het is verschillend en verwarrend voor de wie op zoek is naar hulp
Sacho, ik geef toe dat deze uitleg iets verwarrend kon overkomen, maar ik zat daar in de rats met Adobe Reader, mijn bedoeling was dit programma te verwijderen wat niet lukte, ook niet mijn pogingen dit aan mijn taakbalk vast te maken. Daar dit niet wou lukken, en ik het programma toch zag staan via Configuratiescherm/Programma’s heb ik dit gewoon vermeld. Te veel informatie gegeven? Verkeerde informatie gegeven? Sorry …
Sacho, dit is erover, en een helper niet waardig, dit kan je op alle vragen als antwoord geven, en bovendien ben je niet verplicht op een vraag een antwoord te geven …
Ter info, mijn eerste Home Computer was een TRS80 van Tandy met een ram geheugen van 16 + 16 Kb, met daarop de NewDos80. En ik heb met vallen en opstaan, en alles door eigen studie, in Basic veel programma’s geschreven, maar ja, dat was in de late 70tiger jaren. Sindsdien ben ik via Windows 3.1 (mijn eerste contact met Windows), Windows 95, Windows 98, Windows XP (die heb ik nog steeds draaiende op een portabel), Windows 7 (ook nog draaiende op een andere portabel), Windows 8 tot bij de Windows 10 geraakt. Ja Sacho, ik ben niet meer van de jongsten maar hou mij nog steeds graag bezig, vooral die grijze cellen aan de praat houden.
Ten slotte Sacho, zoals Verhaegen (ook iemand die hier reeds lang op Seniorennet te vinden is) daar laat verstaan, vele wegen leiden naar Rome, en ik denk dat wij toch zelf mogen kiezen welke weg wij gaan gebruiken …
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
-
Je zegt dat je reeds computert sinds de late 70er jaren, en alles doorstaan hebt tot win10
Dan zou je ook moeten weten dat je, een snelkoppeling, aan start, en op de taakbalk kan maken via de c-schijf in program files, of program files(86) met rechtsklik. Om via de populaire startknop tot en met win7 een programma kan starten.

Ter info, ik ben begonnen in de late 80'ers met een Apple Macintosh classic, 4 mb geheugen en een HD van 40 mb. (Ik heb dat ding nog altijd) Toen bestond de rechtsklik niet op een Mac.
En verder ook alle windows doorlopen, 95, 98, 98SE, 2000, xp, vista, 7, 8.1 en 10.
Voor die cursus, excuses, ik had het niet mogen zeggen maar voor vele anderen kan het wel een must zijn.
Hoeveel keer krijg je te lezen 'ik ben een leek' en hun computer is soep met balletjes.
Dan zou je ook moeten weten dat je, een snelkoppeling, aan start, en op de taakbalk kan maken via de c-schijf in program files, of program files(86) met rechtsklik. Om via de populaire startknop tot en met win7 een programma kan starten.

Ter info, ik ben begonnen in de late 80'ers met een Apple Macintosh classic, 4 mb geheugen en een HD van 40 mb. (Ik heb dat ding nog altijd) Toen bestond de rechtsklik niet op een Mac.
En verder ook alle windows doorlopen, 95, 98, 98SE, 2000, xp, vista, 7, 8.1 en 10.
Voor die cursus, excuses, ik had het niet mogen zeggen maar voor vele anderen kan het wel een must zijn.
Hoeveel keer krijg je te lezen 'ik ben een leek' en hun computer is soep met balletjes.
-
Sacho, Seniorennet is jaren geleden ontstaan uit het brein van een toenmalige jonge knaap met de bedoeling senioren te helpen bij hun zoektocht in deze voor hun onbekende materie.
Diegene die hier komen bekennen dat ze leek zijn, zijn dit toch niet op alle gebied, ze kunnen immers reeds hun computer aan zetten, op internet gaan, en zich ook op Seniorennet inschrijven wat een vereiste is om een vraag naar hulp te kunnen stellen al is dit nu over koken, reizen, wiezen of een of ander programma waarmede ze moeilijkheden ondervinden.
Is het dan zo moeilijk die mensen te helpen in plaats van de opmerking te geven dat ze beter naar een of andere cursus zouden gaan?
Hulp is hier iets dat op vrijwillige basis aangeboden wordt, en niemand hoeft zich daartoe verplicht te voelen, ook niet de "geregistreerde helpers".
Zou wat hierboven staat ongepast zijn zal de moderatie mij wel terecht wijzen.
Groetjes
Danny
-
Dat is het wat ik ook bedoel E.T., en als een "helper" niets anders dan de vraagsteller kan verwijzen naar een cursus, dat is het dan best dat hij zich onthoud van hier op Seniorennet zo te "helpen", de vraagsteller is daarbij niet gediend, eerder gedegouteerd van hier nog een vraag te stellen.
Dit is mijn persoonlijke mening, en die mag men toch nog hebben of niet?
Groetjes
Danny
-
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Komaan zeg, we moeten niet zo kleinzielig beginnen doen toch !
We zijn volwassen mensen !
Als iemand hier een vraag stelt, is het, omdat die ergens een probleem(pje) heeft .
Iedereen weet dat de leden vrij uiteenlopende competenties hebben,
maar vandaag de dag is computergebruik nu eenmaal een must .
Ik ben er zeker van dat er bollebozen tussen zitten
- tenminste, dat heb ik al gelezen -
Dan zucht ik soms eens met een “Jawadde, dat zou ik ook willen kunnen, kennen, weten ...”
Respect dus voor iedereen !!!
Het is niet, omdat je bv. al de knepen van de schrijnwerkerij kent,
dat je alles van computergebruik afweet !
Maar, als ik een klusje te klaren heb, zou ik toch liever een
schrijnwerker in huis halen dan een computerfreak .
Daardoor kunnen we elkaar helpen
en dat maakt van ons gelukkige mensen !
Ik heb ook ondervonden dat het moeilijker is
om aan beroepsleerlingen theorieles te geven dan aan knappe humaniorastudenten .
Gewoon, omdat je je in hun gedachtengang, hun koppeke moet kunnen projecteren.
(anderzijds krijg je van beroepsleerlingen veel meer dankbaarheid !!! )
Het is me hier ook al eens opgevallen dat helpers bv. zeggen : “ Doe es dit, doe es dat ... “
en dat ik me dan afvraag : “ Hoe begin je daar in godsnaam aan ?!”
Er bestaan wel geen domme vragen, maar ik kan me zeker voorstellen
dat sommige mensen beschaamd zijn om dat te vragen ... (we zijn geen kinderen meer én hebben ons zelfrespect.)
Wat bv. chemie betreft, sta ik zeker ook op beroepsniveau !
En dat is geen schande : ieder mens heeft zijn eigen capaciteiten,
waarmee hij anderen een dienst kan bewijzen !
Het gaat er vooral om - denk ik -
dat je graag wil helpen,
dat je het met hart en ziel doet ,
om je medemens blij, gelukkig te maken !
(dat is alleen maar mijn mening natuurlijk ! )
Wiana
We zijn volwassen mensen !
Als iemand hier een vraag stelt, is het, omdat die ergens een probleem(pje) heeft .
Iedereen weet dat de leden vrij uiteenlopende competenties hebben,
maar vandaag de dag is computergebruik nu eenmaal een must .
Ik ben er zeker van dat er bollebozen tussen zitten
- tenminste, dat heb ik al gelezen -
Dan zucht ik soms eens met een “Jawadde, dat zou ik ook willen kunnen, kennen, weten ...”
Respect dus voor iedereen !!!
Het is niet, omdat je bv. al de knepen van de schrijnwerkerij kent,
dat je alles van computergebruik afweet !
Maar, als ik een klusje te klaren heb, zou ik toch liever een
schrijnwerker in huis halen dan een computerfreak .
Daardoor kunnen we elkaar helpen
en dat maakt van ons gelukkige mensen !
Ik heb ook ondervonden dat het moeilijker is
om aan beroepsleerlingen theorieles te geven dan aan knappe humaniorastudenten .
Gewoon, omdat je je in hun gedachtengang, hun koppeke moet kunnen projecteren.
(anderzijds krijg je van beroepsleerlingen veel meer dankbaarheid !!! )
Het is me hier ook al eens opgevallen dat helpers bv. zeggen : “ Doe es dit, doe es dat ... “
en dat ik me dan afvraag : “ Hoe begin je daar in godsnaam aan ?!”
Er bestaan wel geen domme vragen, maar ik kan me zeker voorstellen
dat sommige mensen beschaamd zijn om dat te vragen ... (we zijn geen kinderen meer én hebben ons zelfrespect.)
Wat bv. chemie betreft, sta ik zeker ook op beroepsniveau !
En dat is geen schande : ieder mens heeft zijn eigen capaciteiten,
waarmee hij anderen een dienst kan bewijzen !
Het gaat er vooral om - denk ik -
dat je graag wil helpen,
dat je het met hart en ziel doet ,
om je medemens blij, gelukkig te maken !
(dat is alleen maar mijn mening natuurlijk ! )
Wiana